Vineri, 11.07.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Volkswagen Golf nu mai are nevoie de nici o prezentare. Toată lumea cunoaşte modelul compact ajuns la a şaptea generaţie. Tocmai pentru că este atât de popular şi cunoscut, Volkswagen a decis acum ceva vreme să mărească familia acestui model compact pentru a atrage şi clienţi cu familii numeroase. Pe lângă versiunile cu trei portiere, break sau exoticul cabrio, Volkswagen a inventat pentru generaţia anterioară a modelului o versiune numită Golf Plus. Un fel de monovolum compact sau un Golf ceva mai dolofan. A avut parte de un succes moderat, fiind apreciat în special în vestul Europei.
Pentru că Golf Plus era construit pe platforma lui Golf VI, Volkswagen a decis să recidiveze şi pentru actualul Golf VII. Doar că numele a fost schimbat pentru a confuza şi mai mult clienţii. Golf Plus nu mai există, faceţi loc pentru Golf Sportsvan. O denumire care îţi imprimă idea de sportivitate, cu un look mai modern inspirat de Golf VII, dar o siluetă de monovolum. Noul Golf Sportsvan aproape că face modelul Touran inutil, dar acesta din urmă păstrează avantajul celor şapte locuri.
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline
- Pret de pornire 16.992 €
- Pret model testat 31.299 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Volkswagen şi-a simplificat mult gama de motoare. A îmbrăţişat din timp curentul downsize, mai ales pentru propulsoarele pe benzină, şi nu mai propune mai mult de două variante de cilindree pentru fiecare tip de carburant folosit. Aşadar, pentru noul Volkswagen Golf Sportsvan avem motoare TSI de 1.2 şi 1.4 litri şi TDI-uri de 1.6 şi 2.0 litri. Modelul testat de noi a venit echipat cu cel mai puternic motor diesel, cel de 2.0 litri şi 150 CP, asociat cu o cutie de viteze automată DSG cu şase trepte.
Motorul de 1.968 cmc produce 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu maxim de 340 Nm începând de la 1.750 rpm. Mult mai silenţios faţă de generaţiile anterioare ale TDI-ului de doi litri, putem spune că acest motor a ajuns la maturitatea deplină. Este rafinat, suficient de puternic pentru reprize satisfăcătoare şi cu cuplu la turaţii joase. Mai important, este extrem de economic şi-i oferă celui de la volan satisfacţia unei autonomii impresionante.
Mai interesantă este cutia DSG cu şase trepte. Volkswagen a fost printre primii constructori care au ales soluţia cutiei automate cu două ambreiaje şi au făcut-o bine. Cutie schimbă fulgerător şi acest lucru se vede în rapiditatea cu care turometru cade atunci când cutia alege o treaptă superioară. Mai mult, putem alege între modul automat normal, modul sport sau modul manual de acţionare a treptelor de viteză. Pentru sport, e suficient să tragem în spate de levierul aflat în poziţia D, iar pentru modul manual levierul trebuie mutat în dreapta. Schimbarea manuală a treptelor se poate face prin intermediul levierului sau cu ajutorul celor două clapete de mici dimensiuni amplasate pe volan.
Consum
Dacă ne luam după cifrele oficiale de consum, motorul TDI produs de Volkswagen funcţionează cu extrem de puţină motorină. Consumul oficial mixt este de 4.8 litri/100 km. În realitate, este ceva mai mare. După 300 km parcurşi pe autostradă şi încă o zi jumătate petrecută în traficul din Bucureşti, media afişată de computerul de bord a fost de 6.5 litri/100 km. O cifră absolut decentă pentru un diesel de 150 CP. Dacă petrecem toată ziua în traficul urban, cifra creşte până la 7 litri/100 km. Rezervorul are un volum de 50 de litri, deci autonomia va fi una liniştitoare.
Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, Golf Sportsvan 2.0 TDI se află în zona eficientă, fiind întrecut de Mercedes B-Klasse 200 CDI, cu o medie de 4.4 litri/100 km, precum şi de modele ca Renault Scenic sau Citroen C4 Picasso, cu menţinea că acestea oferă motoare diesel de 1.6 litri, iar puterile sunt semnificativ mai mici.
Performanţe
Nu suntem într-un segment unde performanţele să fie în topul listei atunci când clientul îşi alege maşina. Dar nici nu ne dorim un melc cu roţi. Aşa că Golf Sportsvan, aşa cum îi spune şi numele, are şi o mică tendinţă sportivă. E adevărat, cam ucisă din faşă de suspensia reglată pentru confort. Pentru varianta 2.0 TDI de 150 CP, acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9.2 secunde, fiind cel mai rapid monovolum compact din segment. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 210 km/oră. Golful Sportsvan se simte suficient de sprinten, mai ales după 1.500 rpm. Dacă alegem modul Sport, treptele vor schimbate la limita turometrului, iar cutia va exploata la maxim cei 150 CP puşi la dispoziţie.
Interior
Volkswagen a facut o treaba excelentă când vine vorba de finisări şi interior. Modelul testat de noi a venit în echiparea Confortline şi ne-a impresionat prin calitatea materialelor folosite. Plasticul este moale şi plăcut la atingere, iar inserţiile care imită aluminiul polişat sunt foarte plăcute. Nu acelaşi lucru poate fi spus despre zonele cu plastic negru glossy, care se murdăresc foarte uşor de amprente şi praf.
Golf Sportsvan impresionează prin spaţiul oferit la interior, atât în faţă cât şi pe bancheta culisabilă din spate. Bancheta fracţionabilă poate fi mutată 13 cm înainte şi înapoi în funcţie de necesitate. Spaţiul pentru pasagerii din spate este mai mult decât suficient, iar aceştia au la dispoziţie măsuţe rabatabile din spătarul scaunelor din faţă pentru a face călătoria mai plăcută.
În faţă avem şi o mulţime de spaţii de depozitare amplasate peste tot, iar portbagajul are 500 de litri cu bancheta poziţionată pentru confort maxim. Podeaua portbagajului poate fi mutată mai jos dacă avem nevoie de mai mult spaţiu sau poate fi păstrată la nivelul liniei de încărcare.
Preţ de achiziţie
Segmentul în care Golf Sportsvan se luptă nu este extrem de aglomerat, dar nici extrem de căutat de publicul românesc, căruia nu i-au plăcut niciodată monovolumele. Nu se ştie din ce motiv. Golf Sportsvan are atuul că te duce cu gândul mai mult spre o compactă faţă de un monovolum. Este aceeaşi reţetă pe care a folosit-o şi Mercedes-Benz cu modelul B-Klasse sau de Ford cu C-Max. C-Max-ul lui Ford este poate cel mai puternic concurent, preţul fiind doar cu 1.000 euro mai mic, iar motorizarea 2.0 TDCI cu cutie automată Powershift este apropiată de ce oferă Volkswagen. Modelul nostru are un preţ de pornire de 25.830 euro (TVA inclus) la care se mai adaugă 458 euro pentru culoarea metalizată Pyramid Gold şi o pagină şi jumătate de opţionale care duc preţul total la 31.300 euro.
Siguranţă
Volkswagen Golf Sportsvan a trecut deja pe la EuroNCAP, unde a fost testat chiar în acest an, pe noile criterii de evaluare. Scorul general obţinut a fost de cinci stele cu un grad de protecţie pentru pasagerii adulţi de 87% şi 85% pentru pasagerii copii. Golf Sportsvan vine dotat cu setul corespunzător şi regulamentar de airbaguri, inclusiv airbag pentru genuchi pentru cel de la volan. Opţional se pot comanda şi airbaguri laterale pentru locurile din spate.
Ţinută de drum
Având în vedere că Golf Sportsvan împarte platforma MQB cu modelul Golf VII, cele două modele au un feeling asemănător la volan. Diferenţa dintre un Golf VII 2.0 TDI DSG şi Sportsvanul nostru este dată de lungime, de ampatamentul diferit şi de garda la sol ridicată.
Pentru a obţine spaţiul interior mărit pentru pasagerii din spate, Golf Sportsvan are un ampatament mai mare cu 48 mm, în timp ce lungimea totală este mai mare cu 83 mm. Pe drum, însă, Golf-ul Sportsvan se simte aprope identic cu un Golf normal. Suspensia este o idee mai moale pentru a amplifica confortul, iar profilul ceva mai înalt dă senzaţia că stai ceva mai sus la volan.
Dacă abordăm un viraj într-un stil mai entuziast, ruliul îşi va face simţită prezenţ, însă nu ai nici o clipă senzaţia că conduci un miniautobuz, feeling regăsit uneori la volanul monovolumelor. Golf Sportsvan se simte la fel ca o compactă, dar - paradoxal, având în vedere numele modelului - fără pretenţii de sportivitate. Direcţia este extrem de precisă, indiferent de setarea aleasă, şi este chiar plăcut să "înşurubezi" maşina pe o serie de viraje. Deci cei care au nevoie de mai mult spaţiu şi au impresia că Golf VII este prea mic pot alege fără nici un regret un Golf Sportsvan.
Vizibilitate
Datorită faptului că Golf Sportsvan arată ca un Golf alungint în partea de sus, avem o suprafaţă vitrată mult mai mare faţă de Golful normal. Parbrizul este mai mare, luneta este mai amplă. Astfel, vizibilitatea este excelentă la volan, indiferent de unghiul în care te uiţi. Nu am simţit nici măcar clasicul montant stânga faţă, care de obicei jenează vizibilitatea în viraje. În plus, VW şi-a dotat modelul cu o cameră pentru mersul cu spatele şi un set complet de senzori de parcare faţă spate. În plus, opţional se poate alege sistemul Rear Park Alert ce te avertizează dacă o altă maşină în taie cale în timp ce încerci să ieşi cu spatele din locul de parcare.
Tehnologie
Toate modelele Golf Sportsvan pot fi dotate cu display-uri centrale tactile unde sunt afişate informaţii de la toate sistemele maşinii, iar modelul testat de noi avea la dispoziţia varianta medie, cu diagonala de 14.7 centimetri. Are o grafică bună şi simte când te apropii de el prin intermediul unui senzor de proximitate. Sistemul mai conţine sloturi pentru carduri SD, mufă USB, conectivitate Bluetooth şi cabluri pentru conectarea majorităţii tipurilor de telefoane inteligente.
De asemenea, cel de la volan poate alege între patru moduri de rulare care influneţează direcţia şi răspunsul motorului: Normal, Sport, Eco şi Individual. Ultimul mod poate fi configurat după preferinţele proprietarului. Sistemul costă 114 euro şi merită toţi banii. Modelul nostru mai era dotat cu sistemul Blind Spot Assist, care îl avertizează pe şofer că are o maşină în unghiul mort al oglinzilor, dar şi cu Rear Park Alert, pentru protejarea la ieşirea cu spatele din parcare. Farurile Bi-Xenon costă 880 euro, iar oglinzile exterioare rabatabile electric pot fi alese pentru suma de 153 euro.
Design
La o privire frontală sau posterioară este greu să îţi dai seama dacă ai în faţă un Golf normal sau un Golf Sportsvan. Apoi, dacă privim mai atent, observăm partea superioară mai înaltă şi geamurile mai mari. Dacă din faţă sau spate este mai greu să le deosebeşti, din lateral este clar că avem de-a face cu varianta dedicată transportului de familii numeroase. Designul este identic cu cel inaugurat de Golf VII, iar faţă de anteriorul Golf Plus, care era avea linii rotunde, acum avem un Golf Sportsvan cu un design precis şi tăios, în stilul actual al familiei de modele VW.
Nu putem spune despre el că este o maşină extraordinar de frumoasă, ci mai degrabă că una corectă şi neutră. Rămâne de văzut dacă publicul familist de la noi din ţară va apecia acest model sau se va orienta către clasicul Golf VII, eventual în versiunea sa break.
Ne-a placut
- Cutie DSG cu şase trepte excelentă
- Consum redus de carburant
- Spaţiu interior
Nu ne-a placut
- Suspensie zgomotoasă uneori
- Ruliu
Date tehnice - Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
-
Germanii de la Volkswagen au publicat primele imagini și informații despre conceptul ID.Every1. Acesta anunță cea mai accesibilă electrică a mărcii, debutul fiind programat pentru anul 2027 la un preț de circa 20.000 de euro. (Joi, 06 Martie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tera, un SUV desenat, dezvoltat și care urmează să fie produs în Brazilia. Este bazat pe aceeași arhitectură ca Polo și T-Cross. (Marti, 04 Martie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare nouă, pe benzină, pentru modelele Passat, Tiguan și Tayron. Oferta include până la 265 de cai putere și tracțiune integrală 4Motion în standard. (Miercuri, 12 Februarie)
@Automarket: in privinta imaginilor, pentru un monovolum orientat spre spatiu si utlilitate, nu cred ca sunt suficiente imagini care sa prezinte portbagajul , cum se poate mari, bancheta spate, cum se trage, samd. Eu cred ca aceste elemente sunt foarte importante pentru un astfel de model. Trebuie sa apreciez insa aspectul artistic al imaginilor, arta foarte bine.
Ca mașina asta să merite achiziționată în detrimentul unui SUV (de cele mai multe ori inutil) ar trebui să coste cel mult 28K. Însă sunt convins că un bun negociator va ajunge la acest preț, ținând cont că mașina e foarte dotată și puternică beneficiind și de DSG.
cea mai mare diferenta mi se pare pt pasagerii din spate unde locul este imens.
portbagajul e mai putin adanc , da rmai inalt si inteleg ca volumul e tot pe acolo.
mi se pare ca arata mai bine ca un g7 break, insa pretul e f mare, cu 28 mii euro si iei o mazda 6 break.
@TC1900...pai nici macar nu trebuie sa te orientezi spre alte marci, la acelasi dealer ar trebui sa gasesti Passat Alltrack 2.0TDI 4Mot :)
http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/passat-alltrack-20-tdi-140cp-alltrack-bluemotion-t-4mot-103859/specificatii.html
Au cam luat-o razna nemtii astia cu preturile, de cand au batut Brazilia.
Prefer Ford C-Max sau Grand C-Max de exemplu, pe care il gasesti cu cel putin 2-3000 de euro mai ieftin este echipare Titanuim si are si motor mai puternic.
Atentie, nu neg calitatile acestei masini. Dar nu cred ca asta justifica pretul ridicat cand exista alternative mai ieftine, mai dotate si care s-au dovedit si fiabile, chit ca nu au o tinuta de drum sau confort ca acest VW.
oricum, greu de comparat golful asta (~4.30m) cu s-max(~4.80m)...poate doar la pret
In acest caz purcelul meu ramane pe dinafara si sa fuga in spatele masinii cu tot cu naveta de bere in mana.
Eu si nevasta, ceva bagaje, 2.0 TDI. Absolut perfect!