Voteaza:
4 voturi | 12 comentarii

Exemplu de reflex de pilot: Thierry Neuville evită la limită un accident frontal cu un tractor

Pilotul belgian Thierry Neuville a fost la un pas de accident în timp ce își testa mașina înainte de etapa WRC din Germania, când un tractor a intrat fără autorizație pe proba de concurs. Reflexele sale au făcut diferența.

Comentarii (12)

  • dany
    la 10.07.2015, 15:37
    nu mi se pare ceva spectaculos... aproape orice sofer ar fi procedat la fel... probabil daca se apropia si mai mult ar fi facut si o manevra de evitare intrand in santul din dreapta...

    PS mi-a placut ca desi timpul de reactie a fost bun totusi motorul a rams turat la oprire.... ceea ce denota un oarecare soc al pilotului care a ramas cu transmisia in sarcina... practic s-a comportat aproape ca un sofer obisnuit... am vazut un documentar in care se demonstra ca timpii de recatie ai pilotilor de curse nu sunt asa buni in comparatie cu soferii domestici... alte lucruri fac diferenta
    +1
  • dany
    la 10.07.2015, 15:40
    in sensul ca nu este asa mare diferenta intre timpul de reactie al unui pilot si al unui sofer de pe strada (bine, afara de aia care transpira si ajung bolnaivi la destinatie dupa 100-200 km)
    +5
  • dany
    la 10.07.2015, 15:42
    se observa ca timpul de ractie al tractoristului a fost foarte bun... a cuplat rapid treapta de revers
    +20
  • vs
    la 10.07.2015, 19:53
    @dany

    Habar n-am ce ai vrut sa zici cu "a ramas cu transmisia in sarcina"! Ce-i aia ?! Ai masina sau scrii din imaginatie? Cati ani ai?
    A avut si noroc, dar timpul de reactie a fost peste media soferilor obisnuiti, deci nu sunt de acord nici cu sintagma "aproape orice sofer". Pilotul a folosit o combinatie intre frama de motor si frana de picior, ceea ce e foarte bine.
    +8
  • dany
    la 10.07.2015, 20:19
    exact, a folosit frana de motor combinata cu frana de serviciu (asa se cheama frana de picior...) in mod ideal, numai ca aceste masini au transmisii secventiale... daca te uiti atent la dinamica si la sunetul motorului iti dai seama ca Neuville a fost asa de surprins incat la oprire a trebuit sa debreieze pt a nu cala motorul care ramasese cuplat cu transmisia intr-o trepta superioara

    in mod obisnuit (chiar si soferii obisnuiti... si cred ca majoritatea am trecut prin ceva asemanator... pastrand proportiile) la o cutie de viteze manuala, atunci cand masina s-a oprit sau chiar cand e pe cale a se opri (daca obstacolul a fost evitat) apesi ambreiajul si scoti din viteza iar turatia motorului va scadea...
    -7
  • @dany
    la 10.07.2015, 21:30
    Ca sa dai lectii altora, primul care ar trebui sa ia lectii esti chiar tu! O alta aberatie : "apesi ambreiajul si scoti din viteza" -e o cretinitate comparabila cu cei care sustin ca pt a economisi carburant e recomandabil s-o scoti din viteza s-o lasi pe liber la coborare, lucru care pericliteaza siguranta si nu aduce niciun avantaj la consum (consumul la relanti este mai mare decat cazul in care ar fi fost cuplata o treapta superioara).
    Revenind la oile noastre, pt a frana eficient, NU scoti pe liber, ci bagi intr-o treapta inferioara, preferabil a 3a sau 2a (in functie de situatie) sau chiar a 1-a cu riscul de a f*te cutia de viteze. In ultima fractiune de secunda debreiezi ca nu-ti moara motorul. Dar chiar daca se intampla, mai bine iti moare motorul, decat sa comiti o catastrofa rutiera.
    +3
  • dany
    la 10.07.2015, 21:42
    asa, si eu ce am spus? reciteste! am spus ca apesi ambreiajul si scoti din viteza cu cateva clipe inainte sa opresti masina... cateva fractiuni de secunda... daca tu urmarind dinamica acestui film ai tras concluzia ca tu ai fi avut timp sa schimbi intr-o treapta inferioara inseamna ca ai un timp de reactie chiar mai bun ca al tipului de pe tractor! :))))
    -3
  • LUCCI
    la 10.07.2015, 23:46
    SINCER, JOS PALARIA PT. RAPIDITATEA REACTIEI A TRACTORISTULUI! HYUNDAIUL CAM TRAGEA STANGA LA FRANARE...
    +6
  • hazard
    la 12.07.2015, 14:56
    daca sunteti disperati dupa spectaculos uitati-va la accidente cu mortaciuni...sunt nenumarate. Tractoristul si responsabilii de cursa sunt vinovati. ... Sau poate credeti ca trebuia sa moara cineva ca sa fie cineva vinovat? ...da, numai specialisti in dinamica si piloti pe aici...
    +1
  • aurel
    la 12.07.2015, 17:29
    Tractoristul refexe si indemanare mai buna c pilotul de curse ... a reactionat imediat si f bine ..sa-l coopteze in formatie ca scoate sofer de raly foarte bun...
    +1
  • JAN
    la 13.07.2015, 10:12
    FACATURA!!
    -
  • @DRI@N
    la 13.07.2015, 10:25
    Unde e reflexul ?
    Asta inseamna sa ai Frane CERAMICE (DE COMPETITIE) .
    Daca ar fi iesit cu o jumate de masina pe iarba si ar fi evitat tractorul mai ziceam ca a avut REFLEX .
    Dar PILOTUL a procedat corect iar franele si-au facut treaba .
    Poate cu aceasta ocazie vor intelege si copii de bani gata ca ce are o masina de curse nu are si una de strada / serie (ca de asta muriti ca fraierii pe drum) crezand ca BEMBE-UL / HAUDI-UL / MERSAN-UL vostru face ce face o masina de curse .
    +1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru