Drivetest Volvo XC60
2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 InscriptionMarti, 03.10.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
XC60 este diamantul din gama mărcii Volvo. Într-o lume dominată de mărcile premium germane, care câștigă în general toate bătăliile din toate segmentele cu oricine își permite să ridice nasul de sub apă, Volvo XC60 este de vreo trei ani încoace cel mai vândut SUV de segment mediu din Europa.
E o informație atât de neobișnuită, încât merită repetată și subliniată: Volvo XC60 bate la nivel de vânzări în Europa modele rivale precum Mercedes-Benz GLC, BMW X3 sau Audi Q5.
În aceste condiții, suedezii n-au avut o misiune ușoară când pe planșa modelelor care urmau să se relanseze în noul limbaj de design al scandinavilor a apărut XC60. Pentru că s-au lovit de celebra "dilemă a campionului": cum schimbi o mașină care deja merge foarte bine? Modifici radical conceptul pentru a se alinia cu noua linie estetică și tehnologică Volvo sau mergi pe cartea conservatoare și modifici subtil, cât să conteze de-un facelift ușor?
În cazul celor de la Volvo, "problema" a fost tranșată radical: XC60 nu are nimic în comun cu vechea generație. E o soluție riscantă din punctul de vedere al vânzărilor, pentru că Volvo a schimbat complet echipa câștigătoare. Suedezii nu dau însă doi bani pe logicile conservatoare și temătoare pe care marșează în general rivalii germani și, odată cu modernizarea lui XC60, speră că SUV-ul lor se va vinde și mai bine decât cel vechi.
Iar pentru asta au câteva argumente interesante: un interior preluat de la mult lăudatul frate mai mare XC90, tehnologie de siguranță la nivel superior și, nu în ultimul rând, un preț care lasă în urmă rivalii germani sau, mai nou, rivalii britanici din segment. Pentru că, deși pare că vorbim despre sume grase când privim lista de prețuri a lui XC60 (SUV-ul suedez pleacă de la 46.000 de euro cu taxe incluse), o privire paralelă pe listele rivalilor ne dezvăluie o lume și mai scumpă de atât.
Să vedem despre ce e vorba pe larg.
Volvo XC60
2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 Inscription
- Pret de pornire 45.930 €
- Pret model testat 77.915 €
Motor / Transmisie
Dacă sunteți familiarizați cu gama de motorizări de epocă modernă a celor de la Volvo, o privire printre versiunile lui XC60 nu vă va oferi nimic suprinzător. Vorbim despre aceleași motorizări de familie 100% suedeză dezvoltate de Volvo după despărțirea cu cântec de Ford: motoare de 2.0 litri pe benzină și diesel, cu mențiunea că cele pe benzină primesc turbocompresoare și supraalimentare pe măsură ce urcă la nivel de putere până spre 320 CP, cât "scoate" versiunea T6. Există și un hibrid plug-in pe care-l recunoașteți după indicativul T8 și care combină motorul T6 cu unul electric pentru o putere maximă de peste 400 CP.
În versiunea 2.0 diesel, motoarele de pe XC60 au două versiuni deocamdată: fie D4 de 190 CP (baza gamei), fie D5 de 235 CP. Ambele vin cu sistem 4x4 standard și cu transmisie automată cu 8 trepte, deci dacă vreți manuală pe Volvo XC60 veți fi nevoiți să căutați la muzeu.
În testul nostru am avut în față cel mai puternic diesel din gamă. Un 2.0 twin-turbo care dezvoltă 235 de cai putere și 480 Nm, cifre care prin definiție sunt mai mult decât suficiente să "tragă" un SUV de dimensiuni medii pe șosea. Cu atât mai mult cu cât vorbim de Volvo, un brand care nu are pretenții sportive de rasă, așa cum se întâmplă în cazul unora dintre competitorii săi din segment.
Primul lucru pe care-l observi: izolația fonică. XC60 a fost lucrat serios la acest capitol, iar motorul e virtual inexistent până către 3000 rpm, acolo unde la sarcină începe să se audă mârâitul clasic al unui diesel.
La nivel dinamic, motorul oferă îndeajuns de multe resurse pentru a duce la bun sfârșit orice manevră ai nevoie. Poate chiar prea multe resurse, dacă mă întrebați pe mine, pentru că versiunea de 190 CP este, probabil, perfectă pentru gabaritul lui XC60.
În general, XC60 te împinge la un șofat relaxat, calm, prin natura scandinavă a interiorului despre care vom vorbi puțin mai încolo. Însă, dacă ai nevoie de putere în depășiri, cutia cu 8 trepte dezvoltată de japonezii de la Aisin și motorul twin-turbo ți se vor părea mai mult decât suficiente în depășiri, de exemplu. "Magia" se întâmplă la peste 2000 rpm, acolo unde motorul diesel e cărnos și face ca roțile să muște din asfalt pe viraje.
Singurul minus real pe care l-am notat este faptul că transmisia se dovedește uneori lentă atunci când apeși pedala de accelerație până la fund. După ce-și calculează însă ecuațiile, cutia retrogradează și pleacă urgent.
Consum
Pentru a înțelege consumul lui XC60 trebuie să facem apel la singurul punct de reper pe care toți rivalii din segment îl abordează în aceleași condiții: testele europene NEDC. Chiar dacă relevanța lor față de șofatul în viața reală e minoră, știm că toate mașinile au fost supuse aceluiași test, deci avem o comparație corectă pentru toată lumea. Sau măcar una în fața căreia nimeni nu poate depune contestații când vine vorba de paralelă în sine.
În aceste condiții, trebuie să analizăm motorizările relativ asemănătoare din segment. Cel mai apropiat este noul Range Rover Velar, cu al său 2.0 Biturbo de 240 CP. Trecem apoi la modele care folosesc motoare diesel de 3.0 litri pentru a ajunge la cifre asemănătoare: BMW X3 3.0 diesel de 265 CP, Porsche Macan 3.0 diesel de 258 CP și, undeva departe, Jaguar F-Pace, cu al său 3.0 de 300 CP.
Puțin mai jos în acest grafic stau Mercedes-Benz GLC 250d (2.2 litri, 204 CP) și Audi Q5 2.0 TDI, care nu oferă deocamdată mai mult de 190 CP, dar care va fi disponibil probabil de anul viitor într-o versiune Bi-turbo care se va apropia de cifrele lui XC60 la nivel de propulsie.
Cum stă XC60 D5 în tot acest amestec de SUV-uri premium? Foarte bine. Cu un consum mediu mixt de 5.5 litri/100 km, modelul suedez oferă un nivel al consumului depășit doar de rivalii cu cel puțin 30 de cai mai slabi, în timp ce toți ceilalți concurenți se laudă cu cifre care urcă în unele cazuri la peste 6.0 litri/100 km. Evident că nu e o diferență majoră, mai ales că nu vorbim de mașini care se cumpără după calcule masive privind investițiile pe termen lung prin benzinării. Dar contează într-un clasament moral al segmentului. Range Rover Velar afișează cu 0.3 litri/100 km mai mult decât modelul Volvo.
În fine, trecând peste comparațiile seci, dar relevante, ajungem la cifrele consumului real, pe șosea, acolo unde Volvo XC60 D5 ne-a demonstrat că se poate așeza în cazul consumului extraurban oriunde între 6.5 și 9.0 litri, în funcție de cât de serios apeși pedala de accelerație. Cu mențiunea că cei 9.0 litri vor fi atinși doar dacă abuzezi serios de mașină. În oraș, adăugați în jur de 2.0-3.0 litri în plus la fiecare sută de kilometri.
Performanţe
Datele problemei nu par să fie foarte pozitive pentru Volvo la prima vedere: mulți concurenți au motoare de 3.0 litri și puteri mai mari, iar cei care coboară sub nivelul de 235 CP sunt în general mărci care pun bază pe comportamentul sportiv al mașinilor din propria gamă. În aceste condiții, e interesant de observat faptul că bătălia din segment e destul de echilibrată.
Dacă BMW X3 30d este campionul absolut la nivel de performanțe, cu 5.8 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 240 km/h, celelalte modele cu motoare de 3.0 litri vin imediat după: Macan oferă 6.1 secunde, în timp ce Jaguar F-Pace 6.2 secunde.
Volvo XC60 D5 face 0-100 km/h în 7.1 secunde și atinge o viteză de top de 220 km/h, fiind așezat exact în centrul universului performanțelor care pe de o parte are cei trei rivali amintiți mai sus, iar pe de altă parte vine cu Range Rover Velar (7.3 secunde), Mercedes-Benz GLC 250d (7.6 secunde) și Audi Q5 2.0 TDI (7.9 secunde).
Se păstrează cumva raportul dintre puterile dezvoltate de motoarele concurenților direcți, iar asta e o veste bună dinspre Volvo. Pentru că suedezii ne demonstrează că un motor mic nu înseamnă neapărat performanțe slabe. Ci unele acceptabile.
Interior
Dacă ai citit testele noastre cu noua generație XC90 și apoi ai văzut mașina în showroom-uri sau pe stradă și ai avut curiozitatea de a intra în mașină, ai făcut cunoștință cu siguranță cu atmosfera scandinavă care respiră prin toți porii elementelor care construiesc interiorul.
Ei bine, dacă ne mutăm atenția asupra interiorului lui XC60, observăm un lucru pe care l-am anticipat: cu excepția câtorva linii orizontale care caracterizează planșa de bord a SUV-ului suedez, interiorul noului model este o preluare fără milă a celui de pe fratele său mai mare.
Și nu e rău deloc. Chiar și dacă ești tipul de client care urăște fără să aibă nevoie de explicații interioarele cu iz de familie, vei găsi puține defecte într-un interior de XC60 configurat cu gust. Asta pentru că există și posibilitatea de a picta cu extra crom și materiale mai mult sau mai puțin asortate tabloul din habitaclu, caz în care nici măcar bunul gust suedez nu face față cerințelor estetice ale clienților cu elan creativ nestăvilit.
Centrul de comandă este ecranul vertical cu diagonala de 9 inch care preia majoritatea comenzilor mașinii și al cărui sistem de operare îți va face cunoștință cu una dintre cele mai ergonomice interfețe dintre cele pe care le găsești în industria auto. Bonus: sistemul utilizat de Volvo oferă o grafică excelentă, iar viteza cu care funcționează îi va mulțumi chiar și pe cei care își schimbă telefonul mobil în fiecare an pentru a fi la zi cu tehnologia. Bonus: instrumentarul de bord este digital încă din versiunile de bază ale lui XC60, deci senzația de tehnologie amestecată cu confort și design scandinav e cu atât mai accentuată.
O altă veste bună este că în XC60 au fost moștenite cu forța materialele de top utilizate de Volvo pe XC90. Ba chiar senzația este că suedezii au filtrat experiența de doi ani cu cel mai mare SUV al gamei și au păstrat exclusiv elementele potrivite fratelui mai mic orientat către o plajă mai largă de clienți. Au fost păstrate și scaunele excelente, dar și schimbătorul de viteze greoi și pe alocuri zgomotos al cutiilor de viteze dezvoltate de Volvo împreună cu Aisin.
Spațiul de pe locurile din spate transformă XC60 într-o mașină de familie corectă la nivel de dimensiuni (patru adulți încap fără probleme cu tot cu bagaje), iar portbagajul vine cu 505 litri, o valoare medie în segment. Am notat că, odată cu suspensiile pneumatice adaptive opționale, nivelul la care se află podeaua portbagajului se ridică în caz de nevoie, astfel că încărcarea și descărcarea se fac foarte ușor. Locurile posterioare pot fi rabatate individual.
Preţ de achiziţie
Noua generație XC60 pleacă de la 46.000 de euro cu TVA inclus, preț la care veți intra în posesia versiunii de 190 CP a aceluiași motor 2.0 diesel testat de noi. Pentru a "promova" la 235 CP și a te bucura de diferența de zvâc, trebuie să adaugi 3600 de euro. Ambele versiuni beneficiază, așa cum am stabilit deja, de integrală permanentă și de o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte.
Altfel spus, un XC60 în versiunea de motorizare D5 începe în jurul bornei de 50.000 de euro, preț care-ți oferă acces la echiparea Momentum. Apropo de echipare, nu avem nicio surpriză: Volvo oferă în echiparea de start o listă de dotări foarte bogată dacă o comparăm cu oferta de bază a rivalilor. Spicuiesc din ofertă: faruri LED, 7 airbag-uri, implicit pentru genunchii șoferului, frânare automată în caz de urgență cu detectarea bicicliștilor și a animalelor, cititor de indicatoare, asistent la părăsirea benzii, asistent la părăsirea carosabilului, jante de 18 inch, climatizare automată, senzori de ploaie, acces și pornire fără cheie, volan din piele reglabil pe două direcții, ecran central vertical de 9 inch, instrumentar de bord complet digital sau comenzi audio pe volan.
Deși 50.000 de euro poate părea o sumă grasă când vine vorba de un SUV mediu, aflați că modelul suedez se așează mult sub concurenții direcți când vine vorba de preț. De exemplu, un BMW X3 în echiparea de bază este cu 7000 de euro mai scump. În cazul lui Velar, vorbim de prețuri complet diferite: modelul britanic costă cu vreo 12.000 de euro în plus pe motorizarea diesel de 190 CP și 14.000 în plus dacă luăm în calcul dieselul de 240 CP. Un Mercedes GLC echipat asemănător (dar cu motor cu 30 de cai mai slab) costă cu 5000 de euro mai mult. Porsche Macan, model construit pentru sportivitate de top, deci concurent cu XC60 doar la nivel de dimensiuni, pleacă în versiunea diesel de la un preț cu 13.000 de euro mai mare.
În aceste condiții, cel mai apropiat model ca preț este Audi Q5. Dar, chiar dacă are cu 45 de cai în minus, modelul german costă și el cu 2000 de euro mai mult decât concurentul său suedez în contextul în care echipăm asemănător cele două mașini.
Pentru fanii mărcii suedeze avem deci, două vești. Una bună și una proastă. Cea proastă e că XC60 nu mai este o mașină tocmai accesibilă. Cea bună e că nu vei găsi o mașină comparabilă în segment la un preț mai bun.
Câteva cuvinte despre mașina testată de noi: configurat în echiparea de top Inscription și cu pachete suplimentare care au transformat XC60 într-o mașină care oferea tot ceea ce are Volvo mai bun în portofoliu în acest moment, exemplarul de test a urcat la 78.000 de euro cu taxe incluse. După cum am mai spus, suma poate fi una șocantă pentru mulți. Și mai șocant este însă că niciun concurent direct nu coboară sub acest nivel de preț la o comparație între echipări și puteri asemănătoare.
Siguranţă
Volvo își promovează noul SUV cu un slogan care spune multe despre poziționarea pe care scandinavii au ales-o pentru noul XC60: "Viitorul siguranței". Din fericire nu am ajuns în situația de a testa efectiv sistemele de siguranță de la bordul lui XC60, astfel că va trebui să ne orientăm spre testele Euro NCAP pentru a înțelege care e nivelul pe care noul SUV Volvo îl impune pe piață.
Problema e că XC60 stă încă la coadă pentru rezultatele Euro NCAP, care ar trebui publicate într-una dintre viitoarele sesiuni organizate de organizația independentă europeană.
În aceste condiții, ne reorientăm și facem un tur de orizont prin lista de dotări a mașinii pentru a înțelege cu ce avem de-a face. Astfel, pe lângă "banalele" airbag-uri, XC60 oferă frânare automată în caz de urgență în oraș și pe șosele, senzori care simt când mașina iese involuntar de pe asfalt și te avertizează, cititor de indicatoare, pilot automat adaptiv cu Pilot Assist (rulare semi-autonomă) și nu numai.
Ţinută de drum
Diferențele de design între XC90 și XC60 - cu fratele mai mic ceva mai "așezat" pe șosea, mai dinamic, mai sportiv - se oglindesc perfect și în caracteristicile dinamice ale celor două mașini. Altfel spus, dacă XC90 este un cruiser prin excelență și-ți dă impresia că te poate duce în confort optim mii de kilometri în vacanță fără să simți nevoia de a brusca volanul pe serpentine, XC60 este o mașină care pleacă de la aceeași bază tehnică - platforma e identică între cele două mașini - dar plusează cu o setare ceva mai rigidă a amortizoarelor fără să taie prea mult din caracterul de familie al mașinii.
Asta e situația pe harta familiei Volvo. Pentru că dacă îl compari pe XC60 cu celelalte modele din segment, modelul suedez iese în evidență prin faptul că este unul dintre cele mai confortabile SUV-uri medii premium de pe piață. Ar putea părea o alegere riscantă a scandinavilor, pentru că la +50.000 de euro vorbim deja de mașini care ar trebui să aibă cumva gene dinamice dezvoltate pentru ca ele să iasă la iveală în caz de nevoie pe virajele strânse ale vreunei șosele pierdute prin munți.
Însă experiența nordicilor le arată că profilul majorității clienților acestui tip de mașină e setat pe modul confort. Pentru că extrem de puțini dintre cei care merg pe Macan sau X3 vor avea revelații personale care să le dezvolte o plăcere ascunsă în trecerea lină peste șinele de tramvai.
Cu suspensiile sale pneumatice active și cu sistemul de personalizare al trenului de rulare și al trenului de propulsie (ai de ales între modurile Comfort, Eco, Dynamic, Off-Road sau Individual), XC60 îți oferă însă îndeajuns de multe personalități pentru a te face să găsești soluția bună în caz de necesitate.
Direcția este echilibrată, dar cu un nivel de asistare ridicat. Din nou, miza e pe confort, nu pe așezarea la milimetru a roților pe fiecare milimetru de asfalt și pe transportul senzațiilor la nivelul rinichilor celui de la volan.
Vizibilitate
Fiind un SUV de segment mediu, XC60 vine cu plusurile și cu minusurile acestui tip de caroserie. Pentru că, oricât de mult ar fi schimbat suedezii la nivel de platformă și design, n-au reușit să elimine principalele "cute" pe care le are o mașină de acest gabarit. Și probabil nu va reuși nimeni cât timp scopul fiecărui constructor este să pună gaz pe focul creșterilor de vânzări din zona SUV, nu să îmbunătățească vizibilitatea.
Una peste alta, în XC60 stai sus și ai o poziție de comandă asupra șoselei în general, însă la manevrele pe spații înguste vei descoperi cum colțurile frontale ale mașinii sunt greu de "simțit".
Pentru toate celelalte probleme există un sistem de camere care-ți oferă implicit un punct de vedere Bird View la 360 de grade. Costă 550 de euro.
Tehnologie
La fel cum frații sunt nevoiți să învețe să împartă toate bunurile familiei, XC60 beneficiază de toate sistemele tehnologice lansate la apă de XC90 acum doi ani, oferindu-le într-un pachet mai accesibil și mai compact. Asta înseamnă că, deși mașina oferă deja în echiparea standard o mulțime de pachete tehnologice, te poți aștepta la o listă lungă de opționale pe care le poți bifa suplimentar pentru a te asigura că nu vei cădea sub radar în ceea ce privește sistemele de pe propria mașină în următorii ani.
Pe lângă toate elementele deja enumerate la anterioarele capitole ale testului, merită să subliniem faptul că pe XC60 există sau poți să comanzi elemente tehnologice precum suspensiile active pneumatice reglabile individual, un sistem Head-up Display color de înaltă rezoluție sau un pachet care îți oferă "dublarea" telefonului pe display-ul central prin Apple Carplay sau Android Auto.
Nu trec peste acest capitol pentru a sublinia din nou faptul că XC60 oferă display-uri digitale atât în centrul planșei de bord, cât și în locul ceasurilor digitale, transformate într-un ecran cu diagonala de 12.3 inch. Nivelul grafic e de top.
Că tot vorbeam de confort, Volvo XC60 folosește tehnologia de dată recentă pentru a-ți oferi un plus de liniște la volan. Ștergătoarele cu duze de spălare încorporate, farurile LED adaptive, climatizarea automată pe 4 zone sau sistemul de control al calității aerului fac parte din arsenalul standard sau opțional al mașinii.
Dacă adăugăm la această listă și pachetele legate de siguranța activă și faptul că sistemul audi Bowers and Wilkins apare și pe XC60 după ce și-a primit laudele pe XC90, în fața publicului iese o mașină cu foarte puține lucruri de reproșat la nivel tehnologic. Foarte puține spre deloc.
Design
Porbabil că dacă XC60 era primul model care se lansa pe piață în noua familie Volvo, asistam la aplauze la scenă deschisă pentru designul modern al mașinii. Cum însă familia de modele 90 (XC90, S90 și V90) s-a lansat înaintea sa, există voci care susțin că strategia de tip Matrioșka e una neinspirată.
De parcă suedezii ar fi primii care fac asta. Și de parcă n-ar fi făcut ei înșiși treaba asta și până acum, cu generația anterioară de modele.
Trecând peste faptul că ar fi o tâmpenie să lase la vatră o linie estetică prin care marca a ajuns din nou pe buzele multora după o perioadă lungă de pauză, strategia celor de la Volvo este una coerentă și plăcută. Nu ai cum să vezi pe stradă un XC60 și să te plângi că-ți violează retina. Ba din contra, îi cam admiri formele și te trezești imaginându-te la volan.
La nivel estetic, XC60 continuă, deci, linia începută acum doi ani. Avem "ciocanul lui Thor" în faruri - acum lipit de grilă, avem stopurile tradiționale Volvo - acum o combinație între cele de pe XC90 și cele de pe V90, avem o mașină care moștenește câteva detalii de ADN de la vechea generație - vezi umerii posteriori sau formele geamurilor laterale și avem în general un SUV Volvo care stă bine pe șosea la nivel vizual. În cazul mașinii de test, jantele de 20 de inch ajută și ele la imaginea dinamică exterioară.
Ne-a placut
- Cel mai accesibil model din segment
- Oferta tehnologică
- Atmosfera interioară
- Design plăcut
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea în zona frontală
- Performanțe medii în segment
- Levierul greoi al schimbătorului
Date tehnice - Volvo XC60 2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 Inscription | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
seat ateca 4,5
.
volvo XC60 4,3
se pare ca nu doar notele de la scoala se dau din burta
Conștientizezi că fiecare dintre cele 3 modele din lista ta sunt din segmente diferite, da? Deci au concurenți diferiți. Deci reperele sunt diferite petru fiecare, deci notele se construiesc diferit și nu au cum să fie comparate unele cu altele.
Pe de alta parte 5 stele la design + 1 stea la tinuta = 1 stea la design + 5 stele la design. Cum criteriile nu au ponderi si cum oricum ponderile ar fi relative pentru nevoile fiecaruia, e mai ok pentru noi toti daca nu ne mai consumam pe notele primite.
si daca tot imi fac dusmani hai sa merg pana la cap. Eu nu inteleg oricum de ce ne cumparam aiurea dieseluri.
Niciunul nu calculam (deci nici eu) cati km trebuie sa parcurgem pe an incat sa devina masina rentabila. Unele nu devin rentabile niciodata. Efectiv imi dau palme cand vad ce succes au desi la cum le folosim noi in RO, nu au niciun avantaj.
Decat poate mult laudatul cuplu...numai piloti de raliu si F1 sunt pe la noi.
Nu, 1 stea la ținuta de drum și 5 la design nu înseamnă 5 stele la ținuta de drum plus una la design :) Ponderile sunt diferite în funcție de importanța lor în fiecare segment.
Nu trebuie reparată secțiunea de comparații. Că nu e stricat nimic la ea. Trebuie doar înțeleasă corect: 4.3 pentru Hyundai i10 nu e egal cu 4.3 pentru Seria 7. Dar e o chestiune de logică elementară, dacă vrei :)
deci da, vrem mai multe volvouri testate cu benzinare
stiu ca ati testat V90 CC pe benzina dar ar merge testat si un suv mediu pe benzina, sau macar noul xc40
Esti simpatic si nu ma supar pe tine :)
Eee, cum sa nu fie de reparat? Normal ca e.
Nu stau sa caut acum, dar mai ieri am vazut masini care fie sunt puse gresit in dreapta, fie nu exista. Cum e si cazul la acest Volvo. Unde sunt Q5, Macan, X3 ?
Legat de ponderi, daca spui tu asa o fi. E adevarat ca nu am facut o medie sa vad daca iese formula. Retrag si apreciez ca foarte pozitiv aceasta pondere.
Si totusi: nu o impartasesti cu noi?
asta pt ca nu ai petrecut zeci de ore in configuratorul volvo
aici ai doua optiuni, ori iti tii gura daca nu stii ce vorbesti ori intrebi pe cineva care este un obsedat volvo si te va lamuri, iar apoi poti sa comentezi.
deci, ca sa te lamuresc, un XC90 ECHIPAT la acelasi nivel ca acest XC60 costa in jur de 90 de mii de coco, ce zici tu acolo cu 78K este doar versiunea inscription, si poate una doua optiuni.
Capacitaea de a traversa un teren (nisipos, noroi. gheata, teren pietruit, urcare in panta, coborare in panta, etc.) ar trebui sa fie testul de referinta pentru o asemenea masina.
Stelele pe care le dati la aprecierea acestui autoturism mi se par cel putin false (sa nu zic altceva).
Va doresc succes in testarea acestei masini in delta Dunarii, pe nisipul marii, la munte si in traversarea unui vad de rau mai accesibil. MULTA BAFTA si aveti grija sa nu va rasturnati!
2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 Inscription Diesel / Automată 235 CP / 480 Nm 53.974 €
Volvo XC90
2.0 Diesel Turbo 225CP 4x4 Aut8 Inscription D5 Diesel / Automată 225 CP / 470 Nm 65.071 €
Volvo V90 Cross Country
2.0 Diesel Turbo 235CP 4x4 Aut8 D5 Diesel / Automată 235 CP / 480 Nm 59.318 €
E ca rețeta secretă de la KFC :) Serios vorbind, e imposibil să înșir aici toate ponderile tuturor segmentelor.
XC60 nu este o masina de teren, nici XC90 nu este, nici X5, nici Q7, nici ML, nici velar etc etc etc
astea sunt masini care sa iti transporte familionu la drum lung plus multe bagaje, eventual sa poata merge pe un drum de tara sau un drum pietruit si neintretinut de cateva zeci de ani.
pt teren exista Jeep, exista land rover defender si altele ca ele
afirmatia cum ca nu va placut performanta medie in segment imi pare cam exagerata, atata vreme cat exista T8 cu 408 CP, faptul ca nu avem superperformante pe diesel este irelevant, totusi dieselul se adreseaza in principal celor care vor economie si mai putin celor care vor sportivitate, iar in aceste conditii un 7,1s pt. un diesel imi pare mai mult decat decent, ca sa nu mai spun ca nu s-a mentionat nimic de reprize.
am vazut ca a fost depunctata serios la tinuta de drum, dar nu ati oferit nici o explicatie, ati spus ca e confortabila, sa inteleg ca asta-i un minus.
Scrie asta în text de câteva ori, dar o mai spun o dată: când comparăm performanțele, consumul și prețul în segment, comparăm cu versiunile comparabile ale rivalilor direcți. Deci, în traducere din română în română, "performanță medie în segment" înseamnă "performanță medie în raport cu modelele cu același combustibil și puteri asemănătoare".
1. Poate te chinui puțin să schimbi nick-ul ăsta, totuși.
2. Nu, trecerea prin noroi și gheață nu sunt relevante pentru un SUV de acest tip. Dacă are scuturi, nu înseamnă că e făcută să intre prin noroi până-n lunetă.
3. Există din ce în ce mai puține mașini construite special pentru off-road și din ce în ce mai multe adaptate mai degrabă la șosea. Când vom vorbi despre off-roadere, atingem și subiectele propuse de tine.
stii cum e cu vedetele
toata lumea le admira, nimeni nu le ia in pat
Eu nu vad decat unul: pretul!
In rest, toate elementele palpabile, masurabile de pe XC60 le poti gasi si pe Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe etc, iar unele au chiar lucruri in plus.
Este adevarat ca acesti nu au motoare biturbo de 235CP, dar si Volvo are motor de 185CP, sa intelegem ca acel XC 60 nu este premium?:))
Din experienta personala iti spun ca un vanzator de VW o sa-ti dea scris ca Passat este masina "premium", la fel si Tiguan/Touareg!:)) Chia rcei de la AM spuneau intr-un articol mai devale ca si Jeep Compass este premium:))
raspunsul e foarte simplu
te sui intr-un suv non premium, pipai peste tot, si apoi te sui intr-un suv premium si pipai peste tot, iar daca inca mai persista intrebarea atunci inseamna ca ori nu ai fost atent la detalii ori nu esti capabil sa percepi diferentele.
Un mic refresh:
- 320i 2010 E5 cumparat de nou 17-18% iarna urban. 13-15% vara urban. 11-12% urban in cele mai bune conditii, fara AC si cu 15-20 grade afara. Extraurban 7% in conditii ideale si 8% in conditii uzuale (AC, drumuri nationale, urcari si coborari).
- Vitara 2016 1.6 4x4 10-11% urban vara conditii grele. 9% urban in cele mai bune conditii. 5.8% cel mai bun extraurban in cele mai bune conditii. 6.5-7% extraurban conditii normale de vreme, viteza, teren si incarcare. Soferul e foarte bun, cu intelegeri profunde ale momentului motor, cuplu, demaraj, aerodinamica si foarte atent la consum (si cu mari regrete ca a ales benzina in loc de diesel din punct de vedere al consumului si dinamicii; face ~30k km pe an)
- Fiesta 2015 1.0 ecoboost 8-9% urban in conditii bune de vreme si trafic.
- Swift 2015 1.2 6.5% mixt.
- Punto 2014 1.2 extraurban conditii grele de temeperatura si incarcare, 7.2%.
- Audi A6 2007 2.4i automat 14% mixt spre extraurban, perioada lunga, toate conditiile.
Consumurile la diesel-uri echivalente le cunoasteti si voi.
Daca la clasele mici mai merge benzina, de la compacte in sus incepi sa te crucesti si incepi sa realizezi de ce imping dealerii doar dieseluri la teste. Pentru ca nu ar mai intra nimeni pe usa showroom-urilor daca primesti 3 stele la consum.
Si mai trebuie mentionat ca daca incerci sa faci o benzina sa traga precum un diesel, iesi in decor, sa alimentezi, mult mai des.
Viitorul e orice dar nu benzina. Nu in Europa unde distantele sunt relativ mici, orasele sunt mari si se merge mult in trafic de oras. Si nu in Europa unde oamenii au cam vazut ce inseamna dieselul, cum trage si cum consuma.
Am cumparat recent un T8 Inscription cu circa 57k Euro (incluzand tichetele Rabla si Rabla Plus) - avand si cateva optionale decente, nu SF-uri pe care le folosesti o data in viata.
Pentru orasele mari cred ca e o afacere foarte buna, ai aproximativ 30-35km autonomie pe baterie, e o placere sa mergi cu motorul electric, sunt foarte multe statii unde in max 3 ore ai bateria incarcata (asta daca nu poti sa o incarci acasa) si de cele mai multe ori gratis si, daca vrei putina adrenalina - ei bine un T8 cu 400CP accelereaza la 100km in 5.5 secunde, e mult mai rapida fata de un X5 sau alta masina la moda in RO.