Avancronica Raliului Mexicului: Regele Loeb luptă pentru păstrarea coroanei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce au scăpat de temperaturile de până la -30 de grade Celsius şi de zăpezile din Suedia şi Norvegia, piloţii din Campionatul Mondial de Raliuri vor avea parte de o provocare diametral opusă la sfârşitul acestei săptămâni.
Raliul Mexicului presupune un mediu complet diferit prin terenul accidentat, temperaturi de până la 30 de grade Celsius şi cea mai ridicată altitudine din întregul calendar competiţional, pe lângă o probă specială desfăşurata printr-un tunel subteran.
Pentru cei mai mulţi piloţi, provocarea va fi însă cu totul alta: să oprească dominaţia autoritară a lui Sebastien Loeb, care a câştigat ultimele cinci ediţii ale Raliului Mexicului.
CITROEN: LOEB PRECAUT, HIRVONEN OPTIMIST
În ciuda celor cinci victorii consecutive din Raliul Mexicului, Loeb preferă să rămână precaut înaintea ediţiei din acest an şi avertizează că ultima zi a competiţiei va fi decisivă, întrucât nu va există nicio oprire în parcul de service.
"Probele de sâmbătă vor fi probabil mai dificil de gestionat în privinţa strategiei, pentru că cele patru probe speciale se desfăşoară fără service. În funcţie de poziţie şi de diferenţa de timpi, va trebui să rezolvăm o ecuaţie: să luăm unul sau două pneuri de rezervă, să ne concentrăm pentru poziţia în clasamentul general sau pe Power Stage? Va fi interesant până la final", crede francezul.
Coechipierul său Mikko Hirvonen a evitat să vorbească despre şansele pe care le are la victorie, însă priveşte cu încredere Raliul Mexicului după ce testele pe madacam desfăşurate recent au oferit rezultate pozitive.
"Sunt încântat să concurez în acest raliu cu Citroen. Echipa a obţinut întotdeauna rezultate bune în Mexic. Sunt mai entuziasmat, pentru că testele pe care le-am făcut pe macadam au decurs foarte bine. M-am simţit foarte bine în maşina", spune finlandezul.
FORD: LATVALA MIZEAZĂ PE A DOUA VICTORIE CONSECUTIVĂ
După abandonul suferit la Monte Carlo, Latvala a revenit în forţă şi a câştigat Raliul Suediei, iar acum intenţionează să continue formă bună şi să-l detroneze pe Loeb printr-un nou succes.
Finlandezul are de partea sa avantajul că a câştigat toate raliurile pe macadam desfăşurate începând din luna august a anului trecut, dar şi efectuarea unui test în Europa în condiţii apropiate de cele pe care le va experimenta în Mexic."Prima zi a testului a fost apropiată de condiţiile din Mexic. Suprafaţa a fost aceeaşi, iar temperatura a ajuns la 24 de grade Celsius, aşa că a fost ideal", spune el.
La fel de optimist este şi Petter Solberg, care este mulţumit de modul în care se prezintă maşina Ford Fiesta RS WRC înainte de Raliul Mexicului, datorită impresiilor pozitive după test.
"M-am simţit imediat confortabil în maşină, la fel ca atunci când am testat pe asfalt şi zăpadă pentru prima oară. Am început cu aceleaşi setări ca şi Latvala şi am făcut câteva mici schimbări care se potrivesc stilului meu", explică el.
MINI VINE ÎN MEXIC CU ÎMBUNĂTĂŢIRI LA MAŞINĂ
Chiar dacă a pierdut statutul de echipă de uzină pentru constructorul Mini, Prodrive a introdus nu mai puţin de 100 de modificări la maşină în perspectiva Raliului Mexicului.
Singura noutate din punct de vedere vizual este spoilerul faţă, însă modificările din interior sunt mult mai importante: puterea motorului a fost îmbunătăţită cu 3%, sistemul de inducţie a fost modificat, în timp ce sistemul de răcire al motorului a devenit mai eficient, pe lângă schimbarea poziţiei alternatorului.
Totuşi, Mini va fi reprezentată în Raliul Mexicului doar de portughezul Armindo Araujo şi brazilianul Paulo Nobre, în timp ce Dani Sordo va reveni la volan abia în Raliul Portugaliei de la sfârşitul lunii martie.
ALTE PREZENTE NOTABILE: BLOCK, ATKINSON ŞI UN ECHIPAJ 100% FEMININ
Raliul Mexicului va marca şi debutul lui Ken Block în sezonul 2012 al WRC în cadrul echipei Monster, celebrul cascador american urmând să concureze la volanul unui Ford Fiesta RS WRC. Coechipierul său din această etapă va fi australianul Chris Atkinson, care va marca astfel prima prezenţă în WRC după trei ani , în timp ce Matthew Wilson va fi din nou absent din cauza unei accidentari.
În celelalte clase, principalul punct de reper va fi Sebastien Ogier, care va concura cu Skoda Fabia S2000 ca parte a pregătirilor pentru debutul cu Polo R WRC în sezonul 2013, însă ineditul va fi oferit de echipajul 100% feminin alcătuit din suedezele Ramona Karlsson şi Miriam Walfridsson. Karlsson va începe în Mexic o serie de şase prezente în clasa PWRC la volanul unui Mitsubishi Lancer Evolution X.
TRASEU UŞOR MODIFICAT, MAI LUNG DECÂT ÎN 2011
Comparativ cu anul trecut, Raliul Mexicului va beneficia de două probe speciale complet noi, însă alte cinci au fost modificate.
Parcul de service va rămâne însă la Leon, iar etapa va include două dintre cele mai lungi probe speciale din calendarul competiţional: Guanajuatito va avea 54.3 km, în timp ce Otates va măsura "doar"41.88 km.RALIUL MEXICULUI - PROGRAM
NR | PROBA | DISTANTA (km) | START |
---|---|---|---|
ZIUA 0 - 08 MARTIE 2012 | |||
SS1 | DC Shoes Street Stage | 1.05 | 04:09 |
ZIUA 1 - 09 MARTIE 2012 | |||
SS2 | El Cubilete 1 | 22.12 | 16:08 |
SS3 | Las Minas 1 | 15.21 | 17:06 |
SS4 | Los Mexicanos 1 | 9.76 | 17:47 |
SS5 | Ortega 1 | 23.69 | 18:08 |
SERVICE PARK | |||
SS6 | El Cubilete 2 | 22.12 | 21:36 |
SS7 | Las Minas 2 | 15.21 | 22:34 |
SS8 | Los Mexicanos 2 | 9.76 | 23:15 |
SS9 | Ortega 2 | 23.69 | 23:36 |
SS10 | Monster Street Stage Leon | 1.23 | 01:24 |
SERVICE PARK | |||
SS11 | Super Special 1 | 2.21 | 04:13 |
SS12 | Super Special 2 | 2.21 | 04:18 |
ZIUA 2 - 10 MARTIE 2012 | |||
SS13 | Ibarrilla 1 | 29.9 | 14:54 |
SS14 | Otates 1 | 41.88 | 16:12 |
SERVICE PARK | |||
SS15 | Ibarrilla 2 | 29.9 | 19:06 |
SS16 | Otates 2 | 41.88 | 20:24 |
SERVICE PARK | |||
SS17 | Comanjilla 1 | 17.91 | 23:30 |
SS18 | Super Special 3 | 4.42 | 00:45 |
SS19 | Super Special 4 (Anulat) | 2.21 | 00:50 |
SS20 | Comanjilla 2 | 17.91 | 01:23 |
ZIUA 3 - 11 MARTIE 2012 | |||
SS21 | Super Special 5 | 4.42 | 17:30 |
SS22 | Guanajuatito | 54.3 | 18:33 |
SS23 | Derramadero | 10.58 | 20:06 |
SS24 | VW Power Stage | 5.46 | 20:31 |
Comentarii (0)