de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.09.2010
-
-
Trimite pe:
Ne-am întâlnit din nou cu cel mai dinamic membru al familiei Volvo. Se numeşte S60 şi, după ce anterior l-am avut în faţă în versiunea T5, a venit de această dată în garajul nostru echipat cu un motor diesel cu cinci cilindri şi 204 CP. Vrea să se lupte cu trio-ul german din segmentul premium: Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz C-Klasse. Ce are Volvo S60 şi n-au nemţoaicele? Răspunsul îl vom căuta mai jos.
-
Pret de pornire
31.620 €
-
Pret model testat
40.300 €
-
Taxa auto
596 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Celor de la Volvo le-a luat 10 ani să lanseze un nou S60. După ce am testat versiunea de top în Portugalia, a venit momentul să alegem cea mai performantă motorizare diesel disponibilă. Având în vedere ambiţiile premium ale modelului suedez, trebuia să conducem versiunea cu tracţiune integrală şi cutie de viteze automată (nu de alta, dar oricum nu veţi putea alege o manuală cu tracţiune integrală). Cu ce motor este echipat cel mai puternic S60? Unitatea se numeşte D5, are cinci cilindri şi 2.400 cmc şi ne oferă 205 CP la 4.000 rpm şi 420 Nm încă de la 1.500 rpm. Cutia de viteze automată are convertor de cuplu şi beneficiază de şase trepte. Din fericire, există şi un mod sport care oferă schimbări foarte rapide, pentru cazurile în care vrem să folosim toate resursele modelului suedez. În ceea ce priveşte sunetul, motorul este o capodoperă, având o tonalitate groasă la turaţii mari şi fiind imperceptibil la turaţii joase, chiar dacă "regula diesel" ar spune altceva. Singurul dezavantaj al unităţii Volvo rămâne, practic, comparaţia cu concurenţa directă, unde rivalii vin cu oferte extrem de tentante – cum ar fi Mercedes C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency şi versiunile 20d şi 30d cu xDrive şi Steptronic ale lui BMW Seria 3.
Consum
Volvo anunţă un consum mixt de 6.8 litri la sută pentru versiunea D5 AWD a lui S60. Spre comparaţie, Audi A4 2.7 TDI anunţă un consum mediu de 6.4 litri, Mercedes C250 CDI 4Matic anunţă un consum mediu tot de 6.5 litri la sută, în timp ce BMW 320d cu xDrive şi echipat cu o transmisie automată Steptronic are un consum mediu de 7 litri la sută. Versiunea 330xd a lui BMW Seria 3, echipată tot cu o transmisie automată Steptronic, are un consum mediu de 6.8 litri la sută, la fel ca versiunea testată a lui Volvo S60.
Pe parcursul testului nostru, modelul suedez a înregistrat un consum urban situat între 10.2 şi 12.8 litri la sută, în condiţiile în care am rulat cu instalaţia de aer condiţionat pornită şi am circulat în Bucureşti. Valoarea superioară a consumului a fost înregistrată în condiţii aglomerate de trafic. Într-un stil agresiv de condus, modelul prezintă un consum urban de 13.5 litri la sută. Pe autostradă, modelul rulează cu 130 km/h la turaţia de 2.500 rpm, iar consumul afişat pentru 100 de kilometri este de 7.5 litri la sută. Mediul extra-urban prezintă şi el valori bune ale consumului, acesta fiind de 6.3-6.5 litri la sută în condiţiile în care nu depăşim 90 km/h. Volvo S60 se dovedeşte a fi economic şi la viteze mai mari, acesta neavând un consum mai mare de 8.5 litri la sută în condiţiile în care am depăşi viteza maximă permisă.
Interior
Suedezii de la Volvo s-au întrecut pe ei înşişi când au creat interiorul lui S60. Modelul are un habitaclu original în segmentul premium al clasei medii, iar consola centrală, bordul şi scaunele amintesc de XC60. Spre deosebire de alţi pretendenţi la linia premium, Volvo chiar foloseşte aluminiu la interior, iar acest lucru este simţit şi apreciat atunci când îţi plimbi mâinile pe consola centrală. Plasticul de pe butoane este şi el de calitate, iar pielea care acoperă volanul, scaunele şi feţele de uşi este de calitate clar superioară. La prima vedere, nu prea ai ce să îi reproşezi lui S60 când vine vorba de interior. Toate finisajele sunt realizate minuţios, iar ergonomia este exemplară. Toate bune până când vrei să reglezi suportul lombar al scaunului. Atunci vei descoperi că acesta nu are reglaj electric, ci manual, iar maneta este amplasată pe lateralul scaunului, şoferul având ocazia de a o regla doar dacă staţionează. Trecând peste acest mic impediment, antifonarea este excepţională, iar confortul este la un nivel foarte bun pentru toţi pasagerii. Volumul portbagajului este de 380 de litri, inferior faţă de oferta rivalilor germani. Astfel, Audi A4 promite 480 de litri, Mercedes C-Klasse oferă 475 de litri şi BMW Seria 3 are un portbagaj de 460 de litri. În mod evident, volumul portbagajului a fost redus atât pentru a oferi mai mult spaţiu pentru pasageri, cât şi din considerente de design.
Preţ de achiziţie
Cel mai ieftin Volvo S60 costă 31.620 de euro cu toate taxele incluse. Versiunea entry-level este un D3 de 163 CP şi 400 Nm echipat cu o transmisie manuală. Cea mai ieftină versiune a motorizării testate de noi, D5, porneşte de la 35.960 de euro, este echipată cu o transmisie manulă şi are tracţiune faţă. Maşina testată de Automarket are un preţ de pornire de 40.300 de euro cu toate taxele incluse. Pachetul Summum, care echipa modelul pe care l-am avut în garaj, are un preţ de 6.944 de euro şi oferă toate elementele disponibile pe berlina suedeză. O versiune echivalentă de motorizare de la Audi are un preţ de pornire de 40.772 de euro cu toate taxele incluse. Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency porneşte de la 44.857 de euro, iar BMW 320xd porneşte de la 38.563 de euro în versiunea cu transmisie manuală. Pe de altă parte, versiunea cu transmisie manuală a lui BMW 330xd porneşte de la 47.368 de euro cu toate taxele incluse. Echiparea modelelor respective cu o transmisie automată Steptronic le creşte preţul de pornire cu 2.282 de euro cu TVA inclus. Astfel, BMW 320xd Steptronic porneşte de la 40.845 euro cu toate taxele incluse, în timp ce 330xd Steptronic are un preţ de pornire de 49.650 de euro cu toate taxele incluse. În condiţiile acestea, putem spune că Volvo oferă autoturismul propriu-zis la un preţ mai mic decât al rivalilor, iar echipamentele opţionale nu ridică preţul peste bariera de 50.000 de euro.
Siguranţă
E deja binecunoscut faptul că Volvo este una dintre mărcile de top la nivel mondial în materie de siguranţă. Noul S60 nu face excepţie, iar sistemele impresionante aflate în echiparea acestui model sunt mărturie pentru această afirmaţie. Fie că vorbim de sistemul BLIS pentru monitorizarea unghiurilor moarte sau de genialul City Safety, Volvo s-a gândit la toate când a venit vorba de siguranţa noului S60. Într-un fel, achiziţia unui S60 fără City Safety sau BLIS nu ar mai fi atât de uşor de justificat.
Ţinută de drum
Cei de la Volvo chiar au încercat să se dea peste cap de trei ori cu noul S60. Vorbim în mod clar de un model avangardist, de un Volvo aşa cum nu l-aţi cunoscut niciodată. Exemplarul testat a fost echipat cu un sistem de suspensie dinamic, reglabil în mod electronic. Direcţia se reglează separat, in timp ce răspunsul suspensiei poate fi selectat prin intermediul comenzilor de pe consola centrală. Dintre modurile Comfort, Sport şi Advanced, vi-l recomandăm pe cel de-al treilea. Acesta prezintă un amestec între cele două moduri de mers şi nu face rabat de confort în timp ce adaptează comportamentul modelului la situaţiile când ai nevoie de dinamism. Deşi vorbim de cel mai sportiv S60 din istorie, comportamentul pe viraje nu este atât de impresionant precum interiorul şi tehnologiile folosite pentru siguranţa pasagerilor. În situaţiile limită, S60 îşi arată faţa cuminte. Sigur, îl poţi ţine sub control fără să te chinui, dar nu te lasă să mergi la fel de departe ca alte modele din segmentul acesta cunoscute pentru dinamismul lor - cum ar fi BMW Seria 3. Într-un fel, amestecul de confort şi spotivitate oferit de acest model ar trebui să acopere nişa dintre Mercedes şi BMW, iar Audi şi Mercedes ar face bine să pregătească ceva mai bun la următoarea înfruntare. Nu de alta, dar suedezii se apropie foarte mult de nemţi şi îi surclasează la multe capitole, deşi mai au de lucru la performanţe brute şi imagine.
Vizibilitate
În timp ce suprafeţele vitrate sunt proiectate foarte bine, cei de la Volvo au hotărât că este mai bine să fie prevăzători, aşa că au echipat S60 cu o multitudine de senzori de parcare extrem de precişi, modelul plusând cu o cameră pentru marsarier. În plus, S60 dispune de un sistem de monitorizare continuă a unghiurilor moarte, intitulat BLIS, despre care v-am vorbit mai sus. Practic, e 100% vina ta dacă spui "nu l-am văzut" la volanul unui S60.
Tehnologie
Atunci când staţionezi la bordul lui S60, poţi recepţiona semnal TV sau să urmăreşti un DVD. Graţie sistemului audio excelent al acestui model, ascultarea unui concert integral al interpretului preferat se transformă într-o experienţă deosebită care te face să uiţi de faptul că stai în coloană sau trebuie să aştepţi pe cineva în maşină. Mai are rost să menţionăm toate funcţiile pe care le oferă un model din segmentul premium al clasei medii? Fie că vorbim de cruise control adaptiv, climatizare pe două zone cu sistem de menţinere a calităţii aerului sau conexiuni numeroase pentru dispozitive audio auxiliare, S60 le are pe toate. Şi da, se ridică la nivelul germanilor la capitolul gadgeturi.
Design
Pe lângă faptul că avem ceea ce suedezii numesc cel mai dinamic Volvo creat vreodată, avem şi ceea ce noi considerăm a fi cel mai frumos Volvo din ultimii 20 de ani. Imaginaţi-vă cât de frumos ar fi un Volvo S60 într-o versiune coupe în condiţiile în care chiar şi versiunea break a acestui model arată extrem de bine. Se spune că un model este frumos atunci când dă senzaţia de mişcare chiar şi când stă pe loc. S60 respectă această regulă cu prisosinţă, iar frumuseţea nu a fost un element la care s-a făcut compromis când a fost creată noua generaţie a modelului suedez.
Ne-a placut
- Interior de top
- Sistemele de siguranţă
- Design foarte reuşit
- Materiale plăcute
- Preţ competitiv
Nu ne-a placut
- Comportament subvirator la limită
- Performanţe neimpresionante
- Modul sport al suspensiei
- Feeling-ul eletronic al direcţiei
Date tehnice - Volvo S60 (2009-2013) 2.4 D5 215CP Basic AWD auto |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
4 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
2400 |
Lungime mm
4628 |
Putere maxima CP (rpm)
215 (4000) |
Latime mm
1865 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
440 (1500) |
Inaltime mm
1484 |
Viteza maxima km/h
225 |
Greutate kg
1651 |
Acceleratie 0-100 km/h s
7.6 |
Ampatament mm
2776 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
68 |
Cutie viteze
A |
Volum portbagaj litri
380 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Volvo S60 (2009-2013)
El e facut pentru a fii condus ca un Mercedes. Avantajul e pretul mai mic fata de cel din urma.
Deci, nu exista un Volvo mai bun ca Bmw sau Bmw mai bun ca Volvo, ci depinde ce vrei si ce te astepti de la o masina.
Per total, cine isi permite aceasta masina isi permite si 330xd si 250CDi 4Matic si restu, fiind pana la urma o chestiune de gusturi.
Oricum o masina ciudata, am vazut una in trafic iar spatele este hidos iar fata draguta.
Parere mea.
Numai bine!
Gresit ce? Faptul ca Volvo S60 se vrea concurent pentru o clasa mai mica? Da. Probabil. Sa compari Serie 5 cu C-Klasse, e gresit.
Clasa C (medie): BMW Serie 3, Mercedes C-Klasse, Audi A4, Volvo S40
Clasa D (mare): BMW Serie 5, Mercedes E-Klasse, Audi A5, Volvo S60
Clasa E (lux): BMW Serie 7, Mercedes S-Klasse, Audi A8, Volvo... (ar fi fost S80) :D
Volvo S40 face parte din clasa medie INFERIOARA, alaturi de aproape toate derivatele Sedan ale masinilor din clasa compacta, respectiv: Vw Jetta, Ford Focus Sedan, Chevrolet Cruze,Toyota Corolla etc.
Cred ca ai dreptate. M-am mai documentat si eu si, cel putin din punct de vedere al lungimii, S60-ul are 4628mm. Asta inseamna ca nu poate concura ca dimensiuni cel putin cu Mercedes E Class (4868mm), Audi A6 (4927mm) sau BMW Seria 5 (4899mm). Datele le-am luat de pe www.whatcar.com. Sper sa fie corecte. Deci S60-ul ar face parte din clasa medie superioara.
Numai bine!
Spre exemplu, multi spun ca S80 se afla in clasa de lux,iar din punct de vedere al lungimii incadrarea nu ar fii gresita, dar daca ne referim la lungime atunci acelasi lucru il putem spune si despre A6, Skoda Superb, Chrysler 300C etc.
In opinia mea clasa mare si clasa de lux sunt cat se poate de eterogene, totul e sa vrei sa vezi diferentele.
@masina : "mercedesul saracului" ar fi cea mai buna caracterizare, urmata indeaproape de "as vrea, dar nu pot" . Este foarte greu sa fii in competitie cu nemtii pe sengmentul Premium, oamenii de la Volvo isi fac treaba, dar Volvo nu va fi Mercedes niciodata :)
http://www.automarket.ro/stiri/rebel-sau-elegant-32953.html
Ai dreptate si am de gand sa fac ceva in premiera pe Automarket:
MEA CULPA.
Asa e. Se pare ca Ford a indemnat Volvo sa coboare o treapta cu modelele (tendinta de donwsizing :D ) pentru a face concurenta Audi/BMW/Mercedes.
Parerea mea este ca trebuia pastrata titulatura veche de mini/mica/compacta/medie/mare/lux pentru autoturisme. S-a facut acum "segmentul C", dar care se imparte in medii inferioare (app: Serie 3 pana acum cativa ani era considerat o compacta superioara :D ) si medii superioare.
Per total:
Segment premium: Mercedes-Benz, Audi, BMW (ca asa stau la vanzari in Germania) + sa zicem Honda
Segment de mijloc: Volkswagen, Volvo, Opel, Ford, Renault, Toyota, Nissan, Saab, Mazda, Mitsubishi etc.
Segment inferior: toate coreenele si chinezariile
o glumitza mica, nevinovata :)) , stiam si de alec articol, si de asemenea stiu ca in conditii "normale" acele sisteme de siguranta de pe volvo functioneaza ireprosabil ... dar dupa ce s-a infipt ala in tir o sa fie greu sa devin "serios" in comentariile la adresa sistemelor de siguranta de pe volvo :)
S40 e o berlina compacta foarte mica si limitata ca spatiu si motorizari , trebuie sa fii cel putin incult dpdv auto sa afirmi ca S40 e in clasa medie si S60 e in clasa mare iar S80 ce este exchivalent S-Klasse cred nu ?
Daca tot aveti timp si frecati menta pe net toata ziua , macar folositi timpul cu rost si mai dicumentati-va .
Cei care zic ca e meredesul saracului, am facut test drive cu noul c klasse si am ramas dezamagit. Fata de usa zdrangane a plastic cand bati cu degetul, pe cand la s60 e imbracata frumos in piele. Dintre ele 2 as alege oricand s60. Cine a incercat un s60 imi va confirma parerea.
Intr-adevar, cine vrea bmw nu va lua merc, volvo sau audi. Va face pe dracu in 4 sa isi ia unul, tot asa cum si eu nu mi-as lua seria 3 fata de s60 (din simplul motiv ca vreau ceva exclusiv, nu ceva ce vad tot a doua masina) decat ca a doua masina, si ala ar avea un motor de m.
Razvanis cred ca esti genul de persoana fffff tipicar si complexat cat despre Dl Mircea Mester halal raspuns de moderator documentat ai fost in stare sa dai.
Aia a fost parerea mea, daca atat ai fost in stare sa zici atata poti si tu ,micutul de tine.
Revenind la subiectul cu pricina, am vazut masina asta saptamana trecuta. A fost primul S60 vazut pe viu. Arata fantastic, e ceva unic, nici o masina nu se apropie de designul ei.
Cred ca am sa ma inscriu in weekend pentru un drive test. Daca nu voi avea prea curand asa ceva, macar sa conduc vreo 5 km :))
@Automarket:
"Cu ce motor este echipat cel mai puternic S60? Unitatea se numeşte D5, are cinci cilindri şi 2.400 cmc şi ne oferă 205 CP la 4.000 rpm şi 420 Nm încă de la 1.500 rpm. "
Corect era: "Cu ce motor este echipat cel mai puternic DIESEL S60?" Ca sa va usurez cautarea, ma refer la paragraful "motor/transmisie".
Si inca ceva (off topic): am vazut ca la sectinea Masini noi, la categoria "in curand" de la marca Volvo, este trecut S80L. Asta inseamna ca in curand va fi importat si in Romania?
Daca ai impresia ca sunt contra Volvo, te inseli amarnic si n`am zis nicicand ca Bmw e cel mai tare si ca n`are concurenta.
Faci greseala de a judeca Bmw prin prisma celor care conduc asa ceva( si nu vorbesc doar de tine) si de care atat eu cat si respectatul domn Mowgli incercam sa ne scapam.
Cum Volvo se vrea premium, inseamna ca si concureaza impotriva marcilor premium. Asadar, nici BMW, nici Audi si Mercedes nu au un "ford focus". In schimb, BMW are un seria 1 coupe si hatchback. Poate va urma si un sedan S1. Oricum, e destul de ciudata masina S40-ul....
Pana atunci ... mai avem de invatat si de suportat "vehemente" puerile, " prime iubiri " ale unor pustani, etc ;)
inca odata va cer, mai multe poze!!!
25.500 D3 manual + automata 1800 + varianta de top (bi-xenon,scaun electric sofer/piele/senzor parcare spate/mp3/8 difuzoare) 5500 + MMI/navi 3D /trapa/ ecran7"/bluetooth 2700
rezulta 35500 +tva ...
A4 3.0D parca e 38.000 + tva standard manual. respectiv la pret de D5 AWD automat cu toate dotarile de mai sus. Despre ce vorbim? Vrem 1000 de cai la pret de logan?
P.S. daca nu esti in cunostita de cauza nu vorbi (ssssssss) s60:))