Această decizie a condus la modificarea a circa o treime din traseul raliului pe macadam, iar acest lucru se traduce printr-o nouă serie de provocări pentru piloţi.
Acţiunea va începe joi seara cu superspeciala pe asfalt de 1.3 km din Cagliari, pentru ca vineri piloţii să înfrunte primele probe serioase. De altfel, aceasta va fi şi cea mai lungă zi a etapei, cu 160 de kilometri cronometraţi, iar provocarea va fi accentuată de pauza de 15 minute din parcul de service. Ziua de sâmbătă programează cea mai lungă proba specială din calendar, în cadrul căreia piloţii vor parcurge nu mai puţin de 59 de kilometri, echivalentul distanţei dintre Bucureşti şi Ploieşti.
Duminică vor avea loc ultimele probe speciale, iar Power Stage-ul se va desfăşura pe un traseu cu o lungime de 8.98 kilometri. În total, pe parcursul celor 17 probe speciale, piloţii vor parcurge 364.54 kilometri în regim cronometrat.
Latvala caută o nouă victorie
După victoria obţinută în Argentina, Jari-Matti Latvala s-a apropiat la numai 26 de puncte de coechipierul său Sebastien Ogier, care conduce clasamentul general. Finlandezul este conştient că are nevoie de o nouă victorie pentru a rămâne în lupta pentru titlu, însă spune că obiectivul principal este o clasare pe podium. "După victoria din Argentina, este evident că merg în Italia plin de încredere şi cu privirea spre o nouă victorie. Obiectivul este însă să termin în primii trei", a precizat el.La rândul său, Ogier este conştient de miza luptei cu Latvala şi anticipează un duel spectaculos în lupta pentru victorie. "Cred că am o şansă bună să câştig. Întotdeauna m-am simţit confortabil în Sardinia, iar rezultatele mele de aici au fost bune. Aşa cum s-a întâmplat în ultimul timp, cel mai important rival al meu va fi coechipierul Jari-Matti Latvala şi le pot promite lui şi fanilor că va fi un duel spectaculos", a explicat francezul.
Ostberg, o ameninţare?
Piloţii echipei Volkswagen ar putea avea însă parte de o surpriză: Mads Ostberg crede că Citroen DS3 WRC va fi suficient de competitiv în Sardinia pentru a se implica în lupta pentru podium sau chiar pentru victorie."Am descoperit soluţii pentru a fi mai competitivi pe acest tip de suprafaţă şi cred că pot fi rapid în Sardinia. Aşa că voi forţa mai mult de la start pentru a fi printre primii. Ca întotdeauna, obiectivul este să termin pe podium, dar sper să mă infiltrez printre lideri", a spus el.
În schimb, M-Sport nu şi-a stabilit obiective majore pentru finalul acestei săptămâni.
Aflat pe locul cinci în clasamentul general, Mikko Hirvonen speră doar să obţină un rezultat bun care să-i ofere încredere pentru restul sezonului. "Sper să putem obţine un nou rezultat bun. Ştiu că suntem în formă, trebuie doar să ne asigurăm că evităm greşelile", a precizat el.Robert Kubica, care concurează de asemenea cu un Ford Fiesta RS WRC al M-Sport, spune că va păstra stilul de pilotaj implementat în Argentina. După o serie de abandonuri, polonezul a concurat cu precauţie în etapa precedentă şi a ajuns la finalul raliului, obiectiv pentru care şi-l propune şi pentru Italia.
"La fel ca toate raliurile pe macadam din WRC, acesta este un raliu dificil, aşa că abordarea mea nu va fi prea diferită de cea din Argentina. Sigur că Sardinia este un raliu pe care îl cunosc un pic din WRC2, dar obiectivul meu rămâne acelaşi. Voi încerca să maximizez şansele de a termina raliul, ceea ce înseamnă să minimizez greşelile", a precizat polonezul.
Ultima probă specială din Raliul Italiei va fi transmisă în direct de postul Dolce Sport 2 duminică, 8 iunie, cu începere de la ora 13:00. Reluarea probei va putea fi urmărită în aceeaşi zi de la ora 20:00.
Comentarii (0)