Drivetest Nissan Pathfinder (2010-2015)

2.5 dCi 190CP LE
Nissan Pathfinder (2010-2015) zoom
de Sebastian Toma
Vineri, 06.08.2010
Ussuri
Pathfinder s-a mutat definitiv în Europa. Încă de la lansarea sa pe Bătrânul Continent, în 2007, modelul prezenta linii mai rotunjite şi un aspect mai european. Odată cu facelift-ul primit în 2010, Pathfinder îşi păstrează rădăcinile de off-roader şi primeşte un aspect mult mai prietenos pentru ochi. Adversarii săi pe piaţă sunt destui, iar lupta a trecut de la cea de imagine la preţuri şi dotări. Nissan Pathfinder, "ursul" Ussuri din Japonia, plusează cu un interior aproape premium şi un nivel ridicat de dotări standard.

Nissan Pathfinder (2010-2015)
2.5 dCi 190CP LE

  • Pret de pornire 36.106 €
  • Pret model testat 46.005 €
  • Taxa auto 835 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Clienţii Nissan din România au la dispoziţie doar o singură motorizare pentru Pathfinder. Vorbim de un motor dCi de 2.5 litri, care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi oferă 450 Nm de la 2.000 rpm. Exemplarul testat a fost echipat cu o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, care poate să pună puterea pe şosea fie doar prin intermediul roţilor din spate, fie prin intermediul tuturor celor patru roţi. Fiind un off-roader veritabil, avem la dispoziţie un reductor care este controlat electronic prin intermediul unui comutator amplasat pe consola centrală. Masa impresionantă a acestui model (2090 de kilograme) face motorul de 190 CP să pară slab în multe situaţii, şoferul fiind nevoit să calce serios pedala de acceleraţie pentru a realiza depăşirile cu rapiditate. Deşi etajarea cutiei de viteze este foarte bună pentru off-road, în mediul urban trebuie să schimbaţi treptele destul de des pentru a obţine un consum de carburant decent. Pe lângă asta, motorul începe să se facă auzit în habitaclu după 2.500 rpm. Totuşi, primele trei trepte de viteză ne prezintă un Pathfinder destul de rapid pentru masa sa, această tendinţă fiind prezentă în special în treptele 2 şi 3 ale cutiei de viteze. Treptele 4, 5 şi 6 prezintă rapoarte ceva mai lungi în comparaţie cu primele trei, fiind vorba de o cutie optimizată pentru rezultate bune în off-road, comportament bun la viteze mici şi economie de carburant la drum lung. Cât timp nu depăşiţi 120 km/ cu viteza a şasea, nu ar trebui să aveţi nicio problemă cu sunetul motorului la interior, iar reprizele până în acel punct sunt la un nivel potrivit pentru un model de talia lui Pathfinder cu doar 190 CP. Rivalii care îl surclasează în materie de putere sunt Mitsubishi Pajero 3.2 DI şi Land Rover Discovery4 3.0. Dacă nu doriţi să atacaţi trasee off-road deosebit de dificile şi vă interesează în mod special confortul, este indicat să încercaţi şi versiunea cu transmisie automată înainte să comandaţi un Pathfinder.

Consum

Cât este de economic Nissan Pathfinder? Japonezii anunţă un consum urban de 10.8 litri la sută şi un consum extraurban de 7.2 litri la sută pentru versiunea 2.5 dCi cu transmisie manuală a lui Pathfinder. În comparaţie Jeep Wrangler şi Land Rover Discovery 3, avem de a face cu un model mult mai economic atât în mediul urban, cât şi în regim extra-urban. Singurul rival din comparaţia noastră care este mai economic decât Pathfinder este Toyota Land Cruiser D-4D în versiunea de 173 CP şi echipat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte. Land Cruiser consumă cu 0.2 litri la sută mai puţin decât Pathfinder în regim urban, pe când în mediul extra-urban Pathfinder este mai economic cu 0.1 litri la sută. Consumul mediu al celor două modele este identic – 8.5 litri la sută. În timpul testului nostru, am reuşit să înregistrăm un consum de numai 9.0 litri la sută în mediul urban, dar această valoare a fost obţinută cu eforturi susţinute şi într-un trafic lejer. În cazul în care vorbim de aglomeraţie sau de un stil de condus alert, consumul de carburant al lui Pathfinder ajunge în plaja 12-15 litri la sută în mediul urban. Rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h atrage un consum de 9.7 litri la sută, în timp ce rularea în mediul extra-urban fără a depăşi viteza de 90 km/h aduce un consum de 6.5 litri la sută. Etajarea cutiei de viteze este unul dintre motivele pentru care acest model înregistrează un consum de carburant destul de ridicat pe autostradă: în treapta a şasea, la 120 km/h, turometrul afişează 2.500 rpm. În momentul în care ajungeţi la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm. În treapta a cincea, viteza de 120 km/h urcă acul turometrului în dreptul gradaţiei de 3.000 rpm. Tot de la 2.500 rpm apare şi nivelul ridicat de zgomot al motorului în cabină. Menţionăm că valorile de mai sus au fost înregistrate în modul 2WD – respectiv tracţiune spate.

Performanţe

Pentru că vorbim de un off-roader, performanţele dinamice nu sunt chiar atât de importante cum sunt atunci când avem în faţă un SUV sau un turism. Cu toate acestea, şoferul va fi nevoit să circule şi pe şosele, nu doar în teren accidentat, aşa că trebuie să evaluăm şi acest aspect. Pathfinder accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.7 secunde, în timp ce viteza maximă a acestui model este de 186 km/h. De data aceasta, singurul model din comparaţia noastră care îl surclasează pe Nissan Pathfinder este Land Rover Discovery4 3.0. Modelul respectiv poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9.6 secunde şi să atingă o viteză maximă de 180 km/h. În timp ce viteza maximă nu este chiar atât de relevantă pentru această clasă, diferenţa de 1.1 secunde la accelerarea 0-100 km/h contează. În ceea ce priveşte performanţele off-road, Nissan Pathfinder le este inferior pe hârtie modelelor Land Rover Discovery 4 şi Toyota Land Cruiser LC150. Spre exemplu, adancimea maximă a vadului de apă care poate fi traversat cu un Pathfinder este de 450 milimetri, în timp ce un Land Cruiser LC150 sau un Discovery 4 poate să treacă printr-un vad de apă de 700 milimetri. Situaţia este similară şi dacă examinăm unghiurile de atac, degajare şi ventrale, Toyota Land Cruiser fiind superior, în medie, cu două grade faţă de Pathfinder la categoriile - unghi atac, unghi ventral şi unghi degajare. Pe deasupra, Land Cruiser poate să urce o pantă maximă de 42 de grade, în timp ce Pathfinder poate să urce o pantă maximă de 39 de grade.

Interior

Nissan Pathfinder vine în versiunea facelift cu aceleaşi şapte locuri ale variantei anterioare, dar japonezii oferă şi o versiune entry-level cu doar cinci locuri. Cele şapte locuri sunt obţinute prin ridicarea celui de-al treilea rând de scaune din podea – aceeaşi metodă ca la Qashqai +2, Toyota Land Cruiser şi multe alte modele care oferă această facilitate. Din păcate, sistemul acesta oferă două locuri corecte doar pentru adulţii care nu au depăşit înălţimea de 1.50 m sau pentru copii. În ceea ce priveşte spaţiul, bancheta din spate oferă un nivel potrivit de spaţiu la cap şi la genunchi pentru trei pasageri, în timp ce portbagajul are un volum de 515 litri – cea mai bună valoare din segment. Scaunele din faţă seamănă cu cele prezente pe un turism distanţează şoferul de pasagerul din dreapta pentru o senzaţie mai mare de spaţiu. În ceea ce priveşte calitatea materialelor, Pathfinder se situează la un nivel apropiat de Mitsubishi Pajero. În timpul participării la Ediţia 2010 a Campion 4x4, am avut ocazia să comparăm faţă în faţă interioarele celor două modele. Putem spune că sunt foarte apropiate şi că ambele prezintă mici imperfecţiuni care le împiedică să-şi surclaseze rivalii. În comparaţie cu un model mai scump, precum Toyota Land Cruiser sau Land Rover Discovery, Pathfinder prezintă anumite materiale care nu se apropie la nivelul dictat de preţul de achiziţie. Cu toate acestea, avem numeroase componente în comun cu modelele Infiniti – vezi sistemul de Navigaţie şi butoanele comezilor de pe volan, lucru care temperează criticile la nivelul calităţii oferite la interior.

Preţ de achiziţie

Versiunea de bază a lui Nissan Pathfinder pleacă de la 36.106 euro cu TVA inclus. Exemplarul testat porneşte de la 46.005 euro şi este în versiunea de echipare LE, cu şapte locuri şi transmisie manuală. Singurii rivali cu un preţ mai ridicat într-o versiune de echipare comparabilă sunt Toyota Land Cruiser, cu un preţ de 58.223 de euro şi Land Rover Discovery 4, cu un preţ de pornire de 49.588 euro. Iveco Massif este cel mai ieftin off-roader din comparaţia noastră, având un preţ de pornire de 35.581 eurp. Jeep Wrangler porneşte de la 37.631 euro, iar Mitsubishi Pajero costă 37.894 de euro. Toate preţurile de mai sus includ TVA şi eventualele taxe vamale.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat versiunea facelift a lui Pathfinder, iar modelul pre-facelift a fost analizat în 2007. La momentul respectiv, modelul a primit doar patru stele pentru protecţia pasagerilor, trei stele pentru protecţia copiilor şi o singură stea pentru protecţia pietonilor. Modelul este echipat în standard cu ESP, ABS, EBD, patru airbag-uri şi tetiere faţă active. Rămâne de văzut ce rezultat va obţine acest model în timpul testărilor independente ale inginerilor EuroNCAP.

Ţinută de drum

Pathfinder are o suspensie independentă cu braţe triunghiulare duble şi bară stabilizatoare pe faţă, în timp ce puntea spate beneficiază de o suspensie multilink. Am testat acest model pe un traseu off-road serios, proba constând în urcarea unui deal aflat în teren accidentat şi apoi în coborârea printr-o ravenă. Modelul s-a descurcat foarte bine, chiar dacă traseul a fost parcurs cu aceeaşi uşurinţă şi de rivalii săi. Pe scurt, capacităţile offroad ale lui Pathfinder sunt în continuare la un nivel ridicat, modelul fiind în continuare unul dintre liderii acestui capitol, cu toate că nu are cele mai ridicate performanţe pe hârtie. Să vorbim şi de comportamentul pe şosea al lui Pathfinder. În timp ce gropile şi imperfecţiunile drumului sunt înghiţite fără răsuflare de modelul japonez, problema apare la viraje. Modelul prezintă un nivel sporit de ruliu al caroseriei în momentul abordării unor viraje cu prea mult curaj, dar acest comportament iese la iveală doar în situaţii extreme. Senzaţia generală pe care ţi-o dă Pathfinder este că poate trece peste absolut orice obstacol pe care îl întâlneşte fără ca şoferul sau pasagerii să simtă ceva, dar schimbările bruşte de direcţie sunt evident perceptibile. De altfel, acest comportament le este caracteristic tuturor off-roaderelor odată ce intră pe şosea, deci nu este niciun motiv de îngrijorare aici.

Vizibilitate

Oglinzile laterale imense şi oglinda centrală de dimensiuni mari îl ajută foarte mult pe şoferul unui Pathfinder. Poziţia înaltă de la volan a acestui model îţi permite să vezi tot ce te înconjoară, iar manevrele de parcare sunt ajutate foarte mult de camera video amplasată în uşa hayonului. În ciuda grosimii deosebite a montanţilor A, vizibilitatea pe viraje nu este îngreunată, singurele elemente deranjante fiind montanţii B, în situaţiile în care te asiguri ca să te înscrii în circulaţie pe un drum aglomerat.

Tehnologie

Pentru că au preluat sistemul multimedia şi numeroase alte elemente fie de la Infiniti, fie de la Renault, cei de la Nissan au reuşit să integreze foarte multe facilităţi tehnologice la bordul lui Pathfinder. Singurul lucru în plus pe care l-am găsit la rivali a fost sistemul de camere video care monitorizează roţile faţă - vezi Toyota Land Cruiser LC150 - şi poate un sistem de entertainment cum era cel din echiparea modelului mai sus amintit. În rest, Pathfinder oferă tot ce îţi trebuie ca să conduci cât mai confortabil, incluzând aici şi un sistem de încălzire al motorului, pe lângă alte sisteme de asistenţă la urcarea în pantă sau de coordonare a activităţilor în off-road.

Design

Cei de la Nissan s-au străduit destul de mult să îi dea un aspect agreabil lui Pathfinder. Modelul arată din ce în ce mai "european" şi s-a lepădat de mult de "blana" americană cu care era îmbrăcat. Cu toate acestea, avem de a face cu un model care rămâne pătrăţos, cu un aspect masiv şi dur, ale căror margini au fost rotunjite ca să nu-i zgârie pe cei timizi. Un lucru pozitiv pentru cei care apreciază un off-roader adevărat şi nu un SUV cu veleităţi off-road cu care se merge la cumpărături.
Date tehnice - Nissan Pathfinder (2010-2015) 2.5 dCi 190CP LE
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
2488
Lungime mm
4813
Putere maxima CP (rpm)
190 (3600)
Latime mm
1848
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (2000)
Inaltime mm
1862
Viteza maxima km/h
186
Greutate kg
2110
Acceleratie 0-100 km/h s
11.0
Ampatament mm
2853
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
190
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Pathfinder (2010-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (13)

  • andrei
    rivali
    fara suparare, dar ati gresit rau de tot concurentii
    4 12
  • mircea
    @andrei
    Segmentul off-roaderelor mari este exact cel pe care îl vezi mai sus. Dacă ai argumente, părerile tale sunt binevenite.
    9 3
  • andrei
    argumente
    Pai sa vedem. Un argument ar fi faptul ca Pajero si Land Cruiser ar fi masini cu tractiune integrala permanenta. Alt argument ar fi capabilitatile lor in off-road. Al treilea argumente. Pentru a "lupta: cu modele de mai sus, Nissan are/va avea in gama modelul Patrol. Un alt argument pe care cred ca l-ati putea accepta, e linkul asta de pe site-ul Nissan SUA http://compare.nissanusa.com/NNAComparator/selector Ca idee, uite ce model de la Toyota alege drept competitor. Inca un argument, Pathfinder e construit pe platforma lui Navara
    9 7
  • ...............
    ..............
    nasoala ca prastia
    4 17
  • mircea
    @andrei
    Hai să le luăm pe rând.

    Tu vorbeşti de piaţa americană şi de ce au băieţii ăia acolo. Uite ce zic spaniolii de la km77 despre Pathfinder şi concurenţii săi: "Es una alternativa a modelos como el Jeep Commander, el Mitsubishi Montero, el SsangYong Rexton o el Toyota Land Cruiser, entre otros. El Pathfinder más asequible tiene un precio ligeramente superior al del Rexton pero inferior al del Montero y el Commander, todo ellos con motores Diesel de entre 185 y 220 CV"

    Sau, ca să citez tot o sursă oficială, site-ul Nissan UK. "Pathfinder is aimed at the medium/large SUV sector of the market occupied by rivals such as the Land Rover Discovery, Mitsubishi Shogun, Volvo XC90 and Toyota Land Cruiser".

    Apoi, nu Pathfinder e construit pe platforma lui Navara, ci invers.

    La capitolul dimensiuni, Pathfinder stă exact între Land Cruiser şi Pajero, în timp ce Patrol, pe care îl aduci în discuţie, este cu 24 de centimetri (un sfert de metru!) mai mare decât Land Cruiser, de exemplu.

    Capacităţile off-road ale lui Pathfinder sunt cu puţin mai slabe decât ale celorlaţi (diferenţe de 3 grade la unghiul pantei,de exemplu), însă asta nu ne arată decât că ele sunt comparabile. Da, unul e mai slab, dar dacă o echipă de fotbal pierde un meci nu înseamnă că e retrogradată automat din campionatul respectiv). Diferenţele nu sunt atât de mari încât să se caşte o prăpastie care să nu-i dea nicio şansă modelului japonez.

    Singurul punct de sprijin al afirmaţiilor tale este legat, corect, de caracterul permanent al sistemului de tracţiune integrală de pe cei doi concurenţi amintiţi anterior. Da, aici vorbim de Patrol. Însă toate celelalte argumente vin înspre Pathfinder.

    Practic, ce face Nissan este să amestece puţin segmentele astfel încât clienţii de off-roadere să aleagă fie un model cu 5% în plus capacităţi de şosea, fie unul destinat exclusiv off-roadului. Mai ales că preţurile celor două sunt aproape identice.

    Altfel spus, ambele pot fi considerate ca făcând parte din concurenţa reală ale modelelor mai sus menţionate. depinde doar din ce unghi priveşti.
    13 3
  • COObra
    pajero
    Pajero nu este 4x4 permanent. are selector de 4x2, 4x4, , 4x4 diferential central blocat, 4x4 central blocat si reductor si se mai poate bloca separat si diferentialul spate.
    10 1
  • dar ambreiajul?
    cu ambreiajul au rezolvat problema? ca toti cunoscutii mei care au pathfinder, la fel ca si mine, au schimbat deja un disc la 50.000 km. Au fost cazuri cand ma opreau oameni pe strada sa ma intrebe daca l-am schimbat inca sau nu.
    3 6
  • @Paul
    mai, mai, dar ce de prieteni cu pathfinder ai tu... urmeaza Pathfinder succesul Logan-ului in Romania si nu stiu eu? hmmm... multi vrajitori pe site-ul asta

    pd: Nissan deabia acum si-a inceput ascensiunea in Europa /Romania
    4 2
  • @Ion
    Intamplator fac parte dintr-un club off-road, asa ca da, am destui prieteni cu Pathfinder. Daca tie ti-e pofta de mancaruri urat mirositoare, te rog exprima-te altundeva. Eu chiar stiu de problemele masinii asteia.
    3 4
  • pathfinder
    Eu am un Pathfinder 2005 Full. Am 104.000 KM si e foarte ok! E folosit zi de zi si in concedii. In 10 zile am trecut prin Serbia, Muntenegru, Bosnia si Hertegovina, Croatia, Slovenia, Ungaria si inapoi Romania.(Inceputul si sfarsitul traseului din Suceava.) Nu am avut nicio problema!
    5 2
  • Pathfinder
    Oameni buni,
    Vreti masina sau vreti va duelati in performante pe hartie, sau vreti o masina de care sa va folositi oricand si in orice conditii?
    Eu am mai scris pe acest site mai de mult.
    Folosesc in Iraq un Armada, V8, nu e mare diferenta de Pathfinder. E un var mai mare al lui Pathfinder.(sa zic asa)
    Ascultati ce spun: masina e super tare. Sare peste tot felul de denivelari, adica senile de tanc , care sunt la tot pasul, inca, tot felul de dumpere, chiar si din cornier sudat. Apoi, functioneaza fara probleme cand afara suntoare la soare? Vara asta au fost regulat 50 grade in Baghdad. In plus am destule in portbagaj. Si e si blindata. Total, 5425 kg. deci ce mai vrei de la asa masina?, sa zboare? In plus e pe benzina si consuma in oras max 28. Fa comparatie cu un Cadillac Escalade cat consuma in oras si mai vorbim.
    Ce vreti de la Pathfinder in Romania? Hai sa fim seriosi.
    Daca vrei sa cauti nod in paura, atunci gasesti cusur si la o coala de geam.
    Vrajitori din fotoliu se gasesc, dar sa-i vad la fata locului.
    Deci pentru toti care au Pathfinder, sa-l stapaneasca sanatosi si sa se bucure de el. Pt fraieri, e treaba lor,
    Numai bine tuturor.
    3 0
  • Razvan
    Pathfinder
    Am si eu un Nissan Pathfinder, l-am cumparat de nou, in 2005, chiar cand au aparut la noi. E cu cutie de viteze automata dar pot sa va spun ca in afara de consumabilele normale (ulei, filtre, antigel) in rest nu am avut probleme de nici un fel; si-a facut treba intotdeauna, asa ca, cum spune cineva, cine are, sa-l stapaneasca sanatos!
    1 0
  • super masina
    Buna si eu am avut un Pathfinder si chiar ieri la vindut lam tinu 3 ani lam luat de nou super masina acum ma gindesc sa iau un Pajero Instyle nu stiu c sa zic fac o alegere buna?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru