Avancronica Raliului Monte Carlo - debut tradiţional în noul sezon de WRC

de Daniel Popescu
Joi, 16.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Monte Carlo marchează startul într-un nou sezon al Campionatului Mondial de Raliuri, care include revenirea Hyundai în competiţie şi numeroase schimbări în celelalte echipe.

Esential 82 este numarul de editii ale Raliului Monte Carlo de la aparitia competitiei in 1911
15 este numarul probelor speciale pe care le vor parcurge pilotii in Raliul Monte Carlo
3 este numarul zilelor pe parcursul carora se desfasoara Raliul Monte Carlo
Raliul Monte Carlo este una dintre cele mai cunoscute competiţii din lumea sporturilor cu motor, care şi-a câştigat reputaţia pe parcursul celor peste 100 de ani de existenţă datorită traseelor spectaculoase şi a dificultăţii de a ajunge la linia de sosire.

În mod tradiţional, Raliul Monte Carlo marchează debutul unui nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri, iar ediţia din acest an nu face nici ea excepţie. Chiar dacă traseul a suferit schimbări importante comparativ cu anul trecut, etapa inaugurală a noului sezon se anunţă la fel de palpitantă ca întotdeauna, cu atât mai mult cu cât propune numeroase noutăţi şi din punct de vedere al participanţilor.

▶ Poveştile motorsportului: 100 de ani de istorie la Raliul Monte Carlo

Ediţia din 2014 a etapei monegasce începe în Gap, localitatea natală a campionului mondial Sebastien Ogier, iar prima zi a competiţiei presupune parcurgerea a şase probe speciale cu o lungime totală de peste 125 de kilometri. Vineri, concurenţii vor parcurge alte cinci probe speciale, iar una dintre cele mai cunoscute este Sisteron, punctul de oprire fiind situat chiar în Monte Carlo.

Cea mai dificilă zi a raliului se anunţă cea de sâmbătă, atunci când piloţii vor parcurge de două ori celebrul Col de Turini inclusiv pe timp de noapte şi vor ajunge până la o altitudine de circa 1600 de metri.

Schimbări radicale în lista participanţilor

Nu este niciodată uşor să câştigi un titlu, dar este şi mai dificil să-l aperi cu succes.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Volkswagen este singura echipă care şi-a păstrat linia de piloţi intactă pentru sezonul 2014. După ce a dominat autoritar competiţia anul trecut, misiunea germanilor este să-şi păstreze cele două titluri mondiale, iar Sebastien Ogier consideră că acest obiectiv nu va fi deloc uşor de îndeplinit.

"Principalul meu obiectiv este, evident, să-mi păstrez titlul. Nu este niciodată uşor să câştigi un titlu, dar este şi mai dificil să-l aperi cu succes. Sunt sigur că celelalte echipe ne vor pune sub presiune, dar după succesul din 2013 sunt încrezător în noul sezon", a precizat francezul, care va face şi în acest an echipă cu Jari-Matti Latvala şi Andreas Mikkelsen.

Monte Carlo este un eveniment dificil, dar cu siguranţă mă gândesc la un podium.

Mikko Hirvonen
Pilot M-Sport
Înaintea noului sezon este dificil de anticipat numele principalului rival al lui Ogier în lupta pentru titlu, în special prin prisma numeroaselor schimbări din echipe. De exemplu, fără sprijinul celor de la Qatar, M-Sport a reuşit să-şi asigure serviciile unor piloţi de referinţă: Mikko Hirvonen a revenit la echipa pentru care a concurat până în 2011 şi va face pereche cu tânăra speranţa Elfyn Evans, obiectivul său pentru prima etapă fiind o clasare pe podium.

"Monte Carlo este un eveniment dificil. Condiţiile pot fi schimbătoare şi trebuie să faci compromisuri cu pneurile. Nu am avut prea multă zăpadă în teste, aşa că dacă vremea rămâne aşa aş fi bucuros.

Trebuie să vedem ce se întâmplă, dar cu siguranţă mă gândesc la un podium", a explicat finlandezul.

Prioritatea mea este să câştig o experienţă de nepreţuit la prima mea participare aici.

Robert Kubica
Pilot Lotos
În plus, M-Sport îl sprijină şi pe Robert Kubica, care va concura de asemenea cu un Ford Fiesta RS WRC cu propria sa echipă. Polonezul va participa în premieră la Raliul Monte Carlo şi îşi propune doar să câştige experienţă.

"Începe un nou capitol în cariera mea de pilot de raliuri şi aştept cu nerăbdare Raliul Monte Carlo. Este o mare provocare care nu trebuie subestimată. Prioritatea mea este să câştig o experienţă de nepreţuit la prima mea participare aici", a precizat el.

▶ Robert Kubica - de la ratarea carierei în Formula 1 la campion în raliuri în mai puţin de trei ani

Citroen va aborda Raliul Monte Carlo cu noii săi piloţi Mads Ostberg şi Kris Meeke, însă unul dintre principalele puncte de atracţie va fi revenirea celor de la Hyundai. Sud-coreenii atacă WRC cu noul model i20 WRC şi mizează pe talentul lui Thierry Neuville, care a ocupat locul doi în clasamentul general al sezonului precedent, pe vremea când concura pentru M-Sport, dar şi pe Dani Sordo.

La Raliul Monte Carlo va participa şi Francois Delecour, dublu campion naţional de raliuri, care va lua startul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC pregătit de M-Sport. Francezul este susţinut de EDS Rally Team. echipă pentru care concurează în CNR, şi va promova din nou ţara noastră prin mesajul "Visit România". 

Comentarii (2)

  • unde putem urmari WRC-ul ?
    3 0
  • Cat de bine acoperiti cu informatii proaspete un eveniment legendar!!!!!
    Tr sa moara cineva, sau stiu eu ce alta catastrofa sa fie, sa dati stiri din WRC....
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru