Marti, 21.12.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am testat V60, cel mai nou membru al gamei Volvo. Modelul se prezintă a fi alegerea elegantă şi confortabilă pentru o călătorie în familie, totul la un preţ accesibil pentru segmentul mediu premium, un consum scăzut de carburant şi un nivel de top în ceea ce priveşte siguranţa. Oricum ar fi, lăsaţi deoparte prejudecăţile despre break-urile Volvo din anii 1980 şi 1990 şi admiraţi viitorul.
Volvo V60 (2010-2013)
2.0 D4 163CP Basic auto
- Pret de pornire 29.760 €
- Pret model testat 47.766 €
- Taxa auto 410 €
Motor / Transmisie
În timp ce motorizările D5 şi T6 au fost testate pe S60, exemplarul V60 testat este echipat cu un motor D3 şi o transmisie automată Geartronic. Deşi nu este cel mai puternic motor din segment, avem un cuplu motor de 400 Nm încă de la 1.400 rpm şi o putere de 163 CP la 3.000 rpm. Atât puterea maximă, cât şi cuplul motor maxim sunt oferite la cele mai joase turaţii din segment. Singurul rival care îl atinge pe V60 D3 la cuplul motor este Mercedes-Benz C-Klasse 220 CDI, tot cu 400 NM, dar la 2.000 rpm. Pe locul doi vine BMW 320d cu 380 Nm la 1.960 rpm. În ceea ce priveşte puterea, BMW rămâne liderul clasamentului cu ai săi 184 CP la 4.000 rpm. Să revenim la Volvo V60 D3. Motorul are un sunet foarte plăcut, care îi conferă o persoanalitate deosebită. În timp ce transmisia automată care vine alături de motorul D3 nu are şi un mod sport - cum este cazul celei oferite împreună cu D5 AWD, schimbările de trepte sunt efectuate într-un ritm potrivit pentru un familist. Dacă vă grăbiţi trebuie să apelaţi la modul manual sau să vă obişnuiţi cu reacţiile transmisiei. Acestea nu sunt deosebit de lente, dar nu impresionează în niciun moment prin rapiditatea lor. Schimbările de trepte sunt line, iar la rularea cu pedala de acceleraţie apăsată uşor duce la schimbarea insesizabilă a treptelor de viteză. Reprizele sunt destul de bune, deoarece avem un nivel de putere destul de bun pentru acest segment - aceste caracteristici sunt datorate construcţiei motorului D3, o unitate cu cinci cilindri în linie realizată în baza unităţii D4 de 2.4 litri. În plus, nu trebuie să uităm scopul iniţial al modelului - transportarea celor dragi în siguranţă şi confort, oriunde doreşti.
Consum
Volvo anunţă un consum mediu de 6.1 litri la sută pentru V60 D3 AT. Consumul urban este estimat la 8.3 litri la sută, în timp ce consumul extra-urban este estimat la 4.9 litri la sută. Campionul segmentului este BMW 320D Touring cu transmisie automată, care anunţă un consum mediu de 5.4 litri la sută. Pe locul doi vin Audi A4 Avant 2.0 TDI 143 CP Multitronic cu 6.0 litri la sută şi Mercedes-Benz C220 CDI cu transmisie automată, care anunţă un consum mediu între 6.0 şi 6.5 litri la sută. Aşadar, modelul Volvo nu este campion la eficienţă, dar reuşeste să se apropie foarte mult de valorile anunţate. Spre exemplu, consumul urban este situat între 8.0 şi 10.1 litri la sută, în funcţie de cât de tare te grăbeşti şi de cât de aglomerat este traficul. În mediul extra-urban, Volvo V60 D3 a consumat între 5.8 şi 6.7 litri la sută. Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h, turometrul afişa 2.000 rpm şi consumul s-a stabilizat la 6.2 litri la sută. Ca de obicei, valorile de mai sus sunt obţinute cu instalaţia de aer condiţionat pornită.
Performanţe
Nu ne aşteptam la surprize la acest capitol, cu toate că avem o întâlnire cu "cel mai rebel Volvo". Sau, mai precis, "cel mai rebel break de la Volvo". Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.4 secunde, în timp ce viteza maximă a modelului este de 214 km/h. Singurul model din comparaţia noastră mai lent decât V60 este Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic, dar modelul din Ingolstadt are 20 CP în minus şi cu 80 Nm mai puţin. În mod tradiţional, campionul la performanţă este BMW, în cazul acesta 320D echipat cu transmisia Steptronic cu şase trepte. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 231 km/h. Deloc rău, credem noi. Mercedes C220 CDI cu transmisie automată are nevoie de 8.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 219 km/h. Acesta din urmă are o transmisie automată cu cinci trepte, doar versiunile de motorizare superioare beneficiind de unitatea 7G-Tronic. Volvo V60 D3 trece clasa la acest capitol, dar ajunge cu greu printre premianţi. Nu de alta, dar nu sunt foarte mulţi competitori. Ar fi fost interesantă o paralelă cu Saab 9-3 SportCombi, dar modelul respectiv nu mai este oferit în versiunea cu transmisie automată în ţara noastră.
Interior
Deşi nu are cel mai mare portbagaj din clasă, Volvo V60 ne-a impresionat la capitolul interior. Desigur, toată partea din faţă provine direct de la S60, iar restul este modificat pentru a se adapta noilor cerinţe. Materialele sunt de calitate bună şi oferă cel puţin acelaşi nivel de insonorizare şi confort precum rivalii săi. În ceea ce priveşte aspectul şi ergonomia de la interior, V60 se încadrează perfect în normele eficienţei şi simplităţii suedeze. Deja celebra consolă centrală din aluminiu lustruit a celor de la Volvo tronează în habitaclul lui V60 şi îi conferă un feeling premium, aşa cum merită modelul de altfel. Această consolă reuşeste să facă ceea ce nu ar putea să facă niciun plastic din lume în ceea ce priveşte calitatea percepută. Butoanele nu sunt perfecte în ceea ce priveşte calitatea plasticelor. Bancheta din spate este fracţionabilă 60/40 cu doar două butoane, iar portbagajul are o gură de acces generoasă şi amplasată suficient de jos încât ridicarea bagajelor să nu fie o sarcină imposibilă.
Preţ de achiziţie
Volvo V60 D3 în versiunea de bază, dar echipată cu transmisie automată, porneşte de la 35.340 de euro cu TVA inclus. La o comparaţie rapidă, modelul este cu minimum 1.000 de euro mai ieftin decât rivalii săi şi cu maximum 6.000 de euro mai ieftin pentru o versiune comparabilă în materie de motorizări şi transmisii. Cel mai ieftin model din comparaţie în raport cu V60 este Audi A4 Avant Multitronic în versiunea de 143 CP (fără quattro). Acest model porneşte de la 36.523 de euro cu TVA inclus. Motorul respectivului model este Euro 4 şi emite 159 de grame de CO2 per kilometru. Pe locul trei în ceea ce priveşte preţul de achiziţie este BMW 320d în versiunea Touring. Acesta porneşte de la 38.006 euro cu TVA inclus, dar trebuie să adăugaţi încă 2.282 de euro la acest preţ pentru a beneficia de aportul unei transmisii automate Steptronic. Cel mai scump model din comparaţia noastră este Mercedes-Benz C220 CDI cu transmisie automată. În versiunea fără transmisie automată, versiunea break (sau T-Modell, cum îi spun nemţii) a lui C-Klasse 220 CDI porneşte de la 40.176 euro cu TVA inclus, dar trebuie să adăugaţi încă 2.319 euro pentru a beneficia de aportul unei transmisii automate cu cinci trepte. Revenind la exemplarul testat, preţul acestuia este de 47.766 de euro cu TVA inclus. E ca şi cum ai cumpăra versiunea cu transmisie automată a lui 320d Touring şi ţi-ar mai rămâne bani să cumperi, spre exemplu, un Logan. Nu avea sens să începem să facem comparaţii în ceea ce priveşte dotările opţionale, deoarece premisele ne arată că Volvo poate să devină uşor câştigătorul acestei competiţii.
Siguranţă
Volvo este cunoscut ca fiind unul dintre cei mai siguri constructori din lume. V60 nu face excepţie de la regulă şi vine în standard cu numeroase sisteme de siguranţă. Apoi, lista de echipamente opţionale beneficiază de echipamente precum sistemul BLIS de monitorizare a unghiurilor moarte, sistemul City Safety cu Full Auto Brake (n.r. frânare automată) şi multe altele. Ce să mai, trebuie să calci în picioare limitele bunului simţ pe şosea pentru a face un accident cu V60. La testele EuroNCAP, Volvo V60 a primit maximum de stele, cinci, reuşind punctajul maxim la categoria Sisteme de Asistenţă.
Ţinută de drum
La testul precedent cu S60 în România, am experimentat comportamentul unui model echipat cu tracţiune integrală, suspensie adaptivă şi şasiu sport. De data aceasta, avem un break cu suspensie mecanică şi şasiu confort. În standard, V60 vine cu şasiul sport, dar optarea pentru şasiul confort nu costă nimic în plus. Jantele de 18 inch echipate cu anvelope de 235/40 diminuează confortul oferit de acest model, dar V60 reuşeşte să ofere un nivel ridicat de confort în ciuda acestui lucru. Pentru cei care doresc ceva mai mult confort în detrimentul ţinutei de drum, recomandăm jantele de aliaj standard, de 17 inch, echipate cu anvelope 215/50. Configuraţia testată pare să fie un compromis, cel puţin interesant - de altfel, care ne oferă un aspect mai agresiv, un plus în ceea ce priveşte ţinuta de drum, dar păstrează şasiul confort pentru a pune accentul pe relaxare la drum lung. Tendinţele subviratorii ale modelului îşi arată colţii doar în situaţii extreme, iar atunci sunt ţinute în frâu cu meticulozitate de sistemele de siguranţă. Pe viraje, modelul nu prezintă un ruliu deosebit de mare, dar accentul pus pe confort este vizibil. Pentru familiile tinere, configuraţia de faţă ar fi de luat în seamă, dar recomandăm un test drive înainte de achiziţie şi o comparaţie cu şasiul sport, sau măcar încercarea unui exemplar cu jante de dimensiuni mai mici. În timp ce jantele pot fi schimbate relativ uşor pentru amplificarea confortului sau îmbunătăţirea ţinutei de drum şi a aspectului, şasiul rămâne elementul final al modelului pe întreaga sa durată de viaţă (modificările aftermarket nefiind luate în seamă aici). Dacă aţi fi optat pentru această configuraţie împreună cu şasiul sport, nivelul confortului ar fi fost redus uşor, dar nu ne aşteptăm la o diferenţă majoră. Ţinuta de drum are potenţialul de a fi îmbunătăţită subtil, dar e dificil de estimat în ce măsură poate fi realizat acest lucru şi apoi revenim din nou la punctul unu - este o maşină de familie!
Vizibilitate
La acest capitol, modelul suedez se descurcă destul de bine. Avem însă anumite puncte oarbe specifice break-urilor. Vorbim de montanţii C şi de faptul că suedezii nu au echipat acest model cu o cameră pentru marşarier în standard, iar opţional aceasta costă 660 de euro. În timp ce fratele său sedan este mai uşor de parcat şi de manevrat în spaţii înduste, V60 necesită o perioadă scurtă de acomodare, în special în parcările înghesuite ale complexelor comerciale bucureştene. Oglinzile au dimensiuni potrivite, iar lipsurile acestora sunt acoperite uşor de sistemul BLIS, dar senzorii de parcare nu sunt suficienţi la rularea în marşarier şi la parcările unde este nevoie de precizie.
Tehnologie
Trecând peste toate sistemele de siguranţă menţionate mai sus, Volvo V60 vine cu numeroase echipamente tehnologice. Fie că vorbim de sistemul inteligent de cruise-control adaptiv sau de farurile adaptive şi sistemul de control al calităţii aerului, totul pare să fie gândit pentru fericirea pasagerilor. În plus, dacă vom încerca să echipăm un model rival cu echipamentele de mai sus, sunt şanse mari să depăşim cu mult preţul de listă al modelului testat.
Design
Volvo V60 este unul dintre putinele break-uri frumoase. Pe acastă listă scurtă intră şi Alfa Romeo 156 SW, 159 SW, E-Klasse în versiunea AMG, Seria 5 cu pachetul M, Audi RS4 Avant şi Saab 9-3 Sport Combi. V60 reuşeste să se integreze pe această listă fără niciun pachet sport, cu doar un set de jante din aliaj, acelea fiind oferite ca echipament opţional, nu în oferta vreunui producător celebru de echipamente aftermarket.
Ne-a placut
- Preţ
- Consum
- Interior
- Feeling premium
- Sistemele de siguranţă
Nu ne-a placut
- Cutia de viteze nu este cea mai dinamică automată din segment
- Suspensie mecanică, deşi există o variantă reglabilă electric
Date tehnice - Volvo V60 (2010-2013) 2.0 D4 163CP Basic auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
please translate!
Exemplarul testat costă aproape 50.000 de euro
atunci ce-s cu alea 5 stele la pret de achizitie?! din nou testul nu e realist... nu cred ca se pune problema ca cineva sa oscileze la achizitie intre Mercedes-Benz si un Volvo
Stilul scandinav este deosebit mai ales la interior , parca sunt in IKEA .
Nota 10 din partea mea .
Cre'ca am ajuns la un nivel mai superior ca al vostru de gandire, ca daca ma pui sa aleg o masina, numai AUDI as alege, aia da masina, Volvo nu mai ie ce era, pachetele de siguranta le are si AUDI acuma. O data ce conduci AUDI nu te mai dai pe alta masina, poa sa fie ceo fi. Intrebati baetii de pe sait, ca si-ei stiu, si ei au volzvagane, nu baeti?
apropos: am si eu o problema, mi-am lipit la AUDI, inainte de cerculete literele "CL" si dupa U si vine CLaudiU, mijto idee, nu? dar acum vreau sa le dau jos, si am vazut ca ramane lipiciul din spatele literelor pe vopsea si se da greu jos. exista produse de curatat special pentru vopsea audi sau volzvagan?
"Feeling premium" are si Nissan Murano la interior, dar nu v-ati grabit sa-l comparati cu Mercedes, BMW etc.
L-ati pus in schimb alaturi de kitch-urile koreene... huh, nu prea le nimereste Automarket
ion: Intre MB si Volvo intr-adevar nu as oscila, aleg Volvo!
E vorba de gusturi si cui ii plac dricurile urate cu spume de la MB sa ii ia.
Si interiorul e mai frumos si mai proaspat. Si e calitativ!
Iarasi e vb de gusturi, dar la interior Audi conduce si sunt aproape si BMW, Volvo si MB.
Bine ca nu ne place tuturor aceeasi masina pentru ca viata a r fi mai monotona.
@Clau-ExpoAuto cate milioane de Km are audiu-ul tau din vise?
ai uitat sa spui ca asta ai visat aseara.
Dute si te culca inapoi
De la versiunea de bază până la pachetele de opţiuni e cale lungă.
AMG, M Power?! Nu inteleg de unde ati scos-o voi ca Volvo V60 ar arata ca o masina de performanta! E absolut banala! Ce-s cu exagerarile astea?! Ne luati drept prosti?
Preturile se invart in jur de 40.000-50.000 euro pt breakurile premium, dar V60 NU ESTE premium oricat ar incerca unii baieti impresionabili sa ne convinga...