Avancronica Raliului Argentinei: spectacol sud-american pe macadam

de Daniel Popescu
Joi, 08.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Campionatul Mondial de Raliuri ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Argentina, acolo unde piloţii vor fi întâmpinaţi de numeroase porţiuni cu bălţi, poduri înguste de fier şi mulţi fani.

Esential 16 probe speciale are Raliul Argentinei
31 de puncte este avansul lui Sebastien Ogier in clasamentul general dupa numai patru etape
Caravana Campionatului Mondial de Raliuri se deplasează la sfârşitul acestei săptămâni pe continentul sud-american pentru a participa la a cincea etapă a sezonului programată în Argentina, în regiunea Cordoba.

Aici, piloţii înscrişi în competiţie se vor confrunta cu numeroase provocări pe parcursul celor 16 probe speciale care vor avea loc de joi până duminică.

După superspeciala de joi, piloţii vor avea parte vineri de o zi solicitantă, întrucât proba specială dintre localităţile Ascochinga şi Agua de Oro are o lungime de 51.88 kilometri şi va fi parcursă de două ori. Sâmbătă, fiecare dintre cele patru probe speciale va avea aproape 40 de kilometri, iar bălţile de apă de pe traseu vor da fanilor ocazia să vadă imagini spectaculoase.

Ultimele probe vor avea loc duminică, iar Power Stage-ul este programat pe proba specială El Condor. În această zi, două probe vor atrage atenţia: El Condor şi Mana Clavero sunt presărate cu numeroase poduri de fier înguste, pe care piloţii trebuie să le abordeze rapid, dar cu precauţie, pentru a evita accidentele.


Ogier vrea prima victorie în Argentina

Am fost aproape în 2011 şi am ratat de puţin anul trecut, iar asta mă determină şi mai mult să câştig în Argentina.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Sebastien Ogier abordează Raliul Argentinei din postura de lider detaşat al clasamentului general cu 91 de puncte, cu 31 de puncte mai multe decât coechipierul său Jari-Matti Latvala.
Francezul este însă determinat să-şi treacă în palmares o primă victorie în cadrul acestui eveniment.

"Nu am câştigat niciodată Raliul Argentinei. Am fost aproape în 2011 şi am ratat de puţin anul trecut, iar asta mă determină şi mai mult să câştig în Argentina. Traseul este aproape la fel ca în 2013, ceea ce ar putea fi un uşor avantaj pentru noi", a declarat francezul.

În schimb, chiar dacă ar avea nevoie de o victorie pentru a rămâne în apropierea coechipierului său, Latvala susţine că s-ar mulţumi şi cu o clasare pe podium. "Raliul se potriveşte stilului meu de pilotaj, dar nu este uşor pentru piloţi. Aş fi foarte bucuros să termin pe podium", a precizat el.

Ostberg vrea să copieze setările lui Loeb

Am schimbat suspensiile maşinii şi am modificat şi diferenţialul, dar principalul lucru pe care îl fac este să conduc mai drept.

Mads Ostberg
Pilot Citroen
Citroen nu a reprezentat o ameninţare majoră pentru Volkswagen în primele patru etape ale sezonului, însă Mads Ostberg consideră că a identificat modalitatea în care îşi poate îmbunătăţi rezultatele. Echipa a modificat anumite setări ale maşinii pentru a replica modul în care a fost utilizată în trecut de Sebastien Loeb.

"Am schimbat suspensiile maşinii şi am modificat şi diferenţialul, dar principalul lucru pe care îl fac este să conduc mai drept. Acesta a fost modul în care a fost construită maşina pentru a fi mai rapidă, aşa că a fost construită pentru Loeb şi funcţionează şi pentru mine", a precizat norvegianul.

Ostberg ocupă locul trei în clasamentul general în faţa coechipierului Mikko Hirvonen.

Kubica îşi schimbă stilul de pilotaj

Pe macadam trebuie să mă concentrez pe supravieţuire şi pentru a ajunge la linia de sosire, fără să concurez la cea mai bună viteză.

Robert Kubica
Pilot M-Sport
Între timp, Robert Kubica a dezvăluit că îşi va schimba stilul de pilotaj începând cu Raliul Argentinei.
Decizia a fost luată ca urmare a faptului că polonezul a terminat un singur raliu dintre cele cinci la care a participat la clasa WRC, în timp ce în restul a avut parte de accidente în urma unor greşeli personale.

"Voi încerca să-mi schimb abordarea. Pe macadam trebuie să mă concentrez pe supravieţuire şi pentru a ajunge la linia de sosire, fără să concurez la cea mai bună viteză. Sunt prea multe variabile şi surprize care pot afecta piloţii fără experienţă. De aceea, nu cred că îmi va face rău să fac câţiva paşi înapoi", a precizat el.

Drepturile TV pentru România ale Campionatului Mondial de Raliuri sunt deţinute de Dolce Sport, însă până în prezent postul de televiziune nu a anunţat dacă va transmite Power Stage-ul în direct. 

Comentarii (1)

  • Dolce Sport sunt habarnisti in materie de motorsport...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru