Voteaza:
5 voturi | 5 comentarii

Electricul Kia EV6 la testul elanului

Noua Kia EV6 a ajuns pe mâna spaniolilor de la km77 unde a fost supusă testului elanului. Modelul asiatic s-a descurcat bine și a egalat performanța unor mașini cu zero emisii mult mai scumpe, cum ar fi Porsche Taycan Turbo S.

Comentarii (5)

  • la 07.12.2021, 11:05
    Surprinzător de stabilă pt. greutatea ei -- se vede că A. Biermann își face bine temele la coreeni.
    La fel, puzderia sistemelor de asistare.
    Curios oricum dacă versiunile 4WD (și mai ales așteptatul GT de 585 CP) plusează cu ceva.
    +17
  • Seth
    la 07.12.2021, 15:49
    Masinile pe platforma conceputa exclusiv pentru electrice au o stabilitate naturala prin prisma centrului de greutate mult coborat.
    AI O BATERIE SUB PODEA !
    +1
  • la 08.12.2021, 08:55
    Mulțam de lămurire, Seth -- eu credeam că au bateriile pe plafon. :-)
    La modul serios (zic asta după decenii de experiență și-n industria, și-n presa auto), nu trebuie confundată stabilitatea la răsturnare cu stabilitatea PE TRAIECTORIE a unei mașini, electrică sau nu.
    ...Iar la testul ăsta de evitare bruscă a obstacolelor, zis și al elanului, vectorii schimbărilor de sarcină INERȚIALE sunt influențați de ”n” factori, nu doar de poziția centrului de greutate.
    Masa utilajului contează deci f. mult, alături de caracteristicile pneurilor și mai ales de reglajele suspensiilor (compresie, detentă, arcuire.)

    Îți pot da așadar enșpe exemple de mașini ”joase” mai slabe decât altele cu gardă la sol/arhitectură ”înaltă” (VW Arteon e o catastrofă notabilă la testul spaniolilor, dar și altele.)
    Mă opresc totuși aici că teoria-i vastă și oricum nu pasionează pe mulți.
    +9
  • St M
    la 08.12.2021, 09:46
    @Kiro: perfect de acord cu tot ce spui aici. Si pe mine ma intereseaza aceste aspecte. Mai conteaza si pneurile, tipul si presiunea din ele etc.
    +8
  • @Kiro
    la 08.12.2021, 11:36
    corect. chiar pe canalul acestor spanioli am vazut teste cu destule SUV-uri si goange mici si inguste care au facut la test mai bine decat multe masini joase si late gen VW, BMW, etc.

    oricum, testul elanului este aproape irelevant si nu trebuie sa fie un criteriu in alegerea unei masini, desi unii novici cad des in capcana asta, pentru ca, chiar si pentru aceeasi masina pot fi diferente majore intre comportamentele pe ud/uscat, gol/incarcat sau in functie de modelul anvelopelor folosite. luati ce va place si nu va cramponati de testul nu stiu carui elan sau caine maidanez, alte aspecte sunt importante la o masina: confortul, consumul, spatiul, siguranta, ergonomia.
    +9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru