Avancronica Raliului Marii Britanii: Loeb sau Hirvonen?

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 10.11.2011
Campionul sezonului 2011 în Campionatul Mondial de Raliuri se va decide la finalul acestei săptămâni în Marea Britanie între Sebastien Loeb şi Mikko Hirvonen.

Sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri se apropie cu paşi mari de final, iar etapa finală din Marea Britanie va desemna şi campionul mondial.

După abandonul suferit în Spania, Sebastien Ogier a pierdut orice şansă la titlu şi va juca rolul de locotenent pentru coechipierul său Sebastien Loeb, care se bucură şi de un avantaj de opt puncte în faţa singurului său rival în lupta pentru trofeu, Mikko Hirvonen.

Iar cel care se va descurca mai bine pe caracteristicul noroi galez va ridica trofeul de campion deasupra capului...

CINE ESTE MAI BUN PE MACADAM?

Scăpat de grija de a lupta pentru victorie cu Ogier, Loeb se poate concentra doar pe victorie în Raliul Marii Britanii. Pilotul echipei Citroen va pleca primul pe drum şi va fi urmat chiar de Hirvonen, însă rămâne de văzut dacă traseul dificil, potenţial noroios din cauza ploilor, îl va împiedica să obţină cei mai buni timpi. Loeb este considerat un pilot foarte bun pe asfalt, însă pe macadam lucrurile ar putea sta diferit, dat fiind faptul că Hirvonen apreciază acest tip de suprafaţă.

Cu toate acestea, experienţa sezonului 2009, când aceeaşi Loeb şi Hirvonen au luptat pentru titlu în Marea Britanie, a evidenţiat că, atunci când este obligat, francezul poate mări miza pentu a-şi lăsa în urma rivalii şi a-şi adjudeca trofeul. În plus, faptul că acesta şi-a adjudecat victoria în ultimele trei ediţii ale Raliului Marii Britanii reprezintă un alt motiv de încredere, chiar dacă traseul din acest sezon este în bună măsură schimbat.

DUELUL VERBAL CARE PRECEDE LUPTA DE PE TRASEU

În mod previzibil, Loeb nu minimalizează în niciun fel şansele la titlu ale lui Hirvonen şi anticipează că acesta îi va face viaţa grea în Marea Britanie.

"Hirvonen este foarte puternic din punct de vedere mental în astfel de situaţii. Nu trebuie subestimat. La jumătatea sezonului a spus că nu crede în şansele sale la titlu, dar evenimentele din ultimele raliuri l-au readus în luptă.

Într-un fel, nu are nimic de pierdut şi se va ridica la înălţimea şansei sale. Va forţa de la început pentru victorie" - Sebastien Loeb.

Conştient că pleacă cu şansa a doua, Hirvonen spera ca ploaia să-şi facă apariţia pentru că derularea evenimentelor să fie mai imprevizibilă, element ce l-ar ajuta să câştige titlul.

"În Ţara Galilor totul depinde foarte mult de condiţii şi trebuie să fii încrezător, să ai încredere în notiţe şi să-şi asumi riscuri, chiar dacă nu vezi foarte bine traseul. Aşa poţi face diferenţa. Nu m-ar deranja să plouă, întrucât dacă condiţiile sunt proaste sunt şanse mai mari să se petreacă lucruri neprevăzute" - Mikko Hirvonen.

VA ÎNCURCA SOLBERG TOATE CALCULELE?

Petter Solberg a dezvăluit că nu intenţiona să participe la Raliul Marii Britanii din lipsă de bani, însă abandonul suferit în Spania l-a determinat să găsească resursele financiare necesare şi, cu ajutorul sponsorilor, a făcut deplasarea în Ţara Galilor. Această schimbare de situaţie îl determină să-şi dorească nici mai mult, nici mai puţin, decât o victorie, mai ales că ultimul succes datează din 2005 şi s-a petrecut chiar în Marea Britanie.

"Mă simt foarte bine înainte de eveniment. Maşina este foarte bună, motorul funcţionează mai bine ca niciodată şi avem noi setări de motor care ne ajută cu siguranţă. Aceasta este o bună ocazie să câştig, am fost aproape de multe ori de la ultima mea victorie" - Petter Solberg

TRASEU NOU, MULT NOROI

Raliul Marii Britanii se va desfăşura pe un traseu schimbat radical, după ce parcul de service a fost mutat de la Cardiff la Builth Wells, în inima Ţării Galilor. Tot ca element de noutate, raliul începe joi cu trei probe speciale, dintre care primele două vor avea loc pe asfalt.

Vineri se revine pe tradiţionalul macadam , în timp ce probele de sâmbătă sunt similare cu cele folosite în prima zi a competiţiei de anul trecut. În schimb, preobele de duminică se desfăşoară pe un traseu modificat în care vor exista şi secţiuni pe asfalt.

Potrivit ultimelor informaţii meteo, în zonele de desfăşurare a raliului va ploua atât înainte, cât şi în timpul probelor speciale, ceea ce va transforma macadamul în noroi.

În total, piloţii vor parcurge 23 de probe speciale, 353.53 km de competiţie şi 1967.46 km în total.

Iată programul complet al Raliului Marii Britanii:

 

Proba Nume Distanta (km) Ora
Ziua 1 - 10 noiembrie 2011
SS1 Great Orme 1 4.74 14:38
SS2 Great Orme 2 4.74 14:55
SS3 Clocaenog 15.77 16:18
Ziua 2 - 11 noiembrie 2011
SS4 Gartheiniog 1 19.72 7:33
SS5 Dyfi West 1 10.31 8:30
SS6 Dyfi East 1 6.72 8:48
SS7 Dyfnant 1 21.34 9:43
  SERVICE PARK    
SS8 Dyfi West 2 10.31 14:18
SS9 Dyfi East 2 6.72 14:36
SS10 Gartheiniog 2 19.72 14:51
SS11 Dyfnant 2 21.34 16:01
Ziua 3 - 12 noiembrie 2011
SS12 Hafren 1 32.14 9:24
SS13 Sweet Lamb 1 4.01 10:05
SS14 Myherin 1 27.88 10:23
  SERVICE PARK    
SS15 Hafren 2 32.14 13:51
SS16 Sweet Lamb 2 4.01 14:32
SS17 Myherin 2 27.88 14:50
Ziua 4 - 13 noiembrie 2011
SS18 Halfway 1 14.93 7:38
SS19 Crychan 1 22.73 8:06
SS20 Monument 1 4.36 8:42
  SERVICE PARK    
SS21 Halfway 2 14.93 10:36
SS22 Crychan 2 22.73 11:04
SS23 Monument 2 4.36 12:11

 

Ultima etapă Campionatului Mondial de Raliuri poate fi urmărită şi în România:

 

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisiuni TV
 Avancronica  joi, 10 noiembrie  18:30  DigiSport 3
 Rezumat ziua 1  vineri, 11 noiembrie  00:45  DigiSport 1
 Rezumat ziua 2  sambata, 12 noiembrie  23:45  DigiSport 1
 PowerStage LIVE  duminica, 13 noiembrie  14:00  DigiSport 2
 Rezumat complet  duminica, 13 noiembrie  23:15  DigiSport 1

Comentarii (2)

  • Leob din nefericire
    E bun dar era misto sa visam ca o sa fie Mikko doar de dragul schimbarii
    1 4
  • florin8
    Inca nu e sigur ca Leob o sa castige...orice se poate intampla pana la final. Oricand poate aparea o greseala sau ceva imprevizibil (desi sper sa nu se intample).
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru