Avancronica Raliului Franţei: Ogier vrea să devină campion în ţara sa natală

de Daniel Popescu
Joi, 02.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier poate deveni matematic campionul sezonului 2014 din WRC la finalul Raliului Franţei, însă Jari-Matti Latvala, coechipierul său de la Volkswagen, este determinat să amâne verdictul.

Esential 50 de puncte este diferenta dintre Sebastien Ogier si Jari-Matti Latvala in clasamentul general
56 de puncte este avansul de care are nevoie Sebastien ogier in clasamentul general dupa Raliul Frantei pentru a deveni matematic campion mondial
18 probe speciale are Raliul Frantei
Franţa găzduieşte la sfârşitul acestei săptămâni a doua etapă din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri care se desfăşoară integral pe asfalt, asemănările cu Raliul Germaniei fiind relativ mari.

Totuşi, Raliul Franţei este caracterizat de drumuri forestiere de mare viteză şi pasaje montane semnificativ mai largi decât îngustele traiectorii germane. În plus, aceasta este şi cea mai scurtă etapă din calendarul competiţional, întrucât depăşeşte cu puţin 300 de kilometri pe parcursul celor 18 probe speciale.

Acţiunea propriu-zisă va începe vineri cu primele şapte probe speciale, cea dintre Vosges şi Pays D'Ormont fiind şi cea mai lungă a raliului la cei 34.34 km ai săi. În seara acestei zile va avea loc şi superspeciala programată chiar lângă clădirea Parlamentului European din Strasbourg, înainte ca echipajele să parcurgă alte şapte probe speciale pe parcursul zilei de sâmbătă. Piloţii vor avea la dispoziţie doar 15 minute de service în această zi, astfel că orice defecţiune tehnică ar putea fi constisitoare.

Organizatorii au renunţat la trecerea prin Haguenau, localitatea natală a lui Sebastien Loeb, astfel că ultima zi a competiţiei are punctul central în localitatea Saverne şi include doar patru probe speciale.

Latvala spera sa ramana in cursa pentru titlul mondial

Ogier mizează pe un nou titlu mondial

Ogier şi Latvala sunt capabili să se învingă unul pe celălalt.

După ce am câştigat titlul constructorilor, ne putem concentra integral pe acest duel extraordinar care a definit sezonul. Raliul Franţei promite să fie un alt punct de reper al sezonului de WRC şi nu trebuie să fim îngrijoraţi în privinţa dorinţei de victorie a piloţilor noştri.

Jost Capito
Director Volkswagen Motorsport
După ce a contribuit decisiv la titlul constructorilor câştigat de Volkswagen în Raliul Australiei, Sebastien Ogier speră să cucerească matematic titlul piloţilor chiar pe drumurile din ţara sa natală. Francezul are un avans de 50 de puncte în clasamentul general cu numai trei etape înainte de finalul campaniei, astfel că trebuie să obţină cu doar şase puncte mai mult decât coechipierul său Jari-Matti Latvala pentru a cuceri titlul.

"Raliul de acasă este întotdeauna special pentru mine. Obiectivul meu este să devin din nou campion mondial în ţara mea. Totuşi, pentru a face asta, trebuie să câştig cu şase puncte mai mult decât Latvala. O victorie ar putea fi suficientă. Cred că Latvala va fi din nou cel mai redutabil rival al meu. De data aceasta trebuie să facem o treabă mai bună decât în raliul pe asfalt din Germania şi să terminăm cu ambele maşini", a declarat el.

Latvala a admis că şansele sale la titlul mondial sunt pur teoretice, însă îşi propune să obţină prima victorie din carieră pe asfalt şi să amâne astfel verdictul pentru Raliul Spaniei de la sfârşitul lunii octombrie.

"Sunt determinat să obţin prima mea victorie pe asfalt.

Încă pot deveni campion în acest an, dar nu mă gândesc la asta ca la o posibilitate realistă. Pentru că asta să se întâmple, Ogier ar trebui să aibă multă probleme, iar pentru mine totul ar trebui să decurgă perfect. Un lucru este sigur: atât timp cât exista o şansă matematică, voi lupta pentru a da tot ce am mai bun. Niciodată nu ştii ce s-ar putea întâmpla", a precizat el. Power Stage-ul va avea loc duminică cu începere de la ora 16:00, ora României, însă nu va fi transmis în direct de Dolce Sport, postul care deţine drepturile TV ale Campionatului Mondial de Raliuri în România. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru