- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Comparative
Germania versus Coreea în duelul dintre Volkswagen Arteon R și Kia Stinger GT
Cine crezi că trece primul linia de sosire dintre Volkswagen Arteon R și Kia Stinger GT? Dacă primul vine echipat cu un motor de 2.0 litri, modelul sud-coreean ascunde sub capotă un V6 de 3.3 litri.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Germania versus Coreea în duelul dintre Volkswagen Arteon R și Kia Stinger GT
Oricum, am mai povestit pe aici cât îmi place (bine, nu paroxistic) Kia Stinger (studiind-o la SAB). Singura maşină asiatică (nu doar din cadrul lui Hyundai Motor Group) pe care aş cumpăra-o actualmente! Desigur, cu motorizarea maximă disponibilă.
Totuşi, n-ar avea prioritate în faţa lui…Arteon (musai R). Maşina asta mi se pare o capodoperă. Fără cusur…Deşi mai atractiv arhitectural, predecesorul (Passat) CC stătea destul de prost la capitolul siguranţă (după standardele etalonului de exigenţă IIHS). Cu Arteon se schimbă datele problemei. De altfel, este alt model, dedicat altei platforme. În definitiv, aş miza pe Arteon R ca maşină de vânzoleală zilnică, iar pe Golf R pentru…senzaţii (mă rog, vrabia mălai visează, adică aş vrea în primul rând Porsche 911 turbo, dar cică să mă întind doar cât mi-e plapuma). La volanul lui Golf R nu m-aş sfii să provoc reprezentantele Triadei.
Rămânând în aria VW, vă relatez un fapt straniu, constatat de mine în ultima vreme: am identificat în trafic multe…Jetta vechi (generaţiile 4 şi 5; Jetta A4 s-a mai numit şi Bora). Dar multe, nu glumă. M-a surprins această tendinţă retro. Presupun că sunt maşini dotate cu motoare de anduranţă. Şi bănuiesc că predomină faimosul 1.9 TDI (pasionaţii spun că versiunea de cod ALH este cel mai fiabil 1.9 TDI, figurând şi la Bora). Mă întreb însă câţi dintre proprietarii de A4 şi A5 ştiu că sunt protejaţi de nişte modele care i-au uimit chiar şi pe super-selectivii de la IIHS. Dar ele nici estetic nu arată rău.
Considerentele în speţă mă determină să mă depărtez în preferinţe de…Passat, chiar dacă acesta propune mai mult spaţiu. În momentul de faţă, îmi doresc Arteon R, Golf R şi unul dintre cele două Jetta (practic, nu le-aş putea suporta financiar pe toate). Iată ce detest eu dintre trăsăturile democraţiei: prea ai de unde să alegi :)