- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Tehnic
Audi A5 se înclină pe viraje
Inginerii constructorului german Audi au testat un nou tip de suspensii. Cu ajutorul acestora, maşinile se pot înclina în timpul virajelor asemeni motocicletelor.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Audi A5 se înclină pe viraje
Manevrabilitatea si confortul vor fi mult imbunatatite.
Ar putea sa incerce si ridicarea masinii de fata in cazul unei franari bruste deoarece se stie ca ~80% din forta de franare este pe puntea fata.Astfel masina ar putea frana mult mai bine.
Jos palaria pt Audi.
Chiar daca multi ii hulesc pt leduri si TDI, uite ca se mai face si cercetare pe acolo.
Si rivalii de la bmw au introdus o tehnologie cu efecte similare (4 wheel steering) insa au avut intelepciunea de a-l oferi pe seria 5 gt si seria 7.
Desi inventate de mult, aceste sisteme nu au fost implementate in masa pana acum din cauza faptului ca vor distruge toate principiile care au stat la baza condusului de la primul automobil si pana in prezent.
Incercati doar sa va imaginati un derapaj cu o masina care dispune de unul dintre aceste sisteme.
@valy_budascu: 4 wheel steering nu este acelasi lucru, este chiar al naibii de diferit. Si cred ca virarea cu toate cele 4 roti este cel mai bine implementata pe Laguna Coupe.
Ce se vede mai sus este clar doar o tehnologie prototip si este cat se poate de clar ca va mai dura ceva timp pana vom vedea asa ceva pe strada, insa ideea pare promitatoare. Cred ca la un astfel de sistem cel mai interesant aspect este legat de senzatia pe care o ai atunci cand iei o curba si daca este sau nu afectat confortul la rulare.
Nu stiu unde ai vazut tu in comentariul meu ca sistemul asta e acelasi lucru cu 4WS. Singura asemanare pe care am expus-o intre cele doua este ca ambele cresc performanta masinii insa distrug valorile unei masini sport clasice.
Sistemul asta de pe audi a fost implemetat in formula 1 in anii '90 de catre williams renault, si cand a fost introdus a distrus ideea de competitie eliminand rolul pilotului in acest sport , deci nu e o tehnologie prototip.
Cat despre referirea pe care am facut-o la bmw in detrimentul renault, se datoreaza faptului ca bmw a avut intelepciunea sa monteze acel sistem pe modelele din clasa limuzina si nu pe modele sport. Iar asta nu inseamna ca sunt fan bmw, cum probabil ai inteles tu.
Sincer, ma asteptam la calitati comprehensive din partea ta.
Iar in caz de pericol,la o manevra de evitare stanga dreapta nu vad cum ar putea ca sistemul sa controleze suspensia eficient astfel incat nici sa nu pierzi controlul volanului nici sa nu te dai cu capul de geamul lateral.
"Iar asta nu inseamna ca sunt fan bmw, cum probabil ai inteles tu."
Spui tu ca nu esti fan BMW insa te-ai dat de gol inca din primul post :
"Si rivalii de la bmw au introdus o tehnologie cu efecte similare (4 wheel steering) insa au avut intelepciunea de a-l oferi pe seria 5 gt si seria 7."
Trebuia neeaparat sa aduci vorba si de asta ? Puteai sa te limitezi la ce ai spus , dar tu trebuia sa ne dovedesti ca si BMW are un sistem asemanator , dar este accesibil doar pe unele modele . Din asta se intelege ca vroiai sa ne arati ca BMW s-a gandit mai bine la acest sistem si ca nu l-au implentat decat pe doua modele(limuzine) pentru a nu distruge valoare unei masini sport .
Dupa cum observi in articol Audi doar testeaza modelul si nu spun ca va fi implentat si pe masinile sport .Ca e A5 nu te intereseaza , personal cred ca pur si simplu asa s-a nimerit sa aleaga . Ai dovezi ca va ramane asa ? De unde stii ca nu se vor "razgandi" (zic asa in cazul in care vei spune ca de ce au testat o masina sport) si acest tip de suspensii nu va fi pus in alte clase ?
In concluzie "daca taceai, filozof ramaneai " .Adica tu pur si simplu ai adus in discutie sistemul de la BMW (doar ca sa ne arati "ca cei de la BMW sunt cei mai tari,ingeniosi,inteligenti ) , fara sa ai dovezi ca acest tip de suspensii va fi implentat sau nu pe masinile sport (ma refer la cei de la Audi) .
Get lost!
Chiar nu pot sa ma cobor la mintea tuturor.