- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Filme Spion
Viitorul Opel Insignia Sports Tourer facelift, surprins la Nurburgring: break-ul de clasă medie ar putea fi prezentat la Frankfurt
Opel testează viitorul Insignia Sports Tourer facelift pe circuitul de la Nurburgring. Constructorul german pregătește modificări estetice și îmbunătățiri pentru interior. Cel mai probabil, break-ul va prelua o serie de motorizări din oferta PSA.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Viitorul Opel Insignia Sports Tourer facelift, surprins la Nurburgring: break-ul de clasă medie ar putea fi prezentat la Frankfurt
Îmi permit câteva gânduri despre Insignia.
Știți cât îmi place...Buick LaCrosse, care acum poate fi achiziționat și din Germania. Pentru că este fabricată chiar "ediția pentru Germania" (culmea, oferită cu motorul incorect politic 3.6 V6). Din păcate, faza (unică și absurdă) din rromanika cu impozitul pe cilindree mă inhibă...Așa că mă văd nevoit să rămân fidel segmentului D, în loc să avansez la E (conform cu dimensiunile mele fizice :D), deci viitoarea mea mașină va fi tot Opel Insignia, dar, de data asta, vârful de gamă! Recte versiunea pe benzină cu semnătură OPC. Păi, vreau să "investesc" un pic de ambiție...specifică mie, dar autocenzurată atâta amar de vreme...Mai mult din vina mea decât din cauze obiective.
Să analizăm atuurile versiunii în speță:
1) Aș beneficia de aceeași arhitectură, recte facelift 2014, de care sunt iremediabil îndrăgostit, ceea ce mă îndreptățește să emit concluzia (subliniez: pur personală) că Insignia A (cu apogeul: facelift 2014) reprezintă sedanul cel mai reușit estetic al acestui secol! Deocamdată, deși mă îndoiesc că ar mai putea să apară ceva...bulversant pentru ochii mei crunt selectivi;
2) Punctul cel mai forte este motorul, o bijuterie tehnică: 2.8 V6 turbo. Turnat de divizia australiană a lui GM (Holden). Putere netă: 320 CP. "Prea mulți" pentru străzile noastre, nu? Dar unele dintre ele sunt...impecabile, chiar sublime, "ca-n Vest". Nu multe, dar există cu certitudine;
3) Sistem turbo perfecționat de GM Powertrain Europe, care este expert în domeniu;
4) N-aș plânge după Diesel-ul de origine Fiat, adică după cuplul său consistent, deoarece versiunea maximală vizată de mine propune 425 Nm, pe când la biturbodieselul meu am 400 Nm --- nu s-ar "simți" această diferență minoră, dar, orișicum, ar fi un progres :) ;
5) Transmisie disponibilă în ambele variante. "Automata" este fix aceeași ca a mea, japoneză, marca Aisin, 6 trepte. Mă declar foarte mulțumit de ea, deci n-am absolut nimic să-i reproșez. Numai că adevărata mașină sport admite cutie manuală...Insignia OPC oferă "manuală" cu 6 trepte realizată chiar la Russelsheim (GM F40). Ceea ce voi alege eu;
6) Tracțiunea este tot 4x4 adaptiv și tot cu implicare GMPE (origine Haldex);
Cât despre lista de dotări a mașinii, aceasta pare interminabilă...Tot ce vrei și ce nu vrei. Iar design-ul, repet, mă captivează teribil, plus că deja m-am familiarizat cu el.
Piesa de rezistență o constituie însă... prețul. Poți s-o procuri chiar și cu 20.000 €...Wow! Bașca service asigurat în continuare de reprezentanța românească Opel. Evident, voi cumpăra mașina din Germania și în regim SH.
Așadar, tabloul final arată așa: frumusețe, putere, fiabilitate, senzații sport. Chiar și 30.000 € dacă aș da pe ea, prețul mi s-ar părea tot imbatabil. Inclusiv astăzi mă felicit pentru afacerea cu Insignia TTD. O pledoarie pentru relevanță...Și încă am impresia că am plătit sensibil mai puțin față de cât merită în realitate. Dar benzina rămâne nr.1 în sufletul meu. Și voi miza pe ea până la sfârșit...Fără să regret experiența Diesel. Să vedeți cum depășește TTD-ul în treptele 3-4. Feerie, nu alta. Adică se transformă în rachetă (în schimb, demarajul nu este grozav). Pe la 2000 RPM, "simți" cum "intră" ambele turbine. Delicios...La viteze ridicate, îmi măsor forțele chiar cu suverana (inclusiv d.p.d.v. cinetic) Triadă.
De fapt, acest intermezzo Diesel mi-a consolidat pasiunea imuabilă.
Impozitul...L-am calculat deja. 2792 cmc înseamnă 2016 lei. Adică în jur de 165 lei pe lună. Banii ăștia îi pot risipi pe pofte frivole la mall, dar prefer să-i economisesc pentru o splendoare pe roți.
Motorului respectiv i-am auzit deja "melodia" pe viu la Saab TurboX, dar exemplarul de care vă povestesc a fost îmbunătățit, astfel încât "scoate" cu 40 CP mai mult decât cel de pe TurboX. Eh, da, nu prea se găsește prin Ro, fiindcă Insigniile de aici sunt tributare motoarelor până în 2000 cmc. Dar versiunea high-performance poate fi adusă pe plaiurile mioritice. Nu cere decât oarece efort financiar, fidelitate și grijă la exploatare/întreținere.
Din nefericire, noua Insignia (B) nu doar că a ieșit din mâinile designerilor fără farmecul aparte al generației precedente, dar nu mai este hărăzită tratamentului OPC. Și, la oricâte facelift-uri va fi supusă, mă tem că din rahat nu faci bici, pardon de expresie. Mă rog, am observat prin țară destule și din astea noi. Compatrioții noștri nu-și bat însă capul cu considerentele care mă caracterizează și mă preocupă pe mine, astfel încât pe unul ca mine l-ar percepe drept excentric, straniu, ininteligibil...Ei știu una și bună: este germană (în viitor...franceză) și cu motoare toate "decente" acum. Alt magnum argumentum nu poate încolți în solul minții lor standardizate. La urma urmei, consum redus = șaorma "cu de toate" cât mai des. "Dar au și ei familii, copii". Păi eu ce zic? Șaorme pentru toată lumea.
Ce păcat că nu le pot arăta inexo-nevrozaților în ce constă "respectul" meu pentru dânșii. Departe de a mă irita, ei mă binedispun de fiecare dată. Axiomatic, fără inamici, viața e pustiu :)