Voteaza:
3 voturi | 7 comentarii

Mythbusters testează eficienţa sensului giratoriu vs. intersecţia nesemaforizată

În Europa, majoritatea intersecţiilor sunt fluidizate cu ajutorul unui sens giratoriu. Dincolo de Ocean, în SUA, americanii mizează pe semnele de STOP în cazul intersecţiilor nesemaforizate. Care metodă este mai eficientă?

Comentarii (7)

  • Edi
    la 18.10.2013, 10:52
    Bineanteles ca sistemul european e mai bun, nu trebuia sa faceti teste pentru asta.
    +21
  • la 18.10.2013, 12:00
    Testul lor e foarte misto dar este desigur doar divertisment. Situatia este complexa.

    Deoarece in Romania se conduce violent eu as spune ca rondul este mai important pentru ca limiteaza viteza cu care intri in intersectie.

    In plus in rond nu intri perpendicular ci oarecum oblic, tangent. Asta inseamna ca si daca intri mai tare tot apuci sa il vezi pe celalalt mai bine decat daca intri tare in intersectia clasica.

    Pe de alta parte pe langa ca este eficient rondul poate inlocui semafoarele in timp ce semnul de cedeaza o face si nu o face. In Canada de exemplu, cel putin in Montreal, oamenii chiar opresc la STOP. Si pe stradute necirculate opresc. De frica, din respect nu stiu. Irelevant. Deci la ei rondul nu este la fel de necesar ca la noi in Romania cel putin.

    Din pacate insa nu cred ca poti pune rond oriunde. Nu sunt sigur ca am dreptate dar daca ma insel atunci sa punem pe Stefan cel Mare de exemplu. Atat de mare este lentoarea cu care se pleaca de la semafoare incat poate un rond chiar ar ajuta.

    (paranteza: de ce cand se da verde nu putem face un efort sa plecam toti odata? cel putin toti care vad lumina. S-ar castiga cel putin 3-4 masini. Nu avem ce pierde. La o adica daca cel din fata nu a plecat cum trebuia nu am decat sa franez)
    +21
  • SUA
    la 18.10.2013, 14:36
    Asa cum spunea @Calingura in USA e diferit. La intersectiile nesemaforizate (ca in video) toata lumea are STOP. Nu exista prioritate de dreapta, drum principala, nada... Toata lumea opreste, primul venit primul care pleaca.
    +13
  • Alex
    la 18.10.2013, 16:49
    Daca faceau testul cu un sens giratoriu "turbo" - atunci aveau de 4 ori mai multe masini trecute prin el.

    In Franta am vazut recent un sens giratoriu pus la o curba de 90 de grade. Aceeasi strada, fara intersectie, doar o curba de 90 de grade si sensul giratoriu, in ea :)
    +7
  • AndreiRN
    la 18.10.2013, 23:30
    Edi, daca studiai un pic aflai ca sensul giratoriu a fost inventat in SUA si apoi abandonat deoarece apare riscul de factor uman.
    Europeni l-au luat pt ca este mai ieftin.
    La fel si Mexicani.
    -4
  • Alex
    la 20.10.2013, 23:51
    @AndreiRN
    Un sens giratoriu e mai ieftin decat o intersectie clasica cu 4 bete la americani ?! Numai cretinitati vedem de la tine mai baiatule!
    +1
  • mihai
    la 22.10.2013, 05:19
    sensul giratoriu e mult mai bun
    testul asta e aiurea ..... ,in america in viata reala gasesti o gramada de idioti care stau la semnul de stop si asteapta chiar daca e randul lui sa treaca , si mai e o problema , in caz de coliziune nu ai cum sa demonstrezi ca tu ai fost primul in intersectie (daca nu sunt martori) ........ marea majoritate a interscectiilor sunt cu 2 semne de stop dar sunt si cu stop numai pe o parte si obisnuit fiind ca si dincolo e stop tu opresti o sec si pleci fiind sigur ca celalalt o sa opreasca , dar el nu are stop .... si bufff
    sistemul american e tampit
    sa vedeti sensurile giratorii cu semafoare ..... stai ca boul de 3 ori la semafoare si nu trece nimeni
    -

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru