Pe parcursul ultimelor decenii, Raliul Finlandei şi-a câştigat reputaţia pentru dificultatea probelor speciale, motiv pentru care din 1951, când a debutat sub numele de Raliul Celor 1000 de Lacuri, doar patru piloţi din afara Scandinaviei au reuşit să obţină victoria.
În plus, dificultatea probelor speciale face că piloţii să aibă nevoie de mult curaj pentru a ataca la limită, iar notiţele şi indicaţiile copiloţilor trebuie să fie perfecte pentru a evita accidentele. Acestea sunt şi premisele pentru care Mikko Hirvonen are probabil cea mai bună şansă de a obţine prima victorie din acest sezon.
A SOSIT VREMEA LUI HIRVONEN?
Ultimele două ediţii ale Raliului Finlandei au fost câştigate de Sebastien Loeb, însă absenţa francezului de la ediţia din acest an ca urmare a retragerii sale parţiale din competiţie îi deschide calea lui Hirvonen să repete succesul din 2009.
Pilotul echipei Citroen a avut un start de sezon modest, cea mai bună performanţă fiind un loc doi în Raliul Portugaliei, insuficient pentru a ocupa mai mult de locul cinci în clasamentul general, în spatele unui Loeb care a luat startul în numai trei runde.Este puţin probabil ca noul său coechipier Dani Sordo să-i pună probleme, însă marele semn de întrebare planează asupra celor de la Volkswagen. Sebastien Ogier are un avans confortabil în clasamentul general, iar ratarea victoriei nu ar reprezenta o problemă majoră, însă Jari Matti Latvala este dornic să repete succesul din Grecia şi în faţa propriilor suporteri, aşa cum a făcut şi în 2010.
TRASEU DIFICIL, SATISFACŢIE PE MĂSURĂ
Raliul Finlandei a început cu tradiţionala sesiune de calificări desfăşurata miercuri seară, care a fost câştigată de Mikko Hirvonen. Deloc surprinzător, finlandezul a ales să plece ultimul pe traseu în probele speciale de joi, însă este îngrijorat că ploaia i-ar putea încurca planurile. Ogier a ocupat locul doi în calificări şi va pleca al 13-lea, chiar din faţa rivalului său de la Citroen.Ziua de joi programează şase probe speciale, printre care şi Totittu, care revine în Raliul Finlandei pentru prima oară din anii '80, în timp ce finalul va fi alocat superspecialei Killeri. Vineri va fi cea mai lungă zi pentru piloţi, care vor parcurge peste 150 de kilometri în regim cronometrat pe parcursul a noua probe speciale. Cea mai lungă dintre acestea este Lankamaa, care are peste 23 de kilometri şi care, alături de Jukojarvi, va fi parcursă în sens invers comparativ cu anul trecut.
Raliul se va încheia sâmbătă cu alte opt probe speciale, punctul de referinţă fiind Ouninpohja, cea mai lungă proba specială la cei peste 33 de kilometri ai săi, dar şi una dintre cele mai dificile ale etapei. În total, piloţii vor parcurge 332.14 kilometri în regim cronometrat pe parcursul a 23 de probe speciale.
Comentarii (1)