- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Diverse
Cum s-a descurcat Dacia Jogger la testul elanului
Spaniolii de la km77.com au supus noua Dacia Jogger la testul elanului, una dintre cele mai mari provocări pentru o mașină. Află cum s-a descurcat în clipul video de mai sus.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Cum s-a descurcat Dacia Jogger la testul elanului
S-a comportat chiar foarte bine, avand in vedere urmatoarele:
- suspensia moale si cu cursa lunga (difera fata de Sandero Stepway si Logan), orientata spre confort
- garda la sol mare, de 20 cm!!
- inaltimea generala a caroseriei (1,63 m) si gabaritul total
- ampatamentul urias raportat la lungimea masinii, ceea ce ii mai scade din manevrabilitate
- si poate cel mai important aspect, pneurile Conti EcoContact cu profil relativ inalt (/60) mai putin rigide si care permit o deformare mai mare in viraje [exact pe gustul meu, daca ma intrebati] cu rezistenta mica la rulare pentru economie de carburant, dar cu aderenta implicit mai redusa.
Masina a ramas usor de controlat, fara reactii surprinzatoare, nu a topait salbatic, cum faceau odinioara Sandero Stepway sau vechiul Duster.
Masina e usoara, probabil cu ceva incarcare si pe puntea spate ca sa faca ESP-ul sa agate mai bine asfaltul in vederea stabilizarii pe trasa si incaltata cu niste gume Michelin, rezultatul ar fi fost mult mai bun. Varianta hibrida pe care o astept eu in 2023, cu un surplus de masa pe puntea spate de circa 40 kg de la bateria amplasata undeva intre randurile 2 si 3 de scaune sunt convins ca va performa mai bine, chiar si pastrand gumele actuale. Sper ca la anul sa avem test si cu varianta hibrida.
Pentru mine rezultatul este foarte bun si ma asteptam sa fie asa, pentru ca sasiul la noile modele Dacia, bazate pe platforma CMF a lui Renault este bine pus la punct.
Urmeaza sa apara imediat si carcotasii de serviciu, dar daca avem pretentia ca Jogger sa se comporte ca Porsche, ca BMW sau Audi, clar nu avem tangenta cu realitatea. Asa si Jogger la multe capitole reuseste lucruri pe care ceilalti nu le pot face.
Dar prețul e bun. :)
Mare dreptate ai, Nicule. Plus ca in Romania nici macar nu traiesc elani, complet inutil testul asta.
La infrastructura din România n-ai ce face cu o mașină slabă la testul elanului. :) Dar de asta România e pe primul loc în UE la nr de piftii.
Motorul suficient pentru un om normal si se simte diferența de cuplu fata de cealaltă motorizare. Consumul depinde mult de șofer, in zona București/Ilfov 8,6-9,3 cu mașina încărcata cam la 80-85% ( 6 persoane + trusa de scule 30kg) din capacitate ei. Sunt conduse de mai mulți șoferi, nu face nimeni economie!
Spațiul pentru pasagerii de pe ultimul rând, parca o idee mai bine decât MCV1 care oricum era bine, mult peste Lodgy.
Lipsa ușilor spate batante este un minus importat din punctul nostru de vedere.
Ce sa zic, la consum nu poate egala MCV1 diesel, trecem peste aspectul acesta, timpurile ne obliga sa renunțăm, dar este o varianta onorabila pentru cine are nevoie de 7 locuri
Eu inca nu am fost la test, adica am fost sa o vad la dealer, am intrat in ea (aveau doar versiunea cu 7 locuri in echipare Extreme, mie imi trebuie cu 5 locuri), totul ok, dar cum doar hibrida ma intereseaza, nu avea rost sa le consum oamenilor benzina si timpul la un test, mai am rabdare.
Din ce spui, consumul nu e deloc de speriat, ba e chiar foarte bun, adica 6 oameni adulti si ceva bagaj, in traficul asta sufocat de zi cu zi si conduse sa recunoastem, neglijent, sa ai in medie 9 litri consum e chiar nesperat de bine.
Apropo, cu o aspirata de 1,6 de putere si masa egale (110 cai dar doar 152Nm la peste 4000 rpm) eu nu scadeam in traficul normal de oras sub 9,3-9,5 litri vara, condusa foarte econom si singur sau doar cu 1 pasager, AC oprit, geamuri deschise. (AC folosesc doar extraurban) Daca era plina si vremea rece aveam 12-13 litri si probabil 15-16 daca as fi mers sportiv, dar noroc ca pe mine nu ma prinde stilul asta smuls-smucit pagubos la buzunar.
Ca o mica "dezamagire", adica sub asteptarile mele a fost spatiul de la picioare pe randul 2. Peste tot in rest este spatiu din belsug, dar acolo, la picioare pe randul 2, este doar suficient, ma asteptam sincer sa fie mai mare, avand in vedere cat de lung e ampatamentul. Ma asteptam sa se apropie de Skoda Superb, dar probabil nu s-au intins prea mult, ca sa pastreze spatiu bun si pentru randul 3. Ma intreb oare daca la varianta cu 5 locuri randul 2 o fi oare tras un pic in spate (cel mai probabil nu) sau punctele de fixare ale banchetei raman pe aceeasi pozitie indiferent de configuratie 5/7 locuri??
Și chiar fără diesel, 1.0 TCe GPL bate dieselul la costurile de rulare. Mai ales la prețurile actuale...
2 dintre mașini vor pleca spre Baia-Mare, cu 4 persoane si bagaj mai mult cam 80-100kg , săptămâna viitoare îți voi spune cat consuma (vorbesc mereu doar de consum mediu).
Zona de Nord a Bucureștiului si Ilfov tot Nord unde avem noi intervenții, are un trafic relativ fluent (bine avem si rute ocolitoare care evita ambuteiajele) nu-mi pot da seama foarte clar, cat de mult consuma in trafic de București pur (Ștefan cel Mare, Griviței, Maniu....,) si nici autostrada nu au prea făcut
Peste o luna ne vin si pe GPL (sper, criza de componente întârzie mult) si-ti voi spune (si in comparație cu vechiul MCV GPL)
Este o mașină onesta.
Nu am verificat daca bancheta rând 2 se poate mișca (si toate masinile sunt plecate pe teren)