- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Tehnic
Ce avarii suferă motorul tău dacă nu schimbi uleiul la timp
Indiferent ce vehicul conduci, acesta trebuie întreţinut respectând indicaţiile constructorului. Uleiul, probabil cel mai important consumabil al oricărui motor cu ardere internă, trebuie schimbat la intervale regulate. Iată ce se întâmplă dacă nu respect
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Ce avarii suferă motorul tău dacă nu schimbi uleiul la timp
si cind ma gindesc la multi pe care-i stiu si au masini "ioropene" care trebuie lasate de izbeliste dupa recomandarea constructorului, adica schimba uleiul la 20 - 25 - 30 mii km !!!
personal am vazut la unul un ulei care avea aspect de pilitura de fier amestecata cu smoala ... si era mirat ca i s-a aprins "check engine" pe bord !!!!!
altul ... avea un "be-em" ... cind i s-a zis de catre unul ca face o magarie (ca nu schimba uleiul mai des) a sarit in sus ca ars ... cu invective, etc ... norocul lui a fost ca respectivul (cel ce l-a prevenit) s-a abtinut cumva sa nu-i traga vreo doua-n moaca pt injuriile aduse ca-l facea "abtibild" pe ""be-em-ul"" lui nedestructibil ... bineinteles ca masina era in "leasing" ... dupa 3 ani o returna si vinea apoi un fraier amarit si o cumpara ... cum poate si el ca sa se bucure de munca lui si ... surpriza ! dupa mai mult sau mai putin timp de la achizitie incep micile probleme, gen consum de ulei ... etc ... care premerg marile probleme ... si apoi ... cel napastuit ... e nemultumit, (normal, din moment ce cheltuie bani din cauza unui nesabuit, "dastept foc" care s-a tinut de recomandarile constructorilor) si nu va mai cumpara niciodata marca respectiva ... apoi constructorul va constata ca vinzarile scad ... si se intreaba (de o va face) de ce ?
ei bine ... asta e un scenariu ... cit se poate de real ...
ideal e sa va luati masina de noua, ca asa stiti istoricul ei complet ... de-o luati la mina a doua-treia-etc ... loterieeeee !
personal ... am schimbat la una la 3.000 km si la cealalta la 2.000 km prima data dupa cumparare uleiul la motor ... abia apoi m-am tinut de recomandarea constructorului care zicea ca e corect 6.000 km ... dar sa treci de 10.000 km cu un ulei ... chiar si sintetic sa fie ... personal nu as trece si nu recomand nimanui. poa' sa fie mercedes, audi, bmw sau cadillac ori acura ...
dar fiecare face cum i se pare corect, poate-s eu de moda veche si prefer sa suflu si in iaurt odata ce m-am fript ...
drumuri bune tuturor !