- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Crash-teste
Crash-test cu Fiesta, Corsa, Clio, Micra, Polo si Punto in 1997
Imaginile urmatoare surprind comportamentul celor mai populare modele de clasa mica in cadrul testelor de impact efectuate de EuroNCAP in 1997.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Crash-test cu Fiesta, Corsa, Clio, Micra, Polo si Punto in 1997
Nush daca multi producatori au inteles inca ce inseamna zone de deformare controlate sau transmisii compacte, sau ranforsari laterale ale caroseriilor cu otel ultrarezistent.
Oricum am vazut niste teste de genul acesta si la 60 km/h sunt sanse de 90% sa moara si pasagerii nu loviti sau altceva si de la cheaguri pe creier. La viteze mai mari sansa trece de 100 lejer, deci nu sunt chiar niste progrese asa de mari pe cate am vrea sa credem.
Din cata fizica si rezistenta a materialelor am facut eu (aici oricum este fizica avansata), ce am inteles este ca nu lovirea in sine conteaza sau viteza ci cum se distribuie socul initial si cat de mult dureaza acest soc.
Dar asta este o discutie pentru alta data, cu cei care se pricep.
Stiti ce mi se pare mie lipsa de bun simt? Faptul ca Renault sustine ca mereu a facut masini sigure. Uite aici dovada ca nu e chiar asa. In vremea aia 3 faceau masini sigure: Volvo, SAAB si Mercedes. Astia aveau airbag-uri de prin anii '80, ranfosari ale caroseriei, deformare controlata, ABS tot de prin '80, aveau (si au si acum) printre cele mai avansate laboratoare de testare a sigurantei etc.
Acum poate veti spune ca exagerez, ca fac o comparatie intre o marca de masa si una premium. Da, dar in privinta sigurantei nu asa se pune problema, pentru ca 5 stele a obtinut de exemplu si Twingo si Volvo S80. Insa sunt atat de multe diferente intre ele...
Oricum testele astea nu ma incalzesc prea tare, pentru ca adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele. Si cei 3 de mai sus au ina dintre cele mai mici rate de deces in urma accidentelor. :)
- Renault Clio - 2 stele
- Ford Fiesta - 3 stele
- Fiat Punto - 2 stele
- VW Polo - 3 stele
- Nissan Micra - 2 stele
- Opel Corsa - 2 stele
Cred ca rezultatele ne scapa de orice alte comentarii.
Daca va uitati la accidente rar o sa vedeti accident cu din astea mici de oras, cosciuge cum spune Wolf. Dar o sa vedeti sute si mii de accidente cu BMW-uri, Audi-uri, Mercedes-uri si mai ales masini mari, adica clasa coupe si restul.
De ce? Simplu pentru ca problema nu este masina sau masa ei sau sistemele de siguranta pe care le are. Problema este soferul care adoarme la volan si omoara aia de contra-sens care nu au nici o vina ca nu si-au luat un tanc.
Evident ca cei care au masini mari obosesc mai des pentru ca desi sunt comode, soferii lor uita ca nu au autopilot si le cunduc mult. Uitati-va la stiri o sa vedeti sute de accidente pe saptamana si nici unul in care sa fie implicat o buburuza de oras, dar mii in care veti gasi masini mari conduse de soferi inconstienti si care mai si mor, omorand si nevinovati cu ei.
Iar la testul soselei, masinile germane conduc detasat numarul de accidente, tocmai din cauza motivului de mai sus.
Asa ca baiati lasati stele astea, pentru ca daca sti mort ca te-a lovit un prost care a dormit la volan, nu conteaza de loc. Stelele nu iti dau sufletul inapoi cand ai murit si nici nu te protejeaza de impact.
Nu poti compara un Volvo din 1997 cu orice alta masina fabricata atunci, la fel cum nu poti compara o masina la mana a doua cu una noua!!!
Samsarii de masini erau si inca mai sunt ca nu pot aduce toate gioarsele din Jermanica si de aiurea.
Deh, cu o moarte toti suntem datori, numai ca unii vor fi spalati de pe asfalt.
Conduceti cu grija!