Drivetest Volvo C30 (2006-2013)

Volvo C30 (2006-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 04.06.2009
Mezinul scandinav
Desi a fost lansat de ceva timp pe piata din Romania, Volvo C30 pastreaza un design atragator, in special pentru publicul tanar, o gama de motorizari diversificata si un interior simplu dar cu accente premium. Pretul ramane unul dintre cele mai bune in segment, plasand C30 pe o treapta superioara rivalilor sai in materie de accesibilitate.

Motor / Transmisie

Reteta pe care Volvo ne-a propus-o in acest weekend a fost una simpla: un hatchback atragator cu un motor puternic. Micul C30, entry-level-ul din gama constructorului suedez, a dovedit ca poate surprinde si in varianta de motorizare diesel. Versiunea testata de noi a fost cea echipata cu motorul in patru cilindri, turbo-diesel de 2.0 litri. Resursele livrate de acest motor puntii fata nu sunt deloc modeste: o putere maxima de 136 de cai si un cuplu motor mai mult decat generos, de 320 Nm. Ceea ce impresioneaza la unitatea diesel este cuplul resimtit foarte devreme, inca de la 2000 de rotatii, care incearca sa suplineasca aparitia tarzie a puterii maxime, la aproape 4000 de turatii. Pentru a completa cum se cuvine potentialul oferit de dieselul de 136 de cai, Volvo a ales o cutie manuala cu sase rapoarte, care exploateaza foarte bine resursele. Nu putem sa nu laudam cursa precisa si scurta a cutiei de viteze, care aminteste mai mult de modelele sport si nu de cele produse in masa. Masina se comporta foarte bine in treptele a treia si a patra, insa dinamica este la fel de buna chiar si in treapta a cincea, raspunsul fiind foarte prompt. Cutia schimba liniar, fara ruperi de ritm inconfortabile.

Consum

Desi vorbim de un diesel, Volvo C30 nu impresioneaza foarte tare la capitolul consum. De obicei cand primesti performante incerci sa faci abstractie de valorile mari ale consumului. Volvo incearca insa sa gaseasca o cale de mijloc. Desi cifrele oficiale anunta un consum de numai 7.6 litri in mediul urban, C30 tine sa contrazica datele producatorului in traficul real. Astfel, in conditiile unui Bucuresti aglomerat, cu coloane interminabile si semafoare nesincronizate, valorile pot urca chiar si pana la 10 litri/100 de km. Daca veti circula insa si prin zone mai putin aglomerate si nu la ore de varf, consumul poate scadea pana la 8.9 litri/100 de km. In mediul extraurban, rularea cu o viteza maxima de 130 de km/h, poate aduce un consum de 7.1 litri/100 de kilometri, iarasi o valoare cu mult peste cea anuntata initial, de numai 4.6 litri la 100 de kilometri. Bineinteles, in conditii de rulare economice ideale, consumul poate scadea destul de mult.

Performanţe

Volvo C30 nu isi dezamageste soferul atunci cand vine vorba de performante. Hatchback-ul accelereaza de la 0 la 100 de km/h intr-un timp decent, de 9.4 secunde, in timp ce acul vitezometrului se va opri abia in jurul valorii de 205 km/h. Senzatiile tari sunt oferite de cuplul motor resimtit destul de devreme si de cei 136 de cai putere canalizati catre puntea fata, insa aceste detalii nu sunt suficiente pentru a fce din C30 o masina cu adevarat sportiva.

Interior

Interiorul lui C30 se prezinta ca orice habitaclu Volvo insa putin mai simplu. Plansa de bord este foarte aerisita si preia filosofia de design promovata de constructorul suedez. Calitatea materialelor este una demna de segmentul premium, plasticul moale si placut la atingere oferind senzatiile pe care le astepti de la un Volvo. Chiar daca aspectul intial nu este prietenos, plasticul regasit la nivelul plansei de bord si al portierelor va deveni placut la atingere. Simplitatea interioara este confirmata si de afisajul instrumentelor de bord, la fel de conservatoare ca cea modelelor mai vechi din gama Volvo. Simplitatea interioara este insa contrazisa de amalgamul de functii si butoane reunite in centrul plansei de bord, unde se pare ca suedezii au vrut sa inghesuiasca toate functiile masinii. Trebuie sa fim recunoscatori insa pentru faptul ca macar functiile farurilor au ramas in coltul stang al plansei de bord. Daca ne referim la spatiu, dimensiunile exterioare (4252 mm lungime, 1782 mm latime si 1447 mm inaltime) nu tradeaza lipsa acestuia la interior. Insa daca pasagerii fata nu vor avea probleme, nu acelasi lucru il putem spune si despre cei care vor calatori pe cele doua locuri ale banchetei spate. Spatiul pentru picioare va trebui sa fie bine gestionat impreuna cu pasagerii fata pentru a nu crea neplaceri. In plus, linia plafonului va deranja persoanele mai inalte. Tot o bila neagra merita sa acordam portbagajului, care ofera un spatiu de incarcare de numai 233 de litri.

Preţ de achiziţie

Volvo C30 se adreseaza in principal publicului care isi doreste mai mult decat o masina banala. Suedezul vine cu aspiratii premium si cu o siguranta de invidiat, trasaturi pentru care, cum era si normal, pretul creste. Chiar si asa, C30 ofera cel mai bun raport calitate-pret din segment, fiind cu cel putin 1000 de euro mai ieftin decat concurentii, mai precis 17.255 de euro, pret de pornire cu TVA. Versiunile entry-level ale rivalilor pornesc de la 19.790 de euro (Audi A3), 18.487 de euro (Alfa Romeo 147) si respectiv 18.890 de euro (Lancia Delta).

Siguranţă

Volvo nu putea face rabat de la siguranta nici in cazul mezinului din familia sa. C30 se bucura printre altele de lampi pentru franare de urgenta, sistem antiderapaj DSTC, sistem de franare antiblocare cu sistem de asistenta la franarea de urgenta (EBA), sistemul SIPS (protectie in cazul impacturilor laterale) si sistem de protectie impotriva coliziunilor din spate (WHIPS). La toate acestea se adauga airbaguri cu declansare in doua etape pentru sofer si pasagerul din fata, airbaguri de tip cortina, airbaguri laterale pentru sofer si pasagerul din fata precum si coloana de directie articulata.

Ţinută de drum

Volvo a ales pentru C30 un set de suspensii destul de rigide, care sa imprime un comportament rutier sportiv, in deplina concordanta cu designul. C30 se descurca foarte bine la viteze mari, de peste 140 de km/h, stabilitatea fiind unul din punctele sale forte. Aceeasi senzatie se pastreaza si in virajele stranse, abordate in forta, unde ruliul nu este resimtit. Dezavantajele acestei suspensii se vad insa in orasele cu o infrastructura defectuoasa. Cu alte cuvinte, nu veti scapa nezdruncinati acolo unde exista linii de tramvai, gropi neacoperite si limitatoare de viteza.

Vizibilitate

Faptul ca designerii Volvo au avut mana libera si au reusit sa creeze un design atragator pentru publicul tanar, a avut, se pare, repercursiuni la capitolul vizibilitate. Liniile hayon-ului si grosimea montantilor posteriori micsoreaza campul vizual al soferului atunci cand vorbim de manevre in parcare. Oglinzile laterale sunt bine proportionate si ofera o buna vizibilitate. In plus, pe timp de noapte, luminile bi-xenon, cu care a fost echipata versiunea testata de noi, te ajuta sa nu scapi nimic din vedere si iti asigura o rulare in siguranta.

Tehnologie

Volvo C30 nu vine cu artificii tehnologice insa pune la dispozitia soferului si a pasagerului toate dotarile de bun simt, esentiale intr-un habitaclu. Vorbim aici despre o instalatie automata de climatizare pe doua zone si un sistem audio cu MP3, capabil sa suporte si echipamente auxiliare cum ar fi iPod-ul. La aceste doua elemente esentiale se adauga scaunele frontale incalzite, geamurile si oglinzile electrice, comenzile pe volan si functia Bluetooth. Soferul este ajutat de senzorii de ploaie si lumina, farurile bi-xenon si pilotul automat cu un raspuns foarte bun atat la accelerare cat si la decelerare.

Design

Suedezii au reusit sa gandeasca unul dintre cele mai reusite design-uri din clasa compacta. C30 arata foarte bine din orice unghi ai privi, formele atletice, conturate in zona montantilor posteriori reusind sa imprime un design dinamic. Exemplarul testat de noi s-a remarcat prin jantele de 17 inch din aliaj, cu finisaj negru, blocurile optice de asemenea pe fundal negru, vopseaua metalizata si eleronul posterior montat pe acoperis.

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (19)

  • Siemens
    s?
    Hey automarket! Am un Opel GT din 2009, va intereseaza sa-l testati? Sau ati testat-o deja? Ciao
    3 1
  • Volvo
    e frumoasa masina asta....si raspundet-i lui Siemens
    4 0
  • volvo
    cam mica nota finala tinand cont ca lui vw polo i-ati dat 81
    5 1
  • mircea
    @Siemens
    Cu mare drag. Scrie-mi pe mircea.mester@imedia.ro

    @n
    Cele doua modele fac parte din segmente diferite, punctajele au referinte diferite. Compara Polo cu celelalte modele testate in clasa sa, nu cu C30. Iar pe C30 cu Delta, de exemplu, care face parte din acelasi segment.
    2 0
  • Opel GT
    Mircea, poate faceti acel test care v-a fost oferit de Siemens, m-ar interesa foarte mult concluziile voastra.
    Stii ca detin un Astra GTC cu panorama. Pot sa o fer si eu masina pentru test comparativ intre cabrio si parbriz panoramic;)
    Tot comparativ cred ca se poate bate cu C30, eu avand motrul de 1.9 cdti de 150cp.
    Stiu ca Astra ar castiga:D
    3 1
  • lasati jucariile
    lasati jucariile de tip opel , masinile alea nu rezista la test , poate dupa ce le fac rusii mai tari :))
    2 1
  • Masini sterse_glorie trecuta
    In segmentul de automobile premium la care tinteste, Volvo are cel mai slab interior. Bord cu design invechit, cu plastic de o calitate medie, si cu o senzatie generala de ieftin. In ultima perioada am condus un S40 si un Kia C'eed. Din punctul de vedere discutat mai sus Volvo nu mi-a dat senzatie de superioritate. Pacat
    0 12
  • @ illy
    Fiecare are dreptul la parerile lui. Asa ca nu poti sa ma faci pe mine sa fiu de acord cu tine.

    Mai cauta sa vezi ca s-au facut multe teste comparative cu compacte intre Astra GTC, C30, Pro C'eed, A3, Golf si din pacate pentru ei, Volvo nu sunt fruntasi la asa ceva. Poate doar la preturi;)

    Apropo, Mircea, de ce nu faceti si comparative de genul asta cu cate 4-5 masini odata?
    0 1
  • Andrei.P
    Jondaniel dintre toate masinile de mai sus singurele care sun in aceasi clasa sunt C30 cu A3 in segmentul compact premium. Golf e imediat sub a3 avand aspiratii premium Astra Gtc urmeaza dupa golf iar Pro ceed e siii mai jooosss fiind o masina low cost.
    2 1
  • LauCalin
    Volvo for life
    Adimo, intamplarea face ca si eu am mers cu un C'eed si S40 si culmea, mie mi se pare ca e diferenta notabila. Calitatea materialelor, tinuta de drum, confort (scaune cu sustinere mai buna si sunet interior mai mic-insa suspensie ceva mai dura care te cam zdruncina dar stabilitatea e f buna), siguranta (c'eed avea 4 airbag-uri si S40 6-dintre care doua cortina si ESP standard). Insa vorbim de masini cu alte pretentii la preturi foarte diferite.
    In plus inclusiv tabla mi se parea mai groasa la S40. vreau sa zic ca am incercat sa apas pe amandoua si la C'eed s-a indoit destul de usor :) Deci din punctul meu de vedere e absurd sa compari Volvo cu Kia :)
    Revenind la acest test, C30 este o masina mai deosebita, care incearca sa se evidentieze din clasa compacta. V-ati legat de faptul ca locurile in spate sunt mici, portbagajul are volum redus (ati uitat sa precizati inca un lucru esential: in spate masina are numai 2 locuri individuale). Insa cu aceasta masina Volvo a dorit sa creeze o masina lifestyle, pentru tineri, care vor sa iese din anonimat intr-un mod cat mai original. De-asta s-au facut anumite compromisuri. Cine vrea ceva mai serios si se gandeste si la familie se uita la S/V40. In plus pretul mai mic decat al concurentei este clar un avantaj in fata lui Clasa A, A3 si mai ales Seriei 1. :)
    7 1
  • Ma repet
    @Laucalin....eu despre ce am vb??........"slab interior. Bord cu design invechit, cu plastic de o calitate medie, si cu o senzatie generala de ieftin". Nu am pomenit nimic de scaune, Esp, tabla, stabilitate...etc. Vorbeam strict de calitatea interiorului. Tanar, tanar dar cand vezi la altii cu masini mai ieftine ca au un interior mai ingrijit te mai gandesti. Nu mi se pare ca te scoate cu mult din anonimat. Poate spatele masinii putin. Iar daca intradevar scopul meu e sa ies din anonimat imi cumpar un Mini......da stiu replica, masina din alta clasa, cu alt target..bla, bla. Dar stiu sigur ca am iesit din anonimat. :))
    2 2
  • CatalinB
    @Adimo
    Poate mai sunt si oameni decenti care isi iau masina ca sa ajunga in siguranta din punctul A in puntul B, nu ca sa "iasa din anonimat"
    5 2
  • @CatalinB
    Comentariul meu este o replica la cel al lui @Laucalin. El a precizat faptul ca C30 te scoate din anonimat. Mica mea ironie a trimis la achizitia unui Mini (care din punct de vedere tehnic il bate pe Volvo de il asculta cu urechea). Iar in ceea ce priveste siguranta, Volvo nu mai e de mult un etalon. Vezi Renault, Mercedes si chiar Fiat A ramas insa imaginea de brand cu siguranta ridicata pe care se mizeaza mai ales din punct de vedere comercial. Se vede faptul ca investitiile scazute coroborate cu vanzarile slabe au aduc Volvo in prag de faliment. Dar cine stie ce aduce viitorul. Chinezii poate ne zic ceva. :D
    3 3
  • bord urat
    masina e frumasa dar bordu lasa de dorit , e hidos
    1 2
  • C30
    Nu stiu ce vedeti la masina asta
    Un S40 taiat in doua si atasat un fund urat. Si mai e si in 3 usi
    Cat costa versiunea testata?
    Cat despre comparatia cu Cee'd, ce sa zic C30 se remarca doar prin designul facut pentru pipitze
    1 3
  • Adimo
    bla,bla bla , cand comentezi ceva pe aici incearca sa te documentezi putin , sunt oameni dezinformat care iti citesc comentariile si s-ar putea chiar sa creada ca fiat sau renault sunt mai sigure ca volvo , cea ce face renault se numeste marketing , cea ce face volvo e siguranta (despre fiat nu zic nimic ca el e iesit din ecuatie) , cat despre mini pun pareu ca nu l-ai condus niciodata si nici un volvoc30 asha ca mucles


    jondaniel , aia era o gluma , oricum vad ca ti-e greu sa intelegi (mi-am dat seama cand ai comparat kia cu volvo ) ,cum zici tu , fiecare cu parerile lui
    3 2
  • LauCalin
    Adimo@
    Adimo, in primul rand daca tot vrei sa iesi din anonimat, conform referintelor tale, nu iti iei Mini, ci Fiat 500 sau Lancia Delta.
    Culmea e ca C30 e apreciat in toata Europa (wow, ce europeni prosti! :))). Am mers cu Volvo, v-am zis de ce imi place. In plus plansa de bord mi se pare super misto si logic organizata (deci si ergonomica). Unde ati mai vazut acel design deosebit la care se poate pune chiar si o carcasa transaprenta? ;) detaliile mici si aparent neinteresante pot atrage cumparatori.
    Cat despre siguranta Renault nu vreau sa intru in discutii interminabile. Ganditi-va numai ca Volvo a apartinut o perioada de Renault ;). iar pentru restul detaliilor da-ti un search pe google sa vedeti ce inseamna siguranta a la Volvo ;)
    3 2
  • @ Adimo
    Mai Adimo, chiar cu KIA compari tu Volvo? Un plastic ieftin comparat cu otelul suedez. Se stie ca masinile cele mai slab calitativ in interior sunt cele asiatice. Nu demult am avut un Lexus RX, iar interiorul m-a dezgustat. Masina, dupa 100 000 de km, nu se mai vedeau stantate treptele de viteza de pe schimbatorul de piele, iar usitele de la suportul de pahare nu mai functionau automat, numai daca trageai de ele. Asa ca nu cred ca ai fost convins si in cunostinta de cauza, cand ai comparat made in Korea plastic cu IKEA. Dupa cum zicera cineva de pe Automarket, voi, astia cu Kia Ceed'urile ati impanzit internetul, incercand sa faceti imaginea unui Maybach dintr-o masina de nivelul lui Logan.

    Inca ceva, mi-am amintit ca in 2007 vroiam sa cumpar un KIA Sorento, si cand l-am vazut in reprezentanta, am jurat ca a fost dat peste cap de cateva ori.... Literele stantate in Bull-bar, erau diferite intre ele, parca erau facute la ora de traforaj de niste incepatori. "Lemnul" din interior, era mai slab decat "lemnul" de pe dacia Loagn Edge,facuta pentru India. Si totusi, tu esti convins ca interiorul Kia este superior Volvo-ului.....
    2 2
  • @IKEA
    :))))) Ce tare e consateanul de mai sus. Imi place ca tu compari Volvo cu Ikea. Ikea face mobila de duzina, mediocra, care arata binisor si care costa cat sa nu iti para rau atunci cand o arunci. Ti-a iesit porumbelul pe gura. Frumoasa comparatia lui Volvo cu Ikea. Hi, hi

    Interesant domeniul auto. Discutiile pot continua la nesfarsit. Raman la parerile mele. Am condus Mini cooper la un drive test la A.Bavaria. M-a lasat fara cuvinte. Vroiam sa-l cumpar sotiei. Da a venit criza :) ......................
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru