Voteaza:
24 voturi | 31 comentarii

Off-road în modul Lock cu Dacia Duster

Un inginer Dacia testează Dacia Duster într-o baltă. În treapta întâi, în Lock. Crezi că procedează corect?

Comentarii (31)

  • Serd
    la 06.06.2011, 11:40
    Stiti sigur ca e inginer?Poate testeaza o componenta anume!
    +1
  • mircea
    la 06.06.2011, 12:11
    @Serd

    Da, ştim sigur. Nu testează o componentă anume.
    +2
  • la 06.06.2011, 12:11
    daca e diesel da, procedeaza corect
    -1
  • lol
    la 06.06.2011, 12:13
    eu vad doar un imbecil care chinuie o masina total aiurea, nici un inginier si nici o componenta... parerea mea
    +4
  • la 06.06.2011, 12:16
    ... deci ce face ala acolo ?
    -1
  • lol
    la 06.06.2011, 12:27
    isi bate joc de o masina ca sa arate prietenilor de pe margine ce tare e el.... iar ei sunt extrem de impresionati dupa onomatopeele si comentariile de 2 lei aruncate
    -2
  • CT
    la 06.06.2011, 12:50
    Din cate stiu eu viteza maxima cu care poti merge in modul 4x4 "Lock" e de 80 km/h dupa care se decupleaza automat pentru protectia sistemului. Nu vad nimic rau in incercarile omului, se distreaza si el.
    +15
  • meke
    la 06.06.2011, 12:53
    daca s-ar opri in noroi si ar incerca sa porneasca dinou oare ar putea ? :))) nu prea cred
    -17
  • @meke
    la 06.06.2011, 12:58
    Nu prea crezi pt ca n-ai condus Dusterul in astfel de conditii sa vezi ce poate... Ar putea sa iasa, stai linistit. Nu e noroiul prea mare in zona aia.
    +18
  • John Doe
    la 06.06.2011, 13:12
    Nu e in modul lock. Daca era modul Lock, rotile nu ar fi avut turatii diferite
    -13
  • la 06.06.2011, 13:24
    din contra, in 4x4 transmite diferentiat in functie de aderenta
    0
  • @ciuruitu
    la 06.06.2011, 13:32
    ce spui tu e modul 4x4 "Auto"
    +10
  • ps:
    la 06.06.2011, 13:39
    In conditii dificile de offroad sunt foarte importante niste cauciucuri adecvate. Poate sa fie el si ultima generatie de Nissan Patrol, fara niste anvelope speciale pt teren noroios nu faci nimic.
    +18
  • la 06.06.2011, 14:40
    Motorul este pe benzina (1.600cmc3).

    Dupa filmare, merge si il lustruieste, si pe urma gaseste un fraier caruia sa il vanda.

    PS: Daca ala e inginer, atunci eu ca nu am permis sunt seful inginerilor !
    -8
  • bita
    la 06.06.2011, 14:53
    In primul rand Dacia Duster NU are diferential blocabil, are un cuplaj care se blocheaza si repartitia cuplului este de 50:50 intre punti.
    In al doilea rand daca era in modul Lock nu poti face asa ceva la viteza pe care o avea el.
    -20
  • Semtex
    la 06.06.2011, 15:24
    @bita
    1. Stii ce? Ma cam seaca astia ca tine care se trezesc sa contrazica useri imaginari doar de dragul de fi priviti cu admiratie ca niste "cunoscatori"...
    Dacia Duster are un diferential central blocabil electronic de conceptie 100% Nissan.
    2.Ce viteza crezi tu ca avea Duster-ul din filmulet? Ai habar pana la ce viteza se poate folosi modul "Lock"? Ai pe naiba! :)) Aia max 40-50 km/h sunt floare la ureche pt ce poate face sistemul...
    +20
  • io
    la 06.06.2011, 16:38
    @John Doe
    O intoarce cu frana de mana, de aia ti se pare ca rotile au turatii diferite...

    Ontopic imi place. omul chiar se distreaza.
    +13
  • vitzone
    la 06.06.2011, 17:23
    Daca este acelasi sistem ca si la Nisan Qashqai, va spun sigur ca acel sistem Lock 4x4 functioneaza numai pana la viteza de 40 de km.
    /h.

    In acest filmulet eu cred ca acel inginer nu testeaza absolut nimic, probabil vrea sa aiba parte de ceva distractiv si sa coboare victorios la vreo spalatorie unde baietii sa-l priveasca admirativ si sa-si imagineze cam prin ce namoale si noroaie a trecut.

    Mie personal (un Qashqai de 2.0 benzina cu cutie automata) mi-a lasat o impresie proasta despre acel sistem.

    Am avut decuplari pe zapada cand mi-era lumea mai draga si la viteze de doar 15-20 km/h.
    -16
  • Semtex
    la 06.06.2011, 17:56
    @vitzone
    Da, gasim acelasi sistem pe Nissan Qashqai, X-Trail si Renault Koleos, insa masinile au setari diferite. De exemplu la Qashqai / Koleos decuplarea automata se face la 40 km/h, dar la Duster decupleaza intre 60 si 80 km/h. Legat de asa-zisa decuplare la 15-20 km/h, eu sunt sigur ca-i o minciuna sfruntata. Sistemul asta e recunoscut pentru fiabilitate si are capacitatea de a te scoate din aproape orice incurcatura cu conditia sa nu fii deja "pe burta" bineinteles
    +16
  • mihutz_b
    la 06.06.2011, 19:45
    Si mie i se pare o chestie doar sa-i "intretina" pe cei de pe margine, motorul ala gemea la turatia maxima, asta nu e test de off-road...
    Nea' Caisa de la volan daca e inginer la Dacia, e praf. In filmulet la secunda 38 loveste destul de tare cu roata dreapta spate o denivelare in timp ce trage frana de mana in mijlocul baltii de noroi. Poate pt unii e distractiv, mie personal mie se pare o chinuiala. Gasiti pe youtube chestii similare dar cu alt nume "how to destroy a car...".
    Cu lock-ul...nu ma pricep. Personal la Toyota cand blocam diferentialul si trageam frana de mana, se blocau si rotile din fata, aici vad ca e altceva.
    -14
  • Mircea
    la 06.06.2011, 20:46
    ce filmau toti ca ratatii ? Parca era mare minune sa treaca prin balta aia cu putin namol luandu-si avant...apropo de ce erau doar dacii duster ? in film se vad mai multe dacii duster pe la 1:00 +
    -12
  • @mihutz_b
    la 06.06.2011, 20:48
    ai dreptate... nu te pricepi
    +8
  • M
    la 06.06.2011, 21:37
    Masina aia apartine grupului Renault/Dacia.
    Iar masinile alea (toate) le aveau pt teste. Dar nu garantez ca pt teste ca cel din imagine le erau date masinile :)
    -
  • Gogu'
    la 06.06.2011, 22:51
    Frate, modul lock inseamna ca blocheaza diferentialul de mijloc ca sa transmita in mod egal puterea catre punti. Puntea fata si puntea spate nu au diferential blocabil, si probabil asta ati vazut voi, legat de rotile care nu se invartesc cu aceiasi viteza. Cum a spus "mihutz_b", intr-adevar la un moment dat loveste tare cu roata dreapta spate... Sunt sigur ca i-a modificat putin geometria.
    -11
  • masina buna
    la 07.06.2011, 12:52
    e masina robusta indiferent ce cred unii mascarici de pe aici...
    +12
  • ingineru
    la 07.06.2011, 16:48
    @automarket
    Si cum se procedeaza corect?!?
    +8
  • rov
    la 08.06.2011, 00:12
    Da ce elan isi ia poate sa treaca linistit cu masina scoasa din viteze prin balta aia.
    E ooof road pentru ca strada apare in cadru.
    Despre meseria omului -e mai greu. Poate daca era inginer auto il interesau mai mult incruciserile de punti, transferul cuplului de pe o parte pe alta, din fata in spate etc. Sa nu aiba baiatul ala ceva decuplat :)))
    -5
  • io
    la 08.06.2011, 09:16
    @rov ... chiar vreau sa te vad prin noroiul ala trecand din inertie cu levierul scos din viteze... hai ca ma faci sa rad... una e sa faci pe comediantul spre amuzamentul tuturor si alta e sa vbesti din experienta... sa nu facem confuzie...
    +5
  • MAA
    la 08.06.2011, 14:45
    Acum ca sa clarificam lucrurile:

    1. Soferul nu este un inginer la Dacia, dar este o persoana abilitata de a conduce masina, care are la activ un nr. impresionat de km pe acesta masina.

    2. Acesta filmare a fost facuta doar pentru a se putea realiza cateva cadre mai deosebite cu acesta masina.

    3. Intradevar diferentialul este Nissan.

    4. "Incercare" a fost facuta in treapta I iar diferentialul era in pozitia AUTO.

    5. Anvelopele nu erau adecvate pentru o asfel de incercare.
    +3
  • Florin
    la 09.06.2011, 11:40
    Asta nu e nici un test , e o dovada de prostie din partea soferului. Cat credeti ca va rezista motorul ala turat la maxim. Se aude clar cum motorul e tinut in turatii de zona rosie iar protectia la supraturare lucreaza din greu.
    -2
  • ion
    la 09.06.2011, 18:51
    @Florin
    cica "protectia la supraturare lucreaza din greu"... hahahhahah te doare mintea! de unde scoti termenii astia ba baiatule?!! inca odata: ce lucreaza din greu?!! hahahhah ne-ai dat gata!

    Afla tu ca la benzinar turatia e limitata la 6500 rpm moment in care ii taie alimentarea si n-are nici pe dracu la o incercare din asta... ca aici nu vorbim de experienta ta cu dacia 1300 careia ai observat tu ca-i fierbe apa in vasul de expansiune dupa cateva forje mai serioase...
    +2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru