- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Comparative
Mythbusters testează eficienţa sensului giratoriu vs. intersecţia nesemaforizată
În Europa, majoritatea intersecţiilor sunt fluidizate cu ajutorul unui sens giratoriu. Dincolo de Ocean, în SUA, americanii mizează pe semnele de STOP în cazul intersecţiilor nesemaforizate. Care metodă este mai eficientă?
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Mythbusters testează eficienţa sensului giratoriu vs. intersecţia nesemaforizată
Deoarece in Romania se conduce violent eu as spune ca rondul este mai important pentru ca limiteaza viteza cu care intri in intersectie.
In plus in rond nu intri perpendicular ci oarecum oblic, tangent. Asta inseamna ca si daca intri mai tare tot apuci sa il vezi pe celalalt mai bine decat daca intri tare in intersectia clasica.
Pe de alta parte pe langa ca este eficient rondul poate inlocui semafoarele in timp ce semnul de cedeaza o face si nu o face. In Canada de exemplu, cel putin in Montreal, oamenii chiar opresc la STOP. Si pe stradute necirculate opresc. De frica, din respect nu stiu. Irelevant. Deci la ei rondul nu este la fel de necesar ca la noi in Romania cel putin.
Din pacate insa nu cred ca poti pune rond oriunde. Nu sunt sigur ca am dreptate dar daca ma insel atunci sa punem pe Stefan cel Mare de exemplu. Atat de mare este lentoarea cu care se pleaca de la semafoare incat poate un rond chiar ar ajuta.
(paranteza: de ce cand se da verde nu putem face un efort sa plecam toti odata? cel putin toti care vad lumina. S-ar castiga cel putin 3-4 masini. Nu avem ce pierde. La o adica daca cel din fata nu a plecat cum trebuia nu am decat sa franez)
In Franta am vazut recent un sens giratoriu pus la o curba de 90 de grade. Aceeasi strada, fara intersectie, doar o curba de 90 de grade si sensul giratoriu, in ea :)
Europeni l-au luat pt ca este mai ieftin.
La fel si Mexicani.
Un sens giratoriu e mai ieftin decat o intersectie clasica cu 4 bete la americani ?! Numai cretinitati vedem de la tine mai baiatule!
testul asta e aiurea ..... ,in america in viata reala gasesti o gramada de idioti care stau la semnul de stop si asteapta chiar daca e randul lui sa treaca , si mai e o problema , in caz de coliziune nu ai cum sa demonstrezi ca tu ai fost primul in intersectie (daca nu sunt martori) ........ marea majoritate a interscectiilor sunt cu 2 semne de stop dar sunt si cu stop numai pe o parte si obisnuit fiind ca si dincolo e stop tu opresti o sec si pleci fiind sigur ca celalalt o sa opreasca , dar el nu are stop .... si bufff
sistemul american e tampit
sa vedeti sensurile giratorii cu semafoare ..... stai ca boul de 3 ori la semafoare si nu trece nimeni