Voteaza:
1 vot | 26 comentarii

Cum arata un accident frontal intre doua masini care merg cu 80km/h

Americanii de la Mythbusters au organizat un accident frontal intre doua Daewoo Nubira la 80 km/h pentru a observa fortele implicate in accident. Rezultatele nu sunt surprinzatoare, dar imaginile ar trebui sa dea de gandit vitezomanilor.

Comentarii (26)

  • la 07.05.2010, 15:19
    Socant ,daca vrei a o masina 100% sigura ia-ti un tanc !!!
    -
  • Bentley
    la 07.05.2010, 15:44
    Impresionant...
    Imi place ca baietii astia explica fiecare mit pe care il testeaza atat practic prin simulare si in conditii reale, cat si teoretic...

    @Hugo_Ungaro
    Ce nu absoarbe masina (prin tablarie, airbag-uri) absorbi tu prin cap, piept, etc... Energia din momentul coliziunii nu dispare, indiferent ca esti cu tancul sau cu matizul, totul e cum se disipa......
    -
  • Ivanoff
    la 07.05.2010, 16:45
    @Bentley
    Spune-le asta cocalarilor care isi i-au SUV-uri fara sa iasa vreodata in viata lor de pe sosea si care vin cu motivatia ca sunt mai sigure pt ei si familia lor pa nu cadea in penubil...
    -
  • la 07.05.2010, 17:05
    Da, asta te pune pe ganduri cand vezi cum se face masina la 160km/h. Ziduri asa puternice nu prea gaseti, dar avem copaci in care te faci bucati... uita'ti'va aici:
    http://www.youtube.com/watch?v=7_fUCgRQ_Yw
    si aici
    http://www.youtube.com/watch?v=ZP910l7WtfE
    +1
  • Hunter
    la 07.05.2010, 17:07
    "...imaginile ar trebui sa dea de gandit vitezomanilor"

    Aceeasi poveste si replici stupide. Peste tot, si la TV cand prezinta accidente aud aceleasi replici: "viteza, a avut viteza"... niciodata nu se spune. A FOST UN PROST....A FOST UN BOU....de aceea s-a intamplat ce s-a intamplat.
    Teste din astea de impact se fac, s-au facut si se vor face in continoare. Aia de la EuroNCAP fac teste in conditii ideale, testeaza toate masinile la o viteza de 50-60 de km\h (ma refer la impact frontal).....adica niste viteze de oras. Cand rulezi cu 70-90-120 km\h, poti sa ai 10.000 de airbag-uri si sisteme, forta de impact este mult mai mare, iar culmea, tabla are proprietati de indoire....ce chestie.
    Uitati-va pe net, parca cei de la AutoBild au facut un test frontal cu un Renault Laguna, masina de 5 stele cica, numa ca au facut testul nu la 50-60 de km\h, ci la 70 de km\h, deci nu o diferenta prea mare....insa din masina aia de 5 stele nu se prea mai putea iesi sau scapa, deoarece s-a rupt in 2, adica stalpul A, a cedat pur si simplu si totul s-a dus naibii rau de tot.
    Ce dracu, ajungem sa circulam cu 30 de km\h ca sa nu facem POC mai mare ?!

    Nu viteza e principalul vinovat la accidente.....PROSTIA UMANA !!!
    Daca esti prost si nu casti ochii, iesi in principala si PAC te-a luat altul. Nu stii aprecia distanta, te bagi in depasire si ce faci ca vine TIR-ul din fata....pai esti prost. Vii mai tare, vezi ca e curba, da zbori din ea, pai de ce ?! Pai ai fost prost ca nu ai incetinit. Vezi ca se face galben la semafor da tu fortezi, intri pe rosu si PAC, intri in altu de pe alt sens de mers care a pornit ca avea verde. Asta e problema.........PROSTIA.......si da, din cauza prostiei, apare si viteza, da viteza aia stupida, care duce la momente in care nu mai stii ce faci, nu mai controlezi masina..de ce ?! Pentru ca esti PROST si nu iti dai seama de conditiile rutiere, de vreme, de tine privind capacitatile tale de reactie si perceptie a ceea ce se intampla in jur etc.
    -
  • la 07.05.2010, 17:22
    @Hunter
    Sunt de acord cu ce zici tu acolo, problema e ca "prostii" nu isi dau seama de conditia lor. Cei care realizeaza ca sunt prosti sunt defapt, ceva mai rasariti.
    E simplu: purtati mereu centura de siguranta si circulati corect. Asa scad sansele sa faci accident, sau scad sansele sa mori daca faci accident.
    Drum bun!
    -
  • ZZZ
    la 07.05.2010, 17:35
    @Ivanoff
    Sa stii ca un SUV chiar e mai sigur intr-un impact frontal cu o masina normala, pentru ca are masa mai mare. Mai pune si pozitia inalta si vei vedea ca au un usor avantaj.
    Da bine acum e la moda sa spui despre toti ca sunt prosti, taranietc, numai pt ca nu sunt ca tine.
    -
  • Bentley
    la 07.05.2010, 17:37
    @Hunter
    Intr'adevar, "viteza" e un termen relativ! Viteza excesiva poate fi si 40km/h intr-o curba stransa sau mai ales cu polei... Sunt adeptul vitezei, dar unde se poate... Daca asfaltul, masina si conditia fizica permite e penibil sa incurci traficul cu "limita legala". Mi se intampla deseori sa ma incurc in diversi "soferi mai corecti decat legea" care merg pe european cu 70km/h si-ti rup avantul tocmai cand ai unde te duce... Dar nici nu sunt de acord cu cei care se baga din teribilism in depasiri sau manevre riscante, doar pentru a-si etala abilitatile de vitezomani...

    Nu viteza ucide, ci folosirea ei incorecta! Nu am auzit de prea multe accidente pe binecunoscutele autostrazi fara limita de viteza din germania, ci tot accidente penibile din cauza neatentiei, neaproximarii corecte a distantelor, supraestimarii masinii in situatii "la limita"...
    Se moare mai mult pana in 100km/h decat peste...
    -
  • la 07.05.2010, 17:41
    test
    foarte interesant testul.Si eu in prima faza i-am dat dreptate lui Jamie.
    -
  • Blue
    la 07.05.2010, 18:12
    aiurea
    Macar stergeti tot comentariul daca tot imi stergeti linkul. Nu inteleg ce va deranja
    -
  • la 07.05.2010, 18:58
    @Ivanoff
    Ar trebui sa pui mana pe o carte de fizica si sa inveti notiunile elementare. In cazul impactului dintre 2 masini, greutatea masinii este esentiala.
    Mai pe intelesul tau, la testele EURONCAP stelele se dau la impactul cu un zid fix in care structura si punctele de deformare ale masinii sunt gandite sa tina greutatea masinii nu una suplimantara, deci in cazul impactului dintre 2 masini din categorii diferita foarte bine cotate EURONCAP se intmpla asta si cand ai o familie chiar te intereseaza, roman bizon.

    http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=youtube_gdata

    http://www.youtube.com/watch?v=he6TL15pJtw&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=vcTf78b8WfY&feature=related
    -
  • la 07.05.2010, 19:08
    inca un clip despre viteza si folosirea ei de cei fara minte
    http://www.youtube.com/watch?v=PhIsgxMs4iQ
    -
  • la 07.05.2010, 19:31
    @Hunter
    Sa spunem ca sunt de acord cu tine. Tu esti un Superman, profesorul lui Schumi si coleg de echipa cu Loeb si este normal ca tu sa poti sa mergi cu ce viteza vrei pt ca ai control deplin asupra a ceea ce faci, esti apt sa mergi cu viteza si nu esti prost (haide sa nu vorbim despre tine, dam un exemplu bazat pe teoria ta despre un anume domn X). Dar daca intervine hazardul? Daca atunci cand X, pilotul, merge cu 160km/h pe un drum unde limitarea este de 80km/h (ca sa mergem pe exemplul din clip) si independent de X si actiunile sale un prost/inconstient ruleaza cu aceeasi viteza, dar el nu e la fel de profesor ca stimabilul X in ale pilotajului si Doamne Fereste se intampla nenorocirea... mai conteaza ca X este pilot si ala e un teribilist? Nu mai conteaza aptitudinile unuia sau altuia, conteaza doar ca impactul se intampla la 160 km/h. Care ar fi morala?! Pai ca daca si X "pilotul" si prostul ar merge cu 80 km/h urmarile ar putea fi ceva mai fericie. Deci DA, VITEZA UCIDE!
    -
  • la 07.05.2010, 19:43
    @C-G-C
    Pai aveti amandoi dreptate, dar tot la cuvintele lui Hunter ajungi, adica accidentul e din cauza unui PROST, el e motivul principal.

    Viteza mare este periculoasa pentru ca exista prosti, daca nu ar exista prostii nu ar mai fi accidente "din cauza vitezei".
    -
  • la 07.05.2010, 19:51
    @gtrazvan
    Viteza mare implica mai multe aspecte si nu doar impactul dintre doua masina. In primul rand ca oricat de "pilot" ai fi poate aparea oricand hazardul: oboseala, lipsa de vizibilitate, o defectiune spontana, aparitia unui animal etc etc. Sunt ploti de F1 care fac mii de km de teste pe un circuit, ii stiu fiecare coltisor si totusi (nefortati) in cursa (pe un circuit nu in conditii reale de strada) ies in decor. Sa spui ca tu poti merge in siguranta cu o viteza semnificativ mai mare decat o fac altii doar pt ca ai aptitudini de sofer este o prostie. A... ca este uneori enervant sa mergi cu 50 in oras acolo unde traficul iti permite mai mult si este mai lejer un 60 este alta treaba (deaia exista lege si amenzi, este un risc pe care ni-l asumam). Dar sa mergi cu 120-140 acolo unde legea spune 70, oricat de pilot ai fi, nu te deosebesti cu nimi de "prost".
    -
  • la 07.05.2010, 21:00
    @Hunter
    Rezultatul testului este cat se poate de evident, mai ales ca vorbim de niste masini care nu sunt foarte sigure.

    @Hunter: "Uitati-va pe net, parca cei de la AutoBild au facut un test frontal cu un Renault Laguna, masina de 5 stele cica, numa ca au facut testul nu la 50-60 de km\h, ci la 70 de km\h, deci nu o diferenta prea mare....insa din masina aia de 5 stele nu se prea mai putea iesi sau scapa, deoarece s-a rupt in 2, adica stalpul A, a cedat pur si simplu si totul s-a dus naibii rau de tot."

    Ai cam pus degetul pe rana aici, pentru ca multi constructori cand proiecteaza masinile le gandesc sa fie cat mai sigure posibil pana la o anumita viteza. De-asta 5 stele are de exemplu si Clio si Mercedes Clasa S.
    Faza este ca unii producatori nu simuleaza doar situatiile de la EuroNCAP, ci si unele mult mai variate, precum impacturi din mai multe pozitii (nu doar frontal, lateral, cu stalp etc.) si la viteze mult mai variate. Drept urmare, stiu un tip cu un Volvo S60 care a intrat cu 120 km intr-un cap de pod. Masina s-a facut praf pana in dreptul usilor (si bineinteles a fost dauna totala), iar el s-a ales doar cu un picior rupt. Ironia sortii e EuroNCAP i-a dat lui S60 4 stele. Asta inseamna pentru mine siguranta, precum si testul din videourile de mai sus. Nu stelele EuroNCAP.
    -
  • la 08.05.2010, 00:10
    @C-G-C
    Eu sunt curios cati km ai facut pe Autobahn sau cati te claxoneaza pe zi la ce conceptii ai.

    Poate nu ai cunostinta ca rata accidentelor si a mortalitatii pe autostrazi este printre cele mai mici, ghici unde!? In Germania, pe singura autostrada din lume fara limita de viteza unde chiar sunt multi care merg cu mult peste 200 km/h, adica cu VITEZA MAREEE.
    Or fi nemtii prosti !? Nu cred, cred ca au o infrastructura bine pusa la punct si niste soferi cu o medie a educatiei mult peste media Romanilor.
    -
  • la 08.05.2010, 01:42
    @C-G-C
    Nici eu nu prea sunt de acord cu tine. Poate ca 50 km/h este o viteza enervanta, insa sa-ti spun drept a fost o situatie in care mi-a sarit un copil in fata la viteza asta si cu o frana puternica l-am evitat. Daca aveam chiar si cu 10 km/h in plus cred ca altfel era rezultatul.
    Asa ca eu unul merg cu viteze legale, chit ca imi iau injuraturi, flash-uri sau claxoane.
    -
  • zniki
    la 08.05.2010, 02:58
    Interesant!
    Interesant rezultatul, nu l-as fi putut prezice.
    Este totusi un lucru clar, chiar si explicat de ei la sfarsit, ca forta impactului este impartita egal intre cele 2 vehicule DE MASA EGALA. Practic avem forte mult mai mari dar disipate pe 2 masini EGAL. Daca insa avem o masina cu masa mult mai mare ca cealalta, vom avea efectele distribuite cu totul altfel, in defavoarea masinii cea mai usoara.

    Legat de treaba cu viteza, eu zic ca sunt 3 clase de viteza: mortaciune, decent si maniac. Decent este cel ce merge intre viteza maxima legala si 30% peste. Ca sa mergi in zona de 50kmh cu 40 mi se pare penibil...

    Sunt de acord ca masinile cu cat sunt mai mari si mai grele sunt mai sigure, asta nu este o fantezie este realitatea! Chiar si acest test demonstreaza efectele masei.
    -
  • Hunter
    la 08.05.2010, 10:05
    @C-G-C

    Dupa mine, nu conteaza cat de bine stii tu sa carmuiesti masina, ca esti pilot de curse sau nu. Sunt oameni si oameni....unii sunt mai indemanateci de la mama natura, altii nu. Acuma nu poti interzice unuia care e mai tantalau sa nu isi ia permis si sa conduca o masina, desi ar cam fi indicat, ca sunt convins ca 50 % din soferii din intreaga lume ar circula cu un mijloc de transport in comun.
    La ce ai spus tu, referitor la un sector de drum, cu o anumita limitare de viteza, pai limitarea aia nu e pusa degeaba. Acuma nu vreau sa tin parte politiei romane, sau celor de la drumuri, ca in multe zone mergem cu masina si zicem, fir-ar sa fie, aici unde ii mai liber, avem ba limitare, ba stau gaborii cu radaru dupa curba sa te inhate. Limitarile de viteza nu sunt puse ca sa ne rapeasca noua soferilor din timpul calatoriei si sa ajungem mai tarziu la destinatie. Limitarile isi au rolul lor, adica sa te constientizeze acele indicatoare ca e curba periculoasa, ca e vizibilitate scazuta ca e drum periculos, curbe ETC ETC. Toata treaba e daca SOFERUL tine sau nu cont de ele. Si in cazul in care intr-o intr-o cuba cu 100 km\h, unde poate avea o limitare, atentionare, sa ii spunem cum vrem, la....70 km\h, si zboara din curba sau derapeaza......cine e de vina ?! Indicatorul ala de limitare ca era acolo ?! Eu zic ca soferul....ca dupa mine 90 % din accidente se datoreaza erori umane - neglijenta, neatentie, inconstienta....pe care eu le rezum la un singur termen - PROSTIE, prostie in diferite forme - prostie ca esti analfabet, nu stii citi, dar ai permis, prostie - ca te crezi mare si tare si ca tu esti soferul lui D-zeu, si chiar ajungi la el in cel mai scurt timp ca faci vre-o schema de "pilotaj" adevarat, prostie - lipsa de simt civic si de respect fata de altii in trafic etc etc.
    -
  • la 08.05.2010, 12:27
    @hunter
    Nu vreau sa te contrazic, in esenta zici bine ce zici.Dar un sofer bun, talentat de care vorbesti tu, stie fara indicator ca la 100 la ora zboara din curba.Si mai stie ca poate lua virajul si cu 120 fara sa aiba nici o problema, asta evident daca nu mai e nici un participant la trafic.Acuma sa nu crezi ca tin partea celor care merg ca bizonii.Eu vorbesc de alt tip de sofer, care nici el nu procedeaza corect, dar macar stie singur cand sa puna frana, ca altii nici daca le pui un zid in fata nu opresc.Si nu uitati ca si conditiile de drum contribuie foarte mult la un accident.In tari civilizate poti circula fara probleme, la noi vezi cum e, intrii in viraj regulamentar, in mijlocul lui o balega, derapezi si ai murit ca apoi la stiri sa apara din nou titlul "tanar vitezoman teribilist a murit".
    -
  • Hunter
    la 08.05.2010, 16:16
    @mowgli
    1 la mana, sa mor de am inteles din explicatiile tale, cu sofer talentat, care stie sa intre in curba, ca iasa din curba, ca altii care nu se opresc si ca dai in balega, nu stiu zau unde ai vrut sa ajungi.
    2 la mana, nimeni, da nimeni nu cred ca poate spune clar, tare si raspicat: "eu sunt cel mai bun sofer". Cine spune treaba asta, ori e prost, ori e cretin, ori e prost. Din astea 3 variante una sigur...daca nu cumva toate trei. Poti sa fii soferu' lu' soferu', si sa ai 40 de ani de condus, si experienta.....o situatie noua, cu care nu te-ai mai confruntat poate aparea.
    Ok, ca esti mai indemanatic decat altu, f bine, asta inseamna ca ai experienta sau pur si simplu prinzi mai repede, si creierul tau proceseaza mai rapid informatiile si prin urmare ai reflexe mai bune.
    Da la ceea ce ai zis tu, ca un sofer bun stie el cum sa ia curba, fara indicatoare....hai las-o jos ca macane. Ce naiba.....vorbim aici de chestii de flash forward ?! .....adica tu sofer cu masina ai o curba peste 300 de metri, da tu cumva vizualizezi curba inainte sa intri in ea ?! Ca mai apoi, cand ajungi efectiv sa virezi, pai tu stii cum sa o faci, cu ce viteza etc etc.
    Faze de genu poate doar pe un circuit inchis, unde dupa mai multe ture ai invatat traseul si deja cunosti trasa ideala.
    3. La faza cu balega, tot dupa o curba.....pai daca acea zona de drum e semnalizata cu 50 km\h, tu intri cu 80 ca esti mai smecher, ca stii tu cum sa iesi din curba si sa redresezi masina sau mai stiu eu ce, eu iti garantez, ca in cazul in care chiar derapezi pe balega aia, desi pana acuma nu am auzit de asa ceva, cred ca ar fi ceva total comic sa derapeze cineva pe balega, pai la 50 km\h, mai usori redresezi masina decat la 80 km\h.
    -
  • la 08.05.2010, 22:10
    @hunter
    buddy, citeste mai atent.Cand am zis de balega nu am scris nimic de viteze.E vorba de conditiile de drum din Romania si cele din Occident.Adica, la noi poti sa sfarsesti intr-un copac ca pe pseudo-autostrada gasesti excremente animale, pete de ulei, cai, vaci, capre etc, toate astea duc la accidente.In alte tari, unde traffic control exista si drumurile sunt atent sub observatie iar astfel de riscuri sunt drastic reduse.Sa nu mai vorbim de gropi si alte probleme foarte bine cunoscute.

    Spui ca nu ai auzit de pierderea controlului datorita unui rahat pe drum.Te provoc sa te sui intr-o masina cu tractiune spate si sa intrii intr-un viraj pe acceleratie si sa treci cu roata spate peste o balega, sa vezi cum participi la "dansez pentru tine".

    Acuma la faza cu soferu.Nu mocane nimic stimabile.Intr-o cursa de raliu crezi ca-ti spune copilotul cu ce viteza sa abordezi un viraj? cati mm sa calci pedala de frana sau in ce treapta sa bagi? Sau or fi indicatoare cu limitari de viteza si drum ingustat pe sensul de mers? Vreau sa spun, ca tu, daca te uiti mai mult de 100 de m in fata ta, cam poti citi si estima gradul unui viraj, cat e de strans, daca poti sa-l tai, si ce tip de viraj este.In functie de estimarile tale reduci sau maresti viteza.Asta la condus sportiv.Noi aici vorbim de indicatoare de limitare de viteza nu de atentionare de curbe periculoase.

    In fine, eu stiu ce am vrut sa zic, mai ales ca eu asa procedez cand condus sportiv.Drumuri bune sa aveti.
    -
  • Andi
    la 09.05.2010, 00:01
    Viteza nu ucide mai mult ca prostia.
    Excesul de viteza este generat de placerea riscului si de obsesia competitiva.
    Timpul minim in care conducatorul auto se hotaraste sa actioneze pentru a evita un accident variaza intre 0.5 - 0.75 secunde, numit si timp mort ( TM ).
    la 40 km/h TM= 6m
    60 km/h TM=8 m
    80 km/h TM=12 m
    100 km/h TM=14 m
    La care se adauga si distanta de franare ( de ex. 40 m in medie, de la 100 km/h )

    Leziunile din accidentele de circulatie se datoreaza in ultima instanta lovirii sau socului determinat de ciocnire(impact), opririlor bruste(deceleratiei) sau proiectarii organismului aflat in viteza. Fenomenul este analog cu caderea unei pietre de la inaltime, viteza de cadere crescand in raport cu distanta. Aceasta energie de cadere = energie cinetica W=1/2 * m * V^2 . (V^2 a se citi V patrat; m=masa, v=viteza). De aici rezulta ca , intr-o coliziune, viteza este mai importanta ca masa.

    Intr-o deceleratie brusca, un om de 70 kg, la o viteza de 100 km/h, dezvolta o greutate de 1960 kg.

    Informatiile de mai sus le-am luat dintr-o carte de medicina legala.


    Excesul de viteza este generat de placerea riscului si de obsesia competitiva. Corect. Dar, din moment ce mergi mai repede esti si MULT mai atent. Eu depaseam constant limitele de viteza, dar nu am exagerat niciodata ! ( m-am lasat de acest sport odata cu introducerea noilor tipuri de radare) . Sunt constient de riscuri,( imi place adrenalina), dar conduc suficient de bine si de atent astfel incat sa pot controla masina, sa nu fac greseli si sa nu-i deranjez pe ceilalti participanti la trafic. Ideea este ca poate gresi altcineva si excesul de viteza iti limiteaza sansele de a evita un accident. Cred ca ar trebui sa creasca limitele de viteza, cel putin in afara localitatii. Masinilie sunt suficient de avansate. Presupun ca doar existenta posibilitatii de a gresi limiteaza viteza in ziua de azi. Intr-un accident viteza este doar un fapt accesoriu. Inaintea vitezei se afla neatentia, teribilismul, conducerea in stare de ebrietate, lipsa experientei, etc. Viteza este doar o circumstanta agravanta.
    -
  • Hunter
    la 09.05.2010, 11:46
    E o treaba cu noile radare. Cu propaganda de la TV, cu asa zisele "radare invizibile"....desi din nou s-au utilizat niste termeni aiurea....adica nu sunt chiar invizibile, ca doar pe gabor si masina lui frumos colorata cu benzi reflectorizante il vezi....deci mai degraba sunt NEDECTABILE !!!
    Astia de la TV sunt de groaza pe bune.....cred ca indobitocirea si prostia multora se datoreaza si TV-ului ca asa mult strica tot ceea ce vezi pe acolo, toata informatia asta mura-n gura da aiurea prezentata si intr-un mod senzational, te face sa o iei de la o vreme pe campii.
    De cand activeaza politia cu radarele astea noi, pfai......sa vezi lumea cum circula.....fiecare cum intra in localitati....50.....pe drumuri, in afara localitatilor depasesc la masini de merg cu 90-100 intr-o veselie, zici ca suntem in Elvetia.
    Iar la faza cu nedectabilitatea radarelor astea noi, depinde cum iti este norocu.....pana acuma cu detectoru meu parlit de 150 de lei am prins cam toate radarele (si de tip vechi si de tip nou). Pentru ca am vazut si pe altii spunand treaba asta, daca radarul e pornit mereu, il detectezi cu aparatul personal, insa chiar si daca este in stand-by radarul politiei, camera aia a lor cu care te filmeaza, aia functioneaza tot timpul, si detectia vine de la aia.....si nu in 20 de metri de masina politiei.....ci in cateva sute de metri, si chiar si dupa curba.
    Si nu o spun sa ma dau mare, ci vorbesc din experienta personala, cu un detector de 150 ron, luat de la Domo (scuze de reclama, insa eu de acolo l-am luat ca l-am gasit mai ieftin la ceva oferta).
    -
  • la 10.05.2010, 21:15
    radare si iar radare
    pe unde s-a radare e si trafic, adica nu prea ai nevoie de detector ca te avertizeaza ceilalti. pana acum nu mi-am luat nicio amenda, asta pt ca am fost avertizat inainte. am si eu un detector de 140 lei la promotie, care detecteaza si vechi si nou cu peste 400 de m inainte de obiect ( adica cat e necesar). numai la tara vezi abuzuri, as da exemplu in care m-a oprit un politist mort de beat, facea pe rutierul, dar el era de la rurala ( bn, amandoua incep cu ru) insa l-am lasat in pace, desi regret si acum. nu dau numele localitatii ca imediat mi se va sterge comentariul, asa cum mi a mai fost sters cand am prezentat situatia spagilor la traseul de la examen in estul tarii. nu stiu de ce, dar parca tot comunisti am ramas
    -

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru