- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Teste
Autocar testează şi admiră noul Alfa Romeo 4C
Steve Cropley, unul dintre seniorii publicaţiei britanice Autocar, testează resursele noului Alfa Romeo 4C pe circuit. Cropley enunţă avantajele şi dezavantajele celui mai important Alfa Romeo din ultimele decenii.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Autocar testează şi admiră noul Alfa Romeo 4C
Dar asta nu ma impiedica sa recunosc ca si Alfa este absolut fascinanta, are capacitati ingineresti deosebite (a se vedea ce a fost Alfa Romeo 75 la vremea ei), iar masinile mai vechi au un stil si farmec aparte, pe care il regasesc acum si la 4C. M-am abatut special asta vara prin Sighisoara sa vad masinile Alfa la reuniunea posesorilor din Romania. Nu au fost mai mult de 25-30 masini, dar credeti-ma ca dupa ce am plecat din parcul Alfa, tot ce vedeam pe strada mi se pareau simple cutii de tabla care nu-mi spuneau nimic.
Partea mai subreda la Alfa e ca nu-s facute cu prea multa grija, iar de acolo pornesc problemele tehnice care trag marca in jos in clasamentele fiabilitatii. Si tot de asta omul cumpara mai degraba o germana cu design industrial sau o japoneza fara niciun design care-l va duce cu siguranta de la A la B, decat o Alfa frumoasa despre care nu poate spune cu certitudine ca-l va duce fara probleme in punctual B. Ca numar sunt mult mai multi pragmatici decat entuziasti. Asta general vorbind, deoarece mai conteaza si cum intretine fiecare masina si cum o exploateaza.
Revenind la 4C, eu cred ca, comparatia cu Porsche nu e corecta, deoarece 4C este construita dupa principii minimaliste, gen Lotus, cu gandul si la circuite, nefiind o masina completa, de zi cu zi precum Porsche. De asta lipsesc multe elemente de confort care adauga greutate inutila, pt ca la 4C conteaza mai mult felul in care se zbenguie pe circuit si bucuria pe care o transmite soferului prin modul in care arata si se misca decat clima pe 2 zone sau mai stiu ce sisteme audio cu 14-16 difuzoare si se adreseaza altor clienti decat celor care cauta o masina gen Z4, TT, SLK, Boxster, cu care se poate merge si la drum lung si iarna si la birou si in vacante si e suficient de placuta si pe circuit. Un Porsche Boxster, de exemplu, trebuie felicitat ca poate imbina atat de bine toate aceste circumstante, pe cand Alfa 4C de la bun inceput nu si-a propus sa fie un Boxster.
Cand a aparut prima data prototipul arata fantastic. Daca aparea atunci poate era mai bine.
Asa cum o vad eu are niste plusuri puternice dar si niste minusuri pe masura. Depinde ce iti doresti de la ea cand o cumperi.
- comparatiile cu Porsche lansate in presa sunt glume. Singurul concurent al Alfei poate fi Lotus.
- un interior depasit si incomplet. Inteleg ideea de spartan dar nu cu plastic tare ca piatra.
- probabil este o placere deosebita sa o conduci. Din pacate insa performantele si senzatiile par a veni doar din greutatea si inaltimea reduse. Aici s-ar putea sa conteze si MX5. Nu ma impresioneaza
Probabil pe sosea arata al naibii de bine. In Romania cred ca nu vom vedea nici 5. Prea joasa, nu teribil de rapida la acesti bani, deloc practica avand in vedere infrastructura.
Din pacate am aceasta retinere sau ciuda pe Alfa Romeo de multi ani. Sunt un exemplu de dat cu mucii in fasole si cat timp imi aduc aminte ce mizerie mecanica a fost 147 nu ma pot vindeca.
Da, 4C are un interior spartan, dar inca astept sa-mi dai exemplele respective.
P.S.: te-ai gandit ca probabil nu are nevoie de servodirectie?
In afara de shifter, care intradevar e fain, restul e banal.
Asta lasand sau nu la o parte faptul ca R8 incepe de la 115.000 de euro si 4C de la 45.000? Sa stiu cum discutam.
Cu servodirectia am lamurit-o, cu interiorul sper c-am lamurit-o. Ce mai urmeaza? Vad ca de performante si modul in care oricine a testat-o pana acum apreciaza manevrabilitatea, deocamdata e silenzio stampa. Presupun ca e irelevant la o masina sport.
Ma bucur, sincer, ca nu vad prea multe Alfa din generatiile noi pe strada..si aproape nici una condusa de vreun marlan, cum vezi mii de haudi-uri de exemplu!
@ztele: te sustin si iti sugerez sa nu iti mai bati capul cu oameni plini de logica si fixatii!
Discutii de 3 lei, vorbim de o masina usoara, rapida si foarte manevrabila, cu sasiu de fibra de carbon, SPORT. Principala nemultumire e de ce nu are piele pe bord, ca o masina de 3 ori mai scumpa. Romania.
stim cu totii ca daca avea 4 cerculete era masina secolului!
si pt burtosii cu maioul patat cu mustar care comenteaza de confort... ESTE O MASINA SPORT! vedeti masinile care au (nu ajungem la alea care sunt facute) fibra de carbon la ce preturi de invart! vedeti ce a facut ferrari cu un model pt a scoate din greutate! l-au jumulit tot si au dublat pretu! si exemple sunt destule! Alfa Romeo e pt soferi si nu pt manelari, cocalari, figuranti adica 80% din populatia Romaniei.
iar toti care urla de fiabilitatea Alfa Romeo alimenteaza cu petul la colt de bloc sa de-a o tura in masina lor fiabila sudata cu pistolul de lipit si tinuta intreaga cu mult scotch si super glue! cunosc o gramada din cele relatate si va stiti si intre voi!
P.S. VAG nu mai exista din 1992.
Ma bucur ca Alfa Romeo a scos o masina atat de performanta, pentru ca e una din marcile mele preferate.
Explicatiile puerile gen "daca avea 100 de kg in plus", cand 4C-ul are mai putin de jumatate din putere, la aprox o treime din pret, ma intereseaza la fel de mult precum cat aer este intr-o punga de chipsuri.
Frustrare? :)
Realizezi ca nu dau 2 bani pe audi, pur si simplu nu ma intereseaza?
Cine e frustrat? :))
masina germana e masina germana..nemtii le fac altfel..italienele au probleme la partea electrica..germanele nu te lasa in drum..bla bla..mai vrei clisee?
aa.plus ca daca cineva nu e de acord cu tine, clar are logica 0..ca doar tu le stii pe toate!
nu ai sustinut cliseele, dar le crezi, sunt convins.
vezi-ti de treaba ta, poate mai sunt si alte masini despre care sa scrii ca nu-ti plac sau ca nu au manere de haur sau eu stiu ce sisteme iti doresti, sa fii sanatos, dar nu inseamna ca daca spre exemplu eu as cumpara-o nu am logica!
apropo de logica..alfa 4c nu va avea niciodata "audi sound system"! ca nu are cum!
Vorbim de Alfa Romeo 4C. Vrei sa vorbesti despre orice alta masina, deschide un notepad si cearta-te acolo.
Perseverezi in prostia ta si esti extrem de agasant.
R8 V10 FSI = 525 bhp
Vezi ce raport este intre 235 si 525. Aritmetica.
Tot nu reusesti sa intelegi ca nu ma intereseaza audi.
Audi R8 V10 5.2 FSI 7:44.00 160
iar GT-ul
Audi R8 GT 7:34.00
Incearca cu Start>run>calc
8:04 Audi R8 V8 Sport Auto (07/2007)
pe mine, de fapt, ma deranjeaza sa fiu considerat avand o logica nula doar pentru ca imi place 4c si consider o realizare ca o masina de 240 de cai are acelasi timp cu una de 420, de aia ti-am scris. ca tie iti place r8, foarte bine, bravo tie, dar nu mi se pare normal sa jignesti pe aici aiurea, nici pe mine nici pe realizatorii articolelor. cat despre posesorii de masini germane, nu am spus nici un cliseu, din pacate sunt in mare parte adevaruri. asa suntem noi, romanii, intoleranti si doar noi avem dreptate!
1) Nu am jignit realizatorii articolelor, le-am spus doar ca au devenit precum cei de la libertatea punand un titlu bombastic fals (in cazul in care nu stiai articolul anterior titra initial ceva de genul "4c-ul a depasit R8-ul")
2) "logica e nula" poti sa il consideri nickname ... apostrofeaza indivizii ce se bucurau la acea stire
3) masina are aceleasi performante cu un R8, nimic de laudat ...nimic de apreciat! putere dubla/greutate dubla=>ac performante (or the other way around) nimic mai simplu!
4) sper ca acum ai inteles ca nu ai fost jignit pt ca iti place 4c-ul ! nu am sustinut asta in vreun comentariu postat aici! cum era cu posesorii aia care au mereu dreptate? (ironie de posesor de masina germana)
5) domnule Pruteanu imi cer scuze de greseala facuta, daca ai putea sa imi indici unde anume am facut greseala ti-as ramane dator ...macar sa mai invat si eu ceva limba romana ca tot ma aflu in clasa aia de posesori despre care stii tu doar lucruri adevarate!
copii batuti in cap.. oare cat o sa va mai plateasca mamica internetul?
Tu Dane sezi mumos, G6-le are aceesi platforma cu G5-ul ( lansat in 2003 ) iar voi imi confirmati mereu ce am scris mai sus: indivizi care isi dau cu pararea si tot ei au tupeul sa vorbeasca despre clisee :) asa e "mah" am dat 500 E, nu i-am schimb uleiul iar golful e cazan ... dar cazanul asta are independenta pe spate intelegi tu de unde vine stabilitatea (si da stiu ca si 147-le are independenta intrebarea e : TU STIAI? Tu stiai ca G5-ul nici macar nu se vrea sport? )
Nordschleife 8:29.00
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio verde 232 bhp
Nordschleife 8:30.39
Care-i mai caruta Dane?
de unde mamica atatea frustrari?
iti da vecinul cu rabla lui de Alfa ceata de fiecare data?
traieste in lumea ta ca e frumos cald si foarte bine acolo! si lasa-i pe altii sa se lupte cu realitatea