Drivetest Volvo V90 Cross Country

2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 T6
Volvo V90 Cross Country zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 24.02.2017
Identitar

În mod normal, un break cross e o considerat mașină de nișă. Mai ales în România. Asta pentru că vorbim în primul rând de un break - deci de o versiune de caroserie în fața cărora clienții români au un soi de reticență instinctivă vecină cu alergia, sentiment care vine din timpuri imemoriale și greu încercate. În al doilea rând pentru că break-ul cross este considerat - din motive care-mi scapă - un soi de SUV care n-a reușit în viață. Ceea ce-i aruncă pe toți clienții care s-ar califica fără probleme la un astfel de model în brațele din ce în ce mai comunelor SUV-uri.

Ziceam că "în mod normal" asta e atitudinea pe care o au clienți care s-ar bucura de fiecare secundă alături de noua lor mașină dacă ar avea măcar curiozitatea de a testa și de a conduce un astfel de model.

Există însă și excepții. Iar acestea se întâmplă în momentul în care Volvo, Audi, Subaru și mai nou Mercedes se hotărăsc să-și primenească gamele și să lanseze noi generații ale modelelor break cross care au consacrat tipul ăsta de mașină. Am povestit istoria acestor modele într-un material dedicat, deci nu mai insist asupra poveștii. Cert e că break-urile mari cu alură cross reprezintă o școală. Sunt mașini care fac parte dintr-o ligă proprie pe care n-o înțelegi decât dacă reușești să treci peste barierele logicii clasice. 

Ultimul venit în această familie exclusivă este noul Volvo V90 Cross Country. Mașina care înlocuiește vechiul XC70 și care completează tabloul gamei 90 a suedezilor, linie de modele care a dat oficial startul renașterii mărcii din Goteborg.

După ce am petrecut un weekend pe șoselele și prin munții încă plini de zăpadă din jurul Brașovului, am ajuns la concluzia că V90 Cross Country în versiunea T6 pe benzină (2.0 Turbo și supraalimentat de 320 CP) este o mașină care poate fi absolut orice în afară de mașină de oraș. Polivalentă, multilateral dezvoltată, pregătită de orice fel de provocare, chit că vorbim de un drum lung pe autostradă, de viraje pe care vrei să le iei mai apăsat sau de aventură pe macadam. 

Atât timp cât îi înțelegi logica în viață și nu te încăpățânezi să-i restrângi aplecarea spre aventură utilizând-o pe drumul spre birou și atât, mașina sta poate fi modelul de familie la care ai visat dintotdeauna. Să vedem despre ce e vorba în propoziție.

Volvo V90 Cross Country
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 T6

  • Pret de pornire 54.366 €
  • Pret model testat 83.700 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Faptul că Volvo a abordat problema motorizărilor simplificându-și gama și oferind exclusiv motoare cu patru cilindri de 2.0 litri atât în zona diesel, cât și în cea pe benzină nu mai e un secret pentru nimeni. Iar suedezii au avut curaj, pentru că trebuie să ai tupeu ca să intri frontal într-o lume în care motoarele V6 păreau că se simt ca peșetele-n apă.

Da, în segmentul mare premium, (Seria 5, A6, Clasa E) pare o nebunie să te apuci să oferi exclusiv motoare de 2.0 litri. Pe de altă parte, dacă tehnologia de astăzi ne permite să avem 320 de cai putere pe o benzină de 2.0 litri care ajunge la aceste cifre cu ajutorul unui turbocompresor și al supraalimentării suplimentare, de ce nu?

2.0 benzină de 320 de cai pe versiunea T6 a lui V90 Cross Country, deci. Un exercițiu atipic care demonstrează curaj, dar care probabil că a îndepărtat o mână de potențiali clienți de Volvo, pentru că motoarele mici și foarte puternice sunt încă văzute ca un soi de curiozități experimentale. Iar dacă publicul s-a obișnuit cu 0.9 Turbo și 1.0 Turbo în clasele mici, e posibil ca clienții obișnuiți cu motoare mari să aibă nevoie de mai mult timp pentru a se adapta la trendul nou. 

Motorul de pe versiunea T6 a lui V90 CC are însă un avantaj nesperat: în contextul în care Audi A6 Allroad și noul Mercedes Clasa E All-Terrain oferă exclusiv versiuni diesel, vorbim despre singurul break cross pe benzină din segment. Volvo oferă chiar și o versiune ceva mai "cuminte", adică T5-ul de 254 de cai putere, deci vorbim de o gamă complexă dezvoltată dintr-un singur propulsor.

Pe șosea, motorul T6 al suedezilor pare mai mult decât suficient pentru ceea ce își dorește un familist care a vrut SUV, dar a optat pentru o mașină care combină mai multe caracteristici decât clasica alegere a clienților din acest segment. O să ai nevoie de întreaga plajă de turații a motorului de puține ori în viață, pentru că în general vei apela la doar o parte din cei 320 de cai de sub capotă. Puterea maximă este atinsă la 5700 rpm, însă motorizarea turbo are avantajul unui cuplu de 400 Nm disponibil încă de 2200 rpm.

Deși sistemul Drive Mode îți oferă acces la multe variații de rulare, vei utiliza în principal două: Comfort și Dynamic. Primul este standardul și vine cu un turbo lag sesizabil și cu o abordare dedicată în general celor care nu se grăbesc să ajungă la destinație, iar al doilea va scurta rapoartele transmisiei și va ajusta suspensiile și direcția pentru a-ți da acces la putere ceva mai rapid decât în mod normal. Am preferat să rulez pe Comfort pe șosea și autostradă și să abordez cazul Dynamic pe serpentine. Acolo unde nu vrei ruliu și te bazezi pe o mișcare ceva mai atletică. 

Dacă mă întrebați cât de logic e un astfel de motor pe o mașină dedicată familiei aventuriere, o să vă spun să vă orientați, totuși, spre un diesel. Nu vă ascund că testul în sine a fost al naibii de plăcut în cele trei zile pe care le-am avut la dispoziție, însă nu cred că o familie normală va apela prea mult la resursele maxime ale acestei motorizări. Și de banii ăștia poți să alegi mai multe opționale, de exemplu.

Cutia cu 8 trepte este ireproșabilă. Dacă treci de levierul greoi care nu se potrivește deloc cu atmosfera din interiorul mașinii.

Consum

Ne-am lămurit deja că Volvo este singurul constructor care oferă motorizări pe benzină în acest segment, deci e clar că nu prea avem cu cine să comparăm noul V90 CC în versiunea sa de 320 CP. 

Suedezii oferă cifre oficiale care anunță un consum mediu mixt de 7.7 litri/100 km, cu 9.9 litri în oraș și 6.5 litri în afară. Sunt cifre lăudabile pentru un motor pe benzină de 320 CP, facilitate evident de cilindreea redusă. 

Ca să ne facem o idee despre performanțele de consum ale mașinii, trebuie spus că mai există un singur motor alternativ de peste 300 de cai pe un break cross: dieselul V6 de 320 CP de pe Audi A6 Allroad. Iar cifrele sale de consum anunță o medie de 6.5 litri, deci cu doar 1.2 litri mai puțin față de rivalul suedez. Absolut decent.

În viața reală de pe șoselele românești, V90 Cross Country încărcat cu bagaje și trei persoane la bord a adunat un consum extraurban mediu care a variat între 9.0 și 9.5 litri/100 km. 

Performanţe

Spuneam în introducere că V90 CC poate fi orice în afară de mașină de oraș. Și probabil că principala întrebare care derivă din asta este "băi Meștere, vorbim de un break cross, nu ai cum să aberezi spunând că poate fi o mașină sportivă".

Păi poate. Se ajută de cei 320 de cai și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6.5 secunde, adică mai rapide decât o fac hatch-urile sportive clasice de segmente mici precum Fiesta ST sau Clio RS. E o comparație extremă, însă o fac tocmai pentru a sublinia cifrele modelului Volvo. Viteza maximă pe care o puteți atinge este de 240 km/h.

Mai mult, V90 CC nu se face de rușine nici pe viraje, dar despre asta vom vorbi la capitolul Ținută de drum.

Mai există însă un capitol la care V90 excelează: rularea pe macadam. Cu o gardă la sol inegalabilă în segment (210 milimetri versus 185 pe A6 Allroad și 156 pe Clasa E All-Terrain), V90 Cross Country se situează la același nivel cu - de exemplu - Jeep Renegade Trailhawk (cea mai "dură" versiune a modelului american) din acest punct de vedere.

Interior

Nu vei simți absolut nicio diferență între V90 Cross Country și un V90 normal. Sau un S90, dacă tot suntem la acest capitol. Ba chiar nici față de un XC90.

Iar ăsta e un lucru minunat. Pentru că, așa cum mai spus-o în celelalte teste realizate cu noua gamă Volvo, ambianța pe care o oferă suedezii este de departe punctul forte al acestor mașini. Scandinavii au înțeles că primul argument în încercarea de a aduce clienți din zona mărcilor germane este să le ofere acestora o altă abordare a habitaclului, care se transformă într-un soi de cocon de liniște în care ai impresia că vei putea să șofezi sute de kilometri fără a simți vreun moment senzația de oboseală sau stres pe care o ai de obicei la drum lung. 

E bine că există în sfârșit un brand care le poate ridica probleme nemților. Și e bine că cei de la Volvo reușesc să facă asta. Variația și concurența nu pot aduce decât progres din toate direcțiile.

Revenind la interior, designul scandinav simplu şi funcţional este la el acasă în noul V90 Cross Country. De exemplu, bordul este simplificat la maximum: ai doar opt butoane fizice. Toate celelalte elemente de comandă sunt digitale şi pot fi accesate uşor pe ecranul cu diagonala de 9 inch de pe centrul bordului: de la climatizare la pornirea/oprirea ESP-ului. De la navigaţie la cifrele computerului de bord.

Cireaşa de pe tort e reprezentată de display-ul digital care ia locul ceasurilor de bord. Permiţând o personalizare maximă a culorilor, stilului de afişaj şi a elementelor pe care le vezi între kilometrajul şi turometrul digitale. 

Materialele utilizate de Volvo sunt şi ele de înalt nivel. Am avut un amestec de piele, lemn negru şi zone moi la atingere, iar textura lor este simplă şi fără zorzoane inutile, aşa cum îi stă bine unei maşini cu prestanţă. 

Dar, peste toate, așa cum este și normal, cea mai pregnantă imagine pe care ţi-o lasă Volvo V90 Cross Country pe retină e cea legată de spaţiu. Mașina este creată pentru familii cu mai mult de un copil, pentru că dacă o vei cumpăra pentru două sau trei persoane vei avea întotdeauna impresia că ai mult prea mult spațiu pentru nevoile tale imediate. Nu c-ar fi rău, dar dacă ai o familie cu un copil și atât, spațiul ăsta înseamnă bani în plus pe care ai putea să-i investești în ceva mai util. De exemplu, în viitorul XC60, care se va lansa pe piață în această primăvară. Sau, dacă ai răbdare, în viitorul V60 Cross Country, pe care-l vom vedea la față probabil peste vreo doi ani.

Portbagajul îți oferă 560 de litri în configurație normală și peste 1500 de litri dacă locurile posterioare sunt rabatate. E aproximativ același nivel oferit și de A6 Allroad, dar cu aproape 100 de litri mai puțin decât în cazul lui Clasa E All-Terrain.

Preţ de achiziţie

Pentru versiunea T6 - care oferă automată și 4x4 în standard - Volvo cere 62.500 de euro. Iar mașina testată de noi mai avea opționale de vreo 21.000 de euro, venind cu un preț total de 83.700 de euro.

Deși echiparea de bază este una mai bogată decât în cazul concurenței directe, pachetul de siguranță avansată fiind inclus în preț, modelul Volvo se dovedește a fi cea mai accesibilă variantă pe care o ai în acest segment. Iar pentru a demonstra asta, trebuie să apelăm la un "truc".

Pentru că nu avem concurenți direcți cu care să-l comparăm pe V90 CC în versiunea pe benzină T6, coborâm puțin în gamă până dăm de motorul diesel de 200 de cai, o motorizare comună - și, deci, comparabilă - pe toate modelele din segment.

Observăm că Volvo V90 Cross Country 2.0 diesel de 200 CP și 440 Nm are un preț de pornire de 57.800 de euro. Cu nu mai puțin de 8000 de euro mai puțin decât echivalentul A6 Allroad 3.0 TDI de 218 CP și cu 3000 de euro mai puțin decât singura versiune de motorizare disponibilă pe recent lansata Clasă E All-Terrain: E220d, 194 CP.

Siguranţă

N-o să uit niciodată un răspuns pe care mi l-a dat fostul designer Volvo, Peter Horbury, într-un interviu pe care am avut ocazia să i-l iau în cadrul unui salon auto. "Să te pregătești pentru testele EuroNCAP e ca și cum te-ai pregăti pentru un examen la care știi dinainte întrebările. La Volvo ne pregătim de viață, nu de examene".

În principiu, treaba asta concentrează filosofia Volvo: construim și dezvoltăm sisteme de siguranță pentru mașini, nu pentru testele de siguranță. Teste de siguranță care, bineînțeles, sunt bifate with flying colours de marca suedeză, care se laudă cu cele mai mari trei punctaje din istoria EuroNCAP pe XC90, S90 și V90. Altă întrebare, vorba unui clasic.

Ei bine, pentru că moștenește în întregime platforma și sistemele de siguranță ale lui S90, noul V90 Cross Country preia și rezultatele excelente ale acestui model la EuroNCAP.

Iar în apărarea lui V90 CC vine o listă de elemente stardard mai mult decât completă la nivel de siguranță. Pe lângă cele 7 airbag-uri, implicit unul pentru genunchii șoferului, vorbim de o mașină care-ți oferă în prețul de bază elemente care la alții costă bani frumoși, precum farurile LED, camera care citește indicatoarele, asistență la părăsirea benzii și a carosabilului, frânare automată cu funcție de detectare a pietonilor și bicicliștilor sau senzori de parcare pentru spate.

Ţinută de drum

În principiu, bătălia în care o vor avea de luptat clienții care intră într-un showroom Volvo hotărâți să nu plece de acolo fără o mașină de familie de generație nouă se va da între XC90 și V90 Cross Country. Ambele pot să iasă pe teren, ambele au loc să-ncapă toată familia și ambele oferă pe un interior care poate fi configurat identic.

Și atunci, ce le diferențiază? În afară de faptul că XC90 poate fi comandat în versiune cu 7 locuri, principala schimbare pe care o vei simți vine în zona ținutei de drum, acolo unde V90 Cross Country este o mașină mult mai așezată, mai lipită de șosea. Dacă XC90 este un cruiser prin excelență și nu-și arogă deloc merite sportive, V90 Cross Country poate să ridice pretenții relative în acest sens. Mai ales pe modul de rulare Dynamic, acolo unde suspensiile pneumatice ajustabile, direcția și răspunsul motorului și al cutiei se modifică și-și oferă o mașină de 320 de cai putere care poate înnoda plăcut serpentinele.

În modul Comfort (de notat că la Volvo nu există un mod "Normal"), break-ul cross dezvoltat de Volvo este o mașină așa cum îi zice numele: confortabilă și care-ți oferă acces la o abordare relaxată a vieții. Asta pentru că nu vrei ca ieșirile pe macadam să se transforme în lupte cu propriii rinichi. Te vei simți excelent la drum lung, iar autostrada și șoselele largi sunt o încântare. 

În modul Dynamic, mașina se transformă așa cum se transformă mâncarea condimentată corect. Sare și piper puse în cantități perfecte. Nu vorbim de piper cayenne sau de mirodenii exotice care să construiască o sportivă ultranervoasă, însă e clar că mașina trece de pe un palier pe altul.

Confort și relaxare, iar apoi dinamism moderat. Asta vei simți când vei conduce V90 CC. 

Vizibilitate

Deşi are o lungime de aproape cinci metri, Volvo V90 CC nu prezintă mari probleme de vizibilitate, iar asta se întâmplă mai ales pentru că scandinavii și-au blindat mașina cu sisteme de monitorizare al căror rol este acela de a te feri de probleme și de a te "vedea" lucruri pe care tu nu prea ai cum să le vezi. Avem un set de oglinzi laterale mari, o oglindă centrală cuprinzătoare, un sistem care monitorizează unghiul mort şi îi arată şoferului prezenţa unei alte mașini în această zonă.

Așa cum am spus și mai sus, V90 Cross Country beneficiază de o mulțime de sisteme suplimentare inedite, cum ar fi cel care monitorizează suprafața de rulare și recunoaște faptul că roțile au ieșit de pe carosabil, avertizându-l pe șofer.

Cu toate acestea, modelul suedez plăteşte un mic tribut designului, în sensul că montanţii A sunt înclinaţi înspre habitaclu, lucru care duce la mici probleme la abordarea virajelor stramte la viteze mici.

Tehnologie

Pentru că vorbim de Volvo, un brand care și-a făcut din siguranța pasivă și activă un scop în viață, începem prin a bifa absolut toate sistemele pe care ți le poți imagina pe o mașină de serie în anul de grație 2017.

V90 Cross Country duce mai departe povestea începută de XC90 și oferă o armată de sisteme înglobate în pachetul Intellisafe Assist. Acestea includ asistentul de trafic aglomerat, care ține mașina pe bandă fără a fi nevoie de șofer până la 130 de kilometri pe oră (o demonstrație găsiți pe pagina noastră de Facebook), sau Cruise Controlul Adaptiv, care te scapă de nervi și stres pe autostradă.

Tehnologia nu trebuie doar să existe, ci să fie uşor de înţeles. Acesta este motto-ul după care pare că s-a orientat Volvo atunci când a produs ecosistemul multimedia care a debutat pe XC90, dar care încet-încet își face loc pe întreaga gamă de modele ale suedezilor. Un ecosistem nu doar foarte bogat dotări şi sisteme, ci şi foarte uşor de înţeles şi de accesat.

Majoritatea opţiunilor pe care le ai la dispoziţie pe V90 Cross Country sunt reglabile prin intermediul display-ului touch cu diagonala de 9 inch pe care îl regăseşti pe bord. O soluție simplă, practică, pe care alți constructori nu au reușit s-o stăpânească până acum, dar care celor de la Volvo le-a ieșit de minune. Nu există sincope în utilizarea touchscreen-ului, grafica e perfectă, iar un şofer care se aşează la volanul acestei maşini pentru prima dată se va simţi ca-n propria canapea, cu o tabletă în mână. Tot la capitolul grafică de excepţie se încadrează şi display-ul care ia locul ceasurilor de bord şi despre care am vorbit mai multe la capitolul Interior.

Există şi mici detalii care îţi aduc zâmbetul pe buze. De exemplu, butonul care porneşte maşina, amplasat pe consola centrală şi sculptat în cristal, este unul rotativ. Ceea ce înseamnă că V90 porneşte atunci când învârţi butonul spre dreapta şi se opreşte atunci când învârţi spre stânga. 

Climatizarea poate fi setată pentru ambele rânduri de scaune tot de pe ecranul central, sistemul bi-zonă fiind disponibil atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei din spate. 

Normal, există şi mici probleme în interiorul lui XC90. De exemplu, dacă eşti un şofer care ştie să ţină volanul corect - cu mâinile la orele 9 şi 3 - vei avea surpriza de a apăsa involuntar în viraje cu podul palmei pe butoanele care măresc volumul muzicii sau modifică piesa sau postul de radio. Asta pentru că ele sunt amplasate mult prea aproape de coroana volanului.

Design

Mi-am obișnuit prietenii de pe Facebook cu un soi de sondaj pe care-l fac de fiecare dată când testez o mașină nouă. Le ofer șansa de a nota de la 1 la 10 la capitolul design exterior modelul pe care-l conduc, iar notelor acestora reprezintă de obicei o oglindă destul de sinceră a imaginii pe care o are mașina în general.

Ei bine, Volvo V90 Cross Country este prima mașină dominată de nota maximă în voturile prietenilor mei. Au fost 52 de voturi în total, iar 29 dintre acestea n-au avut nicio rezervă în a-i acorda crossover-ului suedez nota maximă.

Până la urmă, nu e greu de înțeles de ce. Dominat de fața de generație nouă a modelelor Volvo, V90 Cross Country plusează cu un look dur oferit de apendicele estetice împrumutate din lumea off-road și prin imaginea de aventurier atât de caracteristică Scandinaviei.

Vorbim de un crossover în adevăratul sens al cuvântului: o mașină care împrumută din diferite zone pentru a-și construi un drum propriu, plin de identitate. O identitate atât de apăsată, încât se identifică până la urmă cu însăși marca. Volvo este Cross Country.

Mașina place atunci când o vezi pe șosea, iar în momentul în care o așezi pe un drum de munte, cum ni s-a întâmplat nouă la ședința foto alăturată, vezi avea în față un tablou în care V90 Cross Country se încadrează perfect în peisaj.

Nu ne-a placut

  • Consum ridicat pe motorul T6 benzină de 320 CP
  • Cel mai mic portbagaj din segment
  • Imaginea motoarelor mici turbo în segment
  • Levierul nepotrivit al schimbătorului de viteze
  • Direcție "ușoară"
Date tehnice - Volvo V90 Cross Country 2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 T6
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1969
Lungime mm
4939
Putere maxima CP (rpm)
320 (5700)
Latime mm
1879
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2200)
Inaltime mm
1543
Viteza maxima km/h
240
Greutate kg
1954
Acceleratie 0-100 km/h s
6.3
Ampatament mm
2941
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
560
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V90 Cross Country

Ultimele teste

Comentarii (28)

  • @Mestere, daca imi permiti

    te-ai indragostit de masina asta! si se vede asta din "declaratia de dragoste" ce tine loc de introducere. Si din restul testului.

    :)
    17 6
  • mircea
    @vianu
    Nu neapărat îndrăgostit, dar ceva să placă la toată lumea. :)

    Adevărul e că e o mașină căreia nu prea poți să-i ceri mult mai multe decât oferă deja. Pe testate :) Apropo, mi-ar plăcea să fie testată de cât mai mulți dintre cei care ne citesc. E greu să exprimi în cuvinte atmosfera de la interior, de exemplu.
    24 8
  • Acest model este cu siguranta cel mai reusit Volvo de pana acum. Cel putin estetic, tehnologic si tehnic. Sa vedem pe viitor daca se va ridica la nivelul lui XC70 C .C ca fiabilitate.
    Felicitari inginerilor pt. munca depusa de a scoate pe piata cea mai buna masina de familie. Au reusit ! Cu banii chinezilor se pot face minuni se pare....
    Ca vanzari in Romania nu cred ca va prinde....la noi e inradacinat in mental SUV-ul ! Dar in tari dezvoltate o sa se vanda ca painea calda mai ales in tarile scandinave.
    Este poate singura masina noua cu un pret cuprins intre 65 si 85 de mii care isi justifica banii.
    21 13
  • mda, asteptam fratele mai mic...
    5 3
  • greseala la motorizari
    ai zis de diesel de 200, nu exista, ai ori D4 de 190 ori D5 de 235 (240cu pachetul polestar)
    33 19
  • Cum adica ti-a placut "Tradiția break-urilor cross la Volvo"?
    Ce inseamna asta mai exact si de ce e un punct pozitiv?
    2 14
  • mircea
    @TheArrogantOne
    D4 cu pachet Polestar are 200 CP, despre el vorbeam: http://www.automarket.ro/masini-noi/volvo/v90-cross-country-d4-20-200cp-4x4-aut-polestar-118017/specificatii.html

    @Edb
    De ce ar fi un punct negativ?
    17 2
  • Eu locuiesc intr-o statiune montana si pentru mine asta ar fi masina universala si perfecta. O masina cu care as putea merge cu usurinta si pe serpentine si pe drumuri forestiere. O masina perfecta pentru necesitatile familiei. Ofera tot ce-i mai bun in domeniul sigurantei in prezent.

    Totusi, desi este atat de orientata spre utilitate, este si o masina care ofera un nivel de extraordinar de eleganta si excelenta in design, plus un interior magnific. Iar utilizarea unor motoare de cilindree mica o face si mai rezonabila din punct de vedere a costurilor de intretinere. Nu-i o masina perfecta, dar e cu siguranta excelenta. Apreciez munca depusa de Volvo pentru a crea acest briceag elvetian al masinilor.
    19 5
  • O s-o testez si eu - cind o aparea intr-un joc video, ca la dealer ar trebui sa dechid usa cu cardu'... plin ochi. :-)
    Ca tot veni insa vorbirea de okiu' dracului, observ o inadvertentza clara apropo de pretul modelului testat anuntat la-nceputul articolului (62.500) care-i de fapt +83K euro.

    O suma considerabila, chiar daca nu astronomica pentru clientela "de nisa" care prefera de ani buni A6 Allroad - si probabil va ramine fidela marcii nemtesti.
    V90 Cross Country e-n orice caz aproape perfect pentru cine si-l poate permite... nu doar sa-l cumpere - fiindca intretinerea n-are deloc costuri rezonabile la Volvo, stimate @Sam93.

    P.S. ...Atitea poze cu detalii de interior si nici macar una cu masina din profil?
    32 34
  • Mircea
    Tare, nu stiam ca au facut si.un pachet polestar pt motorashul mezin
    34 21
  • @kirotractor
    1. Nu este nici o inadvertenta, sau e ceva nou pt tine ca oamenii adauga optiuni si deci pretul poate sa creasca considerabil. Pai numai sistemul bowers and wilkins costa 3500 de euroi.

    2. Pardon, de anu buni clientela a fost dintotdeauna transhata intre xc 70 si a6 allroad si cine a ales xc70 inainte acum nu o sa schimbe la a6 allroad, cu atat mai.mult cu cat v90 cc este net supeior ultimului xc 70

    3. Costurile de intretinwre la volvo sunt mult mai mici decat la audi, ma refer la piese de schimb. De fapt din tripleta germana.cred ca la audi sunt cele mai mari.
    44 25
  • Andrei
    83000 euro pentru un motor de 2 litri este exact motivul pentru care masina nu se vinde. Pentru snobi (si aia le cumpara)este un mare NU. Lucru oarecum de inteles, pentru ca dinamica unui motor de 3 litri este cu totul alta, iar un motor puternic si relaxat este unul dintre motivele pentru care iti cumperi asa ceva.
    Altfel pentru jumatate din bani iti iei un Passat Break, care iti ofera acelasi spatiu, minus mofturile de rigoare.
    14 33
  • @TheArrogantOne:
    1. Pai daca n-a fost nicio greseala. de ce oare AM a corectat-o imediat dupa comentariul meu, ei ???
    2. Nu-s fan Audi si nici n-am facut vreo comparatie intre preturile reviziilor Audi / Volvo - doar am zis ca-s foarte mari la modul absolut in service-ul suedezilor.
    Si nici nu m-am referit doar la piesele de schimb !!!
    Acum niste ani am realizat si-o statistica ampla exact in domeniul asta - pt. tarifele din Romania, evident - iar Volvo era spre coada clasamentului. Nu ma mai pot pronuntza acum, da-n orice caz nu cred sa fi scazut la nivel de Suzuki (sub preturile Dacia mai exact... :-))
    30 37
  • @Andrei
    Stai tu linistit ca e bine gandit motorul ala....are cp cat iti trebuie, performante rezonabile pt. categoria din care face parte. Nu e masina de alergat oricum....
    23 6
  • @Kirotractor: Din ce spui inteleg ca la Suzuki, la momentul la care ai compilat datele, erau cele mai mici preturi la intretinere/service.
    Imi poti confirma te rog daca inteleg corect? Multam.
    1 0
  • n.b. Ma tot gindesc ce-o mai fi si de unde-o veni "ecosistemul multimedia"?!
    Fiindca asta nu poate fi:
    ECOSISTÉM, ecosisteme, s. n. Ansamblu format din biotop și biocenoză, în care se stabilesc relații strânse atât între organisme, cât și între acestea și factorii abiotici. – Din fr. écosystème.
    22 27
  • Sam93@Kirotractor
    Nu stiu voi, dar eu, in costurile de intretinere a unei masini, includ si taxele si impozitele aferente. Iar faptul ca Volvo iti ofera un motor de peste 300 de cai la o cilindree de doar 2 litri mi se pare un mare plus cand vine vorba de costuri de intretinere. Un motor echivalent de la germani ar avea 3 litri.

    Unde locuiesc eu, impozitul anual pentru acest Volvo este de 180 de lei pe an. Pentru o masina cu motor de 3000 de cmc, impozitul este de 2200-2500 de lei. La asta se adauga RCA, CASCO si alte asigurari sau taxe la care conteaza enorm cilindreea motorului.

    La o masina cu motor de 3 litri costurile in materie de taxe si asigurari ajung inevitabil la peste 1000 de euro pe an. Stiu ca oamenii care cumpara aceste masini au foarte multi bani, dar nu cred ca nu e un plus faptul ca nu trebuie sa cheltui 1000 de euro pe an sau mai mult in plus in taxe.

    Bineinteles ca o masina ca asta a fi servisata la reprezentata Volvo dar odata ce iese din garantie, se poate gasii un service autorizat cu servicii excelente la un pret rezonabil. In functie de model, unele modele Volvo au piesele mai ieftine ca masinile concurente din Germania.
    20 7
  • @Sam93 1000 de euro e pachetul RCA+Casco la o masina de 13.500 la Generali. La un Volvo ca cel din articol e 4-5.000 de euro pachetul.
    11 3
  • Sam93@Andy
    Eu faceam referinta la faptul ca RCA, luat de unul singur, e mult mai scump la o masina de 2.0 fata de una de 3.0. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu cred ca-i face nimanui placere sa dea peste 2000 de lei pe an in plus la stat, asa, degeaba. Si asta fara sa luam in calcul si noua schema de impozitare a celor ce conduc in orasele mari, care sigur va lua in calcul si cilindreaa (ca doar e o traditie romaneasca deja), si sigur va impune costuri substantiale proprietarilor de masini cu motoare mari.
    7 1
  • @Sam de acord cu tine
    hai sa revenim la chestii mai tehnice
    sunt curios, oare cum se compara acest motor pe benzina la nivel de cuplu cu concurenta care are numai diesel in oferta?
    29 16
  • Tembelus Rex
    Intrebari pentru Mircea Mester si AM

    Cred ca a fost un test drive de vis cu masina asta in zona montana inzapezita......foarte tare.....

    On topic - Aveam si eu o curiozitate daca sistemul 4x4 disponibil pe V90 Cross Country este acelasi de pe V90 "normal" - (evident cele cu 4x4....)???

    Off topic: Cu toata stima cred ca ati ramas datori cu un test din vacanta de iarna - cu Nissanul Navara!

    Un test cu Fiatul Fullback si Subaru Levorg avem sanse sa vedem?

    Multumesc!
    5 0
  • Este pentru prima data cand citesc un articol si simt nevoia sa transmit felicitari fotografului. In special pozele de la interior sunt opere de arta.
    4 0
  • Mie nu mi se pare mare 9.5 extraurban la 320 CP cu turbina la pachet.
    E mare in comparatie cu ce?
    10 1
  • Sam93@TheArrogantOne, ztele
    Iti sustin sugestia. Cand vine vorba de chestiile tehnice, acest motor are aproximativ 200 de Nm in minus la cuplu fata de rivalii germani cu motoare diesel de 3 litri. Este semnificativ acest minus, dar nu un deal breaker in opinia mea.

    In primul rand, cred ca masina ofera un consum si performante foarte satisfacatoare la nivelul de putere oferit. Da, e adevarat ca nu exceleaza in privinta cuplului in comparatie cu alte masini din segment, dar dupa parerea mea, pentru oameniii obisnuiti si soselele din Romania, se misca excelent, mai ales luand in considerare existenta si a unui supercharger, care confera cuplu si putere si la turatii foarte mici, inlaturand intr-o anumita masura si fenomenul turbo lag, si oferind cuplul maxim pe o plaja larga de turatii.

    Acuma depinde si ce doresti de la masina, cat de incarcat o sa mergi cu ea, si alte aspecte. Desi probabil nu-si va lua nimeni un Volvo de 80.000 de euro ca sa transporte varza si cartofi cu el, exista oameni bogati (mai putin in Romania), care au barci, snowmobile si alte jucarii pe care le tracteaza adesea. Acei indivizi probabil ca ar prefera cu diesel de 3 litri care ofera un cuplu mai mare.

    Eu intotdeauna sunt de parere ca o masina poate fi excelenta sau mai putin excelenta, in functie de necesitatile personale a fiecarui proprietar. Eu nu tractez nimic si pentru mine 400 Nm de cuplu si peste 300 de cai putere sunt arhi suficienti. Alti poate au alte necesitati si preocupari, si au nevoie de mai mult cuplu. Depinde de preferintele fiecaruia.

    Cat despre consum, cred ca este foarte bun pentru un motor pe benzina, avand in vedere puterea oferita. N-am ce sa reprosez in aceasta privinta. E chiar surprinzator de bun. Ma asteptam la vreun 11 extraurban.
    16 2
  • Dummar
    Interesanta oferta Volvo, dar nu stiu cine o sa cumpere masina asta. Cilindreea redusa e gandita pentru reducerea taxarii in diferite tari (o idee buna) dar in clasa asta domina (si vor domina si in viitor) motorizarile diesel, acolo unde Volvo nu sta deocamdata prea bine. In plus, clientii din segmentul asta sunt destul de conservatori atunci cand e vorba sa-si schimbe masina, iar brandul Volvo are o depreciere imensa raportata la marcile germane. Repet, o oferta interesanta, dar nu se va vinde in Europa, probabil principala lor piata de vanzare.
    8 6
  • @Dummar
    Se va vinde foarte bine in tarile nordice. Multi acolo au Xc70 C.C si e momentul sa le schimbe cu altceva....iar acest V90 C.C e cea mai ok oferta pt. gusturile si nevoile lor. In rest iti dau dreptate ca nu o sa prinda.
    12 4
  • @67: N-am zis ca Suzuki avea cele mai mici preturi la revizii la data respectivului sondaj (2011) ci... printre cele mai mici, implicit sub cele practicate de Dacia.

    Vad ca acum nu le-au re-completat pe toate-n site-ul lor (de unde a disparut recent si Swift-ul, pe cale de inlocuire cu noua generatie), dar preturile la Swift erau similare celor cerute pt .Celerio:

    20.000 KM / 1 an 83.77 (euro inclusiv TVA)
    40.000 KM / 2 ani 97.54
    60.000 KM / 3 ani 83.77
    80.000 KM / 4 ani 99.54
    100.000 KM / 5 ani 83.77

    Inclin deci sa cred ca ceea ce sustineam cu argumente-n 2011 e valabil si-acum.
    Evident ca pot fi si contrazis - dar as prefera cu cifre... ;-) care de obicei lipsesc pe website-urile majoritatii dealerilor.
    Spor tuturor la revizii cit mai ieftine-n orice caz !!!
    12 22
  • Automarket
    Puteati compara in ,,cel mai rau caz,, cu ford focus st sau megane rs nu cu clio si fiesta..da lumea spune ca voi nu sunteti profesionisti si nici nu ve ti fi vreodata...de ce un jeep wrangler nu i a curba ca un lamborghini? Ar fi bine sa lasati doar pozele si sa nu mai comentati...si scoateti marcile de masini care toate sunt ,,man,,....de parca ar fi firma de cap tractor MAN sau ..cum se vorbeste acum in cartierele marginase...,,varu...colegu...fratelo,,, sunteti exasperanti!
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru