- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Accidente
Cum arata un accident frontal intre doua masini care merg cu 80km/h
Americanii de la Mythbusters au organizat un accident frontal intre doua Daewoo Nubira la 80 km/h pentru a observa fortele implicate in accident. Rezultatele nu sunt surprinzatoare, dar imaginile ar trebui sa dea de gandit vitezomanilor.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Cum arata un accident frontal intre doua masini care merg cu 80km/h
@Hugo_Ungaro
Ce nu absoarbe masina (prin tablarie, airbag-uri) absorbi tu prin cap, piept, etc... Energia din momentul coliziunii nu dispare, indiferent ca esti cu tancul sau cu matizul, totul e cum se disipa......
http://www.youtube.com/watch?v=7_fUCgRQ_Yw
si aici
http://www.youtube.com/watch?v=ZP910l7WtfE
Aceeasi poveste si replici stupide. Peste tot, si la TV cand prezinta accidente aud aceleasi replici: "viteza, a avut viteza"... niciodata nu se spune. A FOST UN PROST....A FOST UN BOU....de aceea s-a intamplat ce s-a intamplat.
Teste din astea de impact se fac, s-au facut si se vor face in continoare. Aia de la EuroNCAP fac teste in conditii ideale, testeaza toate masinile la o viteza de 50-60 de km\h (ma refer la impact frontal).....adica niste viteze de oras. Cand rulezi cu 70-90-120 km\h, poti sa ai 10.000 de airbag-uri si sisteme, forta de impact este mult mai mare, iar culmea, tabla are proprietati de indoire....ce chestie.
Uitati-va pe net, parca cei de la AutoBild au facut un test frontal cu un Renault Laguna, masina de 5 stele cica, numa ca au facut testul nu la 50-60 de km\h, ci la 70 de km\h, deci nu o diferenta prea mare....insa din masina aia de 5 stele nu se prea mai putea iesi sau scapa, deoarece s-a rupt in 2, adica stalpul A, a cedat pur si simplu si totul s-a dus naibii rau de tot.
Ce dracu, ajungem sa circulam cu 30 de km\h ca sa nu facem POC mai mare ?!
Nu viteza e principalul vinovat la accidente.....PROSTIA UMANA !!!
Daca esti prost si nu casti ochii, iesi in principala si PAC te-a luat altul. Nu stii aprecia distanta, te bagi in depasire si ce faci ca vine TIR-ul din fata....pai esti prost. Vii mai tare, vezi ca e curba, da zbori din ea, pai de ce ?! Pai ai fost prost ca nu ai incetinit. Vezi ca se face galben la semafor da tu fortezi, intri pe rosu si PAC, intri in altu de pe alt sens de mers care a pornit ca avea verde. Asta e problema.........PROSTIA.......si da, din cauza prostiei, apare si viteza, da viteza aia stupida, care duce la momente in care nu mai stii ce faci, nu mai controlezi masina..de ce ?! Pentru ca esti PROST si nu iti dai seama de conditiile rutiere, de vreme, de tine privind capacitatile tale de reactie si perceptie a ceea ce se intampla in jur etc.
E simplu: purtati mereu centura de siguranta si circulati corect. Asa scad sansele sa faci accident, sau scad sansele sa mori daca faci accident.
Drum bun!
Da bine acum e la moda sa spui despre toti ca sunt prosti, taranietc, numai pt ca nu sunt ca tine.
Nu viteza ucide, ci folosirea ei incorecta! Nu am auzit de prea multe accidente pe binecunoscutele autostrazi fara limita de viteza din germania, ci tot accidente penibile din cauza neatentiei, neaproximarii corecte a distantelor, supraestimarii masinii in situatii "la limita"...
Se moare mai mult pana in 100km/h decat peste...
Mai pe intelesul tau, la testele EURONCAP stelele se dau la impactul cu un zid fix in care structura si punctele de deformare ale masinii sunt gandite sa tina greutatea masinii nu una suplimantara, deci in cazul impactului dintre 2 masini din categorii diferita foarte bine cotate EURONCAP se intmpla asta si cand ai o familie chiar te intereseaza, roman bizon.
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=youtube_gdata
http://www.youtube.com/watch?v=he6TL15pJtw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vcTf78b8WfY&feature=related
Viteza mare este periculoasa pentru ca exista prosti, daca nu ar exista prostii nu ar mai fi accidente "din cauza vitezei".
@Hunter: "Uitati-va pe net, parca cei de la AutoBild au facut un test frontal cu un Renault Laguna, masina de 5 stele cica, numa ca au facut testul nu la 50-60 de km\h, ci la 70 de km\h, deci nu o diferenta prea mare....insa din masina aia de 5 stele nu se prea mai putea iesi sau scapa, deoarece s-a rupt in 2, adica stalpul A, a cedat pur si simplu si totul s-a dus naibii rau de tot."
Ai cam pus degetul pe rana aici, pentru ca multi constructori cand proiecteaza masinile le gandesc sa fie cat mai sigure posibil pana la o anumita viteza. De-asta 5 stele are de exemplu si Clio si Mercedes Clasa S.
Faza este ca unii producatori nu simuleaza doar situatiile de la EuroNCAP, ci si unele mult mai variate, precum impacturi din mai multe pozitii (nu doar frontal, lateral, cu stalp etc.) si la viteze mult mai variate. Drept urmare, stiu un tip cu un Volvo S60 care a intrat cu 120 km intr-un cap de pod. Masina s-a facut praf pana in dreptul usilor (si bineinteles a fost dauna totala), iar el s-a ales doar cu un picior rupt. Ironia sortii e EuroNCAP i-a dat lui S60 4 stele. Asta inseamna pentru mine siguranta, precum si testul din videourile de mai sus. Nu stelele EuroNCAP.
Poate nu ai cunostinta ca rata accidentelor si a mortalitatii pe autostrazi este printre cele mai mici, ghici unde!? In Germania, pe singura autostrada din lume fara limita de viteza unde chiar sunt multi care merg cu mult peste 200 km/h, adica cu VITEZA MAREEE.
Or fi nemtii prosti !? Nu cred, cred ca au o infrastructura bine pusa la punct si niste soferi cu o medie a educatiei mult peste media Romanilor.
Asa ca eu unul merg cu viteze legale, chit ca imi iau injuraturi, flash-uri sau claxoane.
Este totusi un lucru clar, chiar si explicat de ei la sfarsit, ca forta impactului este impartita egal intre cele 2 vehicule DE MASA EGALA. Practic avem forte mult mai mari dar disipate pe 2 masini EGAL. Daca insa avem o masina cu masa mult mai mare ca cealalta, vom avea efectele distribuite cu totul altfel, in defavoarea masinii cea mai usoara.
Legat de treaba cu viteza, eu zic ca sunt 3 clase de viteza: mortaciune, decent si maniac. Decent este cel ce merge intre viteza maxima legala si 30% peste. Ca sa mergi in zona de 50kmh cu 40 mi se pare penibil...
Sunt de acord ca masinile cu cat sunt mai mari si mai grele sunt mai sigure, asta nu este o fantezie este realitatea! Chiar si acest test demonstreaza efectele masei.
Dupa mine, nu conteaza cat de bine stii tu sa carmuiesti masina, ca esti pilot de curse sau nu. Sunt oameni si oameni....unii sunt mai indemanateci de la mama natura, altii nu. Acuma nu poti interzice unuia care e mai tantalau sa nu isi ia permis si sa conduca o masina, desi ar cam fi indicat, ca sunt convins ca 50 % din soferii din intreaga lume ar circula cu un mijloc de transport in comun.
La ce ai spus tu, referitor la un sector de drum, cu o anumita limitare de viteza, pai limitarea aia nu e pusa degeaba. Acuma nu vreau sa tin parte politiei romane, sau celor de la drumuri, ca in multe zone mergem cu masina si zicem, fir-ar sa fie, aici unde ii mai liber, avem ba limitare, ba stau gaborii cu radaru dupa curba sa te inhate. Limitarile de viteza nu sunt puse ca sa ne rapeasca noua soferilor din timpul calatoriei si sa ajungem mai tarziu la destinatie. Limitarile isi au rolul lor, adica sa te constientizeze acele indicatoare ca e curba periculoasa, ca e vizibilitate scazuta ca e drum periculos, curbe ETC ETC. Toata treaba e daca SOFERUL tine sau nu cont de ele. Si in cazul in care intr-o intr-o cuba cu 100 km\h, unde poate avea o limitare, atentionare, sa ii spunem cum vrem, la....70 km\h, si zboara din curba sau derapeaza......cine e de vina ?! Indicatorul ala de limitare ca era acolo ?! Eu zic ca soferul....ca dupa mine 90 % din accidente se datoreaza erori umane - neglijenta, neatentie, inconstienta....pe care eu le rezum la un singur termen - PROSTIE, prostie in diferite forme - prostie ca esti analfabet, nu stii citi, dar ai permis, prostie - ca te crezi mare si tare si ca tu esti soferul lui D-zeu, si chiar ajungi la el in cel mai scurt timp ca faci vre-o schema de "pilotaj" adevarat, prostie - lipsa de simt civic si de respect fata de altii in trafic etc etc.
1 la mana, sa mor de am inteles din explicatiile tale, cu sofer talentat, care stie sa intre in curba, ca iasa din curba, ca altii care nu se opresc si ca dai in balega, nu stiu zau unde ai vrut sa ajungi.
2 la mana, nimeni, da nimeni nu cred ca poate spune clar, tare si raspicat: "eu sunt cel mai bun sofer". Cine spune treaba asta, ori e prost, ori e cretin, ori e prost. Din astea 3 variante una sigur...daca nu cumva toate trei. Poti sa fii soferu' lu' soferu', si sa ai 40 de ani de condus, si experienta.....o situatie noua, cu care nu te-ai mai confruntat poate aparea.
Ok, ca esti mai indemanatic decat altu, f bine, asta inseamna ca ai experienta sau pur si simplu prinzi mai repede, si creierul tau proceseaza mai rapid informatiile si prin urmare ai reflexe mai bune.
Da la ceea ce ai zis tu, ca un sofer bun stie el cum sa ia curba, fara indicatoare....hai las-o jos ca macane. Ce naiba.....vorbim aici de chestii de flash forward ?! .....adica tu sofer cu masina ai o curba peste 300 de metri, da tu cumva vizualizezi curba inainte sa intri in ea ?! Ca mai apoi, cand ajungi efectiv sa virezi, pai tu stii cum sa o faci, cu ce viteza etc etc.
Faze de genu poate doar pe un circuit inchis, unde dupa mai multe ture ai invatat traseul si deja cunosti trasa ideala.
3. La faza cu balega, tot dupa o curba.....pai daca acea zona de drum e semnalizata cu 50 km\h, tu intri cu 80 ca esti mai smecher, ca stii tu cum sa iesi din curba si sa redresezi masina sau mai stiu eu ce, eu iti garantez, ca in cazul in care chiar derapezi pe balega aia, desi pana acuma nu am auzit de asa ceva, cred ca ar fi ceva total comic sa derapeze cineva pe balega, pai la 50 km\h, mai usori redresezi masina decat la 80 km\h.
Spui ca nu ai auzit de pierderea controlului datorita unui rahat pe drum.Te provoc sa te sui intr-o masina cu tractiune spate si sa intrii intr-un viraj pe acceleratie si sa treci cu roata spate peste o balega, sa vezi cum participi la "dansez pentru tine".
Acuma la faza cu soferu.Nu mocane nimic stimabile.Intr-o cursa de raliu crezi ca-ti spune copilotul cu ce viteza sa abordezi un viraj? cati mm sa calci pedala de frana sau in ce treapta sa bagi? Sau or fi indicatoare cu limitari de viteza si drum ingustat pe sensul de mers? Vreau sa spun, ca tu, daca te uiti mai mult de 100 de m in fata ta, cam poti citi si estima gradul unui viraj, cat e de strans, daca poti sa-l tai, si ce tip de viraj este.In functie de estimarile tale reduci sau maresti viteza.Asta la condus sportiv.Noi aici vorbim de indicatoare de limitare de viteza nu de atentionare de curbe periculoase.
In fine, eu stiu ce am vrut sa zic, mai ales ca eu asa procedez cand condus sportiv.Drumuri bune sa aveti.
Timpul minim in care conducatorul auto se hotaraste sa actioneze pentru a evita un accident variaza intre 0.5 - 0.75 secunde, numit si timp mort ( TM ).
la 40 km/h TM= 6m
60 km/h TM=8 m
80 km/h TM=12 m
100 km/h TM=14 m
La care se adauga si distanta de franare ( de ex. 40 m in medie, de la 100 km/h )
Leziunile din accidentele de circulatie se datoreaza in ultima instanta lovirii sau socului determinat de ciocnire(impact), opririlor bruste(deceleratiei) sau proiectarii organismului aflat in viteza. Fenomenul este analog cu caderea unei pietre de la inaltime, viteza de cadere crescand in raport cu distanta. Aceasta energie de cadere = energie cinetica W=1/2 * m * V^2 . (V^2 a se citi V patrat; m=masa, v=viteza). De aici rezulta ca , intr-o coliziune, viteza este mai importanta ca masa.
Intr-o deceleratie brusca, un om de 70 kg, la o viteza de 100 km/h, dezvolta o greutate de 1960 kg.
Informatiile de mai sus le-am luat dintr-o carte de medicina legala.
Excesul de viteza este generat de placerea riscului si de obsesia competitiva. Corect. Dar, din moment ce mergi mai repede esti si MULT mai atent. Eu depaseam constant limitele de viteza, dar nu am exagerat niciodata ! ( m-am lasat de acest sport odata cu introducerea noilor tipuri de radare) . Sunt constient de riscuri,( imi place adrenalina), dar conduc suficient de bine si de atent astfel incat sa pot controla masina, sa nu fac greseli si sa nu-i deranjez pe ceilalti participanti la trafic. Ideea este ca poate gresi altcineva si excesul de viteza iti limiteaza sansele de a evita un accident. Cred ca ar trebui sa creasca limitele de viteza, cel putin in afara localitatii. Masinilie sunt suficient de avansate. Presupun ca doar existenta posibilitatii de a gresi limiteaza viteza in ziua de azi. Intr-un accident viteza este doar un fapt accesoriu. Inaintea vitezei se afla neatentia, teribilismul, conducerea in stare de ebrietate, lipsa experientei, etc. Viteza este doar o circumstanta agravanta.
Astia de la TV sunt de groaza pe bune.....cred ca indobitocirea si prostia multora se datoreaza si TV-ului ca asa mult strica tot ceea ce vezi pe acolo, toata informatia asta mura-n gura da aiurea prezentata si intr-un mod senzational, te face sa o iei de la o vreme pe campii.
De cand activeaza politia cu radarele astea noi, pfai......sa vezi lumea cum circula.....fiecare cum intra in localitati....50.....pe drumuri, in afara localitatilor depasesc la masini de merg cu 90-100 intr-o veselie, zici ca suntem in Elvetia.
Iar la faza cu nedectabilitatea radarelor astea noi, depinde cum iti este norocu.....pana acuma cu detectoru meu parlit de 150 de lei am prins cam toate radarele (si de tip vechi si de tip nou). Pentru ca am vazut si pe altii spunand treaba asta, daca radarul e pornit mereu, il detectezi cu aparatul personal, insa chiar si daca este in stand-by radarul politiei, camera aia a lor cu care te filmeaza, aia functioneaza tot timpul, si detectia vine de la aia.....si nu in 20 de metri de masina politiei.....ci in cateva sute de metri, si chiar si dupa curba.
Si nu o spun sa ma dau mare, ci vorbesc din experienta personala, cu un detector de 150 ron, luat de la Domo (scuze de reclama, insa eu de acolo l-am luat ca l-am gasit mai ieftin la ceva oferta).