Avancronica Raliului Germaniei: cel mai dificil test pe asfalt al sezonului

de Daniel Popescu
Joi, 21.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Germaniei este considerată cea mai dificilă etapă de WRC desfăşurată pe asfalt, iar Jari-Matti Latvala are nevoie de o nouă victorie pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial cu coechipierul său de la Volkswagen, Sebastien Ogier.

Esential 1982 este anul in care a avut loc prima editie a Raliului Germaniei, care a fost inclus initial in Campionatul European de Raliuri
11 victorii a obtinut Citroen in Raliul Germaniei de la debutul acestuia in WRC in 2002. Editia din 2009 nu a avut loc
42.51 este lungimea Panzerplatte, cea mai lunga proba speciala din Raliul Germaniei
Sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Germania, acolo unde are loc în mod tradiţional cea mai dificilă etapă pe asfalt a anului.

Raliul Germaniei propune un mediu variat piloţilor, care vor parcurge probele de vineri pe drumuri viticole şi pe dealurile din Munţii Eifel. Sâmbătă va fi cea mai lungă zi a raliului, mai ales că include şi celebra proba specială Panzerplatte cu o lungime de 42.51 km.

Drumul care alcătuieşte această probă specială este folosit pentru antrenamentul armatei germane şi va fi parcurs de două ori de către piloţii implicaţi în competiţie. Pentru ultimele patru probe de duminică, piloţii vor reveni în zone viticole, iar ultima dintre acestea va conta şi pentru Power Stage. În total, piloţii vor parcurge în regim cronometrat 326 kilometri în cadrul celor 18 probe speciale ale raliului.

O nouă confruntare între Latvala şi Ogier

Victoria obţinută în Raliul Finlandei i-a permis lui Jari-Matti Latvala să reducă la 44 de puncte diferenţa care îl separă în clasamentul general de liderul Sebastien Ogier.

Chiar dacă mai sunt cinci etape până la finalul sezonului, finlandezul are nevoie de o nouă victorie pentru a putea spera la titlul mondial, însă misiunea se anunţă una dificilă.

Ogier a triumfat aici în 2011 în culorile celor de la Citroen şi este favorit la victorie, însă preferă să se gândească mai mult la semnificaţia unei victorii pentru Volkswagen: germanii pot deveni matematic campioni mondiali la constructori chiar în etapa de casă.

"Avem o şansă grozavă să ne apărăm titlul mondial în Germania şi suntem determinaţi să profităm de această oportunitate. Echipa este sub o presiune mai mare în raliul de casă decât la alte etape, dar asta poate fi şi un avantaj, pentru că în astfel de circumstanţe de concentrezi mai bine", a precizat el.

Avem o şansă grozavă să ne apărăm titlul mondial în Germania şi suntem determinaţi să profităm de această oportunitate.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
În schimb, Latvala admite că speră să lupte din nou pentru victorie, chiar dacă insistă că un podium ar reprezenta un rezultat bun. "Obiectivul meu este să continui pe baza succesului din Raliul Finlandei şi să lupt din nou pentru victorie. Totuşi, o clasare în primii trei ar fi grozavă", a explicat el.

De la debutul în WRC în 2002, Raliul Germaniei a fost câştigat doar de Citroen, noua victorii fiind trecute în dreptul lui Sebastien Loeb.

Această serie impresionantă se va întrerupe însă probabil în acest an, în care constructorul francez mizează pe Mads Ostberg şi Kris Meeke. În schimb, M-Sport abordează etapa cu Mikko Hirvonen, Elfyn Evans şi Robert Kubica, în timp ce Bryan Bouffier va debuta pentru Hyundai alături de Thierry Neuville şi Dani Sordo.

Tempestini, prima etapă pe asfalt în WRC Junior

Ca de obicei, România va fi reprezentată în Raliul Germaniei de Simone Tempestini, care va lua startul la categoria WRC Junior pentru Napoca Rally Academy la volanul unui Citroen DS3 R3. Prin prisma dificultăţii traseului, Tempestini şi-a stabilit ca obiectiv să ajungă la finalul etapei.

"Raliul Germaniei este o etapă foarte dificilă, cu probe cu suprafeţe diferite şi unde cea mai mică greşeală te scoate din cursă. Obiectivul nostru este să terminăm raliul şi să adunăm cât mai multă experientă pe asfalt cu modelul Citroen DS3 R3", a explicat el. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru