Drivetest Volvo XC60 (2008-2014)

2.4D FWD 175CP Basic
Volvo XC60 (2008-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 23.12.2009
Aproape verde-n fata
Unul dintre cele mai economice SUV-uri compacte de pe piata este convertit de Volvo intr-un soft-roader care isi are locul doar pe sosea si isi transporta pasagerii in confort, siguranta si cu un cost redus al carburantului. Modelul care a fost caracterizat "cel mai frumos Volvo construit vreodata" a fost testat de Automarket intr-o versiune economica, cu tractiune fata si cu un motor diesel de 2.4 litri, 175 CP si 420 Nm. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, pe care am pus-o la incercare timp de un weekend pentru a vedea ce ne spune un SUV cu tractiune fata orientat catre un consum scazut de carburant si care dispune de un nivel ridicat de siguranta.

Volvo XC60 (2008-2014)
2.4D FWD 175CP Basic

  • Pret de pornire 34.348 €
  • Pret model testat 37.032 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul diesel de 2.4 litri al lui Volvo XC60 a fost modificat subtil de catre inginerii suedezi pentru a obtine un cuplu motor mai mare pe o plaja mai mare de turatii, totul in favoarea unui consum mai mic de carburant. Astfel, motorul ofera 20 Nm in plus intre 1.500 si 2.750 rpm. Cuplam acest propulsor la o transmisie manuala cu sase rapoarte si avem reteta pentru un consum scazut de carburant. Sa insemne acest lucru moartea oricarei tendinte de sportivitate de la XC60? Din fericire, cutia de viteze manuala si motorul elastic ne permit sa conducem XC60 si intr-un regim sportiv, cu un raspuns rezonabil din partea unui SUV de 1.741 de kilograme orientat catre un consum redus de carburant. Eliminarea sistemului de tractiune integrala este unul dintre compromisurile pe care le-au facut inginerii Volvo in incercarea de a reduce consumul de carburant. Avand in vedere ca majoritatea clientilor de SUV-uri si crossovere cu tractiune integrala nu "ataca" niciodata un drum accidentat, putem spune ca sistemul de tractiune integrala a fost eliminat fara ca lipsa lui sa fie simtita. Transmisia manuala cu sase trepte a acestui model are o timonerie imprecisa – indeosebi intre treptele 3,4 si 5. Sunetul baritonal al motorului este placut, iar reprizele oferite alaturi de cutia de viteze manuala sunt mai mult decat rezonabile. Desigur, XC60 DRIVe nu este nici pe departe un model de performanta, dar asta nu inseamna ca nu va puteti baza pe el la o depasire ceva mai riscanta.

Consum

Desi versiunea testata este cea mai verde din gama SUV-urilor Volvo, consumul de carburant anuntat pentru XC60 DRIVe nu este cel mai scazut din segmentul sau. Liderul acestui segment este BMW X1 sDrive20d, care promite 6.4 litri la 100 kilometri in regim urban si 4.7 litri in regim extraurban. Exemplarul testat de Automarket anunta 7.8 litri la 100 de kilometri in oras si 5 litri la 100 kilometri in afara orasului. Trecand peste cifrele oficiale, conditiile aglomerate de test si-au spus cuvantul, iar modelul a consumat 10.5 litri la 100 de kilometri in oras – intr-un stil temperat de condus, traseul extra-urban "sorbind" intre 5.5 si 6.7 litri din rezervorul lui XC60 pentru fiecare suta de kilometri parcursi. Stilul de condus adoptat a variat de la temperat la alert, ceea ce s-a vazut in cazul consumului realizat in regim extraurban.

Performanţe

Fiind o versiune orientata catre un consum de carburant cat mai scazut, XC60 DRIVe nu este nici pe departe performerul clasei sale in materie de performante. Exemplarul testat a fost surclasat in materie de acceleratie de toti rivalii sai, fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 9.8 secunde. Cu toate acestea, ecartul dintre exemplarul testat si versiunea D5 de 185 CP echipata cu tractiune integrala si o cutie de viteze automata este de numai 0.3 secunde in favoarea acesteia din urma. Viteza maxima a exemplarului testat este de 205 km/h, dar atingerea unei asemenea viteze este realizata anevoios din cauza raportului lung al celei de-a sasea trepte.

Interior

Exemplarul testat de Automarket este in versiunea de echipare Kinetic, care beneficiaza de o tapiterie din material textil T-Tech Eriksberg. Scaunele din fata dispun de un sistem de incalzire, iar cotiera spate are suport pentru pahare. La intrarea in masina esti intampinat de ornamentele optionale ale pragurilor, care sunt realizate din aluminiu si inscriptionate cu sigla-ADN al off-roaderelor Volvo: XC. Scaunele lui Volvo XC60 prezinta un design tipic suedez, fiind foarte subtiri, dar confortabile si ergonomice. Ergonomia comenzilor este foarte buna, iar calitatea plasticelor de la interior este situata la acelasi nivel cu cel al rivalilor sai. De remarcat ar fi design-ul consolei centrale – care este realizata dintr-un material cu un finisaj similar cu cel al aluminiului si antifonarea foarte buna a habitaclului. Lipsa reglajelor electrice ale scaunelor, tapiteria din material textil si lipsa unor suporturi lombare si pentru genunchi cu o posibilitate de reglare mai mare depuncteaza versiunea testata in fata rivalilor sai si chiar a variantelor XC60 mai dotate. Portbagajul are un volum de 490 de litri, iar bancheta din spate este rabatabila 40/20/40.

Preţ de achiziţie

Odata cu aparitia lui BMW X1, Volvo XC60 nu mai este cel mai ieftin SUV compact premium de pe piata. Pretul de baza al lui XC60 (in versiune diesel 2.4D de 163 CP) este de 33.915 euro, in timp ce exemplarul testat de Automarket are un pret cu toate taxele incluse de 37.032 euro. Cel mai ieftin model din acest segment este BMW X1 sDrive20d, care costa 30.940 de euro cu toate taxele incluse. Rivalii de la Audi cer 38.854 de euro pentru un Q5 2.0 TDI quattro care dezvolta 170 CP, pe cand Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency are un pret de pornire de 35.688 de euro cu toate taxele incluse. Astfel, exemplarul testat ia abia locul 3 in clasamentul preturilor, in timp ce nivelul performantelor este ceva mai scazut decat al rivalilor. Avantajul lui XC60 este legat, si aici, de aceeasi categorie de notare introdusa de denumirea modelului, adica cea a consumului.

Siguranţă

Se stie deja faptul ca Volvo produce unele dintre cele mai sigure masini din lume, XC60 nefiind o exceptie de la aceasta regula. Faptul ca este optimizat pentru un consum scazut de carburant nu schimba cu nimic pleiada de echipamente de siguranta de care beneficiaza acest model, printre care putem enumera ABS, DSTC, RSC, WHIPS, SIPS, EBA, EBD si ROPS. Evident, nu lipseste celebrul City Safety, pachetul care face ca masina sa preia controlul in locul soferului atunci cand aceasta considera ca accidentul este inevitabil.

Ţinută de drum

Performantele dinamice au fost lasate la o parte de Volvo, avand in vedere faptul ca versiunea DRIVe nu are tractiune integrala, iar scopul sau este consumul redus de carburant. Cu toate acestea, XC60 are un sasiu acceptabil din punct de vedere dinamic, care ofera un ruliu scazut al caroseriei si un tangaj aproape inexistent in virajele atacate cu o viteza de bun simt. Desi nu impresioneaza in aceeasi masura precum BMW X1 si nu se apropie nici de fermitatea lui Audi Q5, deci nu este performerul clasei nici la acest capitol, Volvo XC60 se prezinta bine pe traseele virajate.

Vizibilitate

Volvo XC60 beneficiaza de o oglinda centrala heliomata de dimensiuni mari si de doua oglinzi laterale de dimensiuni generoase. Cu un reglaj corespunzator al oglinzilor, aproape ca nu veti simti lipsa sistemului de avertizare in unghiurile moarte, care ne-a ajutat in testul cu versiunea XC60 analizata anterior de noi, D5 de 185 CP. In comparatie cu celelalte modele testate in acest segment – cu exceptia lui X1 – XC60 nu are un sistem cu camera video de asistenta la marsarier, ceea ce a lasat mersul cu spatele pe "mana" instinctului, a oglinzilor si mai ales a senzorilor de parcare spate cu care era echipat acest model. Montantii A si B nu sunt mai deranjanti decat ai altor modele din aceasta clasa, ceea ce ii confera o nota buna lui XC60 la capitolul vizibilitate.

Tehnologie

Deoarece vorbim de un model cu un nivel de echipare aflat in partea de jos a listei de preturi, XC60 DRIVe nu exceleaza la capitolul tehnologie. Astfel, modelul nu are niciun afisaj LCD in bord sau vreun sistem de navigatie integrat – elemente cu care ne-au obisnuit SUV-urile premium. Pe langa sistemele de iluminare inteligente si de afisaj ale informatiilor importante despre vehicul putem enumera frana de parcare actionata electric, mufa pentru conectarea unui MP3 player si sistemul audio de performanta, care are 8 difuzoare si un amplificator 4x40w.

Design

Desi este impozant, Volvo XC60 nu are un design care sa atraga toate categoriile de public, desi se vede clar ca aduce un aer proaspat in gama producatorului suedez. Din pacate, XC60 nu poate rivaliza cu aspectul SUV-urilor compacte realizate de BMW si Mercedes-Benz. Per total, tinerii sunt cei mai castigati prin aparitia noului model Volvo, acestia putandu-se simti mai atrasi de XC60 decat au fost vreodata de un model Volvo gratie designului nou al acestuia.
Date tehnice - Volvo XC60 (2008-2014) 2.4D FWD 175CP Basic
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2400
Lungime mm
4628
Putere maxima CP (rpm)
175 (3000)
Latime mm
1891
Cuplu maxim Nm (rpm)
420 (1500)
Inaltime mm
1713
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2774
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
495
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo XC60 (2008-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • Ultimele modele sub Ford?
    Cred ca suedezii vor fi la fel de buni si sub Geely.
    Offtopic:
    Numai patronul de la Seminis il "avea" cu saptamanile in service de parca nu ar fi fost Volvo.
    Papagali cu bani gasim peste tot, noi sa fim sanatosi!
    5 1
  • @Automarket
    ati gresit un pic la inceputul articolului,spunand ca are cutie automata:)
    2 1
  • .marius.
    Cea mai eleganta masina din segment PERIOD !
    7 3
  • florin
    E o greseala in acest articol: motorul D5 are 205 CP la un cuplu de 420 Nm. Este fostul motor D5 de 185 CP si cuplul 400 Nm modificat.
    1 0
  • mircea
    @florin
    Nu este o greseala. In momentul testului anterior cu XC60, motorul diesel D5 dispunea de 185 de cai putre. Intre timp, in MY2010, XC60 D5 trece intr-adevar la 205 CP.
    0 1
  • numar13
    dupa mine faceti o confuzie , deoarece BMW X1 e alta clasa, asta e in clasa cu BMW X3. BMW X1 fiin un suv ceva mai mititel. Craciun Fericit Tuturor Romanilor !!!
    6 0
  • mircea
    @numar13
    XC60, GLK, Q5, X1. Cel putin pana la lansarea unui Q3, astia sunt rivalii pe SUV-uri compacte.
    1 8
  • de ce?
    era evident ca fara tractiunea integrala consumul scade insa nu inteleg de ce nu fac ca la nissan sa poti cupla si decupla tractiunea integrala si atunci ar fi ok.,stiu si pretul ar fi altul...
    2 0
  • Andrei
    @ Mircea Mester si @numar 13 nu uitati si de Land Rover Freelander 2, care la capitolul suv si mers pe offroad cam e printre primele.
    0 1
  • cum vreti voi
    exact cum vreti voi, acum ceva timp spuneati despre alta masina(skoda) ca are nota 10 ca e singura in clasa si ca nu se poate evalua altfel, acum bagati xc60 cu x1 si nu mai sunt probleme...m-am convins

    p.s. x3 nu e scos de pe piata
    2 0
  • andrei
    exercitiu
    va popun un mic exercitiu: comparati, sa zicem, dimensiunile unui xc60 cu ale unui x3 si apoi cu ale unui x1. si vedeti ca e un pic mai mare decat x3. dar voi il puneti in clasa cu x1. ma rog. incercati aceleasi comparatii si pentru glk si q5. vedeti ce va iese. daca nu, cautati eventual declaratii ale oficialilor privind pozitionare pe piata.
    4 1
  • andrei
    copletare
    nu ar strica nici sa va aduceti aminte ce ati scris voi. ca de exemplu "BMW X1 profita de faptul ca este singurul model premium din clasa sa, astfel ca prezinta in fata publicului, fara doar si poate, cele mai puternice motoare diesel din segment". lucru scris la drive-testul cu x1. http://www.automarket.ro/stiri/primul-nascut-26710.html
    2 1
  • BMW X1 nu are in prezent nici un concurent premium
    In prezent BMW X1 nu are nici un concurent premium, concurentii sai directi urmand a fi Audi Q3 ( va fi construit de Seat in Spania ) si Mercedes BLK . Noul BMW X3 ce va fi construit in premiera in SUA ( actualul model fiind asamblat de Magna in Austria ), va concura cu Mercedes GLK, Audi Q5, Volvo XC60 .
    17 0
  • mda
    xc 60 concureaza cu x3, glk si q5, xc 70 concureaza cu audi allroad, insa xc 30 va concura cu x1,q3 si altele..oricum, s-au prostit cu totii..
    dar cert, VOLVO XC 60 este cel mai frumos, elegant si ce vreti voi SUV ever!
    2 0
  • Cosmin
    Tehnologie si Interior
    Zau asa, l-ati depunctat la tehnologie si interior doar pentru ca nu ati testat o varianta a masinii echipata superior.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru