De altfel, etapa britanică a sezonului de WRC reprezintă şi ultima oportunitate pentru Petter Solberg de a rămâne în cursă pentru titlul mondial, întrucât în prezent are de recuperat 95 de puncte fata de lider cu numai 100 disponibile în joc, excluzând bonusurile din Power Stage. Misiunea pilotului de uzină al celor de la Ford se anunţă însă extrem de dificilă, întrucât acesta ar avea nevoie şi de un rezultat modest din partea lui Loeb.
În acest context, discuţiile din urmă cu numai câteva săptămâni legate de schimbarea statului de pilot numărul 1 la Ford între Jari Matti Latvala şi Solberg au devenit aproape redundante.
Teoretic, principala ameninţare pentru Loeb este reprezentată chiar de coechipierul său Mikko Hirvonen, însă finlandezul este ancorat ca pilot numărul doi al celor de la Citroen şi nu reprezintă un pericol, mai ales că diferenţa dintre cei doi este de 54 de puncte.
Cu toate acestea, Raliul Marii Britanii este unul dintre principalele puncte de atracţie ale sezonului, iar o victorie de palmares, fie ea şi ineficientă din perspectiva luptei pentru titlu, va conta pentru oricare dintre cei patru piloţi.
Un impuls suplimentar este că Raliul Marii Britanii aniversează în acest sezon 80 de ani de existenţă.ACELAŞI TRASEU, ALTE CONDIŢII METEO
Raliul Marii Britanii se va desfăşura pe un traseu asemănător cu cel din ultimii ani, cu o singură diferenţă majoră: evenimentul a fost mutat din luna noiembrie în septembrie, element care va schimba complet datele pentru piloţi.
În mod tradiţional, raliul s-a desfăşurat în apropierea iernii, cu o vreme preponderent rece şi ploioasă, în unele cazuri făcându-şi apariţia chiar şi ninsorile. Mutarea în septembrie aduce cu sine temperaturi mai blânde şi, mai ales, un climat mai uscat, astfel că piloţii vor aborda complet diferit probele speciale pe macadam. Prin urmare, se anticipează timpi mai scurţi de parcurs pentru aproape toate probele speciale.
Piloţii vor avea o misiune dificilă încă din prima zi a competiţiei, atunci când vor avea de parcurs şase probe speciale cu o lungime totală de 146.46 km, iar cea mai scurtă dintre acestea măsoară peste 20 km. Lucrurile se calmează însă în ziua de sâmbătă, când piloţii vor avea de înfruntat şapte probe speciale printr-o zonă militară de antrenament. Cea mai scurtă zi va fi însă cea de duminică, atunci când vor avea loc ultimele şase probe speciale.
PROGRAM
Sebastien Loeb a câştigat calificările pentru Raliul Marii Britanii şi îşi va alege primul poziţia de drum pentru cele şase probe speciale de vineri.
Ceremonia prin care piloţii îşi vor alege poziţiile pe drum va avea loc joi seară, înaintea probelor speciale care vor începe vineri după următorul program:NR. | PROBA | DISTANTA | START |
---|---|---|---|
Ziua 1 - 14 septembrie 2012 | |||
SS1 | Dyfnant 1 | 20.48 | 8:13 |
SS2 | Hafren Sweet Lamb 1 | 24.87 | 9:38 |
SS3 | Myherin 1 | 27.88 | 10:19 |
SERVICE PARK | |||
SS4 | Dyfnant 2 | 20.48 | 13:13 |
SS5 | Hafren Sweet Lamb 2 | 24.87 | 14:38 |
SS6 | Myherin 2 | 27.88 | 15:19 |
Ziua 2 - 15 septembrie 2012 | |||
SS7 | Crychan 1 | 19.5 | 9:02 |
SS8 | Epynt 1 | 8.31 | 9:40 |
SS9 | Halfway 1 | 18.35 | 10:06 |
SERVICE PARK | |||
SS10 | Crychan 2 | 19.5 | 15:17 |
SS11 | Epynt 2 | 8.31 | 15:55 |
SS12 | Halfway 2 | 18.35 | 16:21 |
SS13 | Celtic Manor | 3.04 | 18:30 |
Ziua 3 - 16 septembrie 2012 | |||
SS14 | Port Talbot 1 | 17.35 | 7:18 |
SS15 | Rheola 1 | 8.87 | 8:16 |
SS16 | Walters Arena 1 | 15.33 | 8:34 |
SERVICE PARK | |||
SS17 | Port Talbot 2 | 17.35 | 12:07 |
SS18 | Rheola 2 | 8.87 | 13:05 |
SS19 | Walters Arena 2 | 15.33 | 13:23 |
Comentarii (0)