Avancronica Raliului Marii Britanii: Loeb sau Hirvonen?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri se apropie cu paşi mari de final, iar etapa finală din Marea Britanie va desemna şi campionul mondial.
După abandonul suferit în Spania, Sebastien Ogier a pierdut orice şansă la titlu şi va juca rolul de locotenent pentru coechipierul său Sebastien Loeb, care se bucură şi de un avantaj de opt puncte în faţa singurului său rival în lupta pentru trofeu, Mikko Hirvonen.
Iar cel care se va descurca mai bine pe caracteristicul noroi galez va ridica trofeul de campion deasupra capului...
CINE ESTE MAI BUN PE MACADAM?
Scăpat de grija de a lupta pentru victorie cu Ogier, Loeb se poate concentra doar pe victorie în Raliul Marii Britanii. Pilotul echipei Citroen va pleca primul pe drum şi va fi urmat chiar de Hirvonen, însă rămâne de văzut dacă traseul dificil, potenţial noroios din cauza ploilor, îl va împiedica să obţină cei mai buni timpi. Loeb este considerat un pilot foarte bun pe asfalt, însă pe macadam lucrurile ar putea sta diferit, dat fiind faptul că Hirvonen apreciază acest tip de suprafaţă.
Cu toate acestea, experienţa sezonului 2009, când aceeaşi Loeb şi Hirvonen au luptat pentru titlu în Marea Britanie, a evidenţiat că, atunci când este obligat, francezul poate mări miza pentu a-şi lăsa în urma rivalii şi a-şi adjudeca trofeul. În plus, faptul că acesta şi-a adjudecat victoria în ultimele trei ediţii ale Raliului Marii Britanii reprezintă un alt motiv de încredere, chiar dacă traseul din acest sezon este în bună măsură schimbat.
DUELUL VERBAL CARE PRECEDE LUPTA DE PE TRASEU
În mod previzibil, Loeb nu minimalizează în niciun fel şansele la titlu ale lui Hirvonen şi anticipează că acesta îi va face viaţa grea în Marea Britanie.
"Hirvonen este foarte puternic din punct de vedere mental în astfel de situaţii. Nu trebuie subestimat. La jumătatea sezonului a spus că nu crede în şansele sale la titlu, dar evenimentele din ultimele raliuri l-au readus în luptă.
Într-un fel, nu are nimic de pierdut şi se va ridica la înălţimea şansei sale. Va forţa de la început pentru victorie" - Sebastien Loeb.Conştient că pleacă cu şansa a doua, Hirvonen spera ca ploaia să-şi facă apariţia pentru că derularea evenimentelor să fie mai imprevizibilă, element ce l-ar ajuta să câştige titlul.
"În Ţara Galilor totul depinde foarte mult de condiţii şi trebuie să fii încrezător, să ai încredere în notiţe şi să-şi asumi riscuri, chiar dacă nu vezi foarte bine traseul. Aşa poţi face diferenţa. Nu m-ar deranja să plouă, întrucât dacă condiţiile sunt proaste sunt şanse mai mari să se petreacă lucruri neprevăzute" - Mikko Hirvonen.
VA ÎNCURCA SOLBERG TOATE CALCULELE?
Petter Solberg a dezvăluit că nu intenţiona să participe la Raliul Marii Britanii din lipsă de bani, însă abandonul suferit în Spania l-a determinat să găsească resursele financiare necesare şi, cu ajutorul sponsorilor, a făcut deplasarea în Ţara Galilor. Această schimbare de situaţie îl determină să-şi dorească nici mai mult, nici mai puţin, decât o victorie, mai ales că ultimul succes datează din 2005 şi s-a petrecut chiar în Marea Britanie.
"Mă simt foarte bine înainte de eveniment. Maşina este foarte bună, motorul funcţionează mai bine ca niciodată şi avem noi setări de motor care ne ajută cu siguranţă. Aceasta este o bună ocazie să câştig, am fost aproape de multe ori de la ultima mea victorie" - Petter Solberg
TRASEU NOU, MULT NOROI
Raliul Marii Britanii se va desfăşura pe un traseu schimbat radical, după ce parcul de service a fost mutat de la Cardiff la Builth Wells, în inima Ţării Galilor. Tot ca element de noutate, raliul începe joi cu trei probe speciale, dintre care primele două vor avea loc pe asfalt.
Vineri se revine pe tradiţionalul macadam , în timp ce probele de sâmbătă sunt similare cu cele folosite în prima zi a competiţiei de anul trecut. În schimb, preobele de duminică se desfăşoară pe un traseu modificat în care vor exista şi secţiuni pe asfalt.
Potrivit ultimelor informaţii meteo, în zonele de desfăşurare a raliului va ploua atât înainte, cât şi în timpul probelor speciale, ceea ce va transforma macadamul în noroi.În total, piloţii vor parcurge 23 de probe speciale, 353.53 km de competiţie şi 1967.46 km în total.
Iată programul complet al Raliului Marii Britanii:
Proba | Nume | Distanta (km) | Ora |
---|---|---|---|
Ziua 1 - 10 noiembrie 2011 | |||
SS1 | Great Orme 1 | 4.74 | 14:38 |
SS2 | Great Orme 2 | 4.74 | 14:55 |
SS3 | Clocaenog | 15.77 | 16:18 |
Ziua 2 - 11 noiembrie 2011 | |||
SS4 | Gartheiniog 1 | 19.72 | 7:33 |
SS5 | Dyfi West 1 | 10.31 | 8:30 |
SS6 | Dyfi East 1 | 6.72 | 8:48 |
SS7 | Dyfnant 1 | 21.34 | 9:43 |
SERVICE PARK | |||
SS8 | Dyfi West 2 | 10.31 | 14:18 |
SS9 | Dyfi East 2 | 6.72 | 14:36 |
SS10 | Gartheiniog 2 | 19.72 | 14:51 |
SS11 | Dyfnant 2 | 21.34 | 16:01 |
Ziua 3 - 12 noiembrie 2011 | |||
SS12 | Hafren 1 | 32.14 | 9:24 |
SS13 | Sweet Lamb 1 | 4.01 | 10:05 |
SS14 | Myherin 1 | 27.88 | 10:23 |
SERVICE PARK | |||
SS15 | Hafren 2 | 32.14 | 13:51 |
SS16 | Sweet Lamb 2 | 4.01 | 14:32 |
SS17 | Myherin 2 | 27.88 | 14:50 |
Ziua 4 - 13 noiembrie 2011 | |||
SS18 | Halfway 1 | 14.93 | 7:38 |
SS19 | Crychan 1 | 22.73 | 8:06 |
SS20 | Monument 1 | 4.36 | 8:42 |
SERVICE PARK | |||
SS21 | Halfway 2 | 14.93 | 10:36 |
SS22 | Crychan 2 | 22.73 | 11:04 |
SS23 | Monument 2 | 4.36 | 12:11 |
Ultima etapă Campionatului Mondial de Raliuri poate fi urmărită şi în România:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Avancronica | joi, 10 noiembrie | 18:30 | DigiSport 3 |
Rezumat ziua 1 | vineri, 11 noiembrie | 00:45 | DigiSport 1 |
Rezumat ziua 2 | sambata, 12 noiembrie | 23:45 | DigiSport 1 |
PowerStage LIVE | duminica, 13 noiembrie | 14:00 | DigiSport 2 |
Rezumat complet | duminica, 13 noiembrie | 23:15 | DigiSport 1 |
Comentarii (2)