Joi, 01.03.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cred că briceagele Victorinox din colecţia Swiss Army au fost preferatele tuturor în copilărie. Visul de a avea o unealtă care taie şi deschide tot fascina pe oricine. Aveai la îndemână un cuţit, un desfăcător de conserve, o şurubelniţă, o forfecuţă şi câte şi mai câte chestii utile dacă ai fi rămas abandonat în sălbăticie.
Volkswagen a preluat ideea şi a adaptat-o. S-a născut astfel Passat Alltrack, o maşină care promite să fie bună la toate: confortabilă, economică, fiabilă, dispusă să abordeze orice tip de teren. Nemţii au creat o maşină conglomerat, ce însuşeşte versatilitatea unui Passat, cu confortul unui CC şi performanţele off-road ale unui Touareg.
Volkswagen Passat Alltrack (2012-2015)
2.0 TDI 177CP Alltrack BMT DSG 4Motion
- Pret de pornire 27.001 €
- Pret model testat 33.699 €
- Taxa auto 405 €
Motor / Transmisie
Ce putea fi mai potrivit pentru testul nostru decât dieselul vedetă, 2.0 TDI de 170 de cai putere, unitate foarte apreciată în România. Bagajul de putere este completat de un cuplu motor generos, de 350 Nm, menit să urnească din loc un break de aproximativ 1700 de kilograme.
Momentul motor oferă un impuls bun la călcarea pedalei de acceleraţie, însă plaja de cuplu, cuprinsă între 1750 şi 2500 de rotaţii, pare că se sfârşeşte prea repede. Pe înţelesul tuturor, break-ul răsuflă greu după 3000 de rotaţii, când iese din zona maximă de cuplu.
Exploatarea resurselor se face cu ajutorul unei cutii automate cu dublu ambreiaj DSg. După cum proabil ştiţi, răspunsul său este foarte bun, liniaritatea este exemplară, iar etajarea favorizează consumul redus.
Ca şi în cazul actualului Passat, Alltrack s-a bucurat de o antifonare bună, aşa că dieselul nu devine gălăgios pentru cei din interior.
Consum
Volkswagen a transpus toată experienţa sa în reducerea consumului şi pe declinarea Alltrack. Aşa că break-ul allroad poate garanta performanţe bune în materie de consum, similare fratelui din care a derivat, influenţate doar de tracţiunea integrală şi implicit masa puţin mai mare.
Volkswagen promite un consum mediu de 5.9 litri/100 de kilometri, însă noi am depăşit cu puţin această valoare. După o rulare fără limită de viteză pe autostrăzile de la sud de Munchen şi câteva orăşele mici din jurul staţiunii austriece Kitzbuhel, computerul de bord ne-a indicat un consum mediu de 6.5 litri/100 de km.
Performanţe
Alltrack nu îşi propune să impresioneze prin sportivitate, clienţii care îşi doresc aşa ceva fiind invitaţi să caute alte derivate ale modelului de clasă medie. Alltrack, după cum o spune şi numele garantează accesul pe diferite tipuri de teren. Tocmai de aceea performanţele nu cântăresc atât de mult în alegerea maşinii.
Chiar şi aşa, cei 170 de cai oferă un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 8.9 secunde şi o viteză maximă de 211 km/h. Până la 160 de km/h Alltrack nu dă semne de oboseală, fiind foarte vioi chiar şi atunci când decorul se succede extrem de repede.
Deşi nu poate depăşi fratele de concern Audi A4 Allroad, Passat Alltrack se mişcă mai bine decât rivalul direct Subaru Outback.
Interior
La interior regăsim aceleaşi reguli stricte de calitate şi ergonomie ca şi pe Passat-ul standard. Materialele sunt de bună calitate, mai puţin cele din partea inferioară a bordului şi a consolei centrale. Textura granulată le face plăcute la atingere, iar pielea care îmbracă scaunele, volanul şi mânerul schimbătorului compensează prin fineţe. Apar acum şi logo-urile Alltrack, menite să amintească tuturor că se află într-un model capabil de escapade off-road.
Ceea ce va câştiga însă inimile tuturor este confortul. Scaunele, puternic profilate, inspiră o stare de relaxare totală. Pe noi ne-a încercat de câteva ori somnul în fotoliile frumos conturate şi extrem de moi. Ergonomia bună se păstrează, ceea ce înseamnă că schiţa mentală a comenzilor este la fel de simplă, cu mici modificări la nivelul consolei centrale, unde apar butoane noi. Despre spaţiul interior nici nu mai este nevoie să vorbim: trei pasageri pot călători confortabil pe bancheta din spate, în timp ce portbagajul înghite 603 litri.
Preţ de achiziţie
Volkswagen nu a publicat încă o fişă de preţuri completă pentru noul Passat Alltrack. Avem însă suma de la care pleacă modelul din Wolfsburg. În versiunea pe benzină de 1.8 litri şi 160 de cai putere, echipată doar cu tracţiune faţă, preţul de pornire a fost fixat la 27.001 euro cu TVA inclus.
Valoarea este una abordabilă pentru cei care vor o maşină cu gardă la sol mai mare, destul de capabilă în teren accidentat. Dacă vă doriţi însă dieselul testat de noi, cel de 170 de cai putere, trebuie să scoateţi din buzunar 33.699 de euro. Nu este mult. Dacă ne uităm la rivali, Subaru Outback cu motorul pe benzină de 2.0 litri şi 167 de cai putere, cu tracţiune integrală Symmetrical All Wheel Drive, pleacă de la 34.854 de euro. Un diesel ajunge însă la 37.064 euro preţ de pornire.
De cealaltă parte, Audi A4 Allroad are un preţ astronomic mai mare decât A6 Alltrack. Cu cei 40.391 de euro, breakul din Ingolstadt face clar diferenţa între clasa premium şi cea de volum.
Ca alternativă nu trebuie uitată nici Skoda Octavia Scout, care deşi nu face parte din clasa medie, propune un pachet similar, al cărui preţ de pornire este de 26.748 de euro cu TVA, preţ valabil pentru o motorizare similară cu a Passat-ului, 1.8 litri de 160 cai putere.
Siguranţă
Passat a primit cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP, garantând un nivel ridicat de protecţie pentru pasagerii adulţi şi pentru copii. Alltrack moşteneşte practic aceste rezultate, însă plusează cu ceva mai multe sisteme de siguranţă active.
Pe lângă ABS, ESP, ASR şi cele şase airbaguri veţi mai găsi şi un sistem de monitorizare a unghiului mort, un sistem de avertizare a părăsirii benzii de mers, un pilot automat activ, care păstrează o anumită distanţă faţă de vehiculul din faţă şi funcţia de asistenţă la iluminarea pe timp de noapte.
Personal, pot spune că funcţia de avertizare a depăşirii benzii de mers cu funcţie de corectare a fost una din cele mai distractive. Maşina a reuşit să ia curbele fără a fi nevoie de vreo mână pe volan, ghidându-se doar după liniile de demarcare. Nu este o premieră în segment, Honda Accord oferind un sistem similar încă de acum 4 ani.
Ţinută de drum
Alltrack nu vrea să eclipseze performanţele fratelui mai mare Touareg în off-road. Dimensiunile nici nu îl recomandă pentru lecţii grele în teren accidentat, însă Alltrack este destul de încăpăţânat şi promite experienţe frumoase prin şleauri de noroi sau zăpadă nu foarte adânci, pe drumuri forestiere şi prin vaduri cu apă limpede.
Garda la sol, mai mare cu 3 cm decât cea a Passat-ului variant (16.5 cm) este greu de intuit de cel de la volan. Ai de multe ori senzaţia că eşti într-un simplu Passat şi că urmează să rămâi împotmolit sau suspendat pe următorul şleau de zăpadă. Nu este aşa.
Alltrack poate depăşi situaţii dificile, mai ales că este echipat şi cu un sistem de tracţiune integrală împrumutat de la Tiguan şi Touareg. Alături de acesta, inginerii Volkswagen au instalat şi o configuraţie off-road a sistemelor din interior, care aduce odată cu apăsarea butonului rapoarte mai lungi pentru transmisia automată, modifică comportamentul ESP-ului şi permite folosirea unor funcţii de tipul Hill Climb Control şi Hill Descent Control, activ pe terenuri cu o înclinare mai mare de 10 grade.
Unul din cele mai importante avantaje ale noului Alltrack este suspensia adaptivă. Pe modul Confort maşina pluteşte peste denivelări şi te face să nu realizezi că rulezi cu mult peste limita legală. Suspensia are şi o setare sport, care merge de minune cu trapta omonimă a cutiei DSG. Ţinuta de drum se rigidizează însă artificial, iar precizia direcţiei nu este cu mult îmbunătăţită.
Pe parcursul testului am avut ocazia de a agăţa şi o remorcă de noul Alltrack. Acesta poate tracta până la 2200 de kilograme şi ne-am convins de asta. Pe un circuit acoperit cu zăpadă, Alltrack nu a dat semne de oboseală la plecarea de pe loc şi nici nu a inspirat nesiguranţă la frânarea bruscă şi ocolirea unor jaloane. Sistemele electronice au redus pe cât posibil ruliul şi tangajul.
Vizibilitate
Deşi ai senzaţia că te afli într-un Passat normal, garda la sol ceva mai mare îmbunătăţeşte câmpul vizual. Suprafaţa vitrată este suficient de generoasă, iar oglinzile laterale sunt bine proporţionate. Chiar dacă este un break cu dimensiuni generoase, Passat Alltrack nu este greu de manevrat în spaţii înguste.
Pentru parcările dificile, începătorii pot cumpăra şi un sistem de asistenţă, care, deşi costă câteva sute de euro, te poate scăpa de chinuri.
Tehnologie
Passat Alltrack preia pachetul tehnologic al fraţilor săi şi plusează cu sistemul Off Road. Nu lipsesc suspensia adaptivă, sistemele de siguranţă enumerate mai devreme şi nici dotările de serie menite să amplifice confortul din habitaclu.
Scaunele din piele, ajustabile electric, ceasul analog poziţionat în mijlocul planşei de bord, display-ul tactil de 7 inch al sistemului multimedia, inserţiile cromate şi aluminiul sunt detalii de fineţe, prin care Volkswagen încearcă să-şi răsfeţe clienţii.
Sistemul audio de înaltă fidelitate, climatizarea pe două zone, afişajul color al computerului de bord, comenzile pe volan, pilotul automat, senzorii de ploaie şi de lumină precum şi scaunele încălzite completează lista echipamentelor extrem de utile.
Design
În materie de design Alltrack nu aduce modificări substanţiale. Garda la sol şi bandourile de protecţie destul de timide te fac să îţi dai seama că ai în faţă un break cu veleităţi 4x4. Aspectul general rămâne în continuare unul conservator, destinat clienţilor pragmatici, care nu pun mare preţ pe linii fluide şi caracter latin.
Ne-a placut
- Ţinuta de drum confortabilă
- Sistemele de siguranţă
- Spaţiul interior
Nu ne-a placut
- Plaja de cuplu maxim
- Unele materiale de la interior
Date tehnice - Volkswagen Passat Alltrack (2012-2015) 2.0 TDI 177CP Alltrack BMT DSG 4Motion | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile pregătește o ediție specială pentru Golf GTI. Aceasta marchează 50 de ani de la debutul acestui model celebru și va fi prezentată cu ocazia cursei de 24 de ore de la Nurburgring. (Joi, 20 Martie)
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
-
Germanii de la Volkswagen au publicat primele imagini și informații despre conceptul ID.Every1. Acesta anunță cea mai accesibilă electrică a mărcii, debutul fiind programat pentru anul 2027 la un preț de circa 20.000 de euro. (Joi, 06 Martie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tera, un SUV desenat, dezvoltat și care urmează să fie produs în Brazilia. Este bazat pe aceeași arhitectură ca Polo și T-Cross. (Marti, 04 Martie)
Volkswagen nu a publicat încă o fişă de preţuri completă pentru noul Passat Alltrack. Avem însă suma de la care pleacă modelul din Wolfsburg. În versiunea pe benzină de 1.8 litri şi 160 de cai putere, echipată doar cu tracţiune faţă, preţul de pornire a fost fixat la 27.001 euro cu TVA inclus.
Valoarea este una abordabilă pentru cei care vor o maşină cu gardă la sol mai mare, destul de capabilă în teren accidentat. Dacă ne uităm la rivali, Subaru Outback cu motorul pe benzină de 2.0 litri şi 167 de cai putere, cu tracţiune integrală Symmetrical All Wheel Drive, pleacă de la 34.854 de euro. Un diesel ajunge însă la 37.064 euro preţ de pornire.
De cealaltă parte, Audi A4 Allroad are un preţ astronomic mai mare decât A6 Alltrack. Cu cei 40.391 de euro, breakul din Ingolstadt face clar diferenţa între clasa premium şi cea de volum.
Ca alternativă nu trebuie uitată nici Skoda Octavia Scout, care deşi nu face parte din clasa medie, propune un pachet similar, al cărui preţ de pornire este de 26.748 de euro cu TVA, preţ valabil pentru o motorizare similară cu a Passat-ului, 1.8 litri de 160 cai putere.
Despre fiabilitate pot spune ca e excelenta, masina nefiind menajata iarna asta: a urcat pe coclauri, a mers pe drumuri forestiere, m-a dus chiar si la ski!
Sistemul de tractiune integrala este eficient, chiar daca nu are reductor sau diferentiale......te scoate din necaz, insa nu trebuie exagerat, nu e Land Rover!
on-topic: Acest Passat este foarte potrivit pentru Romania, pentru gropile si baltile autohtone iar o garda la sol mai inalta ajuta mult iar aici vorbesc din experienta!
-spuneti asa "Pe parcursul testului am avut ocazia de a agăţa şi o remorcă de noul Alltrack. Acesta poate tracta până la 2200 de kilograme şi ne-am convins de asta. Pe un circuit acoperit cu zăpadă, Alltrack nu a dat semne de oboseală la plecarea de pe loc şi nici nu a inspirat nesiguranţă la frânarea bruscă şi ocolirea unor jaloane. Sistemele electronice au redus pe cât posibil ruliul şi tangajul." corect "poate sa traga 2200 kg" dar voi ati avut o remorca de cai de 920 kg .......Nici un posesor de cai nu isi va cara un campion care are un pret de peste 7 milioane euro cu un passat
iar ca intrebare de om cu o cultura auto mai redusa... de ce mi-as lua o masina de genul asta la 35k de euro cand pot sa-mi iau un 4x4 mai apropiat de "adevar" in suma asta (cum ar un Qashqai, ASX, Outlander Tiguan, RAV4 etc..) ? Adica daca tot vreau un 4x4 chiar sa-l pot folosi cum trebuie, nu numai iarna cand e zapada sau pe un drum forestier usor...
Ce ar trebui sa intelegem ca cei de la AM au fost la drive test, iar cand au intrat in masina o alta masinarie malefica i-au spalat pe creier si le-a zis "Sa dati nota mare!!!Sa dati nota mare!!! ca sa ne creada prostii din romanica (o mega piata pentru noi vindem 900-1000 de buc pe luna)"
Parerea mea e ca poti sa iti ei GTR la banii astia dar sunt multi prosti care vor passat alltrack
Am o mare rugaminte!Ai avea ceva impotriva sa.....nu te mai bagi in seama cel putin cu mine.Nu vreau sa dau eplicatii oricarui....vizitator AM
THX
You're welcome
Să incepem un "razboi" al parerilor despre utilitatea si oportunitatea unei astfel de investitii in detrimentul orientarii catre o clasa mai bine definita ... este cel putin absurd ... este ca si cum ai spune ca A6 Allroad - o masina cu un succes enorm - este o porcarie si ca nimeni nu ar vrea asa ceva ... 10 ani de vanzari demonstreaza ca astfel de masini se vand. Personal vad intr-o astfel de masina imbinarea perfecta de confort si utilitate (in A6 nu in passat :P). Am un prieten posesor de A6 Allroad 2.5tdi din 2002 (parca) - masina merge foarte bine, a pornit lejer la -20 in iarna asta si l-a dus pe unde multi dintre noi nici nu se gandeau (evident nu a urcat pe retezat cu ea ... vorbim totusi in niste limite decente).
Pentru tine am facut o exceptie si am sperat ca si in al 12-lea ceas o sa iti dai seama dar "e grele nu intelegi nimic".
ON:e fix praf in ochi pt fanii slabi mobilati la mansarda care cred ca poate face mare lucru aceasta masina cu super sistemul ei 4x4. da e buna pt strazile de prin suedia finlanda nu la noi in nametii de aici..plus ca e foarte multi bani si nu isi justifica pretul.
rusine nu?
va las pe voi sa ghiciti cum se explica tehnic
penibila masina, automarket, si voi multi postaci indoctrinati vw
=))
e vorba de ecartamentul fata spate care iti da posibilitatea atacarii unor obstacole cu panta mare fara a te bloca cu botul sau cu spatele masinii incercand sa le abordezi (foarte valabil si la gropi imense)
latimea redusa a pneurilor lui panda iti dau o mai buna posibilitate de tractiune
cu panda ai sanse mai mici sa ramai blocat si pt faptul ca e mai scurta, adica e mai putin probabil sa ramai intepenit longitudinal pe doua obstacole tinand passatu in aer =rotile in aer
e frumoasa, polivalenta, cred ca va fi ieftina cu twinair
daca ar fi un pic mai spatioasa pentru cei ce stau in spate, si ar fi obtinut un rezultat mai bun la euro NCAP, e tare faina masina, are caracter nu imi plac aceste doua neajunsuri
da probabil ca nu se va duce nimeni pe asa teren accidentat cu masinile astea insa nu strica posibilitatile tehnice mai bune pe care le ofera o masina, niciodata nu stii cand ai nevoie
uite si in iarna asta astfel de masini ar fi fost de folos, mi se pare cool sa platesti putin (vorbesc de panda) si sa ai atata universalitate intr-o machetuta :))
cred ca mai multi producatori ar trebui sa ofere asa pachete, este o lectie.
dar chestia cu spatiul e putin deranjanta
am citit mai sus ca anumite persoane ar prefera "un Qashqai, ASX, Outlander, Tiguan, RAV4 etc"...de mentionat ca acestea sunt SUV-uri de strada nu cu mult mai capabile decat VW Alltrack, daca vrei 4x4 veritabil atunci avem: VW Amarok, Toyota Hilux, Ford Ranger, Mercedes clasa G...cred ca totul e sa iti identifici nevoile, sa te documentezi si apoi sa cumperi...
- spatiu similar cu cel din Q7
- taxe ca la un passat normal (destul de mici)
- perfect adaptat pentru asfaltul romanesc
- poti circula iarna cu ea
- poti parca fara stres perpendicular cu o bordura
- intretinere mult mai ieftina fata de un suv banal
- consum mai mic si viteza destul de buna fata de multe suv-uri
etc. etc. etc