- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Comparative
Comparativ premium-accesibile: A3 şi Seria 1 versus Mazda3
britanicii de la Auto Express au pus faţă în faţă în acelaşi test două compacte premium şi una de volum. Concluziile lor sunt foarte interesante.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Comparativ premium-accesibile: A3 şi Seria 1 versus Mazda3
Mazda 2,2L - 150CP
BMW 116d in versiunea de 2L -116CP. "Ne uitam" si la ce spune, nu?
Audi 1,6L - 110CP
Comparativul "inegal" o fi o meteahna preluata de la colegii de la AutoBild.
Ca e un comparativ fortat...e o parere subiectiva. Nu, nu e fortat te educa in sensul in care versiunile de baza ale celor mai titrati nu sunt cea mai alegere, existand alternative mai bune.
Daca tii sa ai un badge "da firma" poti sari la versiuni mai puternice apoi mai pui si optionalele. Vorba ceea: obrazu' subtire cu cheltuiala se tine. Tipic romanesc, nu?
versiunile de baza ale celor mai titrati nu sunt cea mai rationala alegere
Vezi tu, in comparatii de fiecaredata se compara de la egal la egal. In cazul de fata ei au ales niste versiuni de baza in detrimetul in care le-au expus calitatile fiecaruia . Nu au pus varianta de 90 de cai normal, fiindca ar fi fost si mai depasita decat cea de 116 cp , in plus cea de 9j de cai nici geamuri electrice nu are pe spate, nici jante, nici comenzi volan, si nici climatizare, deci BMW seria 1 este o jignire la adresa modelelor compacte de volum . Nici Hyundai care este non-premium nu vine cu 90 de cai. Acum basculeaza niste cultura auto , nu mai freca duda pe net baiatu'. Esti din alt film, si nu-i un film reusit crede-ma.
Acest test da apa la moara celor ca tine, care de abia asteapta sa mai " bage" ceva de Bemwee, din atatea variante de putere, s-a ales penultima varianta de putere, foarte convenabil, du-te si mai imparte pe net niste obiectivitate, eu spre deosebire de tine n-am criticat Mazda, ci doar varianta aleasa in test, si vezi ca seria 1 de 184 cai 4x2 accelereaza in 7.2 sec, Mazda 3 2.2 150 cai in 8.1, iar varianta cea mai puternica, am uitat de ea, este 125 d, de 2.0 de 218 cai, este doar o racheta, intelegi ce motorizari are seria 1? Stiu, preturi umflate cu pompa, dar pt cei ca tine poate sa fie si 15 mii ca tot scump e.
dieselul de la Mazda are cel mai scazut raport de compresie, nu cel mai ridicat. E pe undeva pe la 13-14 fata de 18-19 cat au marea majoritare a dieselurilor contemporane.
La motoarele benzinare au tot pe la 13-14, adica cel mai ridicat raport de compresie de pe piata (pt motoare otto)
Indiferent cat de premium sunt cele 2 masini, Mazda 3 are 2 turbine si raportul de compresie cel mai scazut, avantaje care nu pot fi trecute cu vederea, la nivelul acesta de pret. Daca se adauga si optionale, clasamentul nu va mai fi acelasi. Si nici pretul!
E bine de stiut ca sunt alternative in acest segment.
Fiecare masina are identitatea ei. Mazda a preferat sa ofere putine variante, BMW si Audi au preferat sa ofere mai multe. Ca marketing si vanzari, variantele alese de BMW si Audi sunt net castigatoare, acopera un segment de piata mai mare.
VW Golf 43.733
VW Polo 24.832
Renault Clio 21.248
Ford Fiesta 20.808
Opel/Vauxhall Corsa 17.634
Skoda Octavia 16.250
Nissan Qahsqai 15.281
Audi A3 15.030
Peugeot 308 14.996
Peugeot 208 14.753
iar entry-level la Audi/BMW - jante tabla si faruri halogen cu sticla clara,cam asta e premiumul :) ex. Audi A3 Attraction 2.0 TDI la "doar" 32.000
@@Amigo. Topurile tine-le pt ''maria'' ta , aici vorbeam despre altceva. Sa traiesti, sa-n floresti si la anul sa-n verzesti !
@2-10 Eu iti cer sa te mai documentezi. Nu intru in polemica cu amatorii. Numai bine !
P.S. (concluzii personale): Mazda 3 este superba, deci ma doare undeva de calitatea Audi. Seria 1 (la fel ca prima generatie) este un dezastru de masina (neincapatoare, urata, nu exceleaza la capitolul calitate etc) si trebuie sa fi ori prea fan BMW, ori cu creierii prajiti rau ca sa-ti cumperi asa ceva. Cat despre eventualitatea alegerii dintre o masina premium vs una non-premium (discutam despre masini noi), eu o consider similara cu comparatia dintre hartiile igienice. Utilizatori de Zewa printre noi?! Cu Aqua Tube daca se poate! :D
hehe, Zewa chiar are cel mai bun raport calitate/pret :))
Bai Dan Grecu. Tu ai condus vreodata un Auris 1.4 90 cp diesel ? Eu da , si am condus si BMW 1.6 de 95 cp , pe langa faptul ca la un motor de aceeasi putere platesti impozit mai mic ( in favoarea Aurisului ), niponul iti ofera o experienta de condus mult mai placuta fata de seria 1 de 95 de cai. Feelingul pe care ti-l ofera Auris spre deosebire de BMW 114d ( premium in teorie ) este de neimaginat. Tinuta de drum este peste 114d , stilul rafinat de raspuns, stabilitatea pe viraje este peste 114d . Acum baga mare si fa un test . Cat despre Mazda 3 , BMW este la ani lumina in urma Mazdei 3. Daca a ajuns un model de la un producator de volum sa se kk pe un brand premium ( de prestigiu ca BMW ) este clara de pe acum treaba . 90 de cai avea bunicu la un Cielo 1.5 ( deci iata impozit mai mic ) . Sa dai peste 20 de mii pe un 114d de 95 de cai si sa te umileasca un Logan sau un Cielo la semafor, este de prisos .