În mod tradiţional, Raliul Monte Carlo marchează debutul unui nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri, iar ediţia din acest an nu face nici ea excepţie. Chiar dacă traseul a suferit schimbări importante comparativ cu anul trecut, etapa inaugurală a noului sezon se anunţă la fel de palpitantă ca întotdeauna, cu atât mai mult cu cât propune numeroase noutăţi şi din punct de vedere al participanţilor.
▶ Poveştile motorsportului: 100 de ani de istorie la Raliul Monte Carlo
Ediţia din 2014 a etapei monegasce începe în Gap, localitatea natală a campionului mondial Sebastien Ogier, iar prima zi a competiţiei presupune parcurgerea a şase probe speciale cu o lungime totală de peste 125 de kilometri. Vineri, concurenţii vor parcurge alte cinci probe speciale, iar una dintre cele mai cunoscute este Sisteron, punctul de oprire fiind situat chiar în Monte Carlo.
Cea mai dificilă zi a raliului se anunţă cea de sâmbătă, atunci când piloţii vor parcurge de două ori celebrul Col de Turini inclusiv pe timp de noapte şi vor ajunge până la o altitudine de circa 1600 de metri.
Schimbări radicale în lista participanţilor
Volkswagen este singura echipă care şi-a păstrat linia de piloţi intactă pentru sezonul 2014. După ce a dominat autoritar competiţia anul trecut, misiunea germanilor este să-şi păstreze cele două titluri mondiale, iar Sebastien Ogier consideră că acest obiectiv nu va fi deloc uşor de îndeplinit."Principalul meu obiectiv este, evident, să-mi păstrez titlul. Nu este niciodată uşor să câştigi un titlu, dar este şi mai dificil să-l aperi cu succes. Sunt sigur că celelalte echipe ne vor pune sub presiune, dar după succesul din 2013 sunt încrezător în noul sezon", a precizat francezul, care va face şi în acest an echipă cu Jari-Matti Latvala şi Andreas Mikkelsen.
Înaintea noului sezon este dificil de anticipat numele principalului rival al lui Ogier în lupta pentru titlu, în special prin prisma numeroaselor schimbări din echipe. De exemplu, fără sprijinul celor de la Qatar, M-Sport a reuşit să-şi asigure serviciile unor piloţi de referinţă: Mikko Hirvonen a revenit la echipa pentru care a concurat până în 2011 şi va face pereche cu tânăra speranţa Elfyn Evans, obiectivul său pentru prima etapă fiind o clasare pe podium."Monte Carlo este un eveniment dificil. Condiţiile pot fi schimbătoare şi trebuie să faci compromisuri cu pneurile. Nu am avut prea multă zăpadă în teste, aşa că dacă vremea rămâne aşa aş fi bucuros.
Trebuie să vedem ce se întâmplă, dar cu siguranţă mă gândesc la un podium", a explicat finlandezul. În plus, M-Sport îl sprijină şi pe Robert Kubica, care va concura de asemenea cu un Ford Fiesta RS WRC cu propria sa echipă. Polonezul va participa în premieră la Raliul Monte Carlo şi îşi propune doar să câştige experienţă."Începe un nou capitol în cariera mea de pilot de raliuri şi aştept cu nerăbdare Raliul Monte Carlo. Este o mare provocare care nu trebuie subestimată. Prioritatea mea este să câştig o experienţă de nepreţuit la prima mea participare aici", a precizat el.
▶ Robert Kubica - de la ratarea carierei în Formula 1 la campion în raliuri în mai puţin de trei ani
Citroen va aborda Raliul Monte Carlo cu noii săi piloţi Mads Ostberg şi Kris Meeke, însă unul dintre principalele puncte de atracţie va fi revenirea celor de la Hyundai. Sud-coreenii atacă WRC cu noul model i20 WRC şi mizează pe talentul lui Thierry Neuville, care a ocupat locul doi în clasamentul general al sezonului precedent, pe vremea când concura pentru M-Sport, dar şi pe Dani Sordo.
La Raliul Monte Carlo va participa şi Francois Delecour, dublu campion naţional de raliuri, care va lua startul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC pregătit de M-Sport. Francezul este susţinut de EDS Rally Team. echipă pentru care concurează în CNR, şi va promova din nou ţara noastră prin mesajul "Visit România".
Tr sa moara cineva, sau stiu eu ce alta catastrofa sa fie, sa dati stiri din WRC....