de Bogdan Mirică
Luni, 14.12.2009
-
-
Trimite pe:
Daca iti plac masinile sportive, cu multi cai putere, jante de 20 de inch, eleroane si un zgomot baritonal al evacuarii inseamna ca acest test nu e pentru tine. Astazi vorbim despre un model care consuma putin, este elegant, discret si plin de demnitate. Astazi avem ocazia de a povesti din nou despre experienta petrecuta la volanul unui Volvo si despre senzatiile pe care suedezii se straduiesc sa ti le ofere, odata ce ai pasit in habitaclu. Spiritul conservator, rece, dar extrem de echilibrat al poporului scandinav se infiltreaza in fiecare particica a masinilor asamblate la Gotheburg sau Ghent. Am putea spune ca un Volvo civilizeaza soferul roman oferindu-i o doza de sobrietate si decenta. Am putut sa intram in pielea celor care sunt rasfatati de "talentele" suedezilor la volanul unui model important pentru Volvo, un membru al gruparii ecologiste DRIVe, echivalentul scandinav al indicativelor BlueMotion, Ecoflex sau Econetic. Este vorba despre V50 DRIVe.
Motor / Transmisie
Pentru a se asigura ca break-ul poate primi eticheta DRIVe, sinonima zgarceniei la capitolul consum si emisii, Volvo a echipat modelul V50 cu noul sau motor diesel de 1.6 litri. Unitatea cu patru cilindri este capabila sa dezvolte o putere decenta, de 109 cai putere, resimtita abia la 4000 de rotatii. Desi valoarea nu este impresionanta, caracterul dinamic al modelului de 1411 kilograme este marcat de prezenta unui cuplu motor suficient, de 240 de Nm, pe care suedezii s-au straduit sa-l ofere cat mai devreme, inca de la 1750 de rpm. Turbodieselul nu da senzatia ca masina ar fi submotorizata, chiar daca uneori ai simti nevoia unui impuls voinicesc din partea a inca 50 de cai putere. V50 se dovedeste insa a fi exact ceea ce il recomanda si suedezii: un familist convins, fara pretentii sportive, doar cu aspiratii ecologiste. Avand in vedere ca majoritatea modelelor care poarta eticheta "Blue" sau "Eco" dispun de dieseluri cuplate la transmisii cu sase rapoarte te-ai fi asteptat ca si V50 DRIVe sa respecte aceasta regula. Nu este insa nici pe departe adevarat, suedezii tinand cu tot dinadinsul sa arate tuturor ca cea de-a sase treapta nu este necesara pentru obtinerea unui consum mic. Da, avem cinci rapoarte pe un model ecologic si chiar daca suna surprinzator, transmisia se achita cu brio de indatoririle sale. Avem de a face cu cinci rapoarte complet modificate, care au devenit mai lungi pentru a favoriza un consum mic, exceptand prima treapta, care ramane scurta pentru un demaraj bun. Pentru soferii neobisnuiti cu astfel de versiuni, etajarea cutiei poate parea putin derutanta, drept pentru care Volvo a gasit o solutie ajutatoare: un indicator de schimbare a treptelor de viteza. Ca o trasatura aparte a acestei transmisii trebuie sa mentionam prezenta unui ulei cu frecare redusa, care isi aduce si el aportul la obtinerea unui consum mic. Daca ne referim strict la ceea ce va simti soferul atunci cand va folosi levierul schimbatorului, trebuie sa spunem ca cele cinci rapoarte se succed liniar si ca suedezii impresioneaza din nou prin cursa scurta si precisa, caracteristica modelelor sportive. Iata si un atribut interesant pentru cei care cautau astfel de picanterii la un model orientat spre consum.
Consum
Ajungem la un capitol unde nu putem vorbi decat de bine despre noul V50 DRIVe. Nu exista surprize la acest capitol, suedezul achitandu-se onorabil de orice indatorire si de orice traseu mai lung de 1000 de kilometri. Consumul extraordinar, corelat cu rezervorul de dimensiuni normale, dau o ecuatie al carei rezultat este intotdeauna o autonomie de patru cifre. In mediul urban, o exploatare decenta dar fara menajamente a motorului ecologic ne-a rasplatit cu o valoare ce a depasit cu putin peste 6 litri la 100 de kilometri. Rezultatul se datoreaza in primul rand prezentei sistemului start-stop, care taie din ratia de combustibil, ori de cate ori autovehiculul stationeaza. Practic motorul se opreste atunci cand schimbatorul este pe zero iar ambreiajul este eliberat. Repornirea se face, bineinteles, odata cu calcarea ambreiajului. In mediul extraurban valorile sunt si mai mici, consumul indicand o valoare de 4.5 litri/100 de km atunci cand rulati constant cu o viteza de peste 125km/h. Daca optezi insa pentru recorduri personale de consum, trebuie sa stii ca o exploatare blanda a pedalei de acceleratie si o viteza ceva mai mica te poate rasfata cu aproximativ 3.8 litri/100 de kilometri.
Interior
Interiorul unui Volvo inspira respect iar V50 nu face exceptie. In habitaclul lui V50 respiri un aer aristocrat, te imbraci in prestanta si debordezi de incredere in sine. Materialele de calitate buna, cu o textura destul de monotona, inviorate insa de insertiile din aluminiu, au rolul de a-ti aminti ca te afli intr-un model premium. Sa nu uitam nici de finisajele exceptionale, care nu lasa sa se intrevada nici cea mai mica eroare de asamblare. Toate aceste trasaturi fac din V50 un model corect, capabil sa te binedispuna, chiar daca designul interior ramane la fel de monton, exceptand forma futurista a consolei centrale. Afisajul de culoare verde, traditional pentru Volvo, nu lipseste, asa cum nu lipsesc nici instrumentele de bord simple, fara artificii estetice. Scaunele, confortabile pe distante lungi, sunt imbracate intr-o tapiterie textila ciudata, in cazul versiunii DRIVe, caracterizata insa de o rezistenta buna in timp. Spatiul interior este si el destul de generos, chiar daca nu vorbim despre unul dintre cele mai incapatoare habitacluri din segment. Pasagerii de pe locurile din spate vor calatori confortabil, si vor beneficia de suficient loc pentru picioare si cap, linia plafonului fiind destul de inaltata. Portbagajul ofera insa o capacitate de numai 417 litri. Destul de putin pentru un model cu inclinatii familiste avand in vedere faptul ca in segment rivalii ofera peste 450 de litri.
Preţ de achiziţie
Noul V50 DRIVe se bucura de un pret relativ bun pe piata din Romania, avand in vedere ca vorbim despre un model premium, care se straduieste sa obtina un consum demn de lauda. Versiunea de baza pleaca de la 19.500 de euro fara TVA, ceea ce se traduce in 23.205 euro cu toate taxele incluse. La acest pret, versiunea testata de noi mai primeste o serie de optionale care urca pretul modelului pana la 26.796 de euro cu TVA, un pret bun, comparativ cu ceilalti rivali din segment. Constructorii premium care activeaza pe piata din Romania nu au propus momentan versiuni ecologice ale break-urilor care rivalizeaza cu V50, Audi si BMW multumindu-se cu TDI-uri eficiente sau o serie de elemente Efficient Dynamics. In Romania Seria 3 Touring vine echipat cu un diesel capabil sa dezvolte 143 de cai putere, deci cu mult peste V50 DRIVe. Cu toate acestea, facand o scurta paralela, observam ca cea mai ieftina motorizare diesel a modelului bavarez pleaca de la 32,725 de euro, deci cu mult peste ceea ce percepe Volvo. Nici in curtea Audi lucrurile nu stau mai ieftin, un A4 Avant echipat cu motorul diesel de 120 de cai putere fiind estimat la 29.987 de euro. Daca abandonam putin ideea de model premium si ne indreptam privirea asupra unui break pozitionat ceva mai sus din cauza dimensiunilor (vorbim despre Passat Variant BlueMotion), observam ca pretul de pornire fixat de Volkswagen este de 23.569 de euro cu TVA, din nou mai mare decat cel al modelului Volvo.
Siguranţă
Volvo si-a castigat un renume deosebit in materie de siguranta rutiera, ceea ce inseamna ca toate modelele constructorului suedez pun la mare pret viata pasagerilor. V50 vine echipat cu airbaguri frontale si laterale SIPS, cu un sistem WHIPS care asigura protectie pentru ocupantii scaunelor fata la impactul posterior, cu airbaguri cortina IC, cu sistem ABS si EBA de asistare la franarea de urgenta si cu control dinamic al tractiunii si stabilitatii (DSTC). Nu puteau lipsi centurile de siguranta cu pretensionare pirotehnica, lumini de avarie la franarea de urgenta, coloana de directie deformabila si distributie electronica a fortei de franare. Nota modelului testat nu este insa maxima pentru ca lipsesc sistemele de prevenire a coliziunilor cu care Volvo si-a inzestrat intreaga gama de modele.
Ţinută de drum
Desi vorbim de un familist, axat in primul rand pe confort, V50 dovedeste ca poate sa pastreze o tinuta de drum foarte sigura, indiferent de situatie. Sasiul DRIVe, coborat cu 10 mm, contribuie decisiv la obtinerea unei stabilitati de invidiat, chiar si la viteze mari, de peste 150 de km/h. In viraje stranse, sau acolo unde directia este fortata sa gaseasca traiectoria ideala, soferul este ajutat de sistemul DSTC, care impiedica ruperea aderentei si pastrarea unei tinute de drum exemplare. Nu lipseste insa ruliul caroseriei, resimtit cu precadere in virajele fortate, un amanunt deranjant, dar de care e greu sa scapi.
Vizibilitate
Volvo V50 pastreaza aceeasi linie echilibrata si la capitolul vizibilitate. Soferul se simte stapan pe situatie in orice moment, multumita suprafetei vitrate generoase si a oglinzilor bine proportionate. Montantii nu incomodeaza foarte mult, doar manevrele cu spatele fiind ceva mai solicitante atunci cand nu beneficiezi de camera pentru mersul cu spatele sau de senzori de parcare. Compenseaza insa luneta si dimensiunile generale, care nu sunt atat de impunatoare pe cat ar fi tentati unii sa creada. Pe timp de noapte ochii soferului sunt protejati de oglinda retrovizoare cu tenta, in timp ce farurile se straduiesc sa tina pasul cu bezna romaneasca si cu marcajele absente. Desi nu avem parte de lumini cu xenon, V50 "vede" bine noaptea daca farurile sunt reglate, fara a pune probleme celorlalti participanti la trafic. Din nefericire lipsesc proiectoarele, lucru care duce la scaderea notei modelului la acest capitol.
Tehnologie
V50 incearca sa ofere pasagerilor sai un detaliu greu de observat fara o documentare prealabila. Este vorba despre un sistem de control a calitatii aerului, botezat AQS, care se asigura ca habitaclul este caracterizat de o ambianta placuta. Fundalul sonor poate varia, in functie de preferintele soferului si in functie de modul de stocare al melodiilor, care isi gasesc locul fie pe un iPhone, fie pe un CD. Sarcinile soferului sunt usurate de geamurile si oglinzile electrice, comenzile pe volan si pilotul automat cu functie prompta de accelerare. Pentru iernile geroase Volvo s-a gandit la confortul pasagerilor de pe locurile anterioare si a prevazut scaunele cu o functie de incalzire pe doua niveluri.
Design
Exteriorul lui V50 lasa sa se inteleaga ca avem de a face cu un break, insa detaliile estetice iti dezvaluie o mixtura intre o latura sportiva si una familista. Modelul suedez pastreaza insa robustetea cu care Volvo ne-a obisnuit, subliniind inca o data valorile apreciate de publicul larg. Versiunea DRIVe se individualizeaza prin prezenta unor logo-uri la nivelul caroseriei, prin jantele Libra de 16 inch, speciale pentru aceasta versiune, prin eleronul ancorat pe hayon si prin garda la sol redusa cu 10 mm. Tot la capitolul design trebuie sa mentionam prezenta unei grile frontale acoperita partial, cu rol de reducere a coeficientului de frecare.
Dar nu pot sa fiu de acord ca V50ul se compara cu A4 si cu BMW seria 3.
Cel mult il compar cu Golf ... uite:
Golf Var. VI Trend.1.6 TDI/105 CP DPF,M5 / Motorina / 1.6l / 77 kW/105 CP / Manuala - 5 viteze / 4-usi pret fara tva : EUR 16.647,
fix 19,809.83 Euro cu TVA inclus.
Defapt asta comparam, o versiune premium a lui Golf Break.
Segmentul este C30(A3, golf), S40 (A3 sedan in viitor), V50 A3 break?
Pentru A4 si Seria 3, avem in noiembrie surpriza cu noul V60. Care se bate la toate capitolele cu nemtii, inclusiv la pret.
Cat despre siguranta...exista un model mai sigur in segment? Sau lasati tot timpul loc pentru mai bine?
Intr-adevar, ca si dimensiuni, v50 concureaza cu golf, dar strict la dimensiuni. s60 este in categoria a4 sau seria 3. Legat de calitate, este alta poveste. Sunt proprietarul unui S60 de mai bine de un an dupa ce m-am dat jos din passat. Este cu totul alta clasa de masina din absolut orice punct de vedere. Volvo se bate cot la cot cu masini gen audi, bmw, nu cu VW.
Legat de subiect, foarte nice. Oricum nu te poti plange la consum la volvo-uri(mai putin daca ai un t5, masina cu care nu am rezistat decat 2 luni dupa care am trecut la D5 din cauza consumului imens).
Precizez ca observ o mica greseala la consum: "extraurban valorile sunt si mai mici, consumul indicand o valoare de 4.5 litri/100 de km atunci cand rulati constant cu o viteza de peste 125km/h." Eventual cand circulati pana la viteza de 125km/h. Peste aceasta valoare ma indoiesc ca, consuma sub 5L
1. Motorul este 1.6 tdci/hdi facut de PSA/Ford ..nu are treaba cu VAG-ul.
2. Nu stiu cum poti compara tu MCV-ul cu Volvo ..probabil nu ai mers decat cu dacia 1300
Ma mira ca inca sunt oameni care nu vad diferenta dintre un produs din clasa middle-high si unul din clasa start-middle.
Renault nu e cu nimic mai prejos decat Volvo. Renault nu imprumuta motoare si nu asteapta tehnologie de la altii, spre deosebire de Volvo. Renault are motoarele de conceptie proprie.
Statistic vorbind daca Volvo s-ar vinde la fel de mult ca Renault , probabilitatea ca Volvo sa aiba la fel de multe "glitch-uri" e aceeasi, daca nu mai mare...
Oricum la v50 impresia vizuala nu e departe de Logan. E la fel de simplu. Totusi daca ne uitam la eticheta costa 23.200 euro.
Daca vom face o comparatie intre "motorul nou" de la Volvo, 1.6D 109cp si 1.5 dci 105 CP vom vedea ca nu e aproape nicio diferenta. Au acelasi cuplu de 240 Nm si cam aceleasi emisii CO2. Insa dci-ul asta vine intotdeauna cuplat la o cutie in 6 trepte. E de tot rasul Volvo.
O alternativa la Volvo v50?
Laguna Estate GT Line 2.0 dci 150 CP ii da clasa atat la interior cat si la exterior. Si Laguna credeti-ma e burdusita de dotari in 20.000 euro. Vreti stil, rafinament sau o masina taiata din topor?
Carlos
PS: Rog posesorii de Renault Clio Symbol sa inceteze cu atitudinea asta de a compara Renault cu orice. Renault e Renault si gata.. aveti aceiasi atitudinea precum posesorii de Kia Cee´d pe care ii auzi "nu iti lua Megane cumparati Cee´d ca e 11 mii la oferta", "nu iti cumpara Golf cumparati Cee´d ca e 11 mii la oferta", nu iti lua Focus, cumparati Cee´d la 11 la mii la oferta plus ca ai 7 ani garantie (dar nici unul nu zice ca sunt in limita a 150 de mii de km, in km rezista si un Logan fara probleme). Poti sa compari Renault foarte usor cu VW, la ce fiabilitate scazuta au....dar nu cu Volvo. Asa ca Dacia e Dacie Renault e Renault, Volvo e Volvo si Mercedes e Mercedes.
Pana sa ajunga Renault la nivelul Volvo mai e cale luuuuunga. Iar vrajeala asta cu "ar aparea mai multe glitchuri daca s-ar vinde la fel de bine" chiar nu tine.
@Castravetele
Designul e o chestie pur subiectiva. La Volvo nu-mi place interiorul si partea din spate. Partea frontala e ok.
Si da, Renault este la fel de fiabil ca Volvo. Poate chiar mai fiabil.
si e facut de tata motoarelor diesel......FIAT.........interesati-va inainte sa comentati ceva..........succes
Targetul Volvo nu sta sa dea comentarii pe forumuri.
@castravetele
sa stii ca sunt niste legi universale care nu ar trebui incalcate. Una spune ca daca doresti raul cuiva, acel rau se va intoarce impotriva ta. Asa ca ai grija ce-ti doresti...
Renault cea mai buna marca din lume? Nu, nu am afirmat niciodata asa ceva. Ce am facut, a fost doar sa expun cateva din valorile marcii.
imi scrii mie de "vrajeala"? vrajeala e sa sustii ca tu la 1.92m (inaltimea pe care pretinzi ca o ai) incapi intr-o fabia, dar nu incapi in Logan. Aia-i vrajeala !
SIGURANTA?! Mai jos o sa demonstrez de ce e LAGUNA Estate mai sigura decat Volvo v50. Eu ma bazez pe date concrete.
– Airbag-uri frontale bi-volum de noua generatie cu captor
la glisiera scaunului soferului
(pentru a adapta deschiderea la talia si la pozitia ocupantului).
• Deschidere adaptata la morfologia conductorului
• Protejaza capul si toracele
– Dubla pretensionare
• Mentine solidar cuplul scaun-ocupant in caz de soc
– Limitatori de efort
• Diminueaza presiunea centurii asupra cavitatii toracice
– Traverse anti-alunecare.(pentru toti ocupantii)
• Impiedica alunecarea pe sub centura a ocupantilor si ranirea in zona genunchilor si abdomenului .
– Scaune primitoare fara armaturi si cu tetiere tip virgula de noua generatie (tijele culiseaza in tetiere)
• Protejeaza impotriva loviturilor la ceafa in caz de soc din spate.
• Protejeaza spatele ocupantului in caz de soc de intensitate medie
– Padding dublu
• Protejeaza picioarele
– Structura vehicul cu deformare programata
• Absoarbe o parte din energia socurilor si protejeaza ocupantii
IMPORTANT! >
– Captor dublu pentru soc lateral in usile fata.
• Reduce la jumatate timpul de declansare al airbag-urilor laterale ( => testele au aratat ca asigura o protectie la impact lateral la o viteza de 75 km/h spre deosebire de Volvo v50 care are testul facut la doar 50 km/h)
– Airbag-uri cortina
• Protejeaza in caz de soc lateral.
– Airbag-uri duble torace-bazin de noua generatie
cu 2 camere independente la presiuni diferite.
• Protectie eficienta in cazul “socurilor la stalp”
• Protejeaza fara sa raneasca: presiune adaptata la ceea ce poate sa suporte zona protejata a corpului
Niciun vehicul nu reuneste atat de multe echipamente de siguranta ca Laguna.
Deci ce ai spus mai sus, este STANDARD pe ORICE VOLVO din 2004 incoace. Si problema e urmatoarea... la Volvo, sunt MULTE alte sisteme introduse GRATUIT in standarul masinii, sisteme unice Volvo. Vezi CitySafety, WHIPS (volvo no1 la teste similare) volvo are whips de 15 ani, abia azi o sa fie un must la teste Ncap.
Ai spus – Structura vehicul cu deformare programata
Sa iti mai spun ca Volvo a fost primul care a desenat o masina cu zone de absorbtie deformabile?
Volvo nu o sa puna niciodata un motor transversal pe o masina pentru ca nu este la fel de sigura masina. (Chiar daca pierde masina la capitolul dinamism)
Apreciez parerea ta despre renault... si stim deja ca este masina vietii tale si singurul loc unde poti sa te sui la volanul unuia este intr-un showroom Renault... dar nu te baga intr-o discutie aiurea...
cand renault o sa inceapa sa construiasca masini pentru siguranta pasagerilor si nu dupa un checklist de 5 stele la Ncap ...mai vorbim.
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is and must remain, safety", Assar Gabrielsson and Gustav Larson 1927.
Apropo de Reno ... ma uitam ca un megane nou , dotat asa cum C30 este standard, costa 12.000 de euro fara TVA. Un C30 este pana in 14.000.
Masinile nu se vand pentru ca pierdem vremea cu oameni ca tine, cand in tari civilizate ar rade lumea de tine. Problema e ca odata ce te convingi tu ca gresesti, vine altu si spune ca VW este cea mai tare masina si cea mai sigura si cea mai buna ...TDI for life.
Sa minimalizezi importanta testelor EuroNCAP este o alta marsavie! EuroNCAP este cel mai puternic si mai influent organism independent de evaluare a sigurantei. Nu am fi fost unde suntem azi ( cu toate declaratiile emfatice de la Volvo), daca n-ar fi fost EuroNCAP . De ce sa nu spunem lucrurilor pe nume? Problema ta este de fapt ca Renault e sigurul constructor cu 12 modele de 5 stele la EuroNCAP, iar in momentul de fata Renault ocupa pozitia de lider in siguranta auto.
Totusi ambele marci au contributii importante la cresterea sigurantei. La fel cum are si Mercedes. Sa nu uitam ca ei au inventat celula de supravietuire... asa cum Renault a inventat servofrana, airbag-ul anti-alunecare sau centura pretensionata cu limitator de efort integrat (2001), dar nu despre asta e vba aici... alta e esenta problemei: Automarket a testat V50. Cum este Volvo V50 mai sigur decat Laguna Estate? Nu mi-ai raspuns. Ai trecut ca Voda prin loboda la inovatiile in materie de siguranta ale Lagunei, dovada ca n-ai nicio treaba in domeniu...
Acum o sa te intreb eu :
Ai condus mai mult de 100 de masini in viata ta? (nu vbesc de condus in parcare)
Ai pus vreodata mana pe vreo cheie sa desfaci motoare si cutii de viteze?
Ai studii in domeniu cu diplome si nenumarate cursuri de perfectionare?
Daca raspunsul este "nu" la oricare din intrebarile astea, atunci ciocul mic si joc de glezne!
@Castravetele
Ptr ca o controversa sa fie constructiva, ambii oponenti trebuie sa fie cat de cat la acelasi nivel, iar tu nu vii cu absolut nimic. Sa fiu sincer, eu de obicei nu ma complic cu jeguri ca tine, insa eu scriu pentru cei care au cap sa priceapa, nu ptr tine. Diferenta de clasa dintre noi doi este evidenta.
te-ai urcat vreodata intr-un volvo mai nou de 2002? Sincer? Nu cred, pentru ca au mai fost pers cu mentalitatea ta pana i-am dus la plimare. Compari capra cu varza, o masina care nu este facuta sa impresioneze din pct de vedere estetic dar tehnic, ma refer la volvo, cu o masina facuta sa arate bine...si cam atat. Uita-te la rapoartele de fabilitate. Eu la s60-ul meu am 320 000 km, istoricul la zi al masinii, si vreau sa zic ca in afara de ceva bucsi nu am schimbat altceva. Sunt curios la un laguna cu aceeasi km cum sta :)).
Sa mai zic de comportamentul rutier, de franele bestiale, stabilitate exemplara. Sunt masini care depasesc VW, si sa zici despre renault ca e peste VW mi se pare cam......no comment
Andy nu are rost sa iti bati capul, tu zici si tot tu auzi, crede-ma.
P.S. In caz de accident, as prefera sa fiu intr-un Volvo, Mercedes sau alta marca... in niciun caz un Renault.
In primul rand e de-a dreptul absurd sa compari Renault cu Volvo. Inseamna ca esti total pe langa... nici nu are rost sa ma apuc acum sa scriu de ce o marca premium (Volvo) este peste una "de masa" (Renault), care face bani bazandu-se pe preturi mici. Vasi, stai tu linistit ca nu se compara niciun DCI cu vreun HDI (unui diesel serios nu-i pica injectoarele la 150 000 de km-iar asta e un simplu exemplu). Ca tot zici ca ca Renault nu fura: domnul meu, ia intereseaza-te cum a ajuns Renault sa aiba 5 stele la EuroNCAP (teste care sunt mai mult o speculatie de marketing-Volvo, Mercedes si SAAB au centre de testare de sigurante mult mai performate, iar teste lor se fac la viteze mai mari si in situatii nu numai de inpact frontal, lateral, cu stalpul, pietonii asa cum face. EuroNCAP. Inclusiv teste de rasturnare se fac, unde mai pui ca Volvo face teste inclusiv cu reni... ca na, in Suedia sunt multi si e bine sa previi si astfel de situatii :)).
Cat despre V50-ul cu pricina, haideti sa lamurim din star un lucru: S40 si V50 NU concureaza cu A4, Seria 3 sau Clasa C. Pentru astea este ( va fi) S60. S40/V50 sunt o alternativa premium la sedanurile medii ale marcilor "de masa". De exemplu, de cat sa dai 25 000 de km pe un Laguna (caruia la 25 000 dekm ii scartaie haionul-am vazut saptamana trecuta) sau Insingnia (nu dati cu parul, e un simplu exemplu), poti cumpara o masina premium, mai mare decat un premium de clasa compacta, adica mai mare decat A3, Clasa A sau Seria 1).
Oricum Volvo nu este marca pentru oricine. Volvo este o marca penru cei care se pricep in ale masinilor si o marca ce se cumpara "cu sufletul"
ACESTE CUVINTE SUNT DEFINITORII IN A PUTEA DESCRIE CU ADEVARAT ,DECATRE UN CUNOSCATOR,MARCA AUTO CARE SE NUMESTE VOLVO.va salut pe toti,cius
Câte laguna ai vazut pe străzile noastre?
Am fost total dezamăgit de laguna la test drive
Laguna am vazut destule, dar... cate Volvo S40 /V50 ai vazut tu pe strazile din Romania?
Oricum ridicati in slavi o masina pe care Volvo vrea s-o scoata din fabricatie in 2012. Atat de mare succes are V50.
Ideea e ca doar volvo a reusit sa-mi ofere o senzatie ce nici o alta marca auto nu m-a facut sa simt. Sunt fan Volvo si orice masina m-as mai cumpara tot VOLVO o sa fie. De aici si sloganu...VOLVO FOR LIFE!!! Cred ca asta spune totul.
Sau ai s40 de ultima generatie? Daca ai fost dispus sa dai 20.000 -30.000 euro, bravo tie, cu toate ca ar fi fost alegeri mai intelepte la banii astia (opinie personala).
Oricum, esti depasit de evenimente.
S40 nu e hatchback ca sa-l compari cu Megane, iar daca faci referire la Megane 2 Sedan, tin sa te anunt ca a iesit din fabricatie de un an jumate... Fluence, masina care l-a inlocuit, e tot o masina pt pietele emergente si nu se vrea un concurent pt S40, ci mai degraba pt Skoda Octavia. Nici n-ar avea cum sa fie concurent adevarat pt s40, pt ca se invarte undeva intre 10.000 -15.000 euro, deci cu totul alt segment de pret. Mai ai de invatat.
Un sfat de la mine:
Vinde-o repede! Peste 1 an si ceva, Volvo opreste fabricatia definitiv pt S40, in consecinta deprecierea va fi masiva.
Observatie:
ptr unul care se lauda ca are o masina de zeci de mii de euro si a citit biblia, comentariul tau e plin de greseli de ortografie.