Totuşi, Raliul Franţei este caracterizat de drumuri forestiere de mare viteză şi pasaje montane semnificativ mai largi decât îngustele traiectorii germane. În plus, aceasta este şi cea mai scurtă etapă din calendarul competiţional, întrucât depăşeşte cu puţin 300 de kilometri pe parcursul celor 18 probe speciale.
Acţiunea propriu-zisă va începe vineri cu primele şapte probe speciale, cea dintre Vosges şi Pays D'Ormont fiind şi cea mai lungă a raliului la cei 34.34 km ai săi. În seara acestei zile va avea loc şi superspeciala programată chiar lângă clădirea Parlamentului European din Strasbourg, înainte ca echipajele să parcurgă alte şapte probe speciale pe parcursul zilei de sâmbătă. Piloţii vor avea la dispoziţie doar 15 minute de service în această zi, astfel că orice defecţiune tehnică ar putea fi constisitoare.
Organizatorii au renunţat la trecerea prin Haguenau, localitatea natală a lui Sebastien Loeb, astfel că ultima zi a competiţiei are punctul central în localitatea Saverne şi include doar patru probe speciale.
Ogier mizează pe un nou titlu mondial
După ce a contribuit decisiv la titlul constructorilor câştigat de Volkswagen în Raliul Australiei, Sebastien Ogier speră să cucerească matematic titlul piloţilor chiar pe drumurile din ţara sa natală. Francezul are un avans de 50 de puncte în clasamentul general cu numai trei etape înainte de finalul campaniei, astfel că trebuie să obţină cu doar şase puncte mai mult decât coechipierul său Jari-Matti Latvala pentru a cuceri titlul."Raliul de acasă este întotdeauna special pentru mine. Obiectivul meu este să devin din nou campion mondial în ţara mea. Totuşi, pentru a face asta, trebuie să câştig cu şase puncte mai mult decât Latvala. O victorie ar putea fi suficientă. Cred că Latvala va fi din nou cel mai redutabil rival al meu. De data aceasta trebuie să facem o treabă mai bună decât în raliul pe asfalt din Germania şi să terminăm cu ambele maşini", a declarat el.
Latvala a admis că şansele sale la titlul mondial sunt pur teoretice, însă îşi propune să obţină prima victorie din carieră pe asfalt şi să amâne astfel verdictul pentru Raliul Spaniei de la sfârşitul lunii octombrie.
"Sunt determinat să obţin prima mea victorie pe asfalt.
Încă pot deveni campion în acest an, dar nu mă gândesc la asta ca la o posibilitate realistă. Pentru că asta să se întâmple, Ogier ar trebui să aibă multă probleme, iar pentru mine totul ar trebui să decurgă perfect. Un lucru este sigur: atât timp cât exista o şansă matematică, voi lupta pentru a da tot ce am mai bun. Niciodată nu ştii ce s-ar putea întâmpla", a precizat el. Power Stage-ul va avea loc duminică cu începere de la ora 16:00, ora României, însă nu va fi transmis în direct de Dolce Sport, postul care deţine drepturile TV ale Campionatului Mondial de Raliuri în România.
Comentarii (0)