- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Accidente
Accident cu decolare pe drumul dintre Botoșani și Dorohoi
Un clip recent postat pe Failtrafic.ro ne arată cum un șofer scapă de sub control propria mașină într-o depășire cu manevre bruște din cauza asfaltului alunecos. Mașina sare doi metri în aer, dar pasagerii au scăpat teferi.
De văzut şi...
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Video: Accident cu decolare pe drumul dintre Botoșani și Dorohoi
pai esti ori Ayrton Senna ori Zoltan Veres....
Ieri era sa intre unul in mine in plin, pe verde la semafor. Am franat ca disperatul si cred ca aveam sub un metru cand masinile s-au oprit. Ce m-am mirat a fost ca nu mi-a mai sarit tandara absolut deloc. Si-a cerut scuze, i-am facut semn ca e ok si am plecat mai departe.
Ma uit mereu la car crashes pe internet si incerc sa invat cat mai mult. Experienta vine doar in timp, dupa multi km parcursi. Abia dupa o vreme inveti ce inseamna sa ai masina intretinuta corespunzator, cauciucuri bune, adaptare la trafic, conditiile meteo, conducerea preventiva etc etc.
Inainte sa dam cu piatra, sa ne aducem aminte fiecare, sincer, de cate ori n-am scapat din situatii tampite in care am intrat orbeste, din vina noastra.
Mai studiati ca sunteti la anu lumina departare in acest domeniu :
@zarnesteanu. Dupa cum observi de aceasta data chiar ti-am respectat ''nick-name-ul'' . Ultimele tale comentarii, inclusiv cel din urma cand te-am apreciat ( chiar ) , m-au coplesit. Dar in acesta ai un pasaj care e cam irelevant. Citez : ''acum a ramas si fara amarata aia de masina'' . Pai sunt altii care circula cu Dacia 1310 mancata de rugina de la un cap la altul. Asta ce mai e, ''ghena'' de gunoi ? Sau cei cu Bemveu Pisicutza care abia isi mai cara epava de la un semafor la altul. Astea ce sunt ? Sau iti dai seama doar din poze ca masina aceea era jaf ? Nu sunt fan VAG cu atat mai putin Seat , dar hai sa clarificam niste lucruri. Cu stima si repesct domnule !
- pagina 5 (The structure of this manual) - The equipment marked with an asterisk* is supplied as standard on certain versions of the model only, it can be supplied as an option on some models, or else it is only on sale in certain countries.
- paginile 73 si 76 - Electronic Stabilising Program* (ESP)
Am gasit aceste dotari si in fuctie de motorizare inainte de a scrie comentariul precedent, din pacate http://www.helpfindmea.co.uk/cars/specs/ nu mai este in picioare acum.
Daca manualul gasit de mine nu este bun, va rog sa imi dati si mie un link catre cel corect, sau oricare este sursa voastra pentru acea informatie.
@noname00.......Din nou dezinformezi lumea :Scrie clar la al 11-lea punct la ''dotari standard'' > ESP (controlul stabilitatii) + EBA (asistarea franarii de urgenta) . Din nou recapitulez : Si Daewoo Tacuma din 99' are ESP ( Esc parca se numea ) un concurent inferior lui Alhambra.
Si acum Alhambra :
http://www.masini.ro/seat/masini-noi/alhambra-19-tdi115-cp-m6-reference-20431/dotari/
Cele mai multe Alhambra vandute au ESP (cel putin din ce am cautat pe mobile.de), dar nu toate
=> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218203399 a zecea poza, lipseste butonul de ESP.
=> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218392476 - a noua poza, lipseste butonul de ESP.
=> http://www.mercland.com/model/332-2000(X)-SEAT-ALHAMBRA-1.9-TDI-SE-PD-MANUAL-7-SEATER-ESTATE-MPV-BLACK.html
asa arata consola centrala pe o masina cu toate dotarile - http://ipocars.com/imgs/a/d/y/g/a/seat__alhambra_1_8_20v_turbo_7_seats_6_speed_klimaautom_2006_11_lgw.jpg
Cum scrie si in manualul utilizatorului la care am dat link mai sus - ESP-ul nu a fost disponibil pe toate motorizariel si versiunile de ehipare pe toate pietele si in toti anii de productie. Si cred ca este suficient faptul ca am gasit 3 masini pentru a dovedi asta (daca vrei iti mai gasesc).
Nu am zis ca masina s-ar fi redresat singura daca avea ESP sau ca sigur nu avea ESP. Pur si simplu ma deranjeaza faptul ca ai presupus ca acea masina are ESP si apoi ai luat aceasta presupunere gresita ca o dovada ca ESP-ul nu este bun.
Daca intelegi, vei putea sa constati ca masia implicata in acident nu a avut EPS. Sau poate era defect. Vezi ca sistemul asta mai are si alte denumiri. Probabil ca daca trebuia ca este ESP japo, totul era ok! Biroul pe care ti l-au dat cei de la @automarket ,este fain?
Din nou o iei pe aratura prietene. Accidentul s-a intamplat in RO , nu in UK ce treaba are UK cu RO ?
Uite un nou link unde arata dotarile standart ale lui Alhambra entry-level :
http://autovit.ro/anunt/seat-alhambra-ID7GfLDW.html#d30346f1cf
Scrie clar jos ca are 'ABS, ESP' . Acum trage o gura de aer ca ai luat-o pe miriste. In al doilea rand stai linistit , si nu mai te ''deranja'' de faptul ca am spus eu ca ESP-ul nu-i bun. Acest argument l-au afirmat milioane de soferi experimentati, faptul ca ESP-ul nu-i D-zeu pe pamant si chiar te poate incurca mai rau decat o masina neechipata cu acest sistem. Masina din imagine avea ESP cu siguranta, doar ca ESP-ul nu te poate ajuta decat in limita aderentzei pe care o ai cu cauciucurile, dupa cum se vede in clip conditiile meteo nu erau prea favorabile. Comportamentul unei masini in astfel de situatie nu depinde doar de ESP. sunt multe variabile: Greutate,starea carosabilui, anvelope, acceleratie, frana brusca, etc...etc.. iar daca pisti frana, tragi de volan , in loc sa accelerezi, ESP ul nu intra si iti ''fuge'' spatele ca la dans. Practic ESP-ul este gandit sa intervina in locul soferului, dar nu-i poate lua ''volanul'' din mana acestuia si nici nu are puteri paranormale .El reactioneaza doar in limitele legilor fizicii. Daca tu brachezi, tragi de volan ( lucru firesc in acele clipe- nu te astepta ca omul sa stea smirna si sa-si lase viata in mainile unui sistem electronic ) , vei da peste cap intregul sistem si te va lasa sa te duci. De asta zic ca ESP-ul mai mult te incurca, decat sa te ajute. Spre exemplu la plecarea de pe loc . ESP-ul anuleaza din performantele masinii, atunci cand vrei sa demarezi. Am incercat cu propria mea masina un sprint de pe loc 0-60 km/h . Prima data cu ESP ON : Pedala la podea, acul a ajuns pana in red-line, rotile derapau in draci, acul vitezometrului a ramas blocat 1-2 sec la 20 km/h iar demarajul a iesit infiorator de jalnic. . A doua oara am incercat demarajul cu ESP OFF : Pedala la podea , masina a smucit putin traiectoria, am simtit ca spatele a derapat putin , dar am controlat-o usor, iar timpul a fost si el mai mic, rotile nu au mai derapat atat de rau in gol.
BTW - zeule al informatiilor despre masini - cum de m-ai crezut fara nici un dubiu ca este un Seat Alhambra? Tinand cont ca din spate, in afara de sigla (care nu se vede bine in film), Seat Alhambra este identic cu VW Sharan.
http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/pdf/brochures/old-brochure/Sharan/Sharan-June-2002.pdf => pagina 62/63 => ESP standard doar pe 2.8 V6
1 ESP is not available on 1.8 litre 20V Turbo and 1.9 TDI PD models with automatic tiptronic gearboxes.
Cum de te-am crezut ? Pai mi-am dat seama de la bun inceput ca este un Seat Alhambra, stii tu dc ;) .
Citez : ''Bazandu-te pe presupuneri nu ai cum sa fii 100% sigur ca avea ESP''. Pai acelasi lucru ti-l pot reprosa si eu tie : Bazandu-te pe presupuneri, nu poti fi sigur 100% ca masina a fost cumparata SH din alte tari . Ce zici ? Si discutia asta mai poate continua acum pana la Craciun ....... Pai e frumos asa ? Pai cand mai fac caltabosul si eu ? :)))))
Lasa Lexus amice. Lexus foloseste unele dintre cele mai avansate tehnologii din industria auto ( nu ma refer la ESP ). Sa compari BMW cu Lexus e ca si cum ai compara Trabant cu Volga. LEXUS este singurul brand premium la nivel mondial, care utilizeaza tehnologii laser avansate de mare precizie (milimicronica) atat in procesul de sudura a suruburilor cat si in procesul de taiere a pieselor astfel incat acestea sa se imbine perfect si evident, tehnologia adezivilor care asigura o extraordinara rigiditate a vehiculelor. Tot Lexus este singurul producator premium la nivel mondial care foloseste pt masinile sale de performanta cu indice ''F-Sport'' jante din aliaj forjat ( nu turnate ) printr-un proces care imita loviturile de ciocan ale unui fierar pentru a combina puterea conferita de structura metalica imbunatatita, cu greutatea redusa. Tot Lexus foloseste cel mai inovativ proces de vopsire din industria auto, adica modelele sunt vopsite in totala absenta a prafului, angajatii vopsitoriei trecand prin doua camere de vacuum pentru a se asigura de absenta particulelor de praf din par si de pe costumele de lucru speciale. Un ecran acvatic – denumit Niagara – asigura reducerea suplimentara a particulelor. Vopseaua stralucitoare este produsa prin finisarea manuala a fiecarui strat (un proces laborios, rezervat fabricarii limuzinelor). La exterior, vopseaua impecabilă a caroseriei este sablată umed manual după fiecare strat de bază aplicat (un proces de durată, rezervat în mod normal maşinilor cu o caroserie specială) şi verificată atât vizual, cât şi digital pentru a asigura o suprafaţă perfectă . Toate modelele Lexus sunt testate in cel mai avansat simulator de conducere la nivel mondial ( cauta pe net LEXUS Simulator sa vezi tehnologie ca in industria aeronautica(inclusiv NASA) ) , fiind apoi conduse pe mai multe sute de mii de kilometri in cele mai severe conditii arctice si de desert pentru a obtine unul dintre cei mai buni indici de fiabilitate rezultat dintr-o masina premium cu pretentii. Uita-te la motorul turbo de la Lexus, care vine cu o combinatie intre capetele cilindrilor racite prin apa, galerie de evacuare integrata si turbina twin-scroll, si respectiv doua cicluri de functionare, la care se adauga si gradul de solicitare al motorului. Poate asa intelegi cum stau lucrurile.
Ne-ai spart pe toti cu stilul de lucru de la Ciorola(lexus) Ar trebui sa te intrebi daca ei sunt cei care au creat conditiile astea.Sau probabil le-a venit inspiratia peste noapte.De undeva de prin Europa!