de Bogdan Mirică
Sambata, 14.03.2009
-
-
Trimite pe:
Volkswagen a incercat sa ofere clientilor sai din segmentul utilitarelor o mana de ajutor prin instalarea unui sistem de tractiune integrala Haldex. Noul Caddy 4Motion este astfel versiunea asteptata de cei care se ocupa cu livrari in zonele greu accesibile. Modelul nu vine cu artificii tehnice singura diferenta fiind facuta de logo-ul 4Motion regasit pe usa portbagajului.
Motor / Transmisie
Tractiunea integrala Haldex, pe care Volkswagen a decis sa o ofere pe deja celebrul Caddy, nu putea fi regasita pe piata decat impreuna cu o versiune diesel, capabila sa ofere cuplul necesar depasirii unor situatii neplacute in teren accidentat. Nemtii au ales TDI-ul de 1.9 litri si 105 cai putere, cu filtru de particule, capabil sa livreze un moment motor de 250 de Nm. Unitatea diesel este completata de o transmisie cu sase rapoarte care incearca sa exploateze cat mai bine resursele modeste ale motorului. Treptele de viteza sunt destul de scurte si nu vor fi pe placul multora asemeni levierului schimbatorului care nu ofera o cursa foarte precisa. Diesel-ul "trage" bine in treapta a treia si a patra, reusind sa imprime un comportament dinamic variantei Kombi. Aceste detalii se schimba insa atunci cand vorbim si de o incarcare la maxim a portbagajului in conditii normale sau cu bancheta spate rabatata. In astfel de situatii ne-am fi dorit un motor ceva mai mare, un TDI care sa ofere macar 140 de cai putere. Si in cazul lui Caddy 4Motion diesel-ul este foarte zgomotos, resimtindu-se suparator in habitaclu.
Consum
Volkswagen anunta un consum mediu de 6.6 litri pentru versiunea 4Motion a modelului Caddy, dar in realitate lucrurile difera mult de cele inscrise in fisa tehnica. In mediul urban, utilitara consuma peste 8 litri la 100 de kilometri, valoarea scazand la aproximativ 7 litri/100 de km atunci cand vorbim de o rulare extra-urbana. O pedala de acceleratie apasata cu grija si o schimbare a rapoartelor la 2000 de turatii va poate aduce insa mai aproape de valorile consumului anuntat de producator.
Interior
Interiorul Volkswagen a fost intotdeauna la fel de incitant ca "Viata Satului" sambata la pranz. Abia pe noile modele introduse in gama nemtii au inceput sa mai invioreze habitaclul si sa puna un accent deosebit pe materiale si finisari. Ce ne facem insa cu Caddy, care exista pe piata deja de mult timp: acelasi plastic rigid de proasta calitate, aceleasi finisaje slabe si aceeasi monotonie. Nici chiar iluminarea albastra nu salveaza aspectul mohorat din interior, unde se presupune ca iti petreci destul timp, fie ca alegi varianta Furgon sau Life. Afisajul instrumentelor de bord ramane insa un detaliu placut, care nu oboseste ochii soferului pe timp de noapte. Daca vorbim despre spatiu, putem spune ca in interiorul noului Caddy nu vor exista probleme la acest capitol. Fiind vorba de o platforma destinata transportului de marfa, inginerii VW au avut de unde sa ofere acei cativa centimetri in plus pentru confortul pasagerilor de pe bancheta din spate, in cazul variantei Life. Disconfortul apare insa pentru pasagerul din dreapta soferului, care se va simti oarecum stingherit de designul torpedoului. In portbagaj este suficient loc pentru bagajele unei familii normale dar si pentru obiecte voluminoase care se vor a fi trasportate. In cazul in care soferul va dori insa sa rabateze bancheta spate, trebuie sa vorbim de inconvenientul creat de inexistenta usii de pe partea stanga. Coincidenta sau nu, absenta acestei usi nu permite o rabatare usoara a banchetei fractionata 60/40. Doar scaunul soferului, al carui spatar poate fi aplecat in fata asemeni celor intalnite la modelele in doua usi, va facilita accesul la parghia de rabatare, aflata undeva in partea inferioara a banchetei. Optional insa se pot comanda doua usi glisante spate.
Preţ de achiziţie
Noul Caddy 4Motion vine in Romania cu un pret de pornire de 17.104 euro fara TVA in cazul variantei Furgon. Daca va ganditi insa la Caddy 4Motion ca la un membru al familiei incercati sa optati atunci pentru varianta Life, care va scoate din buzunarul potentialilor clienti 19.278 de euro fara TVA, suma la care se mai pot adauga 2-3000 de euro constand in echipamnte optionale, cum ar fi climatizare si sistem audio cu MP3 Player. Asadar pretul este unul cam piperat pentru segmentul de vehicule din care face parte.
Siguranţă
La capitolul siguranta Caddy 4Motion nu impresioneaza, modelul german nefiind prevazut nici macar cu avertizor sonor al cuplarii centurii de siguranta pentru sofer. Nu lipsesc insa airbagurile si sistemul ABS. Cu toate acestea, capacitatile de franare ale modelului german se dovedesc de multe ori "inselatoare". Volkswagen a cazut de cuviinta sa instaleze si un sistem electronic de control al stabilitatii, ESP, care salveaza putin nota obtinuta de modelul german.
Ţinută de drum
Volkswagen a instalat pe noul Caddy 4Motion un sistem de tractiune integrala Haldex, care actioneaza permanent. In functie de conditiile de rulare, sistemul distribuie cuplul motor rotilor cu o aderenta mai buna. Chiar si atunci cand vorbim de o pierdere a aderentei 4Motion isi face datoria pentru a asigura o rulare in siguranta. In aceste conditii, tractiunea integrala de pe noul Caddy 4 Motion se achita cu brio de sarcini, utilitara fiind capabila sa abordeze trasee mai dificile. Din pacate garda la sol si unghiul de atac nu fac din Caddy 4 Motion un furgon cu veleitati de SUV, asa cum ar fi tentati unii sa creada.
Chiar daca beneficiaza de o tractiune intgrala permanenta, Caddy 4Motion nu se poate lauda cu o tinuta de drum foarte buna, cel putin atunci cand masina nu este incarcata. Puntea spate, ridicata cu cativa centimetri, va crea senzatii de instabilitate la viteze mari sau in viraje stranse. Se pare ca abia acum am inteles de ce nemtii au fost atat de precauti si au instalat un sistem ESP.
Vizibilitate
Fiindca vorbim de o masina de dimensiuni mari capitolul vizibilitate este foarte important. Inginerii si designerii si-au dat mana pentru a crea elemente care sa usureze viata soferului: o suprafata vitrata mare, in cazul variantei Life, si oglinzi laterale patrate care ofera un camp vizual mai mult decat generos. Oglinda retrovizoare cenrala permite fara probleme efectuarea manevrelor cu spatele. Problemele apar atunci cand rulezi noaptea, lumina farurilor de intalnire fiind foarte slaba si insuficienta, chiar si in treapta 0.
Tehnologie
Versiunea Caddy 4Motion testata de noi a venit echipata cu acele dotari de bun simt care se gasesc pe orice masina de volum. Vorbim mai exact de un sistem de aer conditionat climatic pe doua zone, oglinzi electrice si incalzite, proiectoare de ceata si un radio CD Sony, instalat ulterior, care oferea chiar si conexiune auxiliara pentru MP3 Player sau iPod.
Design
Grila radiatorului si designul blocurilor optice frontale sunt elementele care inscriu Caddy in filosofia de design a brandului german. Ceea ce aminteste ca avem de a face cu o versiune 4X4 este doar logo-ul 4Motion ancorat timid pe usa portbagajului.
Aceasta masina este un VEHICUL UTILITAR care trebuie coste putin si sa genereze profit de aceea cand apreciati tinuta de drum, calitatea materialelor si designul si performantele apreciati-le comparativ cu Ford Trazit Connect, Fiat Doblo, Opel Combo Tour, Peugeot Partner , Renault Kangoo si Citroen Berlingo.
Felicitari! A fost cea mai buna exprimare, posibila, pentru un interior de VW. Cine a condus orice alta masina, fata de un plastic de la VAG, ar trebuii sa fie de acord cu acea propozitie.
no masina asta place la mine da urata la ea pretu, da sotul meu are Dacia Van si a avut inainte un caddy din 2002. Masina prosta, scutura reu si vomiti la fiecare kilometro. Dacia luat din budapest cu 5600 euro si forte bun interiorul are aer conditionat si cd si frumos motor disel si fuge bine si noi ne ocupam cu flori si suntem multumiti la noi si facem cat se pote sa ia si altii ca merita. volkswagenu ii masina prosta la ea si pret mare si germanu cumpara la el dacia si nu caddy. dacia avut combi in 89 si fost si ea o masina buna la noi.
cumarati dacia logan van ca buna masina decat masina germana.
io sunt ildiko din oradea si stiu ce stiu no servus
cam ac lucru si cu interiorul...e practic?..da...
oare cine ar avea pretentii la ceva "incitant" de la o autoutilitara?!