de Mircea Meșter
Duminica, 13.09.2009
-
-
Trimite pe:
Arhetipul zgarcitului din literatura romaneasca poate fi un alter ego perfect al lui VW Polo 1.6 TDI de 75 CP. Daca personajul lui Delavrancea este aruncat in penibil de autor, inginerii Volkswagen reusesc sa puna umarul la o reusita tehnica interesanta. Desi are un rezervor de 45 de litri, modelul german ne-a dat lectii de consum, facandu-ne sa uitam de benzinarii si de eterna problema a realimentarii. In plus, versiunea de echipare Highline ofera destule argumente pentru ca modelul testat sa devina unul dintre fruntasii segmentului. Reversul medaliei: pretul ceva mai piperat decat cel al concurentei directe.
Motor / Transmisie
Motorul TDI de 1.6 litri cu filtru de particule si cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte nu este o noutate, astfel ca nu vom insista prea mult pe marginea comportamentului acestuia. Vorbim de un motor construit pentru a-i multumi pe clientii care vor un model cu consum foarte scazut, cei 75 de cai putere atinsi la 4000 de rotatii pe minut fiind dublati de cuplul interesant, de 195 Nm, al carui varf este atins la doar 1500 rpm. Polo 1.6 TDI a dovedit ca se descurca onorabil atat in oras cat si pe sosea, acolo unde s-a desfasurat 90% din testul efectuat de Automarket. Cutia de viteze dezvoltata de Volkswagen are treptele relativ lungi, insa foarte precise, orientarea spre consum fiind estompata de un comportament corect al modelului german. In toata aceasta mare de cifre si valori, cea mai relevanta este cea a cuplului, care transforma o masina al carei principal avantaj este consumul intr-una care poate sa se treaca peste media nivelului dinamic al clasei. Altfel spus, daca ai nevoie de zvac, esti invitat sa ajungi la 2300-2700 rpm, acolo unde cuplul si puterea fac echipa buna pentru a te scoate din incurcatura. Atat in oras, in trafic aglomerat, cat si pe sosea, in cazuri de nevoie extrema. Evident, pentru cei care isi doresc ceva mai mult, Volkswagen ofera o versiunea de 90 de cai putere a aceleiasi unitati de 1.6 litri TDI, aceasta dezvoltand cu 15 CP si 35 Nm mai mult
Consum
Am avut la dispozitie trei masini intr-una singura. Am lasat in spate orasul aglomerat, testul cu Polo efectuandu-se pe un traseu Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Transfagarasan-Brasov-Ploiesti-Bucuresti, adica pe un traseu extrem de complex, ale carui caracteristici includ atat rute de viteza inalta, cum este autostrada, cat si urcusuri dificile sau sosele senzationale ca suprafata de rulare si peisaj, cum este cea care face legatura dintre Sibiu si Brasov. Am inceput pe autostrada, acolo unde, la o viteza constanta de 140 de kilometri pe ora, Polo a consumat 5.9 litri/100 km. A fost primul contact cu modelul german, iar ceea ce urma avea sa ne arate ca avem de-a face cu o masina 100% de consum. Transfagarasanul (urcare si coborare) a luat 4.1 litri/100 km, in conditiile in care nu am facut rabat de la depasirile inerente in turatie ridicata de pe un astfel de traseu si in conditiile in care consumul la urcare a ajuns la 6.6 litri/100 km. In sfarsit, pe soseaua Sibiu-Brasov, am realizat un experiment. Avand in vedere ca am gasit o sosea cvasi-libera, am parcurs 80 de kilometri intr-un regim de rulare super-economic. Am rulat constant cu 70 de kilometri pe ora, in treapta a cincea, acolo unde turometrul statea agatat de 1150 rpm. Rezultatul final al "operatiunii": un incredibil 2.8 litri, cu farurile, sistemul audio si aerul conditionat pornit si cu doua persoane si bagajele aferente la bord. In sfarsit, reintoarcerea la Bucuresti pe un DN1 cu trafic mediu ne-a indicat 3.8 litri/100 km. Per total, consumul extraurban mixt al lui Polo ne-a aratat 4.1 litri, cu o idee mai putin decat ceea ce Volkswagen prezinta in cartea tehnica a modelului (4.2 litri/100 km).
Interior
Versiunea testata de Automarket, Highline, este cea mai bogata dintre cele oferite de Volkswagen, astfel ca elementele interioare care completeaza peisajul interior al modelului se ridica la un nivel ridicat in comparatie cu media segmentului. Este la fel de adevarat ca Automarket a testat anterior versiunea Comfortline a lui Polo, aceasta din urma fiind mai mult decat modesta la capitolul dotari. Pe de alta parte, Polo se claseaza peste concurentii sai din segment la capitolul calitate a materialelor, imbinari si egonomie. Plansa de bord este curata, in clasicul stil german, acest lucru traducandu-se intr-un nivel ergonomic ridicat la nivelul comenzilor. Pozitia la volan a fost studiata intens de germani, soferul fiind usor de multumit, indiferent de gabaritul sau de inaltimea acestuia. Exista si cateva elemente ceva mai problematice la nivelul habitaclului. Una dintre acestea este reprezentata de comenzile electrice ale oglinzilor laterale. Mini-joystick-ul care regleaza oglinzile are o logica inversa modului normal de functionare, miscarea sa verticala antrenand in mod ciudat reglarea spre stanga a oglinzii. In sfarsit, un element relativ este spatiul destinat pasagerilor din fata. Inginerii si designerii Volkswagen au ales solutia unui tunel al consolei centrale destul de ridicat, aceasta transformand locurile frontale in doua "celule" bine definite. In cazul in care pasagerii sunt ceva mai mari in gabarit, spatiul ar putea sa devina problematic. In sfarsit, volumul portbagajului, un alt element notat la acest capitol, se afla in media clasei, cu plus/minus 10-15 litri in comparatie cu principalii concurenti de pe piata.
Preţ de achiziţie
Polo este una dintre cele mai scumpe alegeri din segmentul mic, iar cei de la Volkswagen stiu foarte bine acest lucru. In aceste conditii, germanii au incarcat sa echilibreze in masura in care s-a putut balanta prin includerea in pachet a unor materiale de top si printr-un nivel ridicat al finisarilor. Practic, in Polo te simti in multe momente ca intr-un Golf, iar aceasta afirmatie nu este deloc una hazardata. Versiunea testata de Automarket are un pret de pornire de 14.818 euro cu TVA inclus, cele cateva elemente optionale de la bordul exemplarului de test (Climatronic, alarma, radio CD cu MP3, culoare metalizata orange) ducand pretul masinii la 16.034 de euro cu TVA inclus. Trecand peste faptul ca la acest pret poti sa iti cumperi un Highline in versiunea de motorizare de 1.6 litri si 90 de cai putere, pretul este mai ridicat decat cel al modelelor concurente. Pentru exemplificare, aflati ca un Clio 1.5 dCi 85 CP in versiune superioara Exception costa doar 12700 de euro, iar un Ford Fiesta 1.6 TDCi 90 CP in versiune de echipare Titanium costa cu putin sub 15.000 de euro.
Siguranţă
Volkswagen a implementat sistemul ESP in serie pe toate versiunile gamei Polo odata cu lansarea noii generatii a modelului sau de segment mic. Pe langa ESP cu asistenta la pornirea din panta si ABS, Polo vine in serie cu sistemele EDS (electronic limited-slip differential), ASR (anti-slip regulation), MSR (engine braking control) si cu sase airbag-uri. In ultima repriza de teste EuroNCAP, Polo a reusit sa primeasca cinci stele la siguranta, cu 90% din punctajul maxim pentru siguranta pasageriulor adulti si cu o valoare excelenta, 86%, la capitolul "Protectia pasagerilor copii". La aceasta ultima categorie, Polo a realizat cel mai bun punctaj dintre modelele testate in aceeasi sesiune, indiferent ca ele au fost SUV-uri (Kia Sorento, Skoda Yeti) sau adversari in acelasi segment (Citroen C3).
Ţinută de drum
Noul Polo mosteneste o tinuta de drum buna de la generatia anterioara, comportamentul rutier inducand senzatia de siguranta. Suspensiile sunt definite in principal pentru rularea in conditii urbane, insa provocarile din virajele traseului de test nu au scos la iveala probleme de niciun fel la nivelul stabilitatii, in conditiile in care ruliul este limitat de dimensiunile reduse ale masinii. Suspensiile se comporta bine pe sosele perfecte, insa ramane de vazut care este raspunsul acestora in "razboaiele" din orasele romanesti. Directia este destul de exacta, insa timpul de raspuns ar fi putut fi mai bun pentru ca manevrele pe suprafetele mici in oras sa nu implice probleme.
Vizibilitate
Oglinzile laterale au o suprafata destul de mica, platind tribut designului exterior al capacelor acestora, Totusi, dupa o perioada de timp de acomodare, aceasta problema este uitata. Asta pentru ca suprafetele vitrate ale modelului sunt completate de pozitia la volan foarte buna pentru o vizibilitate buna. Alte mici probleme se regasesc la nivelul montantilor lunetei, care sunt destul de grosi pentru un model din acest segment.
Tehnologie
Versiunea testata de Automarket pune la dispozitia clientilor o serie de elemente tehnologice care sustin pozitia modelului in segmentul sub-compact. Asa cum ati aflat la capitolul "siguranta", noul Polo se prezinta la apel cu pachetul ESP in standard, prezenta acestuia si a celorlalte elemente de siguranta activa disponibile pe Polo (EBD si ASR) fiind una dintre explicatiile pentru pretul relativ ridicat al modelului german. La capitolul confort, Polo Highline vine cu un pachet audio cu CD Player RCD 210 care nu recunoaste formatul MP3, insa modelul testat avea un pachet RCD 510 care a rezolvat aceasta problema. Display-ul touchscreen central reuseste sa completeze inteligent atat designul, cat si caracteristicile tehnice ale modelului, acesta adunand in acelasi loc accesibil toate elementele absolut necesare la bord.
Design
Asa cum am spus-o si in ocaziile anterioare (Automarket a testat pana acum alte doua versiunide motorizare ale lui Polo), modelul german reuseste sa concentreze in linii elegenate si simple intreaga filosofie de design a Grupului Volkswagen. Daca atunci cand Golf a abordat aceeasi linie au existat voci care acuzat conservatorismul de care dau dovada designerii companiei germane, noile linii ale lui Polo aduc o diferenta imensa fata de generatia anterioara. Schimbarile sunt insa, in corpore, unele pozitive.
Date tehnice - Volkswagen Polo (2009-2014) 1.6 TDI CR 90CP Highline |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1598 |
Lungime mm
3970 |
Putere maxima CP (rpm)
90 (4200) |
Latime mm
1682 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (1500) |
Inaltime mm
1462 |
Viteza maxima km/h
180 |
Greutate kg
1157 |
Acceleratie 0-100 km/h s
11.5 |
Ampatament mm
2470 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
45 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
280 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Volkswagen Polo (2009-2014)
2.Pentru Automarket - cum calculati voi consumul la masinile testate? De exemplu la acest VW Polo 1.6TDI. Sa nu-mi spuneti de computerul de bord, ca nici nu vreau sa aud. Clar are eroare, intr-o mica sau mare masura, orice computer. Plinul dupa plin, la benzinarie, este sfant.
3.Apropo de consumul masinilor, sa precizez ceva. Dupa ce se schimba uleiul si filtrele, cateva luni motorul e ok. Data fiind situatia "particulara" din Romania, am observat ca dupa o perioada, filtrele sunt negre precum taciunele, iar uleiul foarte uzat (aici depinde si de calitatea uleiului). In consecinta, mi-a consumat mai mult fata de obicei, si ma tot intrebam ce are motorul, masina fiind noua si in garantie. Cum am facut revizia de 1 an, si-a revenit miraculos iar liniutele scad mai greu.
Asadar, daca vreti sa aveti consumuri superbune....schimbati uleiul si filtrele la 10 000km.....motorul sa fie fff bine reglat, deci aprinderea sa fie buna....benzina sau motorina de calitatate.....evitati drumurile scurte, pt ca va consuma mult de tot cu motorul rece......prin oras mergeti "suplu si gratios"........iar la drum lung, vorba lui Gerhard Plattner - "masina trebuie sa curga, in ultima treapta", evident la o viteza decenta, pt consum.
Toate bune!
nu 14 cat are Polo ! Se justifica o diferenta suplimentara de pret peste 3000 euro fata de un Clio Exception full-option ?? Nu cred !
inceput de Q7 XEROXAT IN Q5 si continuat cu golf xeroxat in polo...
au murit designerii VAG
lasa vrajala ca VW a stat 20 de ani cu acelasi motor ! Au tras mata de coada ani la rand, tocmai de zgarciti ce sunt... sa nu faca investitii prea mari... in 1989 a aparut primul TD (copie a unui motor naval redus la scara pt a incapea sub capota), iar in 2006 au facut o interventie dar nu pt a pune ceva, ci pt a scoate! asta a fost intercooler-ul . Acum dupa mai bine de 10 ani s-au gandit si ei sa puna commonrail si dupa ce ca fac ceva la nu stiu cat timp, fac si prost !
Polo din pacate este prea scump si prea aproape de Golf si nu merita achizitionat. Dar in rest este cea mai inchegata masina din clasa.
Ca sa nu mai vbim ca vechiul Polo(clasa mica) cu motor 1.9tdi la 130cp consuma 7% in oras, adica acelasi consum cu o Laguna 2 (clasa medie) 1.9dci 130cp... wtf ?!
S-a calculat ca 1.6 TDI este cu 620 de euro mai scump decat arhaicul 1.9 TDI. Credeti ca se merita, luand in calcul ca au puteri comparabile? Sa ma taxeze suplimentar cu 620 euro pentru o chestie de bun simt, cum e confortul acustic, cand Renault ofera asta in pretul marcii de cand hăul..?
Taxezi suplimentar intrarea in normalitate ! Numai VW se poate asa ceva!
luati voi masini scumpe, io vreau o masina buna...
parerea mea
Eu prefer calitatea si rafinamentul unui Clio, fabricat in Franta (12.700 euro full) decat sa fiu tras pe sfoara de parsivii astia de la vw
Dar cum ziceam mai sus, prostia costa!!!
Prin comparatie la Clio o climatizare automata e 180 euro, care oricum e standard la Exception(full-option). Tot standard sunt si geamurile fumurii,volanul multifunctional, tempomatul si sistemul audio de hi-fi...in plus are card "maini libere" (sistem keyless), dotare care n-o gasim la polo. La polo se da tapiterie textila, la Clio in combinatie cu piele + faruri adaptive de viraj, s.a.m.d. Totul la 12.700 euro.
Oricum toata lumea stie ca vw are cele mai zgomotoase motoare pe benzina, iar cu cele diesel, tot ce au facut a fost sa intre in normalitate. Clio are motoare diesel silentioase de pe vremea cand vw se juca cu aia in praf si impartea combine agricole...
Viteza maxima la polo 1.6tdi 105cp e 190 km/h, deci e imposibil sa atingi 200 cu motorul "strans", chiar cu eroarea maxima de 8 km/h. Asa cum minti ca ti-ai cumparat polo, inventezi si de Clio.
Sunt vulpoi batran, miros un impostor de la distanta...
Cine da 16.000 euro pe un Polo are bani suficienti si va fi amuzat de comentariile idioate de pe un forum.
De ce oare se vinde Mini, care e mai mic decat Polo si costa dublu oare? Pentru ca unii oameni nu sunt multumiti de masinile de 10.000 euro isi doresc mai mult si isi permit mai mult. Asta e, capra lor e mai grasa si mai frumoasa decat a voastra.
O masina de 15.000 euro e mult mai misto decat una de 10.000 euro. Oriunde, oricand primesti ceea ce platesti. Clio nu are nicio treaba cu Polo. Doar pentru cineva care nu isi permite Polo, Clio e mai bun.
La vw platesti mult mai mult decat face masina respectiva fara a primi nimic special in schimb. Eventual fum, service de kk si tehnica din deceniul trecut(vezi motoareale de 1.2 si 60 cp, 1.4 si 85 de pe polo).
Mai deschide ochii tataie.
Prostia costa in continuare
Din declaratiile consilierilor de vanzari vw, climatronicul chiar atat costa: 1200 euro ! Stiu... e mult, dar nu e absolut nicio greseala!
In privinta Clio, nu cred ca exista 2 modele care sa poate reusi consumuri la fel de bune. gen 3,4 - 3,9 la 130 km/h. Poate noul Polo si 207. In plus Clioul meu la, 70 km, nu a avut inca nicio problema de piese importante care sa cedeze, cum am mai observat la Fiesta sau Corsa. Poate e un caz singular, dar la pretul sau va asigur ca ofera un randament pret/exploatare/satisfactie mai mare decat concurenta.
Inseamna ca poti fi pacalit foarte usor. Ai grija ca pe strazi sunt multi pedofili cu dulciuri in mana.
motoarele reno sunt mult mai evoluate, nu se pot compara si nu s-au comparat niciodata cu vw, la fel ca si cutiile. daca exista vreun posesor de reno cu probleme de motor si cutie, sa ridice mana sus. cei cu vw care va simtiti cu musca pe caciula, ciocu mic.
have fun
Acum ca am lamurit problema, sa trecem la ce ne doare pe toti. Tin sa va anunt din start ca vorbesc din experienta, o experienta ce provine nu din "auzite" sau de la "prieteni" ci din curtea mea proprie.
Cand eu aveam 10 ani, tatal meu avusese deja, fara sa exagerez vreo 10 masini si anume : Dacia, Talbot, Lada si altele de care numai imi aduc aminte. La toate a schimbat cate ceva, mai mult sau mai putin. Cand am implinit 19 ani, mi-aduc aminte cand tatal meu a cumparat un VW Vento 1.8 benzina care avea gaz din fabrica, linie audio pioneer cu 12 boxe etc. Masina era din 98 sau 99 fabricata iar asta se intampla in 2001. Mi-aduc aminte ca ma simteam, desii stateam in spate ca intr-o limuzina. Pana acum nimic senzational in povestirea mea dar...masina de 3-4 ani si tatal meu era al 5-lea proprietar iar masina avea 130.000 de km pe bord desii reali avea cam 300.000 de km, am aflat asta mai tarziu.
Intre timp, din 2001 anii au trecut, eu in 2005 am fost in DE si mi-am cumparat un VW LUPO iar in 2006 tatal meu avea cam 550.000 de km facuti cu Vento . In 2006 am mers 4 persoane cu Lupo, fratele mama si tatal in DE si ei si-au achizitionat un Audi 1.9 TDI - 131 CP, 6 viteze, pe care mi-aduc aminte si acum, tatal meu spunea ca probabil se conduce ca Talbotul lui pe motorina ( el vorbea de un SDI dar nu stia ce vorbeste ) asta pana a iesit pe Autobahn cu el. Acel Audi era fabricat si inmatriculat in 2004 deci avea 2 ani si fix 145.000 de km reali. Acum in 2010, are 600.000 de km si ai mei fac zilnic 250 de km pe zi cu el si probabil o sa mai duca pana o sa ii pice motorul. Eu cu VW Lupo am aproximativ 200.000 de km facuti in 5 ani.
Hai sa nu mai vorbesc de tara, sa vorbesc de mine. Am 200.000 de km in 5 ani. Ce am schimbat ? Ulei si toate filtrele la fix 10.000 de km. Benzina cifra octanica 100 la fiecare plin, am avut momente cand am alimentat si cu 56.000/litru la pompa. Ce am schimbat ? Distributia la fiecare 60.000 de KM., Cureaua de alternator la fiecare 100.000 de km ( am o manie cu aceasta curea la orice autoturism indiferent de marca ) placute de frana la 50.000 de km, discuri la 100.000 de km. Am schimbat amortizoarele de 2 ori la fiecare 100.000 de km, rulmenti cei de pe fata de 2 ori la fiecare 100.000 de km si cei de pe spate acum 2 saptamani...incepusera sa scoata zgomot. Mentionez ca sunt maniac in a feri pe cat posibil gropile si poate si de-asta nu am schimbat bucsele pana acum, nu bate, nu troncane, nici un zgomot in habitaclu....
De cate ori am ramas in drum cu Vento, Audi sau Lupo ? Niciodata
Am bagat bani in consumabile si in piese ? Bineinteles, tatal meu la 400.000 de km a schimbat la Audi turbina si acum o luna alternatorul. Cum a mers el cu Audi-ul ? Pai sa va spun eu : nu conteaza vara, iarna. Intra in el la 3 dimineata si ii da cheie din prima, nu asteapta nimic, pleaca cu masina. Vine de la un drum de 1000 de km, opreste masina. Cand schimba uleiul ? Are Longlife dar el schimba cand isi aduce el aminte, degeaba ii arata in bord SERVICE OIL. Gropile din tara noastra ? Nu stiu daca a ratat vreuna, le ia pe toate.
Concluzia: eu inca nu imi permit un Audi, desi am mers si eu cu el sa zic vreo 10.000 de km. Nici macar un Golf nu stiu daca mi-as permite sa il intretin la standardele din Germania, desii un Lupo eu zic ca mi-l permit, foarte greu cu banii, cam la limita dar mi-l permit.
Nu o sa vin cu argumente de genul, ati intrat pe Wikipedia la pagina dedicata Volkswagen sau Audi ? Ati urmarit vreo emisiune pe Discovery care relateaza istoria acestor marci ?
Acuma va intreb si eu pe dumneavoastra, cei care sustineti ca un Logan e mai fiabil decat un Passat. Ati mers vreodata cu un Audi cateva mii de km ? Ma refer sa il conduceti personal. V-ati urcat vreodata intr-un Passat CC, sa stati in dreapta, nu sa il conduceti voi. Ei bine, eu am mers in mai multe Renault-uri si cu ele si in dreapta lor, cu Clio am mers, cu Laguna am mers, cu Peugeot 207, cu Citroen C5, C1, si lista poate continua.
Cum puteti voi sa faceti asemenea afirmatii ? Sa comparati VW cu Renault ? La ce ? Toate au 4 roti, un volan si alte chestii asemanatoare insa ceva le diferentiaza. La fel ca noi oamenii, cu totii suntem construiti la fel dar aratam diferit si oricat mi-as dorii nu arat ca Brad Pit si nu am creierul lui Einsten si nici banii lui Bill Gates.
Asa si cu masinile si cu oamenii pe care le conduc. Nu o sa rad de tine pentru ca ti-ai cumparat un Renault Laguna iar tu sa nu razi de mine ca merg intr-un VW Lupo pentru ca masina asta merita respect, nu pentru literele VW ci pentru ceea ce este, istoria ei de cand a iesit pe poarta fabricii si pana in clipa in care va muri.
Daca a costat mai mult un VW decat un Renault pana in ziua de azi, nu este numai din cauza emblemei si a numelui. Poate maine o sa ii cumpere chinezii pe VW si pe Renault cei de la Mercedes si atunci VW va deveni un basm, insa pana atunci hai sa ne mai cultivam un pic, sa invatam sa scriem corect pe Internet, sa ne documentam si sa ne lasam amprenta prin prisma experientei dobandite, nu din auzite si nu din povesti vanatoresti. Daca nu va place ce am scris, va spun decat atat ca poate asa o sa intelegeti: Sa traiti bine !!!
Masina personala este vw, iar la serviciu am 2 ford focus pe care le conduc uneori. Pot sa va spun ca vw imi lasa mult mai multe senzatii placute decat ford-ul. Incercati sa faceti comparatii cu masini pe care le-ati condus voi mai mult timp, nu auzind comentarii pe la prietenii de la coltul strazii.
La servici am avut de la Dacie, Hunday Tucson 2.0 CRDI, Peugeot 206 1.4, Skoda Octavia 1.9TDI, Opel Astra 1.7CDTI, Opel Vectra 1.9CDTI dar cand ajungeam acasa si dadeam o tura cu Audi A3 1.9 TDi si ulterior cu Golf V 2.0TDi (putere, cuplu, comfort, directie, cum nici una dintre masinile de mai sus nu le avea) imi dadeam seama ce inseamna masina.
Acum ne-am comandat un POLO 1.2TSI DSG HL si asta fara nici macar un drive test, si va spun ca nu o sa regret alegerea.
Daca omul vrea sa dea banii pe o masina ce aveti voi de-l injurati, nu-s banii vostri.
Si pentru cei care nu au habar ce inseamna TDI v-as sugera sa vedeti cine tot castiga cu astfel de motoare la Le Mans in ultimii ani.
Nu mai bine