de Bogdan Mirică
Joi, 08.10.2009
-
-
Trimite pe:
Golf inseamna pentru Volkswagen ceea ce Nadia sau Hagi au insemnat pentru sportul romanesc. Hatchback-ul compact reprezinta un simbol pentru brandul german, o reteta a succesului pe care oficialii se tem sa o modifice. Nemtii prefera sa adauge putina sare, putin piper, sa mai regleze pe ici pe colo cateva detalii de prezentare, pentru ca gustul succesului sa ramana la fel de placut. Desi Automarket a mai luat contact cu noua generatie a modelului german, echipa noastra si-a dorit sa vada daca traditia TDI-ului se transmite si noii generatii. Ingredientul diesel, de care publicul s-a indragostit de-a lungul celor cinci generatii, este la fel de placut si in cazul celui de-al saselea Golf, ba chiar mai savuros decat precursorii sai.
Motor / Transmisie
Baiatul popular, alaturi de care ne-am plimbat timp de doua zile, a fost pus in miscare de celebrul motor 2.0 TDI in versiunea de 140 de cai putere, foarte cunoscut in randul romanilor, amatori de modele Volkswagen. Unitatea cu patru cilindri se remarca printr-un bagaj de putere decent si un cuplu motor suficient, capabil sa imprime un comportament dinamic compactei germane. Cei 140 de cai putere alearga la capacitate maxima abia la 4200 de rotatii in timp ce cuplul motor, de 320 de Nm, se simte destul de tarziu pentru diesel-urile contemporane, la 2500 de rpm. Desi momentul motor apare ceva mai tarziu in echipaj complet, Golf nu sufera la capitolul agilitate sau raspuns, resursele fiind suficiente pentru un model care cantareste doar 1322 de kilograme. Volkswagen cauta sa exploateze foarte bine unitatile TDI de care dispune in ograda, de aceea transmisia cu dublu-ambreiaj DSG este tot mai des intalnita in aceasta configuratie. Asa cum ne-a obisnuit, DSG-ul se comporta exemplar, fiind in acest moment una dintre cele mai bune cutii de acest tip de pe piata. Resursele dieselului sunt exploatate corespunzator fie ca te afli intr-o depasire la limita fie ca incerci sa rulezi economic pe autostrada. Transmisia este foarte intuitiva, retrogradand ori de cate ori este nevoia, fara a sta prea mult pe ganduri. Cu toate acestea, urcarea in rapoarte se face lin, fara ruperi bruste si fara pierderi de putere. In modul manual, in cel Sport, indicat de litera S pe levierul schimbatorului, si atunci cand pedala este bruscata acul turometrului urca pana in zona rosie, schimband abia la 5000 de rotatii si asigurand astfel o simfonie a cilindrilor dar si o zvacnire puternica. Un alt aspect pozitiv pe care trebuie sa-l remarcam in cazul noului Golf diesel este zgomotul resimtit in interior, propulsorul cu cea mai noua tehnologie common-rail fiind un adevarat taciturn.
Consum
Desi multi ar putea crede ca pretul comoditatii unei cutii automate este un consum considerabil mai mare, Volkswagen a tinut sa contrazica aceste mituri. DSG-ul nemtilor poate face din tine un sofer cu adevarate recorduri de consum daca decizi sa "mangai parinteste" acceleratia si sa nu o calci la podea decat atunci cand este necesar. Golf 2.0 TDI ne-a oferit surpriza de a inregistra un consum urban sub 8 litri/100 de kilometri, in conditiile in care cifrele oficiale anunta o valoare de 7.1 litri/100 de kilometri. Lucrurile au stat putin altfel in mediul extra-urban, consumul fiind mai mare cu aproximativ 1.5 litri/100 de kilometri decat cel anuntat, de 4.5 litri. Trebuie insa sa luam in calcul si rularea la viteza mare si stilul de sofat nu foarte ecologic. Dupa foarte multa vreme trebuie sa recunoastem cu mana pe inima ca Volkswagen Golf se apropie in conditii reale de ceea ce anunta producatorul in cartea tehnica.
Interior
La capitolul interior Golf a crescut mult fata de vechea generatie. Materialele sunt de buna calitate iar finisarile uimesc, cel putin pe echiparile superioare. Plasticul folosit de nemti, desi are acelasi aspect neprietenos, se remarca prin caliate si prin faptul ca nu creeaza senzatia de interior rece si impersonal alaturi de insertiile din inox regasite la nivelul portierelor si al gurilor de ventilatie. Comparativ cu vechiul Golf, mezinul gamei vine cu un volan nou, cu insertie din inox si trei spite, o repozitionare a comenzilor electrice pentru deschiderea geamurilor si un instrumentar de bord mult mai prietenos, iluminat in culori calde, foarte odihnitoare "la vreme de seara". Atmosfera de la bord nu se schimba insa cu mult fata de Golf 5. Designul plansei ramane orientat spre util mai degraba decat spre spectaculos iar comenzile sunt asezate coerent, corect, cu scopul declarat de a nu crea probleme de adaptare, indiferent daca cel de la volan a avut sau nu tangenta cu vreun Golf pana acum. Ceea ce dezamageste oarecum la noul Golf este spatiul interior. Modelul de 4199 de mm nu se arata foarte generos pentru pasagerii din spate iar portbagajul ofera o capacitate de incarcare mai mica decat a rivalilor din segment, motiv pentru care Golf pierde puncte pretioase.
Preţ de achiziţie
Volkswagen are reputatia unui constructor care pipereaza pretul modelelor sale, poate pentru ca isi doreste ca viata clientilor sai sa fie la fel de condimentata. Desi Golf pleaca de la un pret accesibil tuturor, de 14.851 de euro cu TVA, pret valabil pentru varianta cu cinci usi si motorizarea 1.4 si 80 de cai putere, compactul german ramane mai scump decat concurentii directi. Astfel, principalul adversar cu care Golf isi va imparti publicul din Romania, noul Renault Megane, pleaca de la 12.900 in varianta de motorizare pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. La randul sau, Ford Focus, chiar daca este ceva mai scump decat rivalul francez, se pozitioneaza mai jos decat Golf, cu un pret de 13.447 de euro, valabil tot pentru o motorizare pe benzina de 80 de cai putere. In conditiile in care vorbim despre versiunea testata de noi, cea de 140 de cai putere si nivel de echipare de top, Golf promite sa scoata din buzunarul clientilor sai 23.220 de euro, o suma putin cam mare pentru bugetul unui roman care isi doreste o compacta. Raportand valoarea la concurentii amintiti mai sus, ajungem la concluzia ca Megane si Focus sunt o afacere mai buna. Modelul francez in versiunea de top, echipata cu motorul dCi de 130 de cai putere ajunge pana la maxim 17.450 de euro, cu aproape 5000 de euro mai putin decat neamtul testat de noi. Focus-ul urca ceva mai sus decat Megane, pana la 22.229 de euro pentru versiunea Titanium, echipata cu cutie automata si motor de 136 de cai putere/320 de Nm.
Siguranţă
Volkswagen Golf este un premiant nu numai la capitolul vanzari ci si la capitolul siguranta. Modelul german a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP si isi trateaza pasagerii cu un pachet generos de airbaguri (frontale, cortina, laterale, spate si pentru genunchii soferului), sistem de antiblocare a rotilor ABS, sistem de blocare electronica a diferentialului EDS, sistem de reglare a fortei de tractiune ASR si bineinteles nelipsitul ESP, care controleaza traiectoria in situatii "limita". Tot la capitolul siguranta se cuvine sa mentionam si despre functia de asistenta la urcarea in panta, disponibil doar pe modelele echipate cu DSG. Daca performantele la accelerare s-au dovedit destul de bune trebuie sa spunem ca si franele isi fac datoria constiincios, reusind sa opreasca hatchback-ul in timp util si fara a da emotii.
Ţinută de drum
Spre deosebire de vechiul Golf, mezinul familiei vine cu un comportament dinamic mult mai bun, multumita modificarilor operate de Volkswagen la nivelul sasiului. Mai exact este vorba despre pachetul DCC, tradus prin Dynamic Chassis Control si inaugurat pe Volkswagen Passat CC. Bazandu-se pe senzori care calculeaza automat cursa fiecarei suspensii in functie de conditiile de rulare, DCC asigura o tinuta de drum buna, inspirand soferului si pasagerilor siguranta, indiferent de calitatea suprafetei de rulare. Fie ca rulezi cu peste 160 de km/h pe autostrada, fie ca abordezi un viraj mai curajos decat de obicei, rezultatele vor fi aceleasi. O stabilitate de invidiat, o aderenta rupta destul de greu si un ESP mereu prompt, care nu iti permite sa te joci de-a pilotul fara o dezactivare a functiei.
Vizibilitate
Nici la capitolul vizibilitate nu exista compromisuri, inginerii si designerii Volkswagen reusind sa isi dea mana pentru a crea un model atragator si usor de condus. Oglinzile sunt foarte bine proportionate in raport cu caroseria, si ofera o vizibilitate foarte buna, pe cand unghiurile moarte formate de montantii A, B si C apar doar in situatiile obisnuite deja pentru un hatchback. Oglinda retrovizoare, echipata cu functie anti-orbire, ofera de asemenea o buna vizibilitate chiar daca luneta nu este suficient de mare. Pe timp de noapte, farurile isi fac datoria indiferent de drum, iar manevrele soferului sunt ajutate de proiectoare de ceata cu functie "cornering".
Tehnologie
In versiunea Highline noul Volkswagen Golf satisface cam toate capriciile unor soferi pretentiosi. Avem de a face cu instalatie de climatizare automata, pe doua zone, un sistem multimedia proiectat pe un ecran cu touch-screen, deja popular in toata gama Volkswagen si o navigatie prin satelit care se asigura ca nu gresesti drumul spre viitoarea destinatie de concediu. Senzorii de ploaie, de lumina si cei optici de parcare sunt dotari care nu puteau lipsi si care se asigura ca sarcinile soferului sunt usurate la maxim. Tot la capitolul "hai sa facem viata usoara soferului", amintim cruise-control-ul, farurile adaptive, reglajul lombar al scaunului si pozitionarea unor functii vitale pe volan. Noi am fi vazut utila si folosirea unor padele in spatele volanului, insa nemtii au considerat ca dieselul nu este suficient de sportiv pentru un asemenea moft.
Design
Multi au fost de parere ca noul Golf nu este decat un facelift al vechiului model. Subscriem la aceasta idee preconceputa atunci cand vine vorba de design, pentru ca modelul compact nu a facut decat sa preia blocurile optice regasite pe Scirocco, bineinteles intr-o forma mai cuminte, si sa adopte o serie de spoilere redesenate si mai bine inchegate. Noile modele de jante, semnalizatoarele in oglinzi si elementele cromate la exterior sunt printre putinele elemente care definesc noul Golf. Din pacate, designul conservator si modificarile sarace aduse noii generatii duc la un punctaj scazut pentru cel de-al saselea continuator al traditiei Golf.
un reportaj=reclama=bani= ghiorlani cu tdi 2.0
in rest ceva nou? poate la noul 7 care s-a anuntat deja.. continuam 2.0 tdi si poveste n-are sfarsit... das sfarsit
cat despre comentariile celelalte... sunt acri strugurii cand nu ajungi la ei nu?
Stiu, nu e vreo italianca entuziasmanta la vazut dar e o masina placuta la condus, de buna alitate si pe care te poti baza. Daca o intretii corect nu are nici costuri mari.
As lua-o cu mare incredere desi sper ca la anul sa iau GTD-ul cu DSG.
1. 100-200 de ml e foarte putin, un vw tdi consuma 1 l la 10.000 km, poate si mai mult....(cauta frate pe net, dezgheaza-ti mintea aia un pic)
2. vw-urile numai merg sute de km ca inainte....inainte bagai benzina sau motorina si tot mergea....acuma e o mare gluma, la fel de proasta ca un renault.
3. degeaba e cr ca tot se aude tare....daca nu ai mers lasa draq revistele....testeaza sa simti si tu
4. in ziua de azi numai exista masini proaste in afara de vw si renault.
5. bafta
Daca ai ajus sa spui ca TDI CR se aude tare inseamna ca ai timpan sensibil rau. Poate te multumesti cu sunetul melodios al unui HDi sau DCI....
Peugeot a facut si inca face motoare pentru bmw
Peugeot a facut aproape toate motorizarile de pe 320d
Bmw 320d 1999 - 136 cp - este un hdi de 110 cp modificat din 8v in 16v, din turbo cu geometrie fixa in turbo cu geometrie variabila. Ulterior motorul a fost usor modificat (emisii co2) si pus si pe Peugeot, Ford etc. Singura diferenta intre cel de pe bmw si peugeot este sistemul de injectie
Bmw 320d 2002 facelift 150 de cp. Tot de Peugeot este facut, este prezent si pe 3008.
Bmw 320d 2006 163 de cp, motor prezent si pe 3008, viitorul 408, actualul 308 cc etc.
Bmw 320d 177 cp. Motor modificat de Bmw cu baza motoarelor Hdi, au adaugat sistemul efficient dynamics si au mai obtinut inca 14 cp cu sistemul start and stop si etc.
De asemenea toti stim ca Mini Cooper este sub tutela Peugeot.
Mini Cooper este disponibil cu motorizarea 1.6 HDI 110 CP cu volanta dubla, overboost tot marca Peugeot.
Range Rover dispune de un motor Peugeot, si anume 2.7 HDI
Jaguar, noul model limuzina (nush cum se numeste acum) are toto motorizarea 2.7 HDI (scrie si pe Promotor, Automarket etc.) Bi-turbo.
Ford are motorizari de Peugeot
Citroen are motorizari de Peugeot
Mazda are motorizari de Peugeot cu diferite modificari.
Mitsubishi Grandis are motorul de pe 320d si 407 de 136 cp
Suzuki Vitara a avut hdi-ul de 2.0 90 de cp de pe Peugeot
Deci pe scurt romane toata lumea mananca de la Peugeot
De altfel Peugeot a inventat filtrul de particule in 2000, atunci cand vw vindea golf 1.9 tdi cu tehnologie pd din anii 80 folosite la vapoare, ei atunci vindeau motorizari diesel common-rail (dupa 8 ani au inceput sa vanda si cei de la vw atentie) si cu filtru de particule (nu scoate fum nici la blana), de aceea 307 a iesit si masina anului in acel an....datorina inovatiilor aduse pe vremea aia....doar Bmw Mercedes si Fiat avand astfel de tehnologii...
Aceste lucruri sunt cunoste de toti oamenii cu o cultura auto medie....aceste lucruri le poti gasii pe forumuri precum 4tuning, ford club, chiar si unii baieti mai isteti de pe vwforum stiu toate astea....bineinteles cei cu opel renault habar nu au asa ceva....pana la bloguri precum a lui buhnici unde scrie clar ca francezii i-au invatat pe cei de la bmw sa faca motorizari diesel (ii poti trimite un mail pe sectiunea contact sa intrebi tot ce am zis)
Deci, care-i complet pe langa? Eu care stiu minimul despre masini si am condus destule modele ca sa imi fac o parere reala sau tu care vorbesti din mituri si frustrari mioritice? Francezii nu sunt doar Renault cum nici Vw nu e o marca nemteasca....marca nemteasca e Mercedes si Bmw eventual Ford (Ford Europa) restul e marketing (Audi, Vw) si plasticaraie (Opel).
Bafta, si daca inca esti uimit intra pe un site adevarat, sau un forum care nu e intoxicat de vw si renault si intreaba acolo, o sa ramai surprins....
http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/96497-bun-brand-constructor-motoare-diesel.html
romani neinformati care stiti tot!!!! numai vorbiti aiurea daca nu stiti nici macar bazele elementare a industriei auto!!!
http://www.youtube.com/watch?v=C3CGmguw_MU
Multumesc.
Motoarele voastre TDI de 1.9 sunt din 1997:D de cand a aparut Passat :d ala de il cumpara toti cocalarii, si apoi introdus si pe Golf.
ciuss:D
In situatia de mai sus este vorba despre verbul a da. Nu se scrie despartit. Ne jucam de-a gramatica? Un redactor ar trebui sa stie atata lucru.
Pentru baiatu' cu Peugeot - este un articol despre VW Golf. Las-o balta cu Pe-Jos-ul tau, abtine-te de la comentarii aiurea.
@ discutia despre producatorii de motoare :
BMW si PSA ( pejo si sitroen ) dezvolta impreuna motoare - evident in beneficiul fiecaruia , ca nu face nimeni pe lumea asta opere de caritate. Ce motoare se pune pe ce masini.. scrie pe net - cert este ca Peugeot face motoare pentru muulte masini ;)
VAG furnizeaza motoare pentru multe alte marci decat cele din grup . motorul de 2l de pe Lancer este de la VAG ... de grandis nu stiu , dar probabil Peugeot are cate ceva de-a face cu treaba aia :P
@subiect
Golf este o "treaba buna" - te duce de acasa la munca, de la munca acasa, de acasa la mare, la munte si inapoi... si poate face asta muulti ani pana o sa inceapa sa faca "probleme" - cel putin modelele mai vechi de Golf sunt apreciate pentru fiabilitate .. cu modelele noi o sa vedem in timp -- daca mananca pe vre-unu limba sa imi zica de vecinu care are golf si a stat cu el numai in service il rog sa se abtina - vecinul nu este decat unul din milioanele de posesori de golf .
Motorizarea si cutia DSG ... un "cuplu" frumos, dar cred eu cam scump pentru Golf ... sincer, 23220E ( plus o multitudine de optiuni "necesare" pt care VW te sparge la buzunare ) mi se pare cam mult . Daca mai pui 2-3mii de euro in optionale ca sa ai "masina belea" ... mai bine iti iei un mercedes la mana a doua ... acuma, sincer... Golf nou 2.0TDI vs. E320DCI cu 50.000km si 2-3 ani vechime ... mercedes toata ziua ;) . Stiu ca ( , ) cam compar mere cu pere ... dar cand dai un miliard pe o masina nu te duci ca bou' la Porsche si arunci banii pe masa ... poate "gandesti un pic.
apropo', intre 23220E si 17450E sunt aproape 6000 de euro ;)
@admin: inainte sa faceti referiri cu privire la costuri mai bine ganditi-va si raportati la concurenta. daca ati fi atenti golf-ul, fie el si V este peste audi a3 si bmw seria 1 la capitolul calitate interioara, singurul concurent cu o calitate interioara superioara golfului este mercedes a class cat despre megan si focus nu are rost sa discutam tinand cont ca cel din urma prezinta la interior materiale similare celor de pe logan. in concluzie, pentru cei ce posteaza doar pentru a-si etala "vastele" cunostinte auto, nu mai vorbiti despre lucruri care va depasesc, mai bine faceti-va tema la mate ca sa nu mai repatati clasa a III-a, si in final pentru cei care scriu aceste reportaje, comparati automobile cu o calitate similara si dotari similare.
Romania e o tara frumoasa pacat ca e populata de oameni ca tine... Si ca sa-ti dai seama cat de afon esti in acest domeniu afla ca Mercedes A-Klasse nu concureaza cu Seria 1, A3 si Golf. Mercedes are un alt model concurent pe acest segment si anume B-Klasse. Pun pariu ca nici nu stii cum arata..pentru ca la tine in zambia unde abia s-a introdus netul dial-up nu vedeti prea multe masini pe strada....hai pa!
sunt curios cum se comporta , si ce punctaj ar obtine la drive-test.
multumesc.
Pe scurt, testati voi, lasati revistele.
TDI nu consuma ulei daca masina e noua si faci reviziile la timp :P
Astept review la GTD.
PS: Imi place Golf 6, mi-as cumpara unul Sh diesel cu incredere...nou e prea scump.
ciudate criterii de notare aveti, daca iau clasa compacta la puricat.
Unde ai auzit tu ca Francois Michel Diesel a inventat motoarele pe diesel ?! Ai inventat tu numele asta ? Oare cati ani ai ? Nu iti dau mai mult de 18 , daca vrei sa sti , cel care a inventat diesel-ul se numeste Rudolf Diesel si este german ! iar cel care a inventat motoarele pe benzina este Nikolaus Otto ...tot german....cei care intra pe automarket ar trebui sa li se dea un chestionar auto sa se vada ce stiu in materie de masini , probabil cei ca "Francezu" au iq-ul aproape de cel al unei maimute