Voteaza:
10 voturi | 12 comentarii

Subaru ne explică de ce alege să folosească motoare boxer

Subaru a realizat un film interesant despre motorul boxer, motivându-si astfel decizia de a folosi în continuare acest tip de arhitectură. Imaginile japonezilor explică pe înţelesul tuturor avantajele unui boxer.

Comentarii (12)

  • Vasilica
    la 23.07.2012, 16:39
    Interesant dar care sunt alea multe avantaje nu au spus decat 2..pardon 3 ca fiablitatea este implicita :)
    -6
  • agoox
    la 23.07.2012, 17:17
    Cine mai foloseste motoare boxer? in film zice ca mai este o companie din germania
    -9
  • la 23.07.2012, 17:22
    Porsche mai foloseste motoare boxer si Bmw la unele modele de motociclete
    +12
  • @mafia
    la 23.07.2012, 18:37
    toyota da "minunata tehnologie, cu 150 de ani inaintea la toti" hibrid celor de la BMW pentru motoarele lor "tractoare puturoase nefiabile s.a.m.d." diesel, pai daca toyota e atat de avansata in tehnologie, nu stiu ei sa faca un amarat de diesel, sa fie si mai fiabil decat cel de la bmw, care "dupa 150k trebuie sa il schimbi"? de trebuie sa faca schimb pe schimb cu cei de la bmw?

    toyota e marca buna, da sa insisti ca sunt mai buni la orice decat tot ce e pe piata...cam departe, cam foarte departe.

    nu este rentabil pentru orice producator sa faca masini fiabile atat timp cat ei scot un model nou la 1-2 ani (clasa mica-mijlocie). asa ca unu e mai fiabil decat altul...diferenta este mica, tine de noroc si de cum/unde mergi cu masina. Am service de 19 ani, nu vorbesc din auzite.
    +8
  • mip
    la 23.07.2012, 22:32
    da, are 2 avantaje enumerate in film .... 1.centrul de greutate scazut si 2. nivel scazut de vibratii (care spun ei ca prelungeste viata motorului) .... de dezavantaje ei nu spun nimic ! in ultimii 10 ani mi-am tot cumparat odata la 2-3-4 ani revista "consumer reports" si acolo totdeauna spuneau ca subaru sint masini fiabile in primii 4-5 ani (cam pina-ntr-o 100k km) .... acelasi lucru spus/repetat tot la citiva ani interval !!!!!! de modelele mai vechi de 4-5 ani spuneau ca au probleme cu motoarele ! majore ! in special garnitura de chiuloasa se termina in plus de o uzura prematura a motorului. ei TOTUSI considerau masina f. fiabila !!!!! ABUREALA ! am auzit de multi cu subaru ca ar fi ajuns cu ele la 300-350 k km (cu ce costuri oare ?) .... dar de f. multi am auzit ca dupa 100 k km au fost obligati sa "rebuilt the engine" !!!!! am vazut pe net ca in sua si canada sint firme specializate in reparatii de motoare subaru ! la ei pe site-uri scria clar ca trebuie sa honuiasca camasile de la cilindrii pt uzura ! pai e normal sa fie asa !!!!! pt ca pistoanele alea isi lasa toata greutatea pe segmenti si atunci frecarea intre segment si cil. e accentuata si de greutatea pistonului si in timp apare o ovalizare a camasii cilindrului, pe linga uzura mult mai rapida a segmentilor .... iata unul din marile lor dezavantaj ! al doilea: va sugerez sa va uitati in film la minutul 06.04 .... acolo arata modul de dezasamblare si apoi asamblare a blocului motor. veti vedea ca exact pe axul arborelui cotit blocul e "taiat" in doua. ca sa li fixeze banuiesc ca se foloseste si o garnitura. ia ginditi-va ca pistoanele sint la orizontala si ca actioneaza in directii opuse, adica 2 in stinga si 2 in dreapta. tendinta lor e sa "arunce" lateral cele doua parti ale blocului motor! de acolo i se trag alte belele acestui motor, ca oricit de bine l-ar stringe/fixa ei, intre cele dupa parti vor fi vibratii si atunci garnutura se slabeste si incepe uzura accentuata a acestui tip de motor. mai mult ca sigur ca nu veti gasi nicaieri un subaru care sa aiba motor original si sa fi ajuns pe la 400 k km cum e cazul multor marci! au pus pe ele si turbo .... alea iar sint slabe ! cel putin asa zic aia de la consumer-reports ....
    asa ca .... din punctul meu de vedere, pot sa faca ei ce-or vrea ca eu subaru nu mi-oi lua ! desi la un moment dat am cautat uzat si am ramas dezamagit cind am vazut ca din ~ 20 de masini vreo 4-6, daca nu mai multe, erau cu motor refacut ! iar cei ce vindeau masina ziceau ceva de genul : "masina super fiabila, 185 k km, motor refacut la 120 k km, de atunci nici o problema" ! pai daca era asa de bun de ce il vinzi nenicule dupa ce ai pus si tu 80-100 k km pe ea si citeva mii de dolari in reparatia motorului (~ !!!!! 2500-3000$ pt un motor "rebuilt") ? sint masini sportive ce te "invita" la a le forta/tura, dar nu-s durabile .... asa ca sugestia mea e sa le ocoliti .... ce am vazut in film e un soi de reclama ieftina .... respecte tuturor si drumuri bune si fara peripetii tuturor ! daca chiar va plac luati-le in leasing pe 3-4 ani si asa nu aveti nici o bataie de cap ....
    +11
  • Vasilica
    la 24.07.2012, 09:16
    Nu te ambala e vina administratorilor ca nu "baneaza" adresa MAC a userului Mafia, iar @Mafia face special treaba asta ca sa enerveze lumea.Mai bine nu il mai bagati in seama, toata lumea stie unde este situata marca lui favorita si in mare parte ii dau dreptate si lui , deoarece in tara asta de lumea a 4-a si nivelul populatiei este destul de jos, (ma refer la marea parte)
    +2
  • Bamse
    la 24.07.2012, 12:17
    @mip. Din pacate vorbesti din auzite...iar problemele de garnituri au aparut la STI-urile 2.5 dupa 2006. Motoare care au fost recunoscute cu aceasta problema. In rest spui povesti. Arunca o privire aici: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1814894. Pe pe principiul tau, nu ar trebui sa cumpere nimeni nici Porche 911 ca au motoare boxer si sunt proaste ca si concept si nefiabile. Iar VW Beetle, a facut isorie tocmai din pricina nefiabilitatii motorului boxer. Legat de greutatea pistoanelor pe camasa, pe acelasi pricipiu n-ar trebui sa cumparam nici BMW-uri ca au motoarele in linie dispuse logitudinal la un unghi de 30 de grade si nu uzeaza uniform camasa pistonului! Singurul dezavantaj real la aceste motoare este costul de fabricatie si ca nu pot fii montate longitudinal ca sa renteze pentru o masina cu tractiune fata! In rest sunt perfecte pentru tractiune integrala sau spate!
    +3
  • mip
    la 24.07.2012, 19:12
    @Bamse .... salut .... tocmai aci e chestia, modelele cu probleme erau facute inainte de 2006 ..... conform CR .... citisem si in "Lemon Aid" de ele. si acolo ii dadeau punctaj mare, dar ziceau ca e foarte scumpa dorinta de a avea o masina 4x4 ! eu personal am vrut o masina cu 5 usi, gen break/wagon si subaru oferea citeva modele .... dar cum ti-am zis, cei care le vindeau dadeau informatia cum ca motorul a fost reconstruit ! ORICUM, NU AM AVUT CURAJUL SA IAU UN SUBARU ! nu vreau sa fac experimente pe propriul buzunar!!!!!! prefer prudenta, fiecare e liber sa faca asa cum ii spune constiinta ....
    de porshe nu se prea gasesc atitea informatii pt ca banuiesc ca sint mai protejate anumite date, in plus ca nr de masini vindute intr-un nr mult mai mic decit subaru; cit de bmw .... nu cunosc detaliile la care te referi si nu ma pronunt.
    +1
  • kumite
    la 24.07.2012, 22:11
    @mip ai perfecta dreptate.Eu lucrez de 4 ani cu subaru,si stiu cat de fiabile sunt.In viata mea nu am reconstruit atatea motoare ca la subaru.Au probleme cu garniturile de chiuloasa,cu cuzinetii de la arbore.Cele cu 6 pistoane manaca ulei.Sunt si subaru cu tractiune fata.Am avut ocazia sa-mi iau unul cu 400 de euro.Dar avea garniturile de chiuloasa duse.Usor de reparat,dae nu m-am deranjat.Prefer sa-mi iau masina.
    +3
  • mip
    la 24.07.2012, 23:27
    multumesc kumite .... sti, eu sint pasionat de lumea asta auto si citeam si citesc mult despre masini .... in masura timpului disponibil .... dupa mine, statisticile care circula pe piata ofera publicului o idee despre anumite automobile; ce am observat e ca modelele care sint cotate jos, sint intr-adevar slabe, dar nu chiar asa de rele precum ei scriu si vice-versa, cele super-cotate, sint masini bune, dar au si ele problemele lor. eu personal am avut si masini cotate jos (chrysler intrepid si vw golf) si sus (honda accord, nissan sentra) .... si asta e concluzia care am tras-o utilizindu-le. dar prefer sa ocolesc marcile cunoscute ca ar fi cu probleme ..... nu vreau sa cheltui cu o masina si cu rost si fara rost! banii aia ii pot folosi in alte scopuri; daca chiar am chef de un "driving experience" mai altfel ma duc si inchriez pe citeva zile un model care imi place si gata ! o forjez 2-3 zile si apoi le-o returnez si tot nu platesc decit citeva sute in loc de zeci de mii ! asta e opinia mea .... cum am zis mai sus: fiecare e liber sa faca ce doreste cu banii sai .... eu ii cistig greu pe ai mei si nu imi place sa-i fac praf oricum .....
    +2
  • vlt
    la 25.07.2012, 15:19
    Porsche mai are motoare boxer.
    +2
  • pimpoi
    la 30.05.2017, 09:47
    eu am un subaru legacy 1991 l-am luat in2011 nu am facut nimic la motor pana acum cand mi sa dus alternatorul absolut nici nu am avut nevoie sa-i schimb nimic in afara de consumabile,ulei ,placute,filtru,ulei,aer .motorul toarce excelent.1994cc 85kw, cutie automata schiba excelent .am citit comentariile si zambesc la comentarii de pareri dela sevice de mecanici oare asa de proaste sa fie motoarele boxer apropo al meu este ej20 benzina 116 cp.apropo iarna cuplez spatele si parchez unde este zapada nedata si ies cu ea de oriunde.DA nueste o masina nemteasca este japoneza si merge si acum dupa 26 de ani 7 ani fiind in posesia mea dar nu as vinde asa ceva.Asa ca mai bine sa nu vorbim de masini in general fabricate pana in 2000-2004
    +6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru