Vineri, 16.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Luna februarie este în fiecare an una specială pentru Automarket. De vreo 8 ani încoace, unul dintre weekend-urile din februarie este rezervat pentru o ieșire lungă în vârful munților. Scopul inițial al acestei ieșiri a fost cel de a-l ajuta pe Ciprian, fotograful nostru, să găsească peisaje de iarnă fabuloase în care să fotografiem una-două mașini pe care vi le prezentăm ulterior în teste.
Între timp, însă, pe măsură ce timpul a trecut și Automarket a trecut de 10 ani de existență - suntem deja, la 12 ani, una dintre publicațiile auto longevive ale României - echipa publicației noastre s-a îmbogățit cu oameni noi și pasionați care mănâncă mașini pe pâine. Dacă echipa noastră rămâne una dintre cele mai sudate din presa auto românească - trei oameni au depășit 10 ani de când semnează articolele Automarket - există și foști membri Automarket care au plecat pentru a-și dezvolta carierele în zone în general conexe. Am rămas însă prieteni foarte buni și continuăm să discutăm și să ne vedem cu plăcere ori de câte ori avem ocazia. Ba chiar, din când în când, foștii noștri colegi ne mai ajută cu câte un material atunci când e nevoie de asta.
Ei bine, weekend-ul de la munte, care se întâmplă în fiecare lună februarie, e prilejul perfect pentru a ne reîntâlni cu toții o dată pe an și să derulăm amintiri și povești din momentele în care am lucrat împreună. Toți am început aici o poveste din pasiune pe când eram foarte tineri, iar între timp unii s-au căsătorit, alții s-au așezat la casele lor și se pregătesc de asta, în timp ce alții - deocamdată doar cazul meu - au copii. Iar o dată pe an ne vedem cu toții în zona Moeciu-Bran ca să ne povestim întâmplările din ultimele 12 luni.
În acest an, din această ieșire s-au născut patru teste cu ședințe foto spectaculoase: Audi A8, Volkswagen T-Roc, Mini Countryman JCW și BMW X5 Plug-in Hybrid. Dar, pentru că Tiguan-ul din testul nostru de anduranță a fost și el prezent la locul faptei, am decis să-i provoc pe colegii mei - actuali sau foști - să-și spună părerea despre designul exterior al modelului german.
Aș fi vrut să-i invit pe toți să-l testeze și să ne spună cum merge mașina, dar timpul scurt și faptul că am fost ocupați cu alte 4 mașini mi-au cam dat planurile peste cap. Tot răul spre bine, însă: încă nu am discutat în detaliu despre designul lui Tiguan în cadrul acestui test, deci avem un motiv numai bun să facem asta acum.
Le-am adresat prietenilor mei cinci întrebări legate de designul lui Tiguan. Iar răspunsurile lor sunt mai jos. Dacă vreți să răspundeți și voi la cele 5 întrebări, sunteți invitații mei în secțiunea de comentarii.
Bogdan Mirică, redactor Automarket.ro. Cel mai longeviv membru al echipei de redactori. Se ocupă de teste, features și alte materiale de fond care dau valoare portalului nostru. Colaborează și cu alte publicații scrise din România și este prezentatorul emisiunii La Volan de la Digi.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Stopurile sunt din altă lume. Altă lume decât cea Volkswagen. Să nu mergem atât de departe.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Proporțiile caroseriei te fac să crezi că nu vorbești chiar de un SUV în adevăratul sens al cuvântului. Pare mai mult un break înălțat.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
I-aș pune farurile lui Arteon. Ar ieși cea mai ciudată și curajoasă combinație pe care a încercat-o VW vreodată.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Contează în proporție de 30% poate chiar 40%. Altfel, cum îți explici succesul unor modele care nu aveau nici un fel de istorie în acest domeniu: Peugeot 3008, Seat Ateca.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
I-aș da un 9 pentru seriozitate, pentru coeziunea formelor, pentru sinonimia dintre partea frontală și posterioară, pentru unghiurile ascuțite și pentru curajul de a integra acele stopuri cu LED.
Daniel Popescu, redactor Automarket. Specializat pe motorsport și tehnologie, Daniel e unul dintre cei care vă oferă deja de peste un deceniu texte și povești pe Automarket.ro. Colaborează cu alte publicații scrise auto, dar și cu site-uri de tehnologie.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Elementul care îmi place cel mai mult la Tiguan este grila care se prelungește în părțile laterale până la nivelul blocurilor optice.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Forma neregulată și alungită a stopurilor.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Aș schimba stopurile cu unele care să semene mai mult cu cele de pe Polo, adică să aibă o formă mai compactă, nu alungită.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Pe o scară de la 1 la 10, aș încadra designul undeva la pragul de 5 ca importanță în segment. Nu cred că designul joacă un rol esențial în decizia de achiziție în segment. Succesul lui Nissan Qashqai, care nu este cel mai “frumos” model din segment, demonstrează acest lucru.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 8/10.
Cornel Șocariciu, redactor Automarket.ro. Unul dintre cei mai noi membri ai echipei noastre. După ce și-a început cariera în presă acum 7 ani printr-o colaborare cu Automarket, a trecut pe la o serie de reviste auto, implicit AutoBild, până să ajungă în 2017 in nou la Automarket, unde e acum om de bază.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Din punctul meu de vedere, cea mai interesantă parte de design exterior o reprezintă capota. Nervurile exterioare sunt urme de masculinitate, iar faptul că se continuă cu montanții A reprezintă un element stilistic puternic.
2.
Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?Poate cele mai enervante elemente pe care le identific la nivel de design sunt prizele de aer false.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Dacă aș putea schimba ceva la Tiguan cu siguranță mi-aș îndrepta atenția către aripile laterale. Consider că Tiguan ar avea nevoie de "umeri" mult mai proeminenți.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Segmentul SUV-urilor compacte este unul foarte disputat, iar în multe dintre cazuri, clienții merg pe design. Mulți rivali de-ai lui Tiguan oferă opționale sau motorizări asemănătoare, așa că un element bun de departajare îl reprezintă tușele trasate de designeri.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 7.
Petre Barac, redactor Automarket. Petre este un alt membru nou al echipei noastre. A intrat în rândurile Automarket anul trecut și se ocupă de zona de știri. Colaborează și cu o revistă de business în limba engleză.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Spatele și stopurile LED
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Grila și farurile
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Aș schimba partea frontală cu cea de pe VW Arteon.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
După preț și dotări, consider că designul este cel mai important în segmental SUV-urilor compacte.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 7 la design.
Ciprian Mihai, fotograf Automarket. Artistul grupului. Și-a început cariera profesionistă de fotograf auto la Automarket acum aproape 10 ani, iar de atunci a devenit unul dintre fotografii români cel mai bine cotați pe plan internațional. Realizează, printre altele, atât galeriile foto Automarket, cât și ședințe foto oficiale ale constructorilor auto.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Partea din spate, stopurile ascuțite și design-ul 3D. Îmi place modul în care a evoluat design-ului față de modelul anterior. Mașina a devenit mai serioasă și mai agresivă.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Având în vedere noua gamă VW, trecând de la design familist la un design mai impunător, noul VW Tiguan este o reușită din punct de vedere al formelor.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Linile noului Arteon s-ar integra bine în design-ul lui VW Tiguan, fiind deja o mașină construită prin design și linii agresive.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Succesul unui SUV din clasa compactă este dat în proporție de 80% de aspect. Asta pentru că nu vorbim despre o mașina la care să conteze abilitățile extreme 4x4. Poate doar câte un drum de munte iarna. De aceea, bătălia în momentul de față în clasa compactă este bazata pe aspect exterior și pe tehnologia pe care o oferă modelele. Iar VW Tiguan a reușit la ambele capitole din punctul meu de vedere.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 9.
Claudiu Stanciu, database Automarket. Se ocupă de o zonă pe cât de complexă, pe atât de importantă pentru Automarket: baza de date cu informații tehnice și detalii despre mașinile de pe piață și nu numai. A lipsit de la întâlnirea de la munte din motive personale, dar se revanșează data viitoare.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Farurile LED.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Partea frontală. Este prea scurtă din punctul meu de vedere și mașina pare "îndesată".
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Difuzorul spate cu cel de pe Touareg-ul care iese din producție.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Consider că este destul de important, deoarece vorbim despre un segment care se află într-o continuă creștere și tot mai multă lume trece dinspre segmentele convenționale (sedan/break) către ceva mai spațios și cu o vizibilitate mai bună asupra traficului.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 7.
Sebastian Toma, ex-redactor Automarket. Și-a început cariera de jurnalist la Automarket, unde a fost om de bază timp de 8 ani. Apoi a trecut la jurnalism auto în limba engleză, iar acum povestește despre mașini la Cavaleria.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Partea frontală a lui Tiguan mi se pare cel mai reușit element stilistic al acestui model. Îmi place cum au legat grila frontală de blocurile optice și au reușit să integreze în același timp și linia de design a mărcii. Liniile se leagă atât în ceea ce privește elementul stilistic din blocurile optice, cât și la întâlnirea dintre capotă și grilă.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Montantul C și ultimul rând de geamuri de lângă el. Lasă impresia că mașina este „cocoșată”, într-un fel. Așa îmi lasă mie impresia, cel puțin.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Aș schimba forma geamurilor spate și a montantului C cu cele de pe Touareg-ul pe care Volkswagen este pe cale să îl înlocuiască. Felul în care sunt rotunjite elementele respective pe Touareg parcă se potrivește mai bine unui SUV și ar putea să arate mai interesant astfel.
Sigur, s-ar putea să mă înșel și să strice tema angulară a design-ului.4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Clienții de SUV-uri compacte țin la design, asta e clar, deoarece toți producătorii din segment se bat pe acest aspect și nu pe elemente cum ar fi comportamentul pe teren accidentat și capacitățile off-road. Ca să nu mai vorbim despre preț sau alte aspecte.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Cred că nota 7.5 i s-ar potrivi lui Tiguan la design în raport cu rivalii. Nu este o mașină urâtă, dar nu îl poți considera frumos cu adevărat și nici nu iese în evidență atunci când îl pui într-o parcare imaginară cu Peugeot 3008, de exemplu. Sigur, liniile mai temperate ale modelului Volkswagen ar putea fi avantajoase pe termen lung, pentru că nu vor fi demodate peste zece ani, să zicem, dar nici nu rup gura târgului astăzi.
Dragoș Băltățeanu, ex-redactor Automarket. Cel mai experimentat om care a trecut pe la Automarket. Și-a început cariera acum aproape 20 de ani și a trecut pe la câteva dintre cele mai cunoscute reviste de profil din România. Din 2015 scrie în engleză pentru DriveMag.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Pentru mine, noul Tiguan arată cel mai bine din profil. Este un automobil solid cu linii clare și precise, fără prea multe înflorituri de design. Privită din față, mașina pare mai lată decăt este datorită liniilor simple alese pentru design.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Probabil blocurile optice frontale. Designul rectangular nu le face dreptate. Dar atunci când sunt aprinse, această senzație se diminuează. Îmi place însă cum sunt integrate cu grila radiatorului.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Nu as schimba nimic, chiar daca există elemente care nu ma atrag. Tiguan arată bine și se integrează perfect în linia actuală de design propusă de constructorul german.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Pentru o anumită categorie de public, designul exterior contează enorm. Unii preferă un look mai avangardist, alții un stil mai clasic. Nu contest importanța designului în decizia de cumpărare a unui SUV compact, dar cel mai important aspect, în opinia mea, este feelingul pe care îl ai la volan după ce ai condus mașina.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Pentru Volkswagen Tiguan, nota mea la design este 8.
Petre Jianu, ex-database Automarket. Petre s-a ocupat timp de doi ani de baza de date Automarket și a avut grijă să vă ofere informațiile tehnice corecte și prețurile la zi în secțiunea noastră de Mașini Noi. O muncă migăloasă care necesită atenție, lucruri pe care "nea Jean" le-a stăpânit perfect.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Grila frontală, pentru că seamănă cu cea de pe Amarok V6. Îi da un aer mai masculin.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Luminile LED pentru semnalizare din blocurile optice față. Nu mi se par foarte bine integrate.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
Capota de pe Arteon. Îmi plac nervurile mai pronunțate și faptul că acestea continuă peste grila frontală.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Cred că designul exterior este un criteriu important în alegerea unui model din segment. Sunt de parere că modelele din același segment ale diferiților producători ofera experiențe similare la volan, și tocmai de aceea designul este cu atât mai important. Nu mai vorbesc despre faptul că multe oferă în mare aceleași soluții tehnice, dar cu caroserii diferite - vezi Grupul PSA, de exemplu.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 7.
Florin Tudor, ex-database Automarket. Florin e îndrăgostit de mașini și de cifrele care gravitează în jurul lor. Tocmai din acest motiv a fost omul potrivit pentru partea de suport pe baza de date Automarket. Acum se ocupă de marketing online, dar rămâne la curent cu tot ce se întâmplă în lumea auto.
1. Ce element exterior îți place cel mai mult la Volkswagen Tiguan?
Hayonul si blocurile optice moderne din spate, desenate în armonie cu liniile curate ale caroseriei.
2. Care-i elementul care-ți displace cel mai mult la exteriorul lui Tiguan?
Nu-mi plac luminile LED de la baza blocurilor optice din față. Linia aceea întreruptă, cu design de ''mărgele'', nu mi se pare potrivită cu restul designului simplu și modern pentru că încarcă semnătura luminoasă. Alt efect ar fi avut daca linia LED ar fi fost ca o nervura continuă, fără fascicule individuale.
3. Ce parte ai schimba pe Tiguan cu alta existentă în familia actuală Volkswagen?
As profita la maxim de semnătura luminoasă și de liniile dinamice dezvoltate pe Arteon: bara față și difuzorul de aer din spate arată impecabil la Arteon.
4. Cât de mult crezi că contează designul exterior în segmentul SUV-urilor compacte? (rivali direcți: Qashqai, 3008, Sportage, Tucson, Grandland X, etc).
Pe o scară de la 1 la 5 (unde 5 e maxim și 1 e minim) aș zice 4. Adică nu este cel mai important factor, dar e important. Pentru că exista o concurență puternică, iar o mare parte a publicului de SUV-uri din clasa C își doreste și o mașină de statut, nu doar tehnologie și versatilitate.
5. Dă-i lui Tiguan o notă la design de la 1 la 10 luând în considerare reperele din segmentul lui.
Nota 8. Pe locul 1 pentru mine este Toyota CHR, apoi Peugeot 3008, iar apoi Tiguan.
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu