Voteaza:
0 voturi | 18 comentarii

Primul test european al noului Honda Civic Type R Mugen

Jurnalistii de la Autocar au testat in premiera europeana cea mai noua creatie a diviziei de performanta Mugen: un Civic Type R care ofera 240 de cai si un sasiu imbunatatit.

Comentarii (18)

  • la 05.10.2009, 12:10
    Civic-Focus
    D.p.d.v. al trenului de rulare (respectand clasa din care fac parte) consider ca Civic Type R si Focus ST domina clar.
    Acuma Mugen si RS hmmmmm... even better !!!
    -
  • Pentru ala de mai sus
    la 05.10.2009, 12:24
    Iti spun eu cine e regele! Nu Ford , Honda si alte mismasuri.....
    Renault Megane 3 RS ,asta e regele! F1 Team!
    -
  • LEE
    la 05.10.2009, 12:52
    @Pentru ala de mai sus
    230 de cai la 5500 rpm si 310 Nm la 3000 rpm are RENAULT-ul :)
    stai jos.....urmatorul!
    -
  • asd
    la 05.10.2009, 12:52
    EEE
    Exact Megane RS- masina cu geamuri de plastic si rollcage ca sa fie mai versatila :)) Aia nu are nici radio. daramite clima
    -
  • cineva
    la 05.10.2009, 14:19
    jaf
    mie nu-mi prea place cum arata mai ales spatele .As alege oricand o europeana in loc de cutia asta
    -
  • la 05.10.2009, 14:45
    8500 rpm
    Motor aspirat, 240+CP din 2 litri, 8500 rpm. Ati vazut cum urca in ture? O masina foarte buna "in my book". Cred ca este pentru un anume fel de sofer, putin diferit de Megane RS/Golf GTI (turbo).
    -
  • my
    la 05.10.2009, 15:58
    civic
    type r e cea mai tare in segmentul asta...my opinion...
    -
  • george
    la 05.10.2009, 23:38
    CIVIC TYPE R DOMINA CLAR?
    @ steli_

    pe parte de suspensie?

    Poate ca nu stiai dar Civic are pe spate punte semirigida. Cu asta trebuie sa stea cuminte in banca ei. Au reusit s-o faca ceva mai sportiva intarind amortizoarele pana intr-acolo incat ai putea spune ca nu le mai ai deloc.

    @ enoeht

    Urcatul in ture nu spune mare lucru. Il poti face foarte rapid din etajarea cutiei de viteze. Urcatul in ture "de roata" conteaza cu adevarat.
    -
  • Maka
    la 05.10.2009, 23:48
    Daca e motorul de pe S2000 e minunat.

    Din pacate sasiul de Civic ar mai avea nevoie de o minune ca sa ajunga la nivelul motorului asta.

    Pacat ca fata de Golf nu are optiunea a ceva similar cu DSG (da stiu sunt de 2 lei ca ma gandesc la o automata pe o sportiva).

    Mugen - super marca dar nici o legatura cu Europa si mentalitatea europeana. Ca in general japonezii care mai au de lucrat la integrarea cu Europa. Civic hatch ramane un exercitiu de intelegere al Europei; speram intr-o generatie urmatoare pe masura asteptarilor si a renumelui Honda..
    -
  • BRR
    la 06.10.2009, 13:33
    @George
    Si Megane R26 are punte semi si face ravagii pe circuit. Ba chiar e cea mai rapida pana acum in clasa ei. Poate imi explici de ce tunerii de obicei RIGIDIZEAZA sasiul, facandu-l sa se comporte foarte aproape de o punte semi. Nu e mai usor sa pui semi si s-o modifici mai usor? Ok, de acord, nu e nici pe departe la fel de rafinata, dar cine vrea rafinament de la o masina ca asta?
    Cat despre urcatul in ture, e absolut degeaba daca nu vine si cu un sistem de distributie variabila construit inteligent, dar mai ales simplu. Poate ca nu cunosti ce inseamna VTEC, daca vrei, iti pot explica fara probleme. In cateva cuvinte: la turatii inalte, baga mai mult aer, dar fara a apela la o turbina. O turatie inalta a pistoanelor cu acelasi lift al supapelor e inutila, face mai mult rau. Prin urmare, un al doilea set de came face pe turbina. In mod normal, daca ai folosi acele came agresive la turatii mici, motorul ar merge aiurea. Asa, ai doua seturi: una pt mers normal si una dupa o anumita turatie, cu un punct de intrare intotdeauna inainte de nivelul la care cade turatia din treapta superioara.

    @Maka: motorul de pe S2000 este depasit, e un VTEC clasic fara VTC, deci fara o curba de cuplu cu adevarat eficienta pe un spectru de turatii mai mare. Motorul de fata este tot un K20A, prezent si pe Type R, insa impins la maxim prin mici artificii: came mai agresive, compresie marita, admisie modificata si polisata, un VTEC management mai agresiv, cilindrii cu profil cocosat, etc. Exista si o aplicatie Mugen RR, cu cilindreea impinsa la 2.2 si cu 260 cp.

    Mugen se adreseaza unei altfel de filozofii care nu mai "prinde" la majoritatea europenilor. De altfel, mi se pare ca modelul asta va fi fabricat intr-o serie foarte mica, doar pt cei pasionati cu adevarat si cu ceva banut strans la ciorap.
    -
  • george
    la 06.10.2009, 21:35
    INEXACTITATI CRANCENE
    @ BRR

    “Si Megane R26 are punte semi si face ravagii pe circuit.”
    Megane R26 e o masina dedicata curselor din cate stiu. Pe circuit e ok dar pe strada e un calvar. Si aici nu vorbesc de strazile din Bucuresti ci chiar si de cele din Germania/Franta/Italia. Ia un ralantisor cu 40 la ora cu masina aia si spune-mi cum a fost. Daca o sa mai ai dinti in gura.

    “Poate imi explici de ce tunerii de obicei RIGIDIZEAZA sasiul, facandu-l sa se comporte foarte aproape de o punte semi.”
    In doar 2 randuri ai scris 3 prostii majore:
    - Civic NU ARE SASIU. Crede-ma pe cuvant!
    - Rigidizarea CAROSERIEI se face rareori de tuneri. Se face INTOTDEAUNA de staff-ul tehnic al echipelor de concurs.
    - Ce ai vrut tu sa spui cu comportamentul “sasiului apropiat de o punte semi”? Poate vroiai sa zici ca puntea semi tunata la extrem se comporta ca un multilink...

    “Nu e mai usor sa pui semi si s-o modifici mai usor?”
    Nu e usor deloc si mai este si ineficient. Ca sa se comporte ca un multilink nu foarte destept, semirigida trebuie intarita (rigidizata) pana in punctul in care aproape ca poti spune ca nu mai ai arcuri si amortizoare...Dovada de delasare si/sau incompetenta.

    “Ok, de acord, nu e nici pe departe la fel de rafinata, dar cine vrea rafinament de la o masina ca asta?”
    Cine o cumpara, cu exceptia fanaticilor cu bani (astia o cumpara indiferent cat ar costa si indiferent cat de crancen s-ar comporta pe strada; problema este ca astia sunt extrem de putini). Pilotii nu cumpara asa ceva.

    Treaba cu urcatul in ture n-ai inteles-o (si si aici spui prostii: “O turatie inalta a pistoanelor”?!? De cand se invart pistoanele?)...

    Eu oricum spuneam cu totul altceva: conteaza mult mai mult puterea pe care o produce motorul si pe care o transmite “la roata”. Ce daca motorul este plafonat la 6500 rpm? Atata timp cat imi da un cuplu maxim supergeneros de la 1700 - 1800 rpm si masina se duce ca ghiuleaua desi motorul parca nu urca in turatie, NU E NICI O PROBLEMA!

    “Asa, ai doua seturi: una pt mers normal si una dupa o anumita turatie, cu un punct de intrare intotdeauna inainte de nivelul la care cade turatia din treapta superioara.”
    Aici cred ca ai vrut sa spui “in treapta superioara”, nu “din treapta superioara”...Corect?
    -
  • LEE
    la 06.10.2009, 23:00
    motoarele i-VTEC
    < http://www.filehost.ro/574285/Despre_I_VTEC_doc/ >

    lectura placuta !!!
    -
  • shtou
    la 07.10.2009, 15:13
    jaja..
    eu vreau una de asta...
    -
  • BRR
    la 07.10.2009, 16:56
    @George
    Megane R26 este un experiment, ca si acest Mugen. Ambele au punte semiindependenta pe spate, cred ca am lamurit asta. Desi ambele au o astfel de punte, ambele se descurca admirabil pe circuit, pentru ca sunt dedicate circuitului. Cine-si cumpara un R26 sau un Mugen RR ca sa se plimbe prin oras, traieste pe alta planeta. Deci confortul iese oricum din discutie.
    Am vorbit de sasiu in termen general, chiar daca cuvantul in sine semnifica acel cadru rigid pe care se monteaza pe osii si care sustine caroseria. Cand vorbim de sasiu sport, vorbim de suspensii intarite, bari stabilizatoare pentru rigidizare si tot tacamul. Deci am zis bine.
    O punte multilink, in cazul masinilor dedicate circuitelor de asfalt, este rigidizata la maxim si se comporta intocmai precum una semi-rigida, si aceea intarita. Jocul in bascule in cazul primei este cu mult redus pentru a reduce ruliul, iar o bara stabilizatoare actioneaza precum o bara de torsiune intarita de pe o punte semi-rigida.
    Unui hot hatch cu distributie a puterii in medie intre 60-40 si 65-35 si cu tractiune fata NU are nevoie de multilink pentru a fi performanta pe circuit. Cand vorbim de mase ridicate, tractiuni integrale si echilibru de mase pe punti, atunci e musai nevoie.
    Daca nu cunosti treaba asta, imi pare rau pentru tine, dar te afli intr-o mare eroare. Nu de alta, dar am o ruda prin casatorie care este pilot de curse si ce mi-a explicat mi-ar fi greu sa insir aici, pt ca nu am loc si nici timp.

    Depinde de fiecare cum percepe sportivitatea. Daca tie ti se pare cuplul la 1800 rpm sportivitate, atunci e treaba ta, insa iar esti in eroare. Sa inteleg ca prostii de la Ferrari sau Lamborghini bat campii, cand puteau tranti bine-merci un turbodiesel de 8 litri si cuplu de 2000 Nm la 1500 RPM? Daca esti fan TDI, asta nu inseamna ca un comportament specific TDI se poate aplica unui motor sportiv. Pe circuit, masina se tine in plaja de putere maxima, la turatii inalte, nu in plaja de cuplu maxim.

    Honda percepe sportivitatea in sensul clasic: greutate mica, putere litrica obtinuta clasic, prin turatie, cu un mic adaos de tehnologie astfel incat puterea sa fie livrata inteligent si atunci cand este necesar. Tu percepi sportivitatea in sens 'tedeist' si e dreptul tau sa o faci, dar nu cred ca iti poti permite sa emiti postulate si sa impui repere in ceea ce priveste adevarata sportivitate. Din punctul tau de vedere, o armata intreaga de tehnicieni se inseala, tu ai dreptate.

    Si mai usor cu limbajul tendentios, de genul "inexactitati crance", "prostie", ca nu impresionezi cu nimic pe nimeni, poate doar cu exceptia babelor din piata si a pensionarilor din parc. Nu mai vorbim de faptul ca esti TOTAL pe langa aproape orice subiect si tot ceea ce faci este sa te legi intr-un mod josnic de niste chichite fara improtanta si sa schimbi sensul frazelor/cuvintelor ca sa iti poti face linistit numarul ietin de teatru.
    Daca esti in stare sa discuti CONCRET pe subiect, fii barbat si fa-o, daca esti mironosita, mai bine abtine-te, draga mea.
    -
  • george
    la 09.10.2009, 22:49
    TUPEU DE COCALAR PENAL
    @ BRR

    « Deci am zis bine.”
    Deci ai zis atatea prostii ca m-a luat durerea de cap...Si ca si cand n-ar fi fost de ajuns, te-ai mai si comportat ca un cocalar de Ferentari in mod absolut nejustificat...

    “Megane R26 este un experiment, ca si acest Mugen.”
    In cazul asta, hai sa le lasam naibii in pace pana ajung pe strada. If they ever do...

    “Ambele au punte semiindependenta pe spate, cred ca am lamurit asta. Desi ambele au o astfel de punte, ambele se descurca admirabil pe circuit, pentru ca sunt dedicate circuitului.”
    Daca aveau multilink, se descurcau si mai bine.

    “Cine-si cumpara un R26 sau un Mugen RR ca sa se plimbe prin oras, traieste pe alta planeta. Deci confortul iese oricum din discutie.”
    Tu traiesti pe alta planeta, unde oxigenul este rarefiat la extrem. Ai strictul necesar cat sa nu dai coltu`. Din pacate, nu mai ajunge nimic la creier...Si uite ce ti se intampla...Daca vor sa vanda aceste masini, trebuie sa le faca “civile”. Adica sa aiba un anumit grad de confort, in limita caracterului sportiv bun inteles. Tu vorbesti cu oricare alt fanatic spalat pe creier care ar accepta orice numai fiindca vine de la “Dumnezeu”. Cunosc cazuri de oameni care au Golf GTI, R32, Impreza WRX STI, EVO, samd care merg cu aceste masini zi de zi. Unii le-au luat pentru rezervele de putere pe care le au si care sunt extrem de utile in anumite conditii de trafic. Altii merg cu ele prin oras sau la drumuri mai lungi de parca ar avea motoare de maxim 100 CP. Cand si cand le scot la “dezmortit” si atunci se schimba situatia.

    “Am vorbit de sasiu in termen general, chiar daca cuvantul in sine semnifica acel cadru rigid pe care se monteaza pe osii si care sustine caroseria.”
    De la un profesionist, eu nu accept terminologie "dupa ureche". Daca esti un adevarat profesionist, folosesti limbajul corect. Daca nu, apuca-te de saorme.
    Bine, tu traiesti cu senzatia ca esti mare profesionist fiindca se prosterneaza papagalii astia in fata ta ca la Sfanta Parascheva. De fapt, tu esti doar un pic mai bun decat ei dar foarte slab in rest. Exact ca in vorba aia : "Intre prosti, mediocrul nu e fruntas ci geniu”.

    “Cand vorbim de sasiu sport, vorbim de suspensii intarite, bari stabilizatoare pentru rigidizare si tot tacamul. Deci am zis bine.
    O punte multilink, in cazul masinilor dedicate circuitelor de asfalt, este rigidizata la maxim si se comporta intocmai precum una semi-rigida, si aceea intarita. Jocul in bascule in cazul primei este cu mult redus pentru a reduce ruliul, iar o bara stabilizatoare actioneaza precum o bara de torsiune intarita de pe o punte semi-rigida.“
    Cate prostii poti sa spui...In primul rand, termina odata cu gugumania asta cu “sasiul” daca vrei sa dovedesti macar ca nu esti cazut din copac. In al doilea rand, tu vorbesti fara sa stii multe lucruri, cel mai important fiind comportamentul unei SUSPENSII multilink...

    ”Unui hot hatch cu distributie a puterii in medie intre 60-40 si 65-35 si cu tractiune fata NU are nevoie de multilink pentru a fi performanta pe circuit. Cand vorbim de mase ridicate, tractiuni integrale si echilibru de mase pe punti, atunci e musai nevoie.”
    Asta e de-a dreptul sublima...minunata...superba...”Distributie a PUTERII intre 60-40 si 65-35 la un hot hatch cu tractiune FATA”?!?!?!?!?! HOLY CRAP! Ce gugumanii poti sa spui...ce enormitati...Intre ce si ce se distribuie PUTEREA la un hot hatch cu TRACTIUNE FATA?!?!?!

    ”Daca nu cunosti treaba asta, imi pare rau pentru tine, dar te afli intr-o mare eroare. Nu de alta, dar am o ruda prin casatorie care este pilot de curse si ce mi-a explicat mi-ar fi greu sa insir aici, pt ca nu am loc si nici timp.”
    Ruda aia a ta ori n-are habar de masini, ori nu se pricepe deloc sa explice, ori tu nu stii de capu` si de viata ta...

    ”Depinde de fiecare cum percepe sportivitatea. Daca tie ti se pare cuplul la 1800 rpm sportivitate, atunci e treaba ta, insa iar esti in eroare. Sa inteleg ca prostii de la Ferrari sau Lamborghini bat campii, cand puteau tranti bine-merci un turbodiesel de 8 litri si cuplu de 2000 Nm la 1500 RPM?”
    Mentalitate de potcovar + capacitate de intelegere ZERO. Combinatia perfecta.
    Ce ti-am spus de 1800 RPM se aplica la motor pe benzina. Asta una. A doua chestie: Ferrari nu va face astfel de motoare pentru ca cei care CUMPARA astfel de masini sunt, in general niste snobi. Numai sa auda ca masina aia are motor TDI si l-au pierdut de client. A treia chestie: ca sa faci un motor TDI destept, trebuie sa te si pricepi. Pe Lambo, e posibil sa nu vezi asa ceva curand desi ar avea de unde. Pe R8 s-ar putea sa apara curand. Si nu va face masina de rusine catusi de putin. Pe Q7, care are vreo 800 de kg in plus si o aerodinamica de gluga de coceni, il arunca in suta in 5,5 sec. A patra chestie: tehnologia evolueaza, spre deosebire de unii oameni. Acum 30 de ani, nu dadea nimeni 2 bani pe diesel. Acum Porsche are motor diesel. La fel si Subaru. Si multi altii...

    ”Daca esti fan TDI, asta nu inseamna ca un comportament specific TDI se poate aplica unui motor sportiv. Pe circuit, masina se tine in plaja de putere maxima, la turatii inalte, nu in plaja de cuplu maxim.”
    Dupa cum am mai spus...de vreo 14 ori...vorbesti prostii...Seat Leon TDI a castigat de n ori in WTCC iar Audi R10 TDI a castigat la Le Mans. Astea fiind niste competitii din sportul cu motor. Iti spun ca vad ca nu cunosti.

    ”Honda percepe sportivitatea in sensul clasic: greutate mica, putere litrica obtinuta clasic, prin turatie, cu un mic adaos de tehnologie astfel incat puterea sa fie livrata inteligent si atunci cand este necesar.”
    Civic-ul Type R vechi e mai sportiv decat Type R-ul nou. Ciudat mod de a percepe sportivitatea mai are si Honda asta. Inteligent tare...

    “Tu percepi sportivitatea in sens 'tedeist' si e dreptul tau sa o faci”
    Gresesti radical. Motorul de 2.5 benzina de 340 CP de pe TT mi se pare al naibii de sportiv dar n-am avut ocazia sa vorbesc despre el...BTW, astept de la VW un motor sport 2.0 benzina cu turbo si compresor.

    “dar nu cred ca iti poti permite sa emiti postulate si sa impui repere in ceea ce priveste adevarata sportivitate.”
    Nu impun nici un reper. Imi dau si eu cu parerea. Postulate vezi tu la fiecare cuvant de-al meu fiindca nu stii sa faci diferente de bun simt...

    “Din punctul tau de vedere, o armata intreaga de tehnicieni se inseala, tu ai dreptate.”
    In anumite cazuri, am afirmat ca o armata de tehnicieni se inseala si am avut dreptate...Am afirmat ca o armata de economisti se inseala si...am avut dreptate...

    ”Si mai usor cu limbajul tendentios, de genul "inexactitati crance", "prostie", ca nu impresionezi cu nimic pe nimeni, poate doar cu exceptia babelor din piata si a pensionarilor din parc. Nu mai vorbim de faptul ca esti TOTAL pe langa aproape orice subiect si tot ceea ce faci este sa te legi intr-un mod josnic de niste chichite fara improtanta si sa schimbi sensul frazelor/cuvintelor ca sa iti poti face linistit numarul ietin de teatru.”
    Limbajul nu e tendentios deloc. Tu il vezi asa. Si il vezi prost. Cum sta treaba cu cele 8/16/47/95 de supape pe cilindru? Dar cu sasiul care se rigidizeaza? Dar cu puterea care se distribuie si pe spate la o masina cu tractiune NUMAI FATA? DUH...

    ”Daca esti in stare sa discuti CONCRET pe subiect, fii barbat si fa-o, daca esti mironosita, mai bine abtine-te, draga mea.”
    Asta e tot ce poti? Saracu` de tine...Glume din astea gretoase si penibile cu “draga mea” se faceau prin scoala generala, de unii retardati si doar pana pe la clasa a 5-a. De la a sasea incolo a inceput sa li se faca rusine si s-au lasat de mizeriile astea...Vrei sa discutam concret? Hai sa discutam concret! Dar eu vad ca n-am cu cine...Pana acum ai avut niste comentarii incarcate serios de inexactitati, erori, gugumanii si aberatii...
    -
  • LEE
    la 10.10.2009, 08:36
    @georgel
    te-ai uitat in oglinda in ultima perioada???
    si mai traiesti ??? esti MORT de mult din multe puncte de vedere.........

    off..............cat de ................ poti sa fii!
    am avut dreptate!
    n-ai cu cine,ma, n-ai cu cine..........niste tarani!
    -
  • BRR
    la 12.10.2009, 12:53
    @Automarket
    De ce sunteti subiectivi si stergeti doar comentariul meu?
    De ce acceptati un asemenea om care jigneste fara sa luati nici un fel de atitudine?
    V-as acuza ca personajul George este unul din redactori, ce ziceti de asta?
    Asa impartiti voi judecata?
    Cam cum as putea sa caracterizez grosimea obrazului vostru?
    Rusinica.
    -
  • george
    la 13.10.2009, 21:31
    TERMINA ODATA CU PROSTIILE!
    @ BRR

    De-a lungul timpului, si mie mi-au fost sterse comentarii. Nu esti singur pe lume! Si in mod sigur nu esti atat de important pe cat te crezi...

    In alta ordine de idei, ce intelegi tu prin jignire? Faptul ca iti spun ca nu te ajuta mintea si iti dovedesc fara putinta de tagada acest lucru? Asta ti se pare tie jignire? Dupa cum spuneam, nu stii pe ce lume traiesti...dar ai tupeul nu numai sa vorbesti dar sa si acuzi si sa bati cu pumnul in masa...

    Eu, redactor la Automarket? Iar vorbesti fara sa ai habar...Daca ai fi urmarit comentariile mele, ai fi vazut ca i-am criticat de multe ori pe baietii de la Automarket si le-am atras atentia ca au gresit...In schimb, nu cred ca i-am laudat vreodata...

    Vezi ca judecata nu se imparte...judecata se face. Dreptatea se imparte. Cred ca te-ai uitat la prea multe filme americane si ai ramas cu ideea ca trebuie sa jungi la tribunal pentru orice prostie...

    Despre grosimea obrazului oricui ar trebui sa vorbesti abia dupa ce rezolvi problema propriului obraz...

    Te astept in continuare cu comentarii la subiect. Daca tot nu am nimic de invatat, macar sa ma distrez si eu...poate imi povestesti cate ceva despre seringa cu arbore cotit si pantofii cu toc in fata si fermoar pe talpa...
    -

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru