- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Comparative
Comparativ BMW M5 vs. Mercedes-Benz E63 AMG S pus la cale de publicația MotorTrend
Doi jurnaliști auto de la revista MotorTrend au pus față în față două sedan-uri extrem de puternice: BMW M5 Competition Pack și Mercedes-Benz E53 AMG S.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Comparativ BMW M5 vs. Mercedes-Benz E63 AMG S pus la cale de publicația MotorTrend
Si eu zic la fel. M5 este preferatul meu dintre cele doua. Dupa el imi place RS6 si apoi E63 AMG.
Ai si inteles ce spun aia acolo sau te-ai uitat doar la imagini?!
Aia spun ca E 63 AMG e mai rapid chiar si pe viraje. Prin urmare, nici in vis n-are cum sa fie M5 mai rapid pe un circuit, dintr-un motiv foarte simplu: E 63 AMG S este 4x4.
In timp ce soferul unui M5 se va lupta ca masina ca sa nu derapeze si va lua virajele sub forma de drift, E 63 AMG va trece prin viraj ca un tren pe sine.
Cele doua masini au in varianta de baza doua filozofii diferite. E deja bine stiut ca una e orientata spre confort iar cealalta spre sportivitate.
In variantele de performanta prezentate in clip, avem un M5 cu pachetul de competitie care isi ascute dintii spre un AMG S. Atuul AMG-ului consta in motorul mai mare si tractiunea 4matic. Ce mi se pare frumos este ca baietii explica pe indelete un lucru mai putin stiut. Ambele firme, de fapt produc masini mai puternice, atat pe hartie cat si la dynam, dar ambele isi "retrogradeaza" performantele in clipa in care dau cifrele publicitatii :)
Bineinteles ca e dreptul fiecaruia sa aleaga masina care i se pare cel mai aproape de suflet. Pentru mine in comparativul asta e clar E Class-ul. De ce? In primul rand deriva dintr-o masina in care confortul este primordial. Pe urma, daca situatia pe sosea o cere, ai intotdeauna la indemana o rezerva de putere enorma. AMG nu are, cu exceptia celor care chiar au pus mana vreodata pe o versiune din gama Mercedes, in ochii publicului "maretia" si aura de sportivitate pe care o are un M. Si asta mie unul imi place foarte mult. E bine sa nu priceapa tot prostul ca poti sa-i razi in cateva secunde orgoliul cat Himalaya. Faptul ca trebuie sa-ti citeasca pe portbagaj sa-si dea seama (daca! isi da seama) ca e bine sa nu-si prinda mintea cu tine iarasi tine de farmecul unui AMG. Oriucm, de multe ori te scuteste de o gramada de dureri de cap.
Pe circuit, eu tind sa-i dau sanse bune Mercedesului. Pentru ca se vede cum in curbe la viteza BMW isi pierde aderenta (fun factor pentru unii) in timp ce Benz-ul ramane fix pe traicetorie. Ori asta inseamna zecimi de secunda pretioase, care se adauga la faptul ca la plecarea de pe loc BMW "pierde" alte 3 zecimi. In plus, tractiunea pe 4 roti motrice este cruciala, mai ales cand ai motoare de sute de cai. Pe de alta parte Mercedesul e mai greu cu 71 kg (motor mai mare + transimisia) deci pana nu vad un comparativ, nu ma pronunt :)
La clasa asta deja elementul subiectiv intra in joc foarte puternic. Cu performante sensibil apropiate, diferentierea o face interiorul (ergonomie & rafinament), perceptia de marca, design-ul si cam atat.
PS ScorpyonVAG, e pe internet un clip de cateva minute cu un SL63 si o yamaha r1. Daca motocilistul se mai tine dupa el pana la 300km/h dupa aia totul se termina destul de clar. In plus, motocicleta aia, cat o fi ea de competitionala, suna de parca sta sa explodeze dintr-o clipa in alta. Oricum, nu e nimic rau sa-ti placa un M5:) Chiar daca il compari cu o yamaha fie ea si r1 :):):)
Din cate vad eu la minutul 3:42, diferenta dintre cele doua motoare este doar de 2 cp. Totusi, motorul AMG este cu 1.1 litri mai mare decat BMW. Diferenta enorma este insa la cuplul motor. Asta o simti nu doar la plecarea de pe loc, dar mai ales la peste 150-200km/h cand cuplul isi spune cuvantul cu adevarat. Acolo se vede cine-i boss-ul. Cum se zice din batrani, there's no replacement for displacement :)
Si pt toti de mai sus,o masina sport trebuie sa o masina sport.Cand dai un ban trebuie sa sti pe cel il dai.Un motor mai mare intodeauna va face legea.