Miercuri, 15.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
S60 a devenit deja o prezenţă obişnuită în rubrica noastră de test. După ce am testat însă mai toate versiunile modelului scandinav am ajuns şi la declinarea ecologică a sedanului de clasă medie, identificată cu ajutorul logo-ului DRIVe. Un "e" verde, care subliniază emisiile scăzute şi consumul foarte redus, obţinut şi cu ajutorul sistemului start-stop instalat în standard. Şi pentru că S60 se vrea a fi rebelul gamei scandinave, Volvo a plusat şi cu un pachet estetic R-Design, care însufleţeşte un design deja consacrat în segment.
Volvo S60 (2009-2013)
1.6 115CP DRIVe M6 Basic
- Pret de pornire 27.900 €
- Pret model testat 35.073 €
- Taxa auto 263 €
Motor / Transmisie
Suedezii s-au gândit că pot face din sedanul mediu o opţiune atrăgătoare pentru ecologişti dacă montează un propulsor diesel de cilindree mică, capabil să ofere totuşi resurse decente. S-a ajuns astfel la compromisul optim: un motor de 1.6 litri, dispus să livreze 115 cai putere şi un cuplu motor de 270 Nm.
Pe hârtie, S60 poate părea puţin sub-motorizat, însă în realitate sedanul eficient se achită de orice îndatorire îi atribui. Meritul este în principal al cuplului motor, care începe să se simtă de la numai 1750 de rotaţii, pe o plajă de turaţii care se opreşte însă destul de repede, la 2800 de rotaţii. Adică fix atunci când începi să te împrieteneşti cu acceleraţia şi să te obişnuieşti cu sunetul plăcut al celor patru cilindri. Maşina este vioaie câtă vreme te păstrezi în zona de cuplu, însă dă semne de oboseală după ce o depăşeşti. De aceea e bine ca cel de la volan să se ataşeze şi de schimbător, alternând corespunzător rapoartele. Precizia timoneriei şi cursa scurtă vor fi pe placul celor care au ales S60 pentru sportivitate.
În ansamblu, motorul şi cutia alcătuiesc o echipă bună, care se completează reciproc şi îţi oferă o senzaţie de suficienţă, chiar dacă în segment, sedanurile eficiente premium vin cu ceva mai mulţi cai putere.
Consum
Ajungem acolo unde S60 se simte ca peştele în apă. Consumul. Fără îndoială S60 DRIVe este un paradox al segmentului premium. Dacă preţul îl recomandă printre rivali ca Seria 3 şi A4, consumul ne aruncă direct în segmentul mic. 5.1 şi 3.9 litri/100 de kilometri sunt valorile anunţate de producător pentru mediul urban, respectiv extra-urban. În realitate, deşi valorile au fost peste cele oficiale, am reuşit să parcurgem 350 de kilometri în oraş şi în afara lui, cu un sfert de rezervor. Fără îndoială o performanţă care lasă cu gura căscată chiar şi pe cei mai risipitori clienţi ai segmentului premium. Am fost ajutaţi foarte mult şi de sistemul start-stop, oferit în standard.
Să nu uităm însă că BMW, Mercedes şi Audi nu stau cu mâinile în sân. Bavarezii pun pe tavă un Seria 3 Efficient Dynamics de 163 de cai putere şi promit un consum mai mic decât cel al lui S60 DRIVe. Mercedes C200 CDI şi Audi A4 TDIe sunt alte două opţiuni ecologice, care nu egalează însă performanţele lui S60 dar oferă ceva mai mulţi cai putere.
Performanţe
Nu vă aşteptaţi la explozii de dinamism chiar dacă S60 pare ceva mai fioros cu kitul R-Design. Sub capotă avem tot 115 cai putere, ceea ce înseamnă că performanţele vor fi ceva mai slăbuţe decât s-ar fi aşteptat unii. În cele 10.9 secunde de care S60 are nevoie pentru a atinge 100 de km/h puteţi lega o conversaţie cu pasagerii sau puteţi căuta un post de radio preferat. Raportat la concurenţă, S60 este depăşit cu secunde bune de rivalii germani. Suedezul nu recuperează însă nici la capitolul viteză maximă, cei 195 de km/h fiind suficienţi pentru şoselele din România, dar insuficienţi pentru a se ţine după rivalii care aleargă chiar şi cu 30 de km/h mai repede.
Interior
Volvo a demonstrat de fiecare dată o decenţă exemplară la nivelul interiorului. Decenţa a fost asemănată adeseori cu conservatorismul, suedezii fiind acuzaţi de multe ori pentru faptul că au ales simplitatea în defavoarea unui interior "pornografic" şi opulent, destinat a atrage o masă cât mai mare de oameni. Scandinavii au compensat prin rafinament, modelele lor fiind echipate cu materiale terne, dar plăcute la atingere, îmbinate perfect chiar şi pentru cei mai pretenţioşi.
În cazul versiunii DRIVe filosofia se păstrează însă este împinsă către o extremă ce ar putea îndepărta clienţii premium. Vorbim despre calitatea materialului ecologic ce îmbracă scaunele, un vinilin care dă impresia de ieftin şi nicidecum de premium. Din fericire există elementele R-Design care îţi şterg urmele de îndoială: pedalele din aluminiu, covoraşele personalziate, ornamentele din aluminiu la nivelul volanului şi schimbtorului, precum şi instrumentele de bord.
În S60 spaţiul este bine compartimentat, iar locurile înscrise în talon se regăsesc şi în habitaclu. Ceea ce nu apare în talon este susţinerea laterală şi confortul scaunelor faţă. Pentru cei care plănuiesc vacanţe cu S60 trebuie să precizăm că volumul portbagajului său se înscrie mai degrabă în clasa compactă, fiind cu aproximativ 100 de litri mai mic decât cel al rivalilor.
Preţ de achiziţie
Volvo nu îşi poate permite să renunţe la eticheta premium, însă poate crea un pachet foarte atractiv din punct de vedere financiar. Versiunea ecologică a modelului suedez costă 27.900 de euro în versiunea standard şi 33.046 de euro atunci când se optează pentru nivelul de echipare R-Design. Valoarea creşte dacă se mai adaugă, ca în cazul versiunii testate de noi, două pachete de 2000 de euro. Valoarea finală ajunge astfel la 35.073 de euro. Până la 30 iunie însă, importatorul oferă o promoţie specială, care face ca preţul lui S60 DRIVe cu pachet R-Design să fie de numai 31.949 de euro.
Raportat la rivalii din segment, S60 DRIVe este de departe cea mai ieftină alternativă. Un BMW 320d Efficient Dynamics costă începând cu 35.898 de euro cu TVA, un Mercedes C200 CDI BlueEfficiency ajunge la 35.216 euro, iar Audi A4 2.0 TDIe poartă o etichetă de 31.761 de euro.
Siguranţă
Volvo a fost întotdeauna un etalon în materie de siguranţă, ceea ce face ca S60 să nu se dezmintă. Moştenirea a fost transmisă şi pe versiunea eficientă, care vine cu un pachet deosebit de atractiv ce asigură viaţa şoferului şi a pasagerilor cu o mulţime de sisteme. Echiparea standard oferă clienţilor ABS cu distribuţie electronică a forţei de frânare, sistem dinamic de control al stabilităţii şi tracţiunii (DSTC), protecţie impact din spate pentru pasagerii faţă (WHIPS), airbaguri laterale, frontale şi cortină, centuri pretensionate şi sistem City Safety pentru evitarea coliziunilor la viteze mici. Pentru că vorbim de o versiune cu pachet R-Design, Volvo oferă şi o funcţie avansată a controlului stabilităţii şi un mod sport al acestuia, care permit celui de la volan să pună la încercare capacităţile maşinii.
Ţinută de drum
Volvo şi-a propus să facă din noua generaţie S60 cel mai rebel model al său. Ţinta a fost atinsă oarecum pe jumătate, S60 fiind într-adevăr cel mai sportiv exponent al gamei, dar un adversar destul de timid pentru competitorii germani din segment. Am mai spus-o şi altă dată, dar este cazul să o repetăm: S60 are nevoie de o direcţie cu un feedback mult mai bun, cu o precizie ceva mai accentuată, pentru a completa cum se cuvine un şasiu capabil să ofere un compromis acceptabil. În cazul versiunii testate de noi, S60 DRIVe a sosit cu un şasiu sport, care a rigidizat excesiv suspensia, garantând o îmbunătăţire considerabilă a ţinutei de drum pe porţiunile de drum virajat. Din păcate pentru adepţii confortului, suspensia este însă total nepotrivită pentru gropile din asfaltul naţional.
Vizibilitate
Volvo V60 nu ridică probleme la capitolul vizibilitate. Oglinda retrovizoare şi cele laterale sunt suficient de mari pentru a surprinde tot ce se întâmplă în spate. Luneta este şi ea bine proporţionată, iar suprafaţa vitrată este generoasă. Montanţii spate creează rareori probleme de vizbilitate, estompate definitv dacă optaţi pentru senzori de parcare sau pentru o cameră. Pe timp de noapte, pachetul de faruri bi-xenon adaptive sunt fix ceea ce trebuie pe şoselele scufundate în beznă.
Tehnologie
Volvo preia tendinţa generală de transplant a constructorilor. Cele mai noi tehnologii şi gadget-uri dezvoltate în laboratoarele suedezilor ajung să echipeze toată gama. Primul exemplu în acest sens este pachetul de sisteme de siguranţă, despre care am vorbit în urmă cu două capitole. Al doilea exemplu este sistemul multimedia de nouă generaţie, care interacţionează cu utilizatorii prin intermediul unui ecran de 5 inch, poziţionat în centrul planşei de bord. Sistemul este o interfaţă plăcută pentru sistemul de navigaţie şi nu numai.
Climatizarea automată şi sistemul audio îşi proiectează funcţiile pe acelaşi ecran. Ceea ce poate dezamăgi în unele cazuri este răspunsul întârziat al afişajului. Un exemplu este creşterea bruscă a volumului, redată vizual cu întârziere pe ecranul de 5 inch. Pentru cei care se plictisesc în maşină, Volvo pune la dispoziţie, prin intermediul sistemului multimedia, şi un ghid de şofat ecologic, pe care îl puteţi citi cu atenţie. Lista dotărilor este destul de lungă şi include, printre altele, geamuri electrice, oglinzi încălzite, frână de parcare electrică, senzori de ploaie şi parcare, lumini home safe, comenzi audio pe volan şi cruise control.
Design
Că S60 este sex-simbolul segmentului am mai spus-o. Că S60 R-Design este poate cea mai atrăgătoare combinaţie pe care am condus-o în ultima vreme, asta probabil n-o ştiaţi. Am găsit un model premium care atrage la fel de multe priviri ca un BMW proaspăt lansat în România. Reţeta designerilor suedezi rămâne la fel de savuroasă ca în momentul lansării, sedanul fiind o apariţie insolită, care aspiră privirile tuturor şi chiar smulge două-trei poze cu telefonul mobil. Jantele de 18 inch Ixion, carcasa oglinzilor, grila faţă, logo-urile R-Design, garda la sol coborâtă şi cele două ţevi de eşapament care mimează performanţa sunt detalii pe care nu le poate trece cu vedere nici măcar un necunoscător .
Date tehnice - Volvo S60 (2009-2013) 1.6 115CP DRIVe M6 Basic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
Daca nu-mi iau una din masinile de mai sus, de ce as da 35000 de euro pe o masina cu un motor de 1,6 si 115 cai ??? OMFG !!!
Cu 29 500 imi un Mondeo Titanium (Full Options) 2,2 Tdci de 200 cai si care, dupa parerea mea, este peste acest model de Volvo, din orice punct de vedere.
Tapiteria este SPORT si este exact cum are si Audi pe Sline interior. o combinatie de textil cu piele pentru a nu aluneca in scaun. Daca studiezi bine oferta o sa vezi ca pentru sportivii de bulevard pe RDesign tapiteria din piele este optiune cu COST 0 !
La pret, tu compari varianta testata care este totusi la un nivel superior, cu variantele standard (chele ) ale concurentei?
320 D eff dynamics cu pachet M cat costa?
Audi A4 ce diesel vrei tu cu Sline interior/exterior cat costa?
Comparam mere cu ciocolata?
P.s. Tu zici ca nu esti ipocrit si ca la banii astia iti iei mercedesu'. Dar de ce spui ca dai 30000 pe un ford?
PS2: In segementul premium nu exista de mult termenul FULL OPTIONS ! pur si simplu pentru ca ai optiuni care nu poti sa le pui concomitent.