- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Comparative
Confruntare americană între Corvette ZR1 şi Porsche 911 Turbo
Jurnaliştii americani de la MotorTrend au pus la cale un nou comparativ între două supercaruri de senzaţie. Este vorba despre cel mai puternic Corvette, ZR1, şi deja celebrul Porsche 911 Turbo.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Confruntare americană între Corvette ZR1 şi Porsche 911 Turbo
Pe cand or sa faca si cei de la Chevrolet motoare cu un raport cal putere/litru asemanator cu cel de la 911 turbo sau Nissan GT-R, atunci o sa`l pot numi concurent direct al acestora din urma.
Nu are absolut nici o relevanta sa compari doua supercaruri cand una din ele are in avantaj peste 100 cai putere.
Aa...sau au crezut americanii ca un taran din Kentucky poate fii mai "rapid" decat un inginer in mecanica fina ?!...Intreb si eu asa...
De ce nu fac un test pe circuit sa vedem ce timpi scot , atat stiu sa faca masini de linie dreapta .
Am zis si eu asa.......
Asadar singura chestie pe care as lua-o de la corvette in favoarea porscheului este sunetul de motor V8 care este inconfudabil.
@kuminte
Da, corvette a castigat insa nu s-au luat in calcul 2 lucruri:
1. Franele ceramice care fac o diferenta enorma.
2. Circuitul care are doar portiuni drepte si curbe foarte largi adica manevrabilitatea nu e pusa la grea incercare. Ah si curbele unde poate mai recupera porsche aveau si damburi... Asadar uite o poza din stalit cu circuitul ca sa te convingi http://www.willowspringsraceway.com/trackinformation/maps.asp
Un circuit desenat de un copil american gras si lenes.
A crescut si corvette insa e departe de rafinameuntul calitatea istoria porsche.
oricum, 130 de cai ( sau 25% ) in plus ar trebui sa dea o diferenta mai mare de 3 secunde pe un circuit :) . . . cam retarzi americaneii astia la supercaruri, dar de admirat ca tot incearca :))
Corvette este o masina special construita pt asta deci la o adica e si normal sa aibe timp mai bun. Ai vazut tu cumva lux in corvette ? Siguranta ? Calitate de materiale, finisaje, interior detalii ???
Pai stai un pic, ei au facut si un test de uz al masinilor in ritm de zi cu zi ? Sau consum / poluare ? Comfort ? Ca asa ia oricune un sasiu, pune un motor de haptruspe litrii si gata, ai un fel de ariel atom care bate tot pe circuit dar care numai masina nu mai e.
Asadar cultule care esti, uita te un pic la istoria porsche la traditia porsche, la cate curse au castigat cu motoarele alea amlasate "gresit" si mai gandeste si cu capul tau. Cum clarkson a zis asta, alti 100 au zis contrariul.
PS: cauta si tu sa vezi cum arata un corvette uzat si un porsche uzat. E mai ieftin americanul dar in 3 ani se dizolva masina.
Apropos de ce spuneai, evident ca Turbo-ul e mai sigur si are un interior mai calitativ si mai luxos decat ZR1... de acolo si pretul si de aceea nu pot fi comparate cele 2.
Legat de teste e total gresit ce spui tu.
Atat Porsche cat si GM au folosit pilotii oficiali pentru atacarea timpului de pe Nordschleife.
Deci masinile au fost stoarse de pilotii cei mai buni ai lor .
Totusi, uite si timpii scosi de Stig: http://www.fastestlaps.com/track1.html
ca tot vorbesti de cultura "auto" ... ai impresia ca esti singurul care stie ce-i aia o masina?... prietene, stai calm, lumea-i mare si s-ar putea sa descoperi ca nu esti cel mai bun ;)
Daca tot nu ai inteles ce spunea lumea mai sus -- corvetu' cu ai lui 650 de cai ( aproape ) DEBEA "intrece" o masina cu 500 de cai. si mai mult, ca sa o intreaca cu acele 3 secunde foloseste o suspensie activa si frane de carbon . . . asta spune cate ceva despre cat de bun este ZR1 fata de un 911turbo.
Comparatia directa a celor 2 masini ar fi fost ridicola si doar daca puneau datele tehnice ale celor 2 masini intr-un tabel, alaturate. Sa compari un "musle-car" cu un motor cat toate zilele, supra-alimentat, cu un Porsche mai mic cu 147 de cai si 2,4l ... compari o masina in care motorul face tot cu o masina care pe langa motor ofera multe altele .. de unde si enorma diferenta de pret.
Nu a negat nimeni calitatile lui ZR1, dar comparate cu 911turbo acele calitati te fac sa vezi cat de mult timp va mai dura pana cand nivelul masinilor americane se va ridica la nivelul actual al masinilor europene.
Conform datelor de la Nürburgring Corvette ZR1 este cu 11.6secunde mai rapid decat 911turbo din 2008 si cu 12.6s mai rapid ca 911turbo din 2010 ( datorita unor treburi necunoscute mie versiunea 2010 a lui 911turbo este mai lenta ca aia din 2008... ). Deiferenta asta, raportata la cele sapte minute si jumatate necesare parcurgerii turului nu face decat sa intareasca afirmatia ca Porsche face masini mult mai bune decat cest ZR1 -- nu uita ca americanii au un motor cu 63% mai mare, care produce 30% mai multa putere si totusi diferenta pe circuit este de doar 2,5% ...
SItuatia asta cu Corvette ZR1 vs. Porsche 911turbo este similara cu cea in care BMW M5 este comparat cu Caddilac CTS-V, masina construita pentru a bate exact acel M5 ... tipic american . . .
Sa traiti bine!
Ardeti=ma acum!