Miercuri, 18.11.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
E greu să găsești o familie de profesori din care să iasă un medaliat olimpic la săritura în înălțime. Dar nu imposibil.
În familia Volvo, discuția se poartă de obicei la nivelul confortului, al materialelor, al siguranței. Marca suedeză s-a evidențiat printr-o abordare a vieții de familie așa cum vrem toți să fie: ceva mai puțin individualistă, ceva mai concentrată pe valorile grupului, ceva mai empatică. Nu-ți iei un Volvo pentru că-ți place să evadezi pe circuit și să lași în urmă dâre de anvelope, ci pentru ca ceilalți să se simtă confortabil și în siguranță.
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered este, însă, excepția de la regulă. E membru cu puteri depline al familiei, pentru că îți pune la dispoziție exact aceleași lucruri care au făcut mereu din Volvo o marcă căutată de familiști. Dar undeva în interiorul molecular al genelor a fost amestecat un pic de ADN sportiv semnat de inginerii Polestar.
Polestar, apropo, s-a transformat în ultimii ani. Nu mai e divizia M-wannabe a celor de la Volvo, ci e marcă separată care încearcă să devină primul brand de performanță full-electric al lumii auto. Așa că apariția ștampilei Polestar Engineered pe XC60 e un exercițiu de imagine interesant și în exercițiu tehnic și mai interesant. Pentru că e o excepție: din gama actuală Volvo, doar S60 se mai poate bucura de o astfel de versiune.
Și probabil că acesta va fi și motivul pentru care cei ce vor cumpăra XC60 Polestar Engineered nu vor ajunge la această mașină ghidați de consilierii de vânzări. Vor veni la punct ochit: știu despre mașină, au citit mult despre ea și o vor pur și simplu. Pentru că, sincer vorbind, nu prea există vreun competitor pe piață care să ofere un pachet atât de complex într-o mașină atât de simplă la prima vedere.
Volvo XC60
2.0 T8 405CP Polestar Engineered AT8 AWD
- Pret de pornire 77680 €
- Pret model testat 88123 €
Motor / Transmisie
Când te gândești că la baza întregului ansamblu de 400+ cai putere despre care vorbim astăzi stă un "modest" motor de 2.0 litri, lucrurile pot să pară exagerate. Dar nu e nicio exagerare, ci o complexitate voită care duce la vârfuri aerisite. Volvo complică lucrurile pe trei paliere.
Palierul 1 este reprezentat de supraalimentarea motorului pe benzină cu o turbină și cu un compresor mecanic suplimentar. Cu ajutorul aerului îndesat acum în cei patru cilindri, motorul poate să "ducă" până la 340 de cai putere în regim maxim de turații, putere care pleacă integral spre puntea față. Versiunea asta poate fi găsită în gama Volvo sub denumirea T6.
Palierul 2 este adăugarea unui motor electric cu o baterie dedicată care învârte roțile spate și transformă mașina într-un hibrid plug-in de 390 de cai putere. Așa se ajunge la versiunea T8 Twin Engine, regăsită în gama majorității modelelor Volvo actuale.
Palierul 3 e opera inginerilor de la Polestar. Care au luat un T8, i-au adăugat 15 cai putere, un șasiu complet modificat, frâne Akebono și un software de management al transmisiei și al motorului optimizat pentru performanță și i-au dat drumul pe străzi. Așa s-a ajuns la versiunea testată de noi.
Iar lucrurile devin foarte interesante, pentru că vorbim de unul dintre extrem de puținele SUV-uri hibride plug-in de performanță disponibile pe piață. De obicei, versiunile hibride încărcabile la priză sunt concepute pentru un consum optimizat și eventual pentru a rula electric prin oraș. Ceea ce poate și această versiune, bineînțeles. Doar că hibridizarea poate să aibă și valențe sportive. Practic, depinde la ce folosești motorul electric suplimentar. Dacă-l utilizezi pentru a tăia din consumul și din emisiile motorului termic, ajungi la o versiune PHEV economică. Dacă însă folosești puterea suplimentară pentru un spor de putere la sarcină mare, transformi mașina într-o sportivă. Ceva mai grea, pentru că bateria de 11.6 kWh (capacitatea brută) trage la cântar, dar sportivă.
XC60 T8 Polestar Engineered este, fără urmă de îndoială, cel mai sportiv SUV Volvo pe care l-am condus vreodată. Este agresiv la turații medii, livrează putere linear indiferent de viteză, iar cât timp ai și ceva "zeamă" în baterie, cuplul suplimentar de 240 Nm - cel pe benzină oferă 430 Nm - este resimțit imediat la apăsarea pedalei. În plus, modificările substanțiale la nivelul șasiului își aduc și ele aportul la senzațiile tari: frânele monstruoase semnate de Akebono, cu etriere cu șase pistoane, opresc mașina fără îndoieli în ciuda celor aproape 2200 de kilograme ale sale, iar amrtizoarele Ohlins, care pot fi ajustate old-school, manual, în 22 de poziții diferite, îi imprimă mașinii caracterul rigid pe care-l cauți la o mașină sport.
Maparea transmisiei e diferită și simți asta în fiecare apăsare bruscă a pedalei, pentru că Volvo și-a călcat pe inimă și trece peste obișnuitul dans al treptelor direct la acțiune.
Consum
La fel ca-n cazul oricărui hibrid plug-in, capitolul consum trebuie disecat în mai multe diagrame, în funcție de unde rulezi și apoi în funcție de cât de plină e bateria când rulezi.
Dacă umpli bateria lui XC60 Polestar Engineered acasă sau la birou, te târăști agale în traficul bucureștean și faci asta de 5 ori pe săptămână, ai toate șansele să uiți unde-s benzinăriile. Nu oferă prea multă autonomie electrică - vreo 20-30 de kilometri, în funcție de trafic - dar n-avem orașe românești pe care să nu le străbați dus-întors cu autonomia asta.
Dacă stai în afara orașului și faci drumul spre birou și înapoi cu bateria umplută dimineața, pe prima sută de kilometri vei consuma în jur de 3-4 litri/100 km. Asta și în funcție de cum apeși pedala. Pentru că dacă trezești toți cei 405 cai putere la viață din prima, motorul electric va suplimenta puterea, nu va scădea consumul. Vorbim de un Polestar.
Dacă ieși în vacanță și ți-e pur și simplu lene să încarci bateria (sau nu găsești prize peste noapte), vei consuma între 8 și 10 litri/100 km. Am petrecut vreo 4000 de kilometri alături de mașina asta în acest scenariu - XC60 Polestar a fost implicit Safety Car-ul #ElectricRomânia, turul României cu mașini electrice - și consumul mediu afișat la final a fost de 8.3 litri/100 km.
Bateria se încarcă lent, la fel ca-n cazul marii majorități a modelelor plug-in hibrid de pe piață. 3.6 kW este puterea chargerului on-board, ceea ce înseamnă că mașina e construită pentru a fi alimentată peste noapte sau peste zi, la birou, implicit de la prize normale (care oferă maximum 2.3 kW). Practic, e inutil să-ți montezi acasă un wallbox dedicat AC de până la 22 de kW. Dacă chargerul ar fi fost ceva mai puternic, puteam discuta și despre asta. În acest moment, investiția într-un wall-box de încărcare dedicat acestui tip de mașină e complet inutilă.
Performanţe
Mașina asta e absolut delicioasă atunci când setările suspensiei sunt adaptate la o rulare sportivă, iar modul Polestar Engineered este ales din selectorul de pe consola centrală. Deși simți faptul că vorbim de o mașină grea și deși stai cam sus pentru a considera că ai în mâini e o sportivă pur-sânge, adaptarea de la XC60-ul de serie la XC60 Polestar Engineered a fost condusă remarcabil de ingineri. Care au ales să nu afecteze major nucleul mașinii de serie, ci s-o modifice fix cât să simți diferențele.
De-asta vorbim despre cel mai sportiv Volvo de pe piață, și nu de un rival pur-sânge pentru M-uri, AMG-uri și RS-uri. Nu își propune să se ia de guler la sprint cu Usain Bolt, dar cel mai sportiv membru al familiei de profesori are șanse reale la săritura în înălțime. Pe același stadion, la aceleași Jocuri Olimpice, într-o probă atletică, dar cu pregătite și tehnică complet diferite.
Cu 5.4 secunde pentru 0-100 km/h, XC60 T8 Polestar Engineered își folosește cei 405 cai putere pentru a deveni al doilea cel mai rapid model de serie Volvo vândut la ora actuală. După S60 Polestar Engineered. La viteza maximă, sigla Polestar împinge mașina până la 230 de km/h, o informație care va deveni rara avis în gama Volvo începând cu acest an, când toate modelele produse de marca nordică vor fi plafonate la 180 de km/h.
În calculele Volvo, dacă această mutare va salva o singură viață, totul se justifică. Poți să-i contrazici?
Dacă-l comparăm cu rivalii direcți, constatăm că aceste cifre sunt de nivel mediu pentru un SUV de performanță. Cu toate că, oricât ne-am chinui, comparăm mere cu pere. Să vă explic.
Volvo a găsit o breșă interesantă în strategia celorlalți producători auto cu modele în acest segment. Pentru că suedezul temperamental se așază strategic ca putere între versiunile "normale" și cele sportive ale SUV-urilor cu care concurează pe piață: un X3 M40i oferă 360 CP, iar un X3 M oferă 480 CP (BMW are și un X3 hibrid plug-in, dar scoate 292 CP și e construit mai degrabă pentru consum, nu pentru performanțe). Un Audi Q5 45 TFSI dezvoltă 265 CP, iar noua generație a modelului german nu are încă un SQ5 sau RSQ5 la îndemână. În sfârșit, un Mercedes-Benz GLC 300e (care e și PHEV, deci aproape de abordarea suedeză) are 320 CP. Totuși, marca germană oferă un "AMG accesibil" la nivelul de putere al lui XC60 T8 Polestar Engineered. Este vorba de GLC 43 AMG 4MATIC, care vine cu 390 CP, dar și cu un motor cu șase cilindri.
Iar comparația poate merge și mai departe la Jaguar F-Pace, Alfa Romeo Stelvio sau Range Rover Velar cu aceleași concluzii: modelul suedez a găsit o nișă, un loc doar al său pe piață. Nu există niciun SUV hibrid plug-in de performanță la nivelul ăsta de putere și, mai mult, există un singur SUV mediu premium de performanță care oferă o putere asemănătoare.
Altfel, singurul alt SUV plug-in hibrid de performanță cunoscut pe piața europeană poate fi considerat Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Dar acolo vorbim deja de alt segment, alte cifre, alte prețuri, altă atmosferă.
Așa că, fără o comparație directă pe același nivel de putere, ne putem face o părere despre nivelul performanțelor lui XC60 doar dacă analizăm "the big picture", adică tabloul SUV-urilor medii de +300 CP în ansamblul său. Și vedem, de exemplu, că un SQ5 de generație veche (347 CP) reușea 0-100 km/h în doar 5.1 secunde. Vedem că un Porsche Macan GTS (381 CP) reușește 0-100 în 4.9 secunde, același timp înregistrat de GLC 43 AMG (390 CP). Mai mult, în cazul modelelor BMW, vedem că "versiunea de legătură" M40i a lui X3 (360 CP) reușește o accelerație 0-100 km/h în doar 4.8 secunde.
Deci nu te gândi că XC60 Polestar Engineered e extrem de rapid pe linie dreaptă. Ba chiar e foarte probabil ca rivalii să te lase-n urmă. Dar în mod sigur vei recupera pe la benzinării, când ei vor opri mult mai des la alimentare.
Interior
La fel ca la exterior, Volvo mizează pe o apariție mai degrabă discretă a lui XC60 Polestar Engineered în propria gamă. Dacă nu ești pasionat al nișelor lumii auto, e extrem de posibil ca această versiune să treacă neobservată. Pentru că la prima vedere pare un XC60 foarte bine echipat, eventual un R-Design ceva mai fistichiu.
De altfel, la interior există extrem de puține indicii că vorbim despre un XC60 special. Iar indiciile astea se opresc la centurile de siguranță. Care sunt galbene. Un indiciu cât se poate de subtil al faptului că această mașină, dotată standard cu aproape tot ce poți să pui pe un XC60, este una specială. Și ce alt element putea fi mai reprezentativ pentru Volvo decât centurile?
În rest, interiorul nu-ți dă de înțeles că te afli într-o variantă specială a lui XC60. Cu atât mai mult într-una sportivă. Partea bună e că într-un XC60 toate lucrurile sunt la locul lor, designul contemporan întâlnind căldura dintr-o casă scandinavă într-un habitaclu curat și plăcut. Așa cum se întâmplă în cazul tuturor celorlalte versiuni XC60 dotate bine și configurate cu gust.
Preţ de achiziţie
Vorbeam mai sus despre poziționarea lui XC60 Polestar Engineered pe piața SUV-urilor de dimensiuni medii și concluzionam că versiunea sportivă a modelului Volvo este așezată dinadins într-o zonă pe care nimeni n-a mai experimentat-o. Nici măcar atotputernicele mărci germane tradiționale, care s-au întins în toate direcțiile, dar cumva au "uitat" de faptul că un SUV compact-mediu poate să primească o versiune hibridă plug-in al cărei motor electric suplimentar apare în peisaj ca să ajute la performanțe, nu exclusiv la consum.
În aceste condiții, și prețul pe care Volvo îl cere pentru această versiune e unul așezat într-o ligă a sa. În primul rând, vorbim despre cel mai scump XC60 din istorie: 77.900 de euro. O mașină foarte bine echipată (jantele de 21, scaunele R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W și o pagină întreagă de sisteme de siguranță sunt standard, ca să vă faceți o idee scurtă legată de punctul de plecare), dar pe care vei vrea să adaugi câteva elemente din pachete opționale puse la dispoziție de Volvo: senzori de parcare, cameră de marșarier sau scaune spate și parbriz încălzite, dacă vreți ierni cât mai confortabile.
În total, mașina testată de noi a avut un preț final de 88.120 de euro. Un preț mare dacă-l privești fără context în gama Volvo, dar unul interesant dacă în peisaj apar rivalii. Pentru că vorbim de un preț aproximativ identic cu versiunile PHEV ale lui X3 și GLC echipate la fel. Dar modelul Volvo iese în față de această dată prin faptul că poartă semnătura Polestar, deci e o mașină rară, și prin faptul că oferă 110, respectiv 85 de cai putere în plus față de rivalii germani.
Apropo de SUV-ul suedez, dacă liniile și atmosfera de la interior vă fac cu ochii, dar nu aveți buget pentru vârful de gamă, Volvo derulează de cealaltă parte a liniei XC60 în acest final de an o campanie pentru o ediție specială XC60 Family care costă 47.480 de euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Pe lângă pachetul de siguranță standard, care în cazul celor de la Volvo înseamnă o listă întinsă pe o coală A4, singurele elemente de siguranță pe care le poți adăuga contracost pe XC60 Polestar Engineered sunt pilotul automat adaptiv și pachetul InteliSafe Surround, care include de asistență în unghiul mort cu alertă și frânare automată în cazul în care sistemul detectează înaintea ta o mașină/un pieton pe o șosea perpendiculară.
Restul elementelor sunt incluse în pachetul de bază. Și, așa cum se întâmplă în general la Volvo, pachetul e destul de generos chiar și pentru versiunile de bază.
În altă ordine de idei, însăși apartenența la familia restrânsă Polestar înseamnă că acest XC60 oferă ceva mai mult la toate capitolele, deci implicit la capitolul siguranță. Pentru că, de exemplu, frânele Akebono cu etriere cu 6 pistoane și discurile de frână aerisite de 20 de inch pe față sunt plusuri demne de luat în seamă nu doar atunci când vorbim despre ținută de drum sau performanțe, ci și atunci când e vorba de o frânare cât mai eficientă.
Ţinută de drum
XC60 Polestar Engineered este unul dintre cele mai atrăgătoare și dezirabile mașini din gama actuală Volvo. Și asta nu doar pentru că e un "lup în blană de oaie", mizând pe performanțe notabile în contextul unei discreții elegante, ci și pentru că mașina este cel mai sportiv SUV construit vreodată de inginerii suedezi.
Suspensiile rigide cu amortizoare Ohlins și transmisia automată setată pentru a scoate cât mai mult din ansamblul motor termic-motor electric fac casă excelentă atât pe linie dreaptă, cât și în viraje. Chiar dacă vorbim despre o mașină de 2145 de kilograme, masă penalizată de bateriile sistemului electric, XC60 Polestar se comportă exemplar atunci când ai nevoie de putere. Mai ales că același sistem electric îți oferă 240 de Nm suplimentari disponibili imediat atunci când bateria e plină. Iar 670 Nm te scot din orice situație și te lasă să te și joci la nevoie.
Bineînțeles, faptul că rigiditatea amortizoarelor se reglează pe 22 de poziții din butoane rotative amplasate sub capotă îți dă senzația că măcar o parte din ADN-ul tău e construită în jurul meseriei de mecanic de motorsport. Atenție însă la setările fine, pentru că suspensiile trebuie să fie echilibrate și corect setate, așa că-ți recomand să faci asta la service-ul autorizat, acolo unde oamenii se pricep să lucreze la milimetru cu acest sistem. Nu mai spun că pe puntea spate e o aventură să ajungi la butonul de reglaj.
Per total, XC60 e o mașină cu suspensii rigide care nu-ți va oferi confortul tradițional Volvo nici măcar atunci când așezarea suspensiilor e blocată în cel mai relaxat nivel disponibil. Și e bine că face asta, doar sigla Polestar trebuie onorată.
Există însă și un element în care inginerii Polestar nu au intrat cu forța: direcția. Nu e moale și inexactă, nu e impasibilă la comenzile tale, dar se mai putea lucra la acuratețe și rigoare.
Vizibilitate
Fiind un SUV de segment mediu, XC60 vine cu plusurile și cu minusurile acestui tip de caroserie. Pentru că, oricât de mult ar fi schimbat suedezii la nivel de platformă și design, n-au reușit să elimine principalele "cute" pe care le are o mașină de acest gabarit. Și probabil nu va reuși nimeni cât timp scopul fiecărui constructor este să pună gaz pe focul creșterilor de vânzări din zona SUV, nu să îmbunătățească vizibilitatea.
Una peste alta, în XC60 stai sus și ai o poziție de comandă asupra șoselei în general, însă la manevrele pe spații înguste vei descoperi cum colțurile frontale ale mașinii sunt greu de "simțit".
Pentru toate celelalte probleme există un sistem de camere care-ți oferă implicit un punct de vedere Bird View la 360 de grade. Costă 570 de euro.
Tehnologie
Deși XC60 oferă deja în echiparea standard o mulțime de pachete tehnologice, te poți aștepta la o listă lungă de opționale pe care le poți bifa suplimentar pentru a te asigura că nu vei cădea sub radar în ceea ce privește sistemele de pe propria mașină în următorii ani.
Pe lângă sistemul de propulsie al versiunii de motorizare T8, parte integrantă a variantei Polestar Engineered care tehnic și tehnologic este un diamant cu sute de fațete pe care cei de la Volvo s-au încumetat să-l scoată pe piață într-o lume care se simplifică din ce în ce mai mult, XC60 are o mulțime de elemente care atrag clienții care nu suportă să rămână în spate la nivel tehnologic. Așa că, în plus față toate elementele deja enumerate la anterioarele capitole ale testului, merită să subliniem faptul că pe XC60 există sau poți să comanzi suplimentar un sistem Head-up Display color de înaltă rezoluție sau un pachet care îți oferă "dublarea" telefonului pe display-ul central prin Apple Carplay sau Android Auto.
Nu trec peste acest capitol pentru a sublinia din nou faptul că XC60 oferă display-uri digitale în echiparea standard atât în centrul planșei de bord, cât și în locul ceasurilor digitale, transformate într-un ecran cu diagonala de 12.3 inch. Calitatea grafică este impecabilă în ambele cazuri.
La nivelul confortului, Volvo XC60 folosește tehnologia de dată recentă pentru a-ți oferi un plus de liniște la volan. Ștergătoarele cu duze de spălare încorporate, farurile LED adaptive, climatizarea automată pe 4 zone sau sistemul de control al calității aerului fac parte din arsenalul standard sau opțional al mașinii.
Dacă adăugăm la această listă și pachetele legate de siguranța activă și faptul că sistemul audi Bowers and Wilkins apare și pe XC60 după ce și-a primit laudele pe XC90, în fața publicului iese o mașină cu foarte puține lucruri de reproșat la nivel tehnologic.
Design
Atunci când vezi mașina de la distanță, primul lucru pe care-ți cade privirea sunt jantele imense și agresive sub care se ascund etrierele vopsite în galben. Sunt agresive, au diametru de 21 de inch, sunt incripționate subtil cu denumirea versiunii Polestar Engineered și oferă 5 spițe triple care fac toți banii. Mă rog, vine vorba "fac toți banii", pentru că prețul lor e inclus în pachetul Polestar, deci sunt standard în cazul acestei versiuni speciale.
Apoi vezi nuanța albă perlată denumită oficial Crystal White Pearl. Și cumva, din simpla alăturare vizuală a acestor elemente, te prinzi că nu vorbim de un XC60 "normal". Abia apoi îți cad ochii pe grila mesh dedicată, pe evacuările speciale, pe bara față semnată Polestar și, în final, pe sigla Polestar albă.
XC60 Polestar Engineered este raiul celor care-și doresc o mașină care să poată mult, să consume puțin (când bateria e plină), dar pe care s-o înțeleagă doar cei care știu că mașinile trebuie să urle din toți rărunchii și să epateze prin culori, muchii și elemente suplimentare care să atârne de caroserie. Deloc ostentativ, dar mereu pe fază.
XC60 e un chirurg de top care participă la Jocurile Olimpice. Și ia medalie pentru Suedia la Săritura în înălțime.
Ne-a placut
- Inserții discrete Polestar
- Pachetul tehnologic
- Interior plăcut
- Pachetul standard la nivel de siguranță
- Poziționare în segment
Nu ne-a placut
- Preț ridicat în gama XC60
- Performanțe vs. rivalii direcți
- Direcție
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...
De asemenea masina nu se simte ca fiind "racheta", dar cine isi ia SUV Volvo nu urmareste cifre si nici nu va face curse pe A2.
Motivele mele care m-au determinat sa iau XC60 T8 non-polestar au tinut de desing-ul exterior (mult diferit de tot ce este pe piata), de design-ul interior (cred ca aspectul simplist al bordului este cel mai atragator la acest moment), calitatea materialelor si atentia la detalii (mai buna, la aceiasi bani, decat concurenta) precum si siguranta in caz de impact, legendara Volvo.
Referitor la autonomie si consum, am cateva precizari din experienta directa:
- cu o incarcare completa pot sa fac naveta casa-serviciu-casa + mici drumuri aditionale in oras complet electric timp de 2 zile (30 Km range efectiv, cu 2 persoane, incarcare doar cu cumparaturi ocazionale). Incarcarea o fac la o statie publica, relativ aproape de casa.
- consumul mixt (urban+extra-urban ce include autostrada si DJ-uri) fara restrictionari semnificative in stiul de condus, cu optiunea de incarcare baterie din motorul termic activa, dupa 8.000 Km, este de 8.2 l. Este mult pentru un propulsor de 400 CP? Nu cred.
Apoi ii avem pe cei cu service-ul. La mine in familie in ultimii 10 ani au fost urmatoarele branduri auto: BMW, Mazda, Alfa Romeo. In afara de un recall pt un mic defect de fabricatie la tambur spate (Mazda) si revizii, masinile nu au vazut service. In afara de prieteni cu masini mai vechi de 15 ani, nu stiu oameni sa mearga la service cu masina ca s-a stricat ceva. Sunt curios ce conduceti de o tot dati cu service-ul! Ti se pare scump service-ul? Ia-ti masina mai noua si buna ca sa nu ajungi acolo. Plus ca cine isi ia Volvo nu se streseaza cu treaba asta.
Despre masina: mereu mi-a placut xc60, totusi nu mi-e clar cui i se adreseaza cu motorizarea asta... Nu e nici un hibrid economic dar nici o masina de performanta! Probabil ca nici nu ii intereseaza sa vanda prea multe exemplare, este un statement (nu facem doar masini safe si boring la condus) iar fanii Volvo vor aprecia.