Chiar dacă şi cei de la Citroen şi-au adjudecat matematic titlul la contructori, penultima etapă a sezonului rămâne una atractivă pentru fani, în condiţiile în care ceilalţi piloţi aspiră la performanţe majore.
Primul vizat este Mikko Hirvonen, care a stat permanent în umbra lui Loeb în această campanie şi, chiar dacă a avut la dispoziţie apreciatul Citroen DS3 WRC, nu a obţinut nicio victorie în 2012. Acesta ar putea fi primul an după 2005 în care finlandezul nu câştigă niciun raliu într-un sezon întreg, iar întrucât ultima etapă va avea loc în Spania, pe un traseu pe asfalt unde Loeb este de departe cel mai bun, cea mai bună şansă a lui Hirvonen pentru a salva onoarea este Raliul Italiei.
Nu va fi însă o misiune uşoară, întrucât nu mai puţin de trei piloţi mizează pe rezultate bune în Italia pentru a-şi adjudeca poziţia a treia în clasamentul general. Este vorba despre cei doi piloţi de uzină ai echipei Ford, Jari Matti Latvala şi Petter Solberg, care sunt despărţiţi de 12 puncte, dar şi de Mads Ostberg, care concurează ca pilot privat tot cu un Ford Fiesta RS WRC şi are de recuperat doar şase puncte în faţa lui Latvala.
Miza este cu atât mai importantă cu cât Ford a anunţat cu numai trei zile în urmă că se va retrage din WRC la sfârşitul acestui sezon, astfel că aceasta este penultima ocazie de a obţine o victorie. Aparent, Latvala este avantajat din punct de vedere al statisticii de victoria obţinută în 2009, însă cele mai bune performanţe au fost obţinute tot de Loeb, care a obţinut aici patru victorii.
TRASEU: DRUMURI RAPIDE ŞI ÎNGUSTE PE MACADAM
Raliul Italiei este ultima etapă desfăşurată pe macadam în acest sezon şi este unul dintre cele mai dificile raliuri din Europa.
În general, drumurile sunt rapide şi înguste, însă nu lipsesc denivelările, săriturile spectaculoase şi trecerile prin bălţile de apă. Nu lipsesc nici pietrele de pe mijlocul traseului, iar toate aceste elemente tind să trasforme etapa din Sardinia într-una spectaculoasă. Ca de obicei în cadrul raliurilor pe macadam, startul va fi precedat de o sesiune de calificări la finalul căreia piloţii îşi vor alege poziţiile pentru probele speciale de vineri.Totuşi, raliul propriu-zis va începe chiar joi după-amiază cu primele două probe speciale, urmate de şase probe speciale pe parcursul zilei de vineri, dintre care Castelsardo va fi utilizată pentru prima oară. Sâmbătă, piloţii vor ajunge în pădurile din regiunea Monte Acuto, în timp ce ziua de duminică a fost scurtată semnificativ din raţiuni economice. Astfel, organizatorii au renunţat la o probă specială de 50 de kilometri, iar ziua de duminică va include doar două probe speciale de 8.24 km. În total, Raliul Italiei cuprinde 16 probe, iar piloţii vor parcurge în total 306.04 kilometri cronometraţi.
În mod obişnuit, misiunea piloţilor este îngreunată de ploile frecvenţe din această perioadă a anului, însă pentru acest weekend se aşteaptă o vreme frumoasă cu temperaturi de aproximativ 20 de grade.
PROGRAMUL RALIULUI ITALIEI
Raliul Italiei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Proba | Nume | Distanta | Start |
---|---|---|---|
Ziua 1 - 18 octombrie 2012 | |||
SS1 | Terranova 1 | 28.14 | 17:13 |
SS2 | Terranova 2 | 28.14 | 19:16 |
Ziua 2 - 19 octombrie 2012 | |||
SS3 | Monte Lerno 1 | 29.68 | 09:43 |
SS4 | Castelsardo 1 | 14.12 | 12:34 |
SS5 | Tergu-Osilo 1 | 14.88 | 13:24 |
SERVICE PARK | |||
SS6 | Castelsardo 2 | 14.12 | 15:46 |
SS7 | Tergu-Osilo 2 | 14.88 | 16:36 |
SS8 | Monte Lerno 2 | 29.68 | 18:50 |
Ziua 3 - 20 octombrie 2012 | |||
SS9 | Coiluna-Loelle 1 | 29.35 | 10:28 |
SS10 | Monti Di Ala`1 | 14.49 | 11:35 |
SS11 | Monte Olia 1 | 14.12 | 12:37 |
SERVICE PARK | |||
SS12 | Coiluna-Loelle 1 | 29.35 | 15:48 |
SS13 | Monti Di Ala`2 | 14.49 | 16:55 |
SS14 | Monte Olia 1 | 14.12 | 17:57 |
Ziua 4 - 21 octombrie 2012 | |||
SS15 | Gallura 1 | 8.24 | 10:20 |
SS16 | Gallura - Power Stage | 8.24 | 12:00 |
Comentarii (0)