Pe parcursul celor 20 de probe speciale amplasate la o distanţă de cel mult 55 de kilometri de parcul de service, piloţii implicaţi în luptă vor avea parte de condiţii diametral opuse. Acţiunea propriu-zisă începe vineri cu şase probe speciale desfăşurate pe drumuri înguste de pădure, acolo unde vizibilitatea va fi redusă, şi va continua sâmbătă pe drumuri de ţară unde viteză ridicată şi săriturile vor reprezenta principalele ingrediente.
Proba specială Nambucca se anunţă cea mai dificilă prin prisma lungimii de 48.92 km, însă piloţii îşi vor putea trage sufletul pe următoarea probă, care are numai 8.96 km.
Ultima zi a raliului presupune parcurgerea unor drumuri de mare viteză prin păduri tropicale, acolo unde ploaia îşi poate face apariţia oricând.De altfel, vremea va juca un rol semnificativ în Raliul Australiei. În absenţa ploii, piloţii care vor pleca primii pe traseu vor fi dezavantajaţi, întrucât vor fi mai lenţi şi vor curăţa drumul pentru rivalii lor care vor pleca din spate. În schimb, în cazul unor ploi, situaţia va fi diametral opusă, întrucât noroiul are potenţialul de a crea şanţuri adânci pentru piloţii plecaţi printre ultimii pe traseu. Aceasta din urmă situaţie a fost întâlnită de piloţi pe parcursul recunoaşterilor efectuate în ultimele zile.
"Probele speciale sunt fantastice şi unele dintre ele sunt foarte asemănătoare cu cele din Finalnda. Mă simt ca şi cum aş fi din nou acasă. Există o provocare indiferent de condiţii, dar mai presus de toate este o plăcere", este modul în care Mikko Hirvonen, unul dintre piloţii Volkswagen, caracterizează Raliul Australiei.
Volkswagen, aproape de un nou titlu la constructori
Volkswagen are nevoie de numai cinci puncte pentru a câştiga matematic titlul mondial al constructorilor în Australia, însă a anunţat deja că le va da mâna liberă lui Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala în lupta pentru titlul mondial. Francezul are un avans de 44 de puncte în faţa finlandezului cu numai patru runde înainte de finalul campaniei, însă amândoi au preferat să minimalizeze importanţa acestui lucru."Vrem să repetăm performanţa de anul trecut (n.r - Ogier a câştigat 19 dintre cele 22 de probe speciale). Am asigurat titlul piloţilor pentru unul dintre piloţii Volswagen, dar şi nu campionatul constructorilor. Cu siguranţă acesta este obiectivul pentru Australia", a precizat Ogier.
Chiar dacă admite că vrea să lupte pentru victorie, Latvala insistă că este îngrijorat de perspectivele la succes pe care le au cei de la Citroen şi Hyundai.
"Sper să putem lupta pentru victorie, dar trebuie să rămânem cu ochii şi pe rivalii din afara echipei noastre. Cred că şi cei de la Citroen şi Hyundai au o şansă bună de a câştiga", a explicat el.
Cea mai echilibrată lupta din clasament este cea pentru locul patru, întrucât Mads Ostberg (74 de puncte), Thierry Neuville (73) şi Mikko Hirvonen (73) sunt despărţiţi de un singur punct.
Power Stage-ul va avea loc duminica cu începere de la ora 08:00, ora României, însă nu va fi transmis în direct de Dolce Sport, postul care deţine drepturile TV ale Campionatului Mondial de Raliuri în România.
Comentarii (0)