de Sebastian Toma
Vineri, 06.08.2010
-
-
Trimite pe:
Pathfinder s-a mutat definitiv în Europa. Încă de la lansarea sa pe Bătrânul Continent, în 2007, modelul prezenta linii mai rotunjite şi un aspect mai european. Odată cu facelift-ul primit în 2010, Pathfinder îşi păstrează rădăcinile de off-roader şi primeşte un aspect mult mai prietenos pentru ochi. Adversarii săi pe piaţă sunt destui, iar lupta a trecut de la cea de imagine la preţuri şi dotări. Nissan Pathfinder, "ursul" Ussuri din Japonia, plusează cu un interior aproape premium şi un nivel ridicat de dotări standard.
-
Pret de pornire
36.106 €
-
Pret model testat
46.005 €
-
Taxa auto
835 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Clienţii Nissan din România au la dispoziţie doar o singură motorizare pentru Pathfinder. Vorbim de un motor dCi de 2.5 litri, care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi oferă 450 Nm de la 2.000 rpm. Exemplarul testat a fost echipat cu o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, care poate să pună puterea pe şosea fie doar prin intermediul roţilor din spate, fie prin intermediul tuturor celor patru roţi. Fiind un off-roader veritabil, avem la dispoziţie un reductor care este controlat electronic prin intermediul unui comutator amplasat pe consola centrală. Masa impresionantă a acestui model (2090 de kilograme) face motorul de 190 CP să pară slab în multe situaţii, şoferul fiind nevoit să calce serios pedala de acceleraţie pentru a realiza depăşirile cu rapiditate. Deşi etajarea cutiei de viteze este foarte bună pentru off-road, în mediul urban trebuie să schimbaţi treptele destul de des pentru a obţine un consum de carburant decent. Pe lângă asta, motorul începe să se facă auzit în habitaclu după 2.500 rpm. Totuşi, primele trei trepte de viteză ne prezintă un Pathfinder destul de rapid pentru masa sa, această tendinţă fiind prezentă în special în treptele 2 şi 3 ale cutiei de viteze. Treptele 4, 5 şi 6 prezintă rapoarte ceva mai lungi în comparaţie cu primele trei, fiind vorba de o cutie optimizată pentru rezultate bune în off-road, comportament bun la viteze mici şi economie de carburant la drum lung. Cât timp nu depăşiţi 120 km/ cu viteza a şasea, nu ar trebui să aveţi nicio problemă cu sunetul motorului la interior, iar reprizele până în acel punct sunt la un nivel potrivit pentru un model de talia lui Pathfinder cu doar 190 CP. Rivalii care îl surclasează în materie de putere sunt Mitsubishi Pajero 3.2 DI şi Land Rover Discovery4 3.0. Dacă nu doriţi să atacaţi trasee off-road deosebit de dificile şi vă interesează în mod special confortul, este indicat să încercaţi şi versiunea cu transmisie automată înainte să comandaţi un Pathfinder.
Consum
Cât este de economic Nissan Pathfinder? Japonezii anunţă un consum urban de 10.8 litri la sută şi un consum extraurban de 7.2 litri la sută pentru versiunea 2.5 dCi cu transmisie manuală a lui Pathfinder. În comparaţie Jeep Wrangler şi Land Rover Discovery 3, avem de a face cu un model mult mai economic atât în mediul urban, cât şi în regim extra-urban. Singurul rival din comparaţia noastră care este mai economic decât Pathfinder este Toyota Land Cruiser D-4D în versiunea de 173 CP şi echipat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte. Land Cruiser consumă cu 0.2 litri la sută mai puţin decât Pathfinder în regim urban, pe când în mediul extra-urban Pathfinder este mai economic cu 0.1 litri la sută. Consumul mediu al celor două modele este identic – 8.5 litri la sută. În timpul testului nostru, am reuşit să înregistrăm un consum de numai 9.0 litri la sută în mediul urban, dar această valoare a fost obţinută cu eforturi susţinute şi într-un trafic lejer. În cazul în care vorbim de aglomeraţie sau de un stil de condus alert, consumul de carburant al lui Pathfinder ajunge în plaja 12-15 litri la sută în mediul urban. Rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h atrage un consum de 9.7 litri la sută, în timp ce rularea în mediul extra-urban fără a depăşi viteza de 90 km/h aduce un consum de 6.5 litri la sută. Etajarea cutiei de viteze este unul dintre motivele pentru care acest model înregistrează un consum de carburant destul de ridicat pe autostradă: în treapta a şasea, la 120 km/h, turometrul afişează 2.500 rpm. În momentul în care ajungeţi la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm. În treapta a cincea, viteza de 120 km/h urcă acul turometrului în dreptul gradaţiei de 3.000 rpm. Tot de la 2.500 rpm apare şi nivelul ridicat de zgomot al motorului în cabină. Menţionăm că valorile de mai sus au fost înregistrate în modul 2WD – respectiv tracţiune spate.
Interior
Nissan Pathfinder vine în versiunea facelift cu aceleaşi şapte locuri ale variantei anterioare, dar japonezii oferă şi o versiune entry-level cu doar cinci locuri. Cele şapte locuri sunt obţinute prin ridicarea celui de-al treilea rând de scaune din podea – aceeaşi metodă ca la Qashqai +2, Toyota Land Cruiser şi multe alte modele care oferă această facilitate. Din păcate, sistemul acesta oferă două locuri corecte doar pentru adulţii care nu au depăşit înălţimea de 1.50 m sau pentru copii. În ceea ce priveşte spaţiul, bancheta din spate oferă un nivel potrivit de spaţiu la cap şi la genunchi pentru trei pasageri, în timp ce portbagajul are un volum de 515 litri – cea mai bună valoare din segment. Scaunele din faţă seamănă cu cele prezente pe un turism distanţează şoferul de pasagerul din dreapta pentru o senzaţie mai mare de spaţiu.
În ceea ce priveşte calitatea materialelor, Pathfinder se situează la un nivel apropiat de Mitsubishi Pajero. În timpul participării la Ediţia 2010 a Campion 4x4, am avut ocazia să comparăm faţă în faţă interioarele celor două modele. Putem spune că sunt foarte apropiate şi că ambele prezintă mici imperfecţiuni care le împiedică să-şi surclaseze rivalii. În comparaţie cu un model mai scump, precum Toyota Land Cruiser sau Land Rover Discovery, Pathfinder prezintă anumite materiale care nu se apropie la nivelul dictat de preţul de achiziţie. Cu toate acestea, avem numeroase componente în comun cu modelele Infiniti – vezi sistemul de Navigaţie şi butoanele comezilor de pe volan, lucru care temperează criticile la nivelul calităţii oferite la interior.
Preţ de achiziţie
Versiunea de bază a lui Nissan Pathfinder pleacă de la 36.106 euro cu TVA inclus. Exemplarul testat porneşte de la 46.005 euro şi este în versiunea de echipare LE, cu şapte locuri şi transmisie manuală. Singurii rivali cu un preţ mai ridicat într-o versiune de echipare comparabilă sunt Toyota Land Cruiser, cu un preţ de 58.223 de euro şi Land Rover Discovery 4, cu un preţ de pornire de 49.588 euro. Iveco Massif este cel mai ieftin off-roader din comparaţia noastră, având un preţ de pornire de 35.581 eurp. Jeep Wrangler porneşte de la 37.631 euro, iar Mitsubishi Pajero costă 37.894 de euro. Toate preţurile de mai sus includ TVA şi eventualele taxe vamale.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat versiunea facelift a lui Pathfinder, iar modelul pre-facelift a fost analizat în 2007. La momentul respectiv, modelul a primit doar patru stele pentru protecţia pasagerilor, trei stele pentru protecţia copiilor şi o singură stea pentru protecţia pietonilor. Modelul este echipat în standard cu ESP, ABS, EBD, patru airbag-uri şi tetiere faţă active. Rămâne de văzut ce rezultat va obţine acest model în timpul testărilor independente ale inginerilor EuroNCAP.
Ţinută de drum
Pathfinder are o suspensie independentă cu braţe triunghiulare duble şi bară stabilizatoare pe faţă, în timp ce puntea spate beneficiază de o suspensie multilink. Am testat acest model pe un traseu off-road serios, proba constând în urcarea unui deal aflat în teren accidentat şi apoi în coborârea printr-o ravenă. Modelul s-a descurcat foarte bine, chiar dacă traseul a fost parcurs cu aceeaşi uşurinţă şi de rivalii săi. Pe scurt, capacităţile offroad ale lui Pathfinder sunt în continuare la un nivel ridicat, modelul fiind în continuare unul dintre liderii acestui capitol, cu toate că nu are cele mai ridicate performanţe pe hârtie.
Să vorbim şi de comportamentul pe şosea al lui Pathfinder. În timp ce gropile şi imperfecţiunile drumului sunt înghiţite fără răsuflare de modelul japonez, problema apare la viraje. Modelul prezintă un nivel sporit de ruliu al caroseriei în momentul abordării unor viraje cu prea mult curaj, dar acest comportament iese la iveală doar în situaţii extreme. Senzaţia generală pe care ţi-o dă Pathfinder este că poate trece peste absolut orice obstacol pe care îl întâlneşte fără ca şoferul sau pasagerii să simtă ceva, dar schimbările bruşte de direcţie sunt evident perceptibile. De altfel, acest comportament le este caracteristic tuturor off-roaderelor odată ce intră pe şosea, deci nu este niciun motiv de îngrijorare aici.
Vizibilitate
Oglinzile laterale imense şi oglinda centrală de dimensiuni mari îl ajută foarte mult pe şoferul unui Pathfinder. Poziţia înaltă de la volan a acestui model îţi permite să vezi tot ce te înconjoară, iar manevrele de parcare sunt ajutate foarte mult de camera video amplasată în uşa hayonului. În ciuda grosimii deosebite a montanţilor A, vizibilitatea pe viraje nu este îngreunată, singurele elemente deranjante fiind montanţii B, în situaţiile în care te asiguri ca să te înscrii în circulaţie pe un drum aglomerat.
Tehnologie
Pentru că au preluat sistemul multimedia şi numeroase alte elemente fie de la Infiniti, fie de la Renault, cei de la Nissan au reuşit să integreze foarte multe facilităţi tehnologice la bordul lui Pathfinder. Singurul lucru în plus pe care l-am găsit la rivali a fost sistemul de camere video care monitorizează roţile faţă - vezi Toyota Land Cruiser LC150 - şi poate un sistem de entertainment cum era cel din echiparea modelului mai sus amintit. În rest, Pathfinder oferă tot ce îţi trebuie ca să conduci cât mai confortabil, incluzând aici şi un sistem de încălzire al motorului, pe lângă alte sisteme de asistenţă la urcarea în pantă sau de coordonare a activităţilor în off-road.
Design
Cei de la Nissan s-au străduit destul de mult să îi dea un aspect agreabil lui Pathfinder. Modelul arată din ce în ce mai "european" şi s-a lepădat de mult de "blana" americană cu care era îmbrăcat. Cu toate acestea, avem de a face cu un model care rămâne pătrăţos, cu un aspect masiv şi dur, ale căror margini au fost rotunjite ca să nu-i zgârie pe cei timizi. Un lucru pozitiv pentru cei care apreciază un off-roader adevărat şi nu un SUV cu veleităţi off-road cu care se merge la cumpărături.
Tu vorbeşti de piaţa americană şi de ce au băieţii ăia acolo. Uite ce zic spaniolii de la km77 despre Pathfinder şi concurenţii săi: "Es una alternativa a modelos como el Jeep Commander, el Mitsubishi Montero, el SsangYong Rexton o el Toyota Land Cruiser, entre otros. El Pathfinder más asequible tiene un precio ligeramente superior al del Rexton pero inferior al del Montero y el Commander, todo ellos con motores Diesel de entre 185 y 220 CV"
Sau, ca să citez tot o sursă oficială, site-ul Nissan UK. "Pathfinder is aimed at the medium/large SUV sector of the market occupied by rivals such as the Land Rover Discovery, Mitsubishi Shogun, Volvo XC90 and Toyota Land Cruiser".
Apoi, nu Pathfinder e construit pe platforma lui Navara, ci invers.
La capitolul dimensiuni, Pathfinder stă exact între Land Cruiser şi Pajero, în timp ce Patrol, pe care îl aduci în discuţie, este cu 24 de centimetri (un sfert de metru!) mai mare decât Land Cruiser, de exemplu.
Capacităţile off-road ale lui Pathfinder sunt cu puţin mai slabe decât ale celorlaţi (diferenţe de 3 grade la unghiul pantei,de exemplu), însă asta nu ne arată decât că ele sunt comparabile. Da, unul e mai slab, dar dacă o echipă de fotbal pierde un meci nu înseamnă că e retrogradată automat din campionatul respectiv). Diferenţele nu sunt atât de mari încât să se caşte o prăpastie care să nu-i dea nicio şansă modelului japonez.
Singurul punct de sprijin al afirmaţiilor tale este legat, corect, de caracterul permanent al sistemului de tracţiune integrală de pe cei doi concurenţi amintiţi anterior. Da, aici vorbim de Patrol. Însă toate celelalte argumente vin înspre Pathfinder.
Practic, ce face Nissan este să amestece puţin segmentele astfel încât clienţii de off-roadere să aleagă fie un model cu 5% în plus capacităţi de şosea, fie unul destinat exclusiv off-roadului. Mai ales că preţurile celor două sunt aproape identice.
Altfel spus, ambele pot fi considerate ca făcând parte din concurenţa reală ale modelelor mai sus menţionate. depinde doar din ce unghi priveşti.
pd: Nissan deabia acum si-a inceput ascensiunea in Europa /Romania
Vreti masina sau vreti va duelati in performante pe hartie, sau vreti o masina de care sa va folositi oricand si in orice conditii?
Eu am mai scris pe acest site mai de mult.
Folosesc in Iraq un Armada, V8, nu e mare diferenta de Pathfinder. E un var mai mare al lui Pathfinder.(sa zic asa)
Ascultati ce spun: masina e super tare. Sare peste tot felul de denivelari, adica senile de tanc , care sunt la tot pasul, inca, tot felul de dumpere, chiar si din cornier sudat. Apoi, functioneaza fara probleme cand afara suntoare la soare? Vara asta au fost regulat 50 grade in Baghdad. In plus am destule in portbagaj. Si e si blindata. Total, 5425 kg. deci ce mai vrei de la asa masina?, sa zboare? In plus e pe benzina si consuma in oras max 28. Fa comparatie cu un Cadillac Escalade cat consuma in oras si mai vorbim.
Ce vreti de la Pathfinder in Romania? Hai sa fim seriosi.
Daca vrei sa cauti nod in paura, atunci gasesti cusur si la o coala de geam.
Vrajitori din fotoliu se gasesc, dar sa-i vad la fata locului.
Deci pentru toti care au Pathfinder, sa-l stapaneasca sanatosi si sa se bucure de el. Pt fraieri, e treaba lor,
Numai bine tuturor.