- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Prezentari
BMW dovedeşte că xDrive îi este superior lui quattro
În cadrul lansării noului X3, BMW a vrut să arate celor prezenţi supremaţia sistemului său de tracţiune integrală xDrive în faţa eternului rival Audi quattro.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: BMW dovedeşte că xDrive îi este superior lui quattro
Oricum posesorii acestor masini rar pun la treaba sistemul de tractiune integrala , cel mai des sunt folosite pentru parcari pe borduri in fata mall-ului .
Chiar daca le convine sau nu fanilor Bmw, trebuie sa ai uruiala in tartacuta sa crezi ca este pe bune.
Adica BMW a reusit un salt imens cu acest xdrive in decursul unei singure generatii(vezi pe youtube cum se descurca vechiul xdrive), iar Audi cu 30 de ani de quattro in spate , si 6 generatii la activ nu au reusit sa proiecteze un sistem care atunci cand pierde aderenta sa transfere macar 10% din putere(era suficienta) catre cealalta punte?
E manarie curata, oricine stie ca sistemul quattro transfera 40/60 puterea pe punti.
Iar la generatia a 6, au inlocuit diferentialul Torsen,(folosit de foarte multi producatori tocmai datorita eficientei acestuia), cu unul "Crown Gear", proiectat in the house ce permite managementul tractiunii chiar si in curbe, accelerare, franare sau in oricare din aceste situatii combinate.
Sa presupunem ca cei de la BMW nu au facut nimic Q5-ului pentru ca acesta sa nu poata urca (adica nu au scos siguranta de la EDL), dar nu vi se pare ciudat ca X3-ul a urcat fara sa se invarta deloc rotile in gol pe role? X3-ul (ca si Q5) nu are diferential central blocabil, deci este imposibil sa nu se invarta deloc rotile in gol.
Pentru BMW rolele au fost blocate.
Rolele au fost blocate , nu invarte roata nici macar 1grad in gol , iar sistemele de tractiune observa dupa cel putin un sfert de rotatie in gol ca roata nu are aderenta .
Deci rusinica BMW , marketing sub centura de tip american.
2. Obiectivul este sa evidentieze o diferenta intre abordari - quattro vs. xDrive. Primul se bazeaza pe un diferential Torsen mecanic (sorry, werewolf3 este inca Torsen), in timp ce al doilea are la baza un diferential multidisc controlat electronic.
Testul este o situatie dusa la extrem (una din punti pierde aderenta) care isi propune sa evidentieze avantajul unui raspuns gestionat electronic, inteligent, fata de unul simplu, mecanic.
Fiecare sistem are puncte tari si puncte slabe. Sistemul xDrive, care este controlat electronic si care foloseste informatii de la o serie de senzori de pe masina, are o viteza de reactie deosebit de rapida. quattro, cu deferential mecanic, in situatia (rar intalnita, ce-i drept), in care o punte are aderenta zero (rampa cu role in cazul acesta), transfera tot cuplu pe acea punte si masina se imobilizeaza. Comparativ, xDrive raspunde electronic, inteligent, de sistemul quattro si raspunsul este unul deosebit de bun.
Avantajul sistemului "gestionat electronic", "cel mai inteligent de pe piata" nu este doar un slogan de marketing.
3. Clarificiare: diferentialul "Crown Gear" a fost prezentat in premiera pe Audi RS5, deocamdata este singurul model echipat cu acest sistem.
4. Diferentele sunt in continuare mari intre cele doua sisteme, pe langa modul in care este generat raspunsul (variatia de cuplu). Cele mai importante sunt tipul diferetialului, procentul de cuplu transferat pe fiecare punte, situatie in care raspunde fiecare diferential si catre ce este orientat fiecare diferential in parte (tractiune la Audi vs. dinamica la BMW). Ca o observatie - ce spunea werewolf3 despre managementul tractiunii in viraje - asta este punctul unde xDrive exceleaza.
Asa ca sa mai repare prin curtea lor inainte sa se ia de altii !!!
Cat despre celelalte tentative de frauda: EDL nu are nicio legatura cu transferul de cupul intre punti, gestioneaza rotile de pe aceeasi punte.
Apoi dao draqu de electronica, dar ce sistemele de pe xdive ghicesc in stele ca VOR PIERDE ADERENTA?Tu nu observi ca roata aia nu patineaza nici jumatate de grad?
Iar inginerii de la Audi in 30 de ani, ce crezi ca au facut, au stat la cafele si au imaginat cum sa modifice fontul de la sloganul Quattro?Pentru ce crezi ca a fost proiectat, sa ofere o aderenta si stabilitate mai buna vara?Garantez ca principalul target la elaborarea unui sistem 4*4 este comportamentul pe teren dificil(noroi, zapada, gheata)
Amicul din acest clip poate imprumutase sistemul xdrive de la bmw ca sa se joace si el putin nu, ca oricum quattro nu e bun decat vara :)
http://www.youtube.com/watch?v=3rNvXGc79aY
@Alex Sermet, clipul asta este pentru voi ma baietii (consilierii vanzari), ca sa va spele creierul si sa fiti mai convingatori in fata clientilor. Nu-mi spune ca sistemele astea electronice inteligente prajesc si cartofi in baia de ulei si scot cartofi pai pe teava de esapament :)).
Macar da pe google si vezi cand s-a lansat Koleos in Romania , 2008 --- asa ca mai taie din coada .
@Alex Seremet (BMW)
Daca esti inginer esti constient ca e o facatura , explica cum stie tractiunea Xdrive ca rotile alea sunt pe role fara sa invarta nici 1grad roata , acolo se vede clar ca rolele sunt franate . Mai lasati prosteala si povestile cu zane ca sunt si oameni destepti care vizioneaza site-ul asta si va faceti de rusine .
Departe de mine sa incep o disputa care e mai bun, fiecare are punctele lui forte si, suplimentar, Audi are de partea lui o traditie extraordinara.
Ce incercam sa va spun este ca filmul nu este trucat, pentru ca nu e nevoie datorita modului de functionare a celor doua sisteme. In situatia asta exceptionala xDrive-ul are succes de cauza.
Cel mai bine reluam experimentul cu cei de la Automarket... Ce ziceti?
@Alex Seremet
Din ce stiu eu roata trebuie sa mearga in gol putin ca sistemul electric sa stie ce trebuie sa gestioneze puterea diferit, daca nu invarte in gol, computerul crede ca tu mergi normal incet.
Eu sunt convins ca ambele masini trec fara probleme de testul in cauza, dar nu cu asa o usurinta.
Asadar nu zic nimic de nimeni, insa mie mi e FOARTE greu sa cred ca audi nu a facut aceleasi teste de 1000 de ori la dezvoltarea masinii.
Ba mai mult, nu cred ca exista suv sau crossover pe piata care sa nu treaca de testul asta.
:)))
Nu a sabotat nimeni modelul din acest film.
- de ce in film sunt maxim 10 persoane prezente (probabil toti angajati BMW)?
- cand vom putea vedea o astfel de demonstratie live, in care pot veni si oameni cu masinile cumparate de ei?
Alo BMW mai mare minciuna nu se putea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Incepeti de la 1:40 ca sa nu pierdeti vremea cu rebuturile
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
Stima
"
The traction control on the Honda, and maybe the Toyota as well, needs to be turn OFF since torque is only transferred to the rear wheels when the front wheels slip. With traction control ON, the front wheels were prevented from slipping much, thus not allowing the rear wheels to receive enough torque to climb. I expected them to try turning VSA OFF since they actually explained how the Real Time 4WD system works.
But I guess this wasn't meant to be a very unbiased video!
"
http://www.youtube.com/watch?v=YidkaqlW9ns
Nu zic, e bun sistemul lui BMW, nu incape indoiala, dar poti avea mama electronicii pe masina si tot iti vor patina rotile macar pentru cateva fractiuni de secunda. Pentru ca sistemul trebuie "sa-si dea seama" cand pierde aderenta si sa stie cum sa reactioneze. Ei bine la XDrive nu se intampla asta. Preconizeaza din timp pe unde va fi bagata masina. LOL :))
Oricum filmul asta e pentru cei care isi cumpara masina dupa ce vad filme cu ele pe youtube :))
cred ca este o campanie nesimtita a celor de la BMW sa ii faca de cacao pe cei de la AUDI....si marmota si-o invelea frumos in ciocolata...
http://www.youtube.com/watch?v=tDdB6scffPM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=r6MO8u4ZLvE&feature=related
Pe sistemul "nu va luati dupa reclame, e o reclama BMW , o facatura, audi e mai bun" si voi stiti asta bazandu-va pe reclame si 2 clipuri cu Walter Rohrl (ala de invartea de covrig bine cica)
1.Dece pune pauza si intrerupe cadrul cand urca BMW-ul? ( ca sa blocheze ei repede rolele )
2.Dece cand urca BMW-ul nu se invarte deloc rola? ( acelas raspuns ) nici un system AWD sau 4WD pe o rola , gheata nu o sa stea infranta , tot timpul se va invarti unpic pe rola/gheata cat de putin posibil...
BMW , masina preferata a copacilor.
Daca o roata din fata a BMW-ului patineaza, calculatorul masinii retine acest lucru si, atunci cand roata din spate ajunge in locul celei din fata (adica masina s-a deplasat cu o distanta egala cu distanta dintre punti), ei bine atunci acesta roata din spate nu mai primeste cuplu. De aceea rotile din spate nu se "invart cu nici un grad". Electronica, in orice domeniu ingineresc, este net superioara mecanicii, din punct de vedere al vitezei de raspuns, al posibilitatii de redundanta, eficienta energetica, etc. Audi nu are cum sa fie mai bun decat Mercedes sau BMW caci are motorul plasat in fata puntii fata, adica este cel mai ieftin layout de pe piata; in privinta asta nu se deosebeste de Dacia. Sunt puternic sustinuti de VW caci viteza cu care scot nenumarate modele si versiuni ale acestora este intra-adevar uluitoare. Acest lucru insa nu face decat sa intareasca modul in care sunt vazuti in lume: ca un pitic care tot sare in sus, poate vede si el ceva la masa unde sunt marii jucatori..
>
Si eu sunt fan quatro si nu mi-a venit sa cred prima data cand am vazut videoclipul dar este adevarat. BMW stia de vulnerabilitatea sistemului de la AUDI si au profitat de asta pentru a face videoclipul.
1) Daca va uitati la videoclipul de mai jos la minutul 3:16 explica exact situatia evidentiata in videoclipul facut de BMW.
Dar daca va uitati la minutul 3:53 explica faptul ca BMW find un sistem preponderent tractiune pe spate intotdeauna va gestiona situatia catre siguranta deci daca vreti sa mergeti repede pe zapada atunci in teorie sistemul quatro e mai bun.
https://www.youtube.com/watch?v=itsU5e4ZWJc
2) Revenind la videoclipul realizat de BMW acesta trebuie vizionat de mai multe ori.
Dar daca va uitati atenti la minutul 2:03 pentru rotile din fata si 2:15 pentru rotile din spate (e mai evident la rotile din spate ) se vede cum rotile patineaza putin inainte ca masina sa inainteze.
Ei asta incearca sa arate ca sistemul lor electronic e foarte rapid si aproape ca nu iti dai seama ca rotile patineaza.
Idea este ca ambele sisteme au avantaje si dezavantaje si pana la urma totul se reduce la ce vrea utilizatorul de la masina.
Revenind la videoclipul de la punctul 1 (minutul 4:05) se pare ca incepand cu modelul din 2016 A4 Allroad si Audi incepe sa renunte la sistemul mecanic haldex cu diferential torsen si introduce ultra quatro care gestioneaza electronic ambreiajul similar cu XDrive.