Drivetest Volkswagen Golf 6 (5 usi) (2008-2012)

Volkswagen Golf 6 (5 usi) (2008-2012) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 08.10.2009
Odiseea TDI
Golf inseamna pentru Volkswagen ceea ce Nadia sau Hagi au insemnat pentru sportul romanesc. Hatchback-ul compact reprezinta un simbol pentru brandul german, o reteta a succesului pe care oficialii se tem sa o modifice. Nemtii prefera sa adauge putina sare, putin piper, sa mai regleze pe ici pe colo cateva detalii de prezentare, pentru ca gustul succesului sa ramana la fel de placut. Desi Automarket a mai luat contact cu noua generatie a modelului german, echipa noastra si-a dorit sa vada daca traditia TDI-ului se transmite si noii generatii. Ingredientul diesel, de care publicul s-a indragostit de-a lungul celor cinci generatii, este la fel de placut si in cazul celui de-al saselea Golf, ba chiar mai savuros decat precursorii sai.

Motor / Transmisie

Baiatul popular, alaturi de care ne-am plimbat timp de doua zile, a fost pus in miscare de celebrul motor 2.0 TDI in versiunea de 140 de cai putere, foarte cunoscut in randul romanilor, amatori de modele Volkswagen. Unitatea cu patru cilindri se remarca printr-un bagaj de putere decent si un cuplu motor suficient, capabil sa imprime un comportament dinamic compactei germane. Cei 140 de cai putere alearga la capacitate maxima abia la 4200 de rotatii in timp ce cuplul motor, de 320 de Nm, se simte destul de tarziu pentru diesel-urile contemporane, la 2500 de rpm. Desi momentul motor apare ceva mai tarziu in echipaj complet, Golf nu sufera la capitolul agilitate sau raspuns, resursele fiind suficiente pentru un model care cantareste doar 1322 de kilograme. Volkswagen cauta sa exploateze foarte bine unitatile TDI de care dispune in ograda, de aceea transmisia cu dublu-ambreiaj DSG este tot mai des intalnita in aceasta configuratie. Asa cum ne-a obisnuit, DSG-ul se comporta exemplar, fiind in acest moment una dintre cele mai bune cutii de acest tip de pe piata. Resursele dieselului sunt exploatate corespunzator fie ca te afli intr-o depasire la limita fie ca incerci sa rulezi economic pe autostrada. Transmisia este foarte intuitiva, retrogradand ori de cate ori este nevoia, fara a sta prea mult pe ganduri. Cu toate acestea, urcarea in rapoarte se face lin, fara ruperi bruste si fara pierderi de putere. In modul manual, in cel Sport, indicat de litera S pe levierul schimbatorului, si atunci cand pedala este bruscata acul turometrului urca pana in zona rosie, schimband abia la 5000 de rotatii si asigurand astfel o simfonie a cilindrilor dar si o zvacnire puternica. Un alt aspect pozitiv pe care trebuie sa-l remarcam in cazul noului Golf diesel este zgomotul resimtit in interior, propulsorul cu cea mai noua tehnologie common-rail fiind un adevarat taciturn.

Consum

Desi multi ar putea crede ca pretul comoditatii unei cutii automate este un consum considerabil mai mare, Volkswagen a tinut sa contrazica aceste mituri. DSG-ul nemtilor poate face din tine un sofer cu adevarate recorduri de consum daca decizi sa "mangai parinteste" acceleratia si sa nu o calci la podea decat atunci cand este necesar. Golf 2.0 TDI ne-a oferit surpriza de a inregistra un consum urban sub 8 litri/100 de kilometri, in conditiile in care cifrele oficiale anunta o valoare de 7.1 litri/100 de kilometri. Lucrurile au stat putin altfel in mediul extra-urban, consumul fiind mai mare cu aproximativ 1.5 litri/100 de kilometri decat cel anuntat, de 4.5 litri. Trebuie insa sa luam in calcul si rularea la viteza mare si stilul de sofat nu foarte ecologic. Dupa foarte multa vreme trebuie sa recunoastem cu mana pe inima ca Volkswagen Golf se apropie in conditii reale de ceea ce anunta producatorul in cartea tehnica.

Performanţe

Volkswagen Golf are parte de o concurenta puternica in segment, careia incearca insa sa ii tina piept. Renault Megane, Ford Focus, Kia Cee'd si viitorul Opel Astra sunt nume consacrate care dispun de motorizari diesel la fel de puternice si cu performante oarecum apropiate. Echipat cu DSG, Golful 6 testat de noi reusea sa atinga 100 de km/h in 9.3 secunde si sa accelereze pana la o viteza maxima de 207 km/h. Chiar daca performantele sale sunt mai bune decat ale compactelor echipate cu transmisie manuala, Golf 2.0 TDI nu poate primi un maxim de puncte pentru ca in segment exista noul GTD.

Interior

La capitolul interior Golf a crescut mult fata de vechea generatie. Materialele sunt de buna calitate iar finisarile uimesc, cel putin pe echiparile superioare. Plasticul folosit de nemti, desi are acelasi aspect neprietenos, se remarca prin caliate si prin faptul ca nu creeaza senzatia de interior rece si impersonal alaturi de insertiile din inox regasite la nivelul portierelor si al gurilor de ventilatie. Comparativ cu vechiul Golf, mezinul gamei vine cu un volan nou, cu insertie din inox si trei spite, o repozitionare a comenzilor electrice pentru deschiderea geamurilor si un instrumentar de bord mult mai prietenos, iluminat in culori calde, foarte odihnitoare "la vreme de seara". Atmosfera de la bord nu se schimba insa cu mult fata de Golf 5. Designul plansei ramane orientat spre util mai degraba decat spre spectaculos iar comenzile sunt asezate coerent, corect, cu scopul declarat de a nu crea probleme de adaptare, indiferent daca cel de la volan a avut sau nu tangenta cu vreun Golf pana acum. Ceea ce dezamageste oarecum la noul Golf este spatiul interior. Modelul de 4199 de mm nu se arata foarte generos pentru pasagerii din spate iar portbagajul ofera o capacitate de incarcare mai mica decat a rivalilor din segment, motiv pentru care Golf pierde puncte pretioase.

Preţ de achiziţie

Volkswagen are reputatia unui constructor care pipereaza pretul modelelor sale, poate pentru ca isi doreste ca viata clientilor sai sa fie la fel de condimentata. Desi Golf pleaca de la un pret accesibil tuturor, de 14.851 de euro cu TVA, pret valabil pentru varianta cu cinci usi si motorizarea 1.4 si 80 de cai putere, compactul german ramane mai scump decat concurentii directi. Astfel, principalul adversar cu care Golf isi va imparti publicul din Romania, noul Renault Megane, pleaca de la 12.900 in varianta de motorizare pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. La randul sau, Ford Focus, chiar daca este ceva mai scump decat rivalul francez, se pozitioneaza mai jos decat Golf, cu un pret de 13.447 de euro, valabil tot pentru o motorizare pe benzina de 80 de cai putere. In conditiile in care vorbim despre versiunea testata de noi, cea de 140 de cai putere si nivel de echipare de top, Golf promite sa scoata din buzunarul clientilor sai 23.220 de euro, o suma putin cam mare pentru bugetul unui roman care isi doreste o compacta. Raportand valoarea la concurentii amintiti mai sus, ajungem la concluzia ca Megane si Focus sunt o afacere mai buna. Modelul francez in versiunea de top, echipata cu motorul dCi de 130 de cai putere ajunge pana la maxim 17.450 de euro, cu aproape 5000 de euro mai putin decat neamtul testat de noi. Focus-ul urca ceva mai sus decat Megane, pana la 22.229 de euro pentru versiunea Titanium, echipata cu cutie automata si motor de 136 de cai putere/320 de Nm.

Siguranţă

Volkswagen Golf este un premiant nu numai la capitolul vanzari ci si la capitolul siguranta. Modelul german a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP si isi trateaza pasagerii cu un pachet generos de airbaguri (frontale, cortina, laterale, spate si pentru genunchii soferului), sistem de antiblocare a rotilor ABS, sistem de blocare electronica a diferentialului EDS, sistem de reglare a fortei de tractiune ASR si bineinteles nelipsitul ESP, care controleaza traiectoria in situatii "limita". Tot la capitolul siguranta se cuvine sa mentionam si despre functia de asistenta la urcarea in panta, disponibil doar pe modelele echipate cu DSG. Daca performantele la accelerare s-au dovedit destul de bune trebuie sa spunem ca si franele isi fac datoria constiincios, reusind sa opreasca hatchback-ul in timp util si fara a da emotii.

Ţinută de drum

Spre deosebire de vechiul Golf, mezinul familiei vine cu un comportament dinamic mult mai bun, multumita modificarilor operate de Volkswagen la nivelul sasiului. Mai exact este vorba despre pachetul DCC, tradus prin Dynamic Chassis Control si inaugurat pe Volkswagen Passat CC. Bazandu-se pe senzori care calculeaza automat cursa fiecarei suspensii in functie de conditiile de rulare, DCC asigura o tinuta de drum buna, inspirand soferului si pasagerilor siguranta, indiferent de calitatea suprafetei de rulare. Fie ca rulezi cu peste 160 de km/h pe autostrada, fie ca abordezi un viraj mai curajos decat de obicei, rezultatele vor fi aceleasi. O stabilitate de invidiat, o aderenta rupta destul de greu si un ESP mereu prompt, care nu iti permite sa te joci de-a pilotul fara o dezactivare a functiei.

Vizibilitate

Nici la capitolul vizibilitate nu exista compromisuri, inginerii si designerii Volkswagen reusind sa isi dea mana pentru a crea un model atragator si usor de condus. Oglinzile sunt foarte bine proportionate in raport cu caroseria, si ofera o vizibilitate foarte buna, pe cand unghiurile moarte formate de montantii A, B si C apar doar in situatiile obisnuite deja pentru un hatchback. Oglinda retrovizoare, echipata cu functie anti-orbire, ofera de asemenea o buna vizibilitate chiar daca luneta nu este suficient de mare. Pe timp de noapte, farurile isi fac datoria indiferent de drum, iar manevrele soferului sunt ajutate de proiectoare de ceata cu functie "cornering".

Tehnologie

In versiunea Highline noul Volkswagen Golf satisface cam toate capriciile unor soferi pretentiosi. Avem de a face cu instalatie de climatizare automata, pe doua zone, un sistem multimedia proiectat pe un ecran cu touch-screen, deja popular in toata gama Volkswagen si o navigatie prin satelit care se asigura ca nu gresesti drumul spre viitoarea destinatie de concediu. Senzorii de ploaie, de lumina si cei optici de parcare sunt dotari care nu puteau lipsi si care se asigura ca sarcinile soferului sunt usurate la maxim. Tot la capitolul "hai sa facem viata usoara soferului", amintim cruise-control-ul, farurile adaptive, reglajul lombar al scaunului si pozitionarea unor functii vitale pe volan. Noi am fi vazut utila si folosirea unor padele in spatele volanului, insa nemtii au considerat ca dieselul nu este suficient de sportiv pentru un asemenea moft.

Design

Multi au fost de parere ca noul Golf nu este decat un facelift al vechiului model. Subscriem la aceasta idee preconceputa atunci cand vine vorba de design, pentru ca modelul compact nu a facut decat sa preia blocurile optice regasite pe Scirocco, bineinteles intr-o forma mai cuminte, si sa adopte o serie de spoilere redesenate si mai bine inchegate. Noile modele de jante, semnalizatoarele in oglinzi si elementele cromate la exterior sunt printre putinele elemente care definesc noul Golf. Din pacate, designul conservator si modificarile sarace aduse noii generatii duc la un punctaj scazut pentru cel de-al saselea continuator al traditiei Golf.

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (52)

  • Cristi
    vw
    Volkswagen - Das Banal Auto.
    50 59
  • antiaudi
    ce e nou?
    2 tdi -140 cp, ce e nou? raspuns nika
    un reportaj=reclama=bani= ghiorlani cu tdi 2.0
    in rest ceva nou? poate la noul 7 care s-a anuntat deja.. continuam 2.0 tdi si poveste n-are sfarsit... das sfarsit
    30 33
  • :)))
    daca prostia ar durea v-ati tavali pe jos de durere :)))))
    46 16
  • ptr illy
    internet la sate (partea 1)
    e veche asta, daca vrei sa pari interesant pe un site auto cauta ceva mai inventiv altfel risti sa fi (cu un i) catalogat drept un taran prost.
    14 12
  • cristi
    probabil pentru fraierii care cred ca renault e etalonul in materie de masini, 2.0 tdi 140 cp nu e un motor nou. pentru altii, care chiar mai cunosc si altceva decat sa schimbe vitezele la loganul lor obosit, stiu ca 2.0 tdi 140 cp de pe golf 6 inseamna un nou motor, cu tehnologie common rail, mult mai silentios decat cel vechi, cu tehnologie pompe duse.
    cat despre comentariile celelalte... sunt acri strugurii cand nu ajungi la ei nu?
    48 22
  • ptr cristi
    internet la sate (partea 2)
    macar renaultul nu consuma ulei.
    24 30
  • Tractor Diesel pe Injectie
    27 32
  • O masina cu adevarat buna. Desi la prima vedere design-ul e banal si putin prea conservator, cel interior e foarte functional iar cel exterior are calitatea de a se pastra placut in timp mai bine decat chestiile astea "flashy" care fac senzatie si dispar meteoric in cativa ani.

    Stiu, nu e vreo italianca entuziasmanta la vazut dar e o masina placuta la condus, de buna alitate si pe care te poti baza. Daca o intretii corect nu are nici costuri mari.

    As lua-o cu mare incredere desi sper ca la anul sa iau GTD-ul cu DSG.
    33 15
  • cristi
    Nici motoarele noi, common rail, nu mai consuma ulei. Si oricum, as prefera sa completez 100-200 ml la 15.000 km si sa mearga sute de mii de km decat sa am multe din problemele pe care le au alte marci de masini.
    26 16
  • ptr cristi
    internet la sate (partea 3)
    Cristi

    1. 100-200 de ml e foarte putin, un vw tdi consuma 1 l la 10.000 km, poate si mai mult....(cauta frate pe net, dezgheaza-ti mintea aia un pic)
    2. vw-urile numai merg sute de km ca inainte....inainte bagai benzina sau motorina si tot mergea....acuma e o mare gluma, la fel de proasta ca un renault.
    3. degeaba e cr ca tot se aude tare....daca nu ai mers lasa draq revistele....testeaza sa simti si tu
    4. in ziua de azi numai exista masini proaste in afara de vw si renault.
    5. bafta
    22 34
  • Pt asta cu internetul la sate
    Bai baietule esti complet pe langa. N-are sensa sa-ti spun sa te abtii pt ca oricum tu vei persista in prostia ta, pt ca bine zice romanul prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.
    Daca ai ajus sa spui ca TDI CR se aude tare inseamna ca ai timpan sensibil rau. Poate te multumesti cu sunetul melodios al unui HDi sau DCI....
    30 11
  • ptr zzz
    Internetul la sate (partea 4)
    daca spui ca hdi-ul este melodios inseamna ca esti tipicul roman care ai ceva cu renault si bagi si peugeotul in aceiasi oala

    Peugeot a facut si inca face motoare pentru bmw

    Peugeot a facut aproape toate motorizarile de pe 320d

    Bmw 320d 1999 - 136 cp - este un hdi de 110 cp modificat din 8v in 16v, din turbo cu geometrie fixa in turbo cu geometrie variabila. Ulterior motorul a fost usor modificat (emisii co2) si pus si pe Peugeot, Ford etc. Singura diferenta intre cel de pe bmw si peugeot este sistemul de injectie
    Bmw 320d 2002 facelift 150 de cp. Tot de Peugeot este facut, este prezent si pe 3008.
    Bmw 320d 2006 163 de cp, motor prezent si pe 3008, viitorul 408, actualul 308 cc etc.
    Bmw 320d 177 cp. Motor modificat de Bmw cu baza motoarelor Hdi, au adaugat sistemul efficient dynamics si au mai obtinut inca 14 cp cu sistemul start and stop si etc.

    De asemenea toti stim ca Mini Cooper este sub tutela Peugeot.
    Mini Cooper este disponibil cu motorizarea 1.6 HDI 110 CP cu volanta dubla, overboost tot marca Peugeot.

    Range Rover dispune de un motor Peugeot, si anume 2.7 HDI
    Jaguar, noul model limuzina (nush cum se numeste acum) are toto motorizarea 2.7 HDI (scrie si pe Promotor, Automarket etc.) Bi-turbo.

    Ford are motorizari de Peugeot
    Citroen are motorizari de Peugeot
    Mazda are motorizari de Peugeot cu diferite modificari.
    Mitsubishi Grandis are motorul de pe 320d si 407 de 136 cp
    Suzuki Vitara a avut hdi-ul de 2.0 90 de cp de pe Peugeot

    Deci pe scurt romane toata lumea mananca de la Peugeot

    De altfel Peugeot a inventat filtrul de particule in 2000, atunci cand vw vindea golf 1.9 tdi cu tehnologie pd din anii 80 folosite la vapoare, ei atunci vindeau motorizari diesel common-rail (dupa 8 ani au inceput sa vanda si cei de la vw atentie) si cu filtru de particule (nu scoate fum nici la blana), de aceea 307 a iesit si masina anului in acel an....datorina inovatiilor aduse pe vremea aia....doar Bmw Mercedes si Fiat avand astfel de tehnologii...


    Aceste lucruri sunt cunoste de toti oamenii cu o cultura auto medie....aceste lucruri le poti gasii pe forumuri precum 4tuning, ford club, chiar si unii baieti mai isteti de pe vwforum stiu toate astea....bineinteles cei cu opel renault habar nu au asa ceva....pana la bloguri precum a lui buhnici unde scrie clar ca francezii i-au invatat pe cei de la bmw sa faca motorizari diesel (ii poti trimite un mail pe sectiunea contact sa intrebi tot ce am zis)

    Deci, care-i complet pe langa? Eu care stiu minimul despre masini si am condus destule modele ca sa imi fac o parere reala sau tu care vorbesti din mituri si frustrari mioritice? Francezii nu sunt doar Renault cum nici Vw nu e o marca nemteasca....marca nemteasca e Mercedes si Bmw eventual Ford (Ford Europa) restul e marketing (Audi, Vw) si plasticaraie (Opel).

    Bafta, si daca inca esti uimit intra pe un site adevarat, sau un forum care nu e intoxicat de vw si renault si intreaba acolo, o sa ramai surprins....
    40 21
  • ptr zzz
    internetul la sate (partea 5)
    inca ceva zzz....Peugeot are motorizari pe benzina facute cu bmw....de ce oare? ia zi tu? asa s-au gandit ei peste noapte baa hai sa va ajutam sa faceti motorizari eficiente ca ne e mila de voi sau cum? Nu....fac asta, ca un schimb de favoruri....ei ii ajuta la motorizarile diesel de 2000 iar Bmw ii ajuta la motorizarile pe benzina....doar trebuie sa te documentezi inainte sa vorbesti aiurea....ca risti sa dai de unul ca mine care stie si altceva in afara de vw golf, passat, renault megane clio, opel astra si atat.
    15 19
  • ptr zzz
    asdada
    Mini Cooper este sub tutela Bmw* am corectat
    9 6
  • Ptr Peugeot
    Daca Peugeot-Citroen nu primea un ajutor de stat de 3.5 miliarde euro la inceputul anului intra in faliment !
    Suzuki nu a avut niciodata motoare diesel de la Peugeot ci doar de la Renault ( Grand Vitara si Jimny) si Fiat . Iar Peugeot furnizeaza motoare diesel doar pentru Mini, motoarele diesel prezente pe automobilele BMW fiind dezvoltate in-house de catre BMW .
    11 8
  • Ptr Peugeot
    Mitsubishi Grandis are motor diesel VW
    Mitsubishi Grandis in versiune diesel este echipat cu vechiul motor TDI de 2.0 L de la VW si nu cu motorizare Peugeot .
    15 4
  • ptr asta de mai sus
    internetul la sate (partea 6)
    MITSUBISHI GRANDIS ARE MOTOR DE PEUGEOT!!! MITSUBISHI LANCER ARE DE VW!!!!!!!!! IAR LA SUZUKI SCRIE CAT CAPUL TAU DE MARE 2.0 HDI IN SPATEEEEEE!!!!!!!! NUMAI VORBITI AIUREAAAAAAA IAR FAZA CU HOUSE-MADE-UL LA BMW E MINCIUNA TOTALA!!!
    11 15
  • luati si cititi
    TOT
    ia si citeste, stiu ca iti sta in gat si mori de invidie....dar citeste!!!!!


    http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/96497-bun-brand-constructor-motoare-diesel.html


    romani neinformati care stiti tot!!!! numai vorbiti aiurea daca nu stiti nici macar bazele elementare a industriei auto!!!
    4 3
  • Vw e o gluma
    , o gluma buna
    luati-o in bot cu motoarele voastre tdiste....Peugeot cand facea motoare pentru Bmw Vw va vindea voua motorizari din anii 80.
    8 12
  • tot eu
    tot eu
    primul motor turbo diesel din lume a fost creat de Peugeot, prima masina de serie cu un motor diesel a fost un Peugeot, prima motorizare diesel din lume aplicata pe o masina de serie a fost un Citroen (care aparatine de Peugeot) asa ca vezi de treaba cu tdi-ul tau si restul....
    8 10
  • ptr zzz
    uite tarane cat de melodios e un hdi
    ia si uite-te aici.....

    http://www.youtube.com/watch?v=C3CGmguw_MU
    7 8
  • pentru "prietenul" nostru de la sat...
    ...trebuie sa fii tare frustrat sa te agiti in halul asta...go back pe site-urile tale cu toata "cultura" ta automobilistica si lasaneeeeee
    20 12
  • pentru ala care se oftica ca nu are un TDI
    Taticu, sunt mai mult ca sigur ca ai acasa un Peugeot(e o masina buna nu contest). Articolul asta e pentru fanii VW asa ca nu mai venii tu cu critici. Uita-te in topul vanzarilor si spune tu singur cine e seful! hai te-am pupat.....pe portofel!
    21 12
  • anonim
    intrebare
    Citeam cele de mai sus.....si ma intrebam....cu toata tehnologia asta franceza "revolutionara", de ce nu a reusit PSA-ul sa vanda cat a vandut VW.Este doar o intrebare nu incerc sa atac pe nimeni. Ma gandeam ca imi poate raspunde "internetul de la sate"
    Multumesc.
    18 7
  • pana si Aro avea motor de Peugeot la raliul Paris-Dakar :)):)):))...pana si Clio meu are motor de Peugeot=))=))...
    Motoarele voastre TDI de 1.9 sunt din 1997:D de cand a aparut Passat :d ala de il cumpara toti cocalarii, si apoi introdus si pe Golf.

    ciuss:D
    8 21
  • gramatica
    "inginerii si designerii Volkswagen reusind sa isi de-a mana pentru a crea..."

    In situatia de mai sus este vorba despre verbul a da. Nu se scrie despartit. Ne jucam de-a gramatica? Un redactor ar trebui sa stie atata lucru.

    Pentru baiatu' cu Peugeot - este un articol despre VW Golf. Las-o balta cu Pe-Jos-ul tau, abtine-te de la comentarii aiurea.
    14 13
  • mamaaa .. am fost absent la comentarii :)

    @ discutia despre producatorii de motoare :
    BMW si PSA ( pejo si sitroen ) dezvolta impreuna motoare - evident in beneficiul fiecaruia , ca nu face nimeni pe lumea asta opere de caritate. Ce motoare se pune pe ce masini.. scrie pe net - cert este ca Peugeot face motoare pentru muulte masini ;)
    VAG furnizeaza motoare pentru multe alte marci decat cele din grup . motorul de 2l de pe Lancer este de la VAG ... de grandis nu stiu , dar probabil Peugeot are cate ceva de-a face cu treaba aia :P

    @subiect
    Golf este o "treaba buna" - te duce de acasa la munca, de la munca acasa, de acasa la mare, la munte si inapoi... si poate face asta muulti ani pana o sa inceapa sa faca "probleme" - cel putin modelele mai vechi de Golf sunt apreciate pentru fiabilitate .. cu modelele noi o sa vedem in timp -- daca mananca pe vre-unu limba sa imi zica de vecinu care are golf si a stat cu el numai in service il rog sa se abtina - vecinul nu este decat unul din milioanele de posesori de golf .
    Motorizarea si cutia DSG ... un "cuplu" frumos, dar cred eu cam scump pentru Golf ... sincer, 23220E ( plus o multitudine de optiuni "necesare" pt care VW te sparge la buzunare ) mi se pare cam mult . Daca mai pui 2-3mii de euro in optionale ca sa ai "masina belea" ... mai bine iti iei un mercedes la mana a doua ... acuma, sincer... Golf nou 2.0TDI vs. E320DCI cu 50.000km si 2-3 ani vechime ... mercedes toata ziua ;) . Stiu ca ( , ) cam compar mere cu pere ... dar cand dai un miliard pe o masina nu te duci ca bou' la Porsche si arunci banii pe masa ... poate "gandesti un pic.

    apropo', intre 23220E si 17450E sunt aproape 6000 de euro ;)
    18 2
  • scump
    nu am avut rabdarea sa citesc toate comentariile, sa-i vad pe fanii cocomasinilor sarind in sus si vb de Logane obosite, dar pretul acestor masini cu siguranta este supraevaluat, la performantele care le ofera, oricand, eu personal as alege un Ford Focus in favoarea unui VW Golf, am specificat ca este o parere personala, pentru toti de pe acest forum ce fac infarct cand nu se vb in termeni de lauda despre grupul VAG
    11 11
  • ptr bozzo26
    Renault = marca de 2 lei
    bozzo aici se vorbeste de masini, nu de Renault mizeria Europei in materie de masini, asa ca te rog abtine-te. Multumesc
    16 10
  • pt rasuflatii anti vw
    daca nu va place vw nu va obliga nimeni sa va dati jos din pom si sa postati de o masina pe care nu o cunoasteti
    @admin: inainte sa faceti referiri cu privire la costuri mai bine ganditi-va si raportati la concurenta. daca ati fi atenti golf-ul, fie el si V este peste audi a3 si bmw seria 1 la capitolul calitate interioara, singurul concurent cu o calitate interioara superioara golfului este mercedes a class cat despre megan si focus nu are rost sa discutam tinand cont ca cel din urma prezinta la interior materiale similare celor de pe logan. in concluzie, pentru cei ce posteaza doar pentru a-si etala "vastele" cunostinte auto, nu mai vorbiti despre lucruri care va depasesc, mai bine faceti-va tema la mate ca sa nu mai repatati clasa a III-a, si in final pentru cei care scriu aceste reportaje, comparati automobile cu o calitate similara si dotari similare.
    11 10
  • ionica cel frumos
    @B76
    @ b76 - Mai baiatule eu cred ca tu ai niste probleme cu capul...exista versiuni si versiuni ale noului Golf. Cum poti sa compari VW cu Audi si BMW. versiunea highline de la Golf intr-adevar poate face versiunea entry-level BMW la calitatea materialelor dar totusi...vb de modele premium. deschide mataluta dictionarul mai treci odata pe la scoala invata sa scrii si afla ce inseamna premium..berbecule
    Romania e o tara frumoasa pacat ca e populata de oameni ca tine... Si ca sa-ti dai seama cat de afon esti in acest domeniu afla ca Mercedes A-Klasse nu concureaza cu Seria 1, A3 si Golf. Mercedes are un alt model concurent pe acest segment si anume B-Klasse. Pun pariu ca nici nu stii cum arata..pentru ca la tine in zambia unde abia s-a introdus netul dial-up nu vedeti prea multe masini pe strada....hai pa!
    8 10
  • peugeot 308
    va rog sa testati si un model peugeot 308, 1,6 120 CP benzina .
    sunt curios cum se comporta , si ce punctaj ar obtine la drive-test.
    multumesc.
    6 8
  • Automarket
    dar de ce nu o testezi tu? de ce trebuie sa va cumparati toti masini din reviste, mituri si dupa cum vor altora? voi nu aveti tot sa le testazi? Te duci la dealer si iei ce model vrei tu....e cazul sa mai cumparati masini si cu capul nu doar cu fundul si luandu-va dupa mituri de la sate. Si vezi ca motorul ala de 1.6 e facut de bmw si psa....e foarte elastic....zici ca e diesel, trage la orice turatie nu ca 1.4-ul de la tsi unde stai stai zzzzz si dintr-o data baaaa trezeste-teeee a intrat turbo!!! ce unde cum? si te trezesti....porma schimbi treapta iar zzzz daca nu esti la 4325346536 de rpm ca sa fii pe turbo....porma iar intra turbo deodata....parca te joci de-a soarecele si pisica cu turboul :))

    Pe scurt, testati voi, lasati revistele.
    6 9
  • @automarket
    ba asta de te intitulezi automarket sti ca 1.4 tsi a fost motorul anului 3 ani la rand la categoria sa???ba sti ca dupa ce a intrat turbo in prima treapta de viteza urmatoarele "sunt pe turbo" cum spui tu??? ba tu sti ca motorul de 140 si 170 sau 180 are si compresor mecanic si nu se intampla "zzzzzzzz" ( ma scuzati atrebuits a vorbesc pe limba lui)
    14 3
  • @ taranul
    posesor de vw
    "ba" asta din reclama cu jain care mi-ai raspuns, eu vorbeam de versiunea 1.4 122 de cp fara compresor mecanic (comparand cu 1.6-ele de 120 de cp), iar 1.6-ele facut de bmw si psa a iesit motorul anului in categoria sa, SI?????? CE RELEVANTA ARE??????? cum ziceam si mai sus....sunteti asa prosti incat va luati dupa prostiile astea numite premii, si tot ce mai scrie pe net....in fine fiecare cat il duce mintea.
    5 8
  • de la taranu
    fratilor , da cine v-a bagat in cap ideea stupida ca la o masina motorul e tot ce conteaza , la noi in sat daca face badea gheo o sapa nashpa poate sa fie vina materialului , a vremii sau ca badea gheo a bagat prea mult alcool in vena , ca un exemplu uitati-va si la tara noastra scumpa , stiti bancul cu sfantu petru si dumnezeu , da de ce le dai asha multa bogatie unei singure tari ? la care dumnezeu raspune , stai sa vezi ce popor le dau :)))))))
    4 0
  • D0C9
    Masina asta imi place, desi sunt posesor de Renault. As cumpara una ca asta si maine daca ar fi la un pret ceva mai mic. Calitate foarte buna, ergonomie, consum foarte bun si tinuta de drum foarte buna. Oricum masina asta nu suporta comparatii cu Peugeot, Renault, Ford, etc. Este peste ele din mai multe puncte de vedere mai putin intretinere si pret.
    12 5
  • Taranii au Renault
    inainte aveau Passat, Golf, acum e criza
    ba frate voi astia cu renault stati la coltul de rusine si numai comentati....toata viata ati avut dacie 1310 acum aveti renault si acum credeti ori ca aveti cele mai bune masini sau mai rau credeti ca singurele marci mai bune sunt bmw, mercedes, vw.....la coltul de rusine cu voi!!!!! cand va luati masini atunci sa intrati pe automarket sa comentati!!!! Credeam ca fanii vw sunt foarte prosti, dupa ce am vizitat vw forum si club renault am constatat ca e o diferenta mare intre cele 2 categorii...iar pe vw forum mai vezi unul care stie ce e aia masina, ce e aia un hdi una alta, dar cand intrii pe renault vezi comparatii renault cu vw (???) Renault vs restul lumii....exact aceiasi atitudine ca posesorii kia. Luati-va de mana si numai poluati site-urile auto cu prostia voastra marca Renault. Bafta.
    10 11
  • Octavia RS
    La pretul asta imi iau Octavia vRS cu 2.0L 170CP tot TDI. Stiu, nu e "Das Auto" dar are portbagaj sa bag Golful in el. Iar cand pleci la mare, munte, am nevoie de portabaj.
    TDI nu consuma ulei daca masina e noua si faci reviziile la timp :P
    Astept review la GTD.
    1 8
  • Motorul de 1,6 benzina de pe bmw de cine e facut?
    1 7
  • nu exista motor de 1.6 pe bmw.
    5 7
  • 1598 ?
    2 5
  • daca se numeste 316i sau 316d nu inseamna ca are motor de 1598/1600 cmc!!!! stiu ca dupa 20 de ani ati dat si voi de 5000 de euro sa va luati o masina dar daca nu stiti informati-va macar ca nu costa nimic.
    4 5
  • Prostie prostie
    RENAULT SUCKS!!!
    8 8
  • ionutz
    bmw
    nashpa masini!!!!!!!!!!!!!!
    3 6
  • Oribila
    Cand ii aud pe unii ca Golf e masina frumoasa nu imi vine sa cred. Ca design mi se pare banala, chiar urata. Daca vorbeam de Passat era altceva, da Golful si Polo mi se par bleah.
    1 10
  • Francezu
    Toti sunt francezi...
    E clar ca nemtii astia fac cele mai proaste masini din lume, iar PSA sunt cei mai tari. De la inceputuri a fost asa: Maurice Otto si Francois Michel Diesel sunt inventatorii motoarelor pe benzina si motorina , asa ca nemtii nu au avut nicio contributie in viata lor la capitolul auto.
    PS: Imi place Golf 6, mi-as cumpara unul Sh diesel cu incredere...nou e prea scump.
    3 9
  • Eduard
    Golf GTD
    Mi-am luat noul Golf GTD....super masinuta,se comporta super pe rahaturile noastre de strazi si consuma putin avand in vedere k si fuge destul de tare...iar pt amatorii de frantuzisme de 2 lei sa se abtina de la comentarii si sa nu uite un lucru...masini in lumea asta fac nemtii si americanii...ok si englezii in rest piece of shit!!!
    3 4
  • cam prea mare nota la design. 3 stele jumate pt "doar un facelift".
    ciudate criterii de notare aveti, daca iau clasa compacta la puricat.
    2 2
  • Mircea
    @Francezu tu esti prost sau te prefaci ?! Nemtii au facut si benzinarele si diesel-urile :)
    Unde ai auzit tu ca Francois Michel Diesel a inventat motoarele pe diesel ?! Ai inventat tu numele asta ? Oare cati ani ai ? Nu iti dau mai mult de 18 , daca vrei sa sti , cel care a inventat diesel-ul se numeste Rudolf Diesel si este german ! iar cel care a inventat motoarele pe benzina este Nikolaus Otto ...tot german....cei care intra pe automarket ar trebui sa li se dea un chestionar auto sa se vada ce stiu in materie de masini , probabil cei ca "Francezu" au iq-ul aproape de cel al unei maimute
    13 3
  • fratilor sa nu aud de masini frantuzesti ,cel mai prost gandite .Atunci cand se strica toti mecanicii injura ca sunt facute prost si lucrezi foarte greu la ele.cat timp lucrai pentru a repara una frantuzeasca repari 2 nemtesti ca toate piesele sunt asezate cu cap si ai spatiu sa lucrezi cum trebuie ......
    7 0
  • ahmadi
    Intarata-i drace!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru