Drivetest Volvo V60
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 InscriptionVineri, 30.11.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fanii peliculelor produse de Marvel cu siguranță vor tresări la citirea titlului de mai sus. Dar cuvântul Ragnarok nu descrie doar ultima parte a trilogiei Thor produsă de specialiștii de la Hollywood. În mitologia nordică, acesta face referire la o serie de evenimente majore, inclusiv o bătălie între zei.
Și cum vedeta testului de astăzi este Volvo V60, un break gândit pentru a întrerupe supremația trioului german Audi A4 Avant -BMW Seria 3 Tourer - Mercedes Clasa C T-Modell, Ragnarok devine cuvântul perfect pentru a descrie "bătălia" din segmentul premium.
"Arma" pe care am avut-o la îndemână a venit sub indicativul T6 Inscription. Altfel spus, vârful de gamă pe care suedezii îl oferă în acest moment în cazul lui V60.
Volvo V60
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription
- Pret de pornire 54.815 €
- Pret model testat 81.189 €
Motor / Transmisie
De la începutul anului și până acum, apetitul pentru motoare diesel, atât al clienților români, cât și cel al europenilor din zona de vest, a scăzut masiv. În perioada ianuarie - septembrie 2018, 36.8% dintre mașinile noi înmatriculate în România au fost echipate cu motoare diesel, față de 46.9%, valoarea afișată pentru același interval din 2017.
Mergând pe tendința pieței, aceea de a miza tot mai mult pe motorizări pe benzină, testul de astăzi are în prim-plan propulsorul T6 de 2.0 litri benzină oferit de Volvo pentru V60.
Unitatea de 1.969 de centimetri cubi face promite 310 cai putere la 5.700 rpm și 400 Nm începând cu 2.200 rpm. Motorul twincharged (turbo plus supraalimentare mecanică) pregătit de suedezi are reprize bune, dar în ciuda faptului că ascunde suficiente resurse, nu oferă acea explozie generoasă de putere la care te-ai aștepta de la o mașină cu peste 300 de cai putere.
Sunetul oferit de unitatea cu patru cilindri este plăcut, iar în modul de rulare Sport atinge și o serie de note grave, astfel încât orgoliul oricărui tătic aflat în întârziere în drumul său către grădiniță sau școală să fie gâdilat din plin. Deși sunetul motorului pătrunde plăcut în habitaclu, restul zgomotelor de fond nu-și fac simțită prezența.
Indiferent de modul în care îl vei exploata pe V60 în versiunea T6, vei observa că motorul nu dă semne de oboseală nici atunci când treci de limita de viteză impusă pe autostrăzile din România.
Resursele motorului pe benzină sunt atent gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte. Transmisia este corect etajată și oferă o liniaritate plăcută. Mai mult decât atât, Volvo a reușit să pună pe V60 o transmisie extrem de discretă atunci când înșiră cele 8 trepte de viteză. Cutia nu dă semne de bâlbâială nici în momentul retrogradărilor rapide. Pentru cei care cred că 310 cai putere sunt destul de dificil de stăpânit, Volvo a găsit soluția într-un sistem de tracțiune integrală. Acesta promite să te scoată din necaz atunci când te-ai năpustit asupra pedalei de accelerație și ai nesocotit gradul de dificultate al unui viraj.
Consum
Un break cu o masă totală care se apropie de 2 tone și un motor de 2.0 litri de peste 300 de cai putere sunt ingredientele care fac din consumul lui V60 T6 un subiect tabu în birourile aflate în Goteborg. Pe fișa tehnică, conform noilor teste WLTP, Volvo a trecut 8.4 litri la 100 de kilometri parcurși în regim mixt. În același timp, suedezii spun că "la viteze mici", V60 T6 consumă 12.4 litri/100 de kilometri.
Dacă privim și în ograda nemților, vom vedea că un Mercedes-Benz Clasa C în versiunea 400 4Matic T-Modell (333 CP) consumă 8.1 litri/100 de kilometri. În același timp, BMW Seria 3 Touring în varianta 340i xDrive (326 CP) promite un consum mediu mixt de 8.3 litri/100 de kilometri. Am fi luat în calcul și consumul lui Audi A4 Avant, însă configuratorul producătorului din Ingolstadt nu vine cu o versiune apropiată de cea testată.
În cadrul testului, marea majoritate a drumurilor au fost făcute în oraș, iar traficul destul de aglomerat din Capitală a făcut ca la final consumul mediu afișat de computerul de bord să fie de 13.2 litri/100 de kilometri, valoare apropiată de cea declarată de suedezi.
Performanţe
Volvo este unul dintre producătorii care nu pune accent întotdeauna pe valoarea unui "0-100 km/h". Cu toate acestea, cei 300 de cai garantează faptul că mașina scade sub 6 secunde pe această repriză, o valoare care până acum niște ani era rezervată mașinilor sport cu pedigree. V60 în versiunea T6 echipat cu sistemul de tracțiune integrală are nevoie de 5.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Totuși, de cealaltă parte a baricadei, Clasa C și Seria 3 se laudă cu 5 secunde pentru aceeași repriză. Altfel spus, Volvo V60 T6 nu este campionul mondial la sprint, dar aleargă în finală pe culoar exterior. Totuși, trebuie menționat și faptul că ambele modele din Germania vin cu 2 cilindri în plus și cu ceva mai multă putere raportat la suedezul V60. În ceea ce privește viteza maximă, toate cele trei modele analizate promit să ruleze cu maxim 250 km/h.
Interior
Încă de la lansarea noii game 90 (XC, S și V), Volvo a reușit să schimbe discuția și să insufle spirit tânăr în interiorul mașinilor pe care le produce. Iar acest lucru cu siguranță o să reușească să fure din clienții care până acum erau axați doar pe showroom-urile producătorilor germani.
Imediat ce deschizi portiera lui V60, vei descoperi un univers curat, care emană liniște. Poate suna destul de pompos, dar break-ul suedezilor a fost una dintre puținele mașini din care am coborât relaxat chiar și după un drum parcurs bară la bară.
Scaunele sunt bine profilate (opțional încălzite și ventilate), iar materialele folosite de suedezi îți spun încă de la bun început că ai intrat într-un model din segmentul premium. Pielea fină perforată, inserțiile din aluminiu plăcute la atingere, dar și materialele plastice conturează o atmosferă specială la nivelul habitaclului. Totuși, trebuie menționat că aceste materiale au fost utilizate pe versiunea Inscription, vârful de gamă oferit în prezent pe V60.
Cât despre spațiu, lucrurile stau bine și aici. Prin eliminarea butoanelor de la nivelul tunelului median, Volvo a reușit să dea naștere unei zone care poate găzdui diverse obiecte. Cotiera centrală este și ea generoasă, există un spațiu mare în care îți poți depozita telefonul, iar buzunarele ușilor sunt suficient de largi astfel încât să-ți așezi liniști sticlele cu apă.
Pentru că avem în față un break, nu trebuie să uităm de volumul portbagajului. Volvo spune că V60 poate "înghiți" până la 529 de litri, valoare mult mai bună decât cea anunțată de rivalii din Germania. Un lucru pe care îl vei aprecia îl reprezintă panoul de fixare integrat. Acesta se ridică din podeaua portbagajului pentru a împiedica eventualele "accidente" suferite ca urmare a vizitelor în supermarketuri.
Preţ de achiziţie
Pe piața din România, fanii Volvo care sunt în căutarea unui motor pe benzină vor putea alege momentan doar varianta T6. Altfel spus, prețul pentru o astfel de configurație începe de la o sumă considerabilă.
Versiunea de echipare Momentum pleacă de la 51.000 de euro, în timp ce varianta Inscription, cea testată de noi, are un preț de pornire de 54.815 euro cu TVA.
De cealaltă parte, Clasa C T-Modell în varianta 400 4Matic pornește de la 56.000 de euro, în timp ce Seria 3 Touring în versiunea 340i xDrive este disponibil începând cu 56.500 de euro.
Iar pe lângă aceste lucruri, trebuie menționat că lista de dotări afișată de versiunea Inscription este una extrem de generoasă, în condițiile în care Mercedes-Benz sau BMW cer sume frumușele pentru anumite opționale care vin standard pe V60.
Așadar, vorbim de o sumă mare luată individual, dar comparația ne arată că avem în față cel mai accesibil break mediu din zona premium.
Siguranţă
Volvo este unul dintre constructorii care au acordat întotdeauna o atenție deosebită siguranței. Iar în completarea acestei fraze vă aduc la cunoștință faptul că cele mai bune punctaje din istoria Euro NCAP aparțin modelelor producătorului suedez. Până în acest moment, organizația independentă nu a testat noul V60, însă "arsenalul" de tehnologii de siguranță oferit de producătorul suedez cu siguranță nu o să dea greș.
Standard, fiecare exemplar V60 este echipat cu următoarele sisteme: frânare automată de urgență, sistem pentru detectarea pietonilor, a bicicliștilor și a animalelor mari, cu funcție de frânare, asistent pentru menținerea benzii de rulare, detectarea semnelor de circulație și un sistem de evitare a unei coliziuni. Pe lista de opționale vei găsi un sistem de avertizare cu privire la traficul care se apropie, un sistem pentru monitorizarea unghiului mort și un asistent pentru lumini.
Ţinută de drum
Un break de segment mediu nu te duce niciodată cu gândul la sportivitate. Dar când sub capotă se află 310 cai putere, gândurile trec de cealaltă parte a baricadei și te provoacă să pui la încercare abilitățile atletice ale mașinii.
În cazul lui V60 T6, tot pachetul a fost gândit pentru a oferi confort, iar acest lucru se simte indiferent de modul de rulare pe care îl alegi: Eco, Comfort sau Sport. Suspensia reușește să preia fără dificultate neregularitățile din asfalt, iar zgomotul dezvoltat nu ajunge la nivelul habitaclului. Pe scurt, o liniște plăcută care te face să adopți un comportament civilizat indiferent de situație.
Dar revin la cei 310 cai putere pe care îi poți struni cu o apăsare fermă a accelerației. La început vă spuneam că motorul de pe V60 T6 nu oferă acea explozie pe care ți-ai dori să o simți de la un propulsor cu astfel de valori trecute în dreptul puterii. Resursele sunt livrate liniar, iar comportamentul dinamic este clar afectat de masa totală. Peste 1.9 tone cântărește un V60 T6 în echiparea Inscription, iar acest lucru se resimte atât pe frânări, cât și pe virajele abordate cu aplomb. Da, V60 nu este un "huligan" pe care să-l poți arunca într-o luptă de stradă. El rămâne un break menit să-ți ofere o atmosferă relaxată, indiferent că rulezi prin oraș cu doar 30 km/h sau că "alergi" pe autostrăzi cu 130 km/h.
V60 e un cruiser de familie oferit cu un motor pe benzină de care se putea lipsi fără probleme, pentru că nu-i parte din caracterul său. Dar care dă bine la CV.
Pentru a putea controla "micul tanc" suedez, Volvo oferă o direcție corectă, dar care nu transmite foarte multe informații cu privire la suprafața de rulare.
Vizibilitate
Un break de segment mediu poate deveni un adevărat coșmar pentru cei care nu sunt obișnuiți cu o mașină de dimensiuni generoase. Dar Volvo V60 promite să te ajute în diverse situații mulțumită unor oglinzi laterale generoase și a unei lunete proporționată bine.
Montantul A o să-ți dea bătăi de cap în momentul în care abordezi viraje strânse, iar dimensiunile generale s-ar putea să te pună în dificultate atunci când ai de executat manevre în spații înguste. Pentru a scăpa de ultima problemă, Volvo vine cu senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele, sisteme pe care le poți accesa facil ori de câte ori simți nevoia.
Tehnologie
Imediat ce urci la volanul lui Volvo V60 vei observa că scandinavii reușesc să aducă tehnologiile moderne și să le îmbine cu stilul de viață caracteristic nordicilor, astfel încât universul de la nivelul habitaclului să nu fie perturbat major. Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch, iar spre deosebire de cele ale rivalilor germani, nu este atât de complex. Este configurabil în funcție de modul de rulare ales și știe să scoată în evidență elementele importante, fără să ofere mult prea multe informații de care nu ai avea nevoie în mod normal. Grafica pregătită de suedezi este una plăcută.
Volvo oferă pe V60 o serie de pachete care vin cu diverse "bunătăți" moderne. Spre exemplu, pachetul care oferă sistemul Head-Up Display include și plafonul panoramic, dar și camera video pentru mersul cu spatele.
Sistemul de infotainment dezvoltat de suedezi comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil poziționat pe verticală. Ecosistemul gândit de Volvo funcționează fluent și fără momente de bâlbâială. Meniul este structurat asemănător cu cele de pe telefoanele inteligente, lucru care o să te ajute în momentul în care iei contact pentru prima dată cu tehnologia celor de la Volvo. Mai mult decât atât, producătorul suedez a integrat și un buton central care te aduce mereu în pagina principală.
Melomanii se vor bucura să citească pe lista de opționale a lui V60 și numele Bowers & Wilkins. Sistemul audio oferit de suedezi face parte din pachetul Business Connect Pro (2.700 de euro) și va gâdila timpanele oricărui iubitor de sunete frumoase.
Tot în dreptul acestui capitol trebuie să menționăm și armata de sisteme de siguranță pe care Volvo le-a dezvoltat și pe care le-am enumerat în cadrul secțiunii dedicate testelor EuroNCAP.
Design
Cu siguranță știți faptul că cei de la Volvo au fost considerați mult timp, în anii '70 și '80, "tăticii" break-urilor e familie cu forme colțuroase. Pentru că suedezii păreau interesați în special de partea practică a mașinilor lor, nu de posibilele discuții estetice care se iscau în jur. Oamenii știau că familiștii nu dau doi bani și-o curmală pe modul în care arată mașină văzută din spate și lateral atât timp cât familia are bagaje nelimitate în concedii.
Astăzi, în epoca "Ciocanului lui Thor", când Volvo-urile moderne se admiră pe șosele cu gâtul îndoit, lucrurile stau complet diferit decât o făceau anterior. Suedezii ne-au demonstrat de la XC90 încoace că mașinile voluminoase și mari pot să arate și senzual, fără să-ți scoată ochii cu colțurile lor violente. Iar noul V60 - o mașină atât de relevantă pentru Volvo încât a fost prezentată înaintea versiunii sedan S60 - vifează cu brio toate elementele estetice constitutive care au făcut parte din transformarea asta radicală a scandinavilor.
Probabil că singurul break mai reușit decât V60 în segmentul ăsta e V60 Cross Country.
Ne-a placut
- Atmosfera oferită la interior
- Resursele motorului
- Calitatea materialelor
- Armata de sisteme de siguranță
Nu ne-a placut
- Performanțele slabe în comparație cu rivalii
- Ruliul resimțit
- Un singur motor pe benzină: 310 CP
Date tehnice - Volvo V60 2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
nu-i fain cu a6 si e class
ii fain cu a4 si c clas
v90 ii fain cu a6, e clas ,5seria
v40 ii fain cu a clas,1seria,a3
ii faine toate
Fain-nefain, Costel are dreptate :)))
S60 e in aceeasi clasa cu seria 3, c class si a4 iar S90 e cu seria 5, e class si a6.
Se vede asta destul de clar inclusiv din dimensiuni si preturi.
V90 nu are nicio legătură cu A8 și clasa S, este în clasă cu A6 și clasa E, iar V60 o clasă mai jos.
a3, v40
C , seria 3, A4, S60
E, seria 5, A6, S90
S, seria 5, A8, volvo nu are in clasa asta nimic de vreo 20 de ani
bun venit la realitate
altu a intrebat de ce costa atata dotarile
pai motorul ala e cel mai puternic, deja motoru singur adayga 10 000 peste motorul de baza, apoi mai pui AWD, toate sistemele optionale de sigurnta, sistemul audio Bowers and Wilkins de 3000 de euro care cam bate la curu gol aproape tot ce gasesti prin industrie
se strang repede 30 K
s ii fain cu 7seria
s nu-i fain 5seria
nu fain 2cm
ii fain 15cm
Diferenta e de 15 cm intre S class si s90.
2 cm e intre s class si S90L.
Intre S class L si S90L sunt 16cm.
La latime e diferenta de 9mm.
Toate revistele auto de peste tot compara S90 cu seria 5, Eclass si A6 pt ca acestia ii sunt rivalii de clasa. Serios, daca nu crezi da un search ep google ...
@Costel - esti mortal, fie ca o faci intentionat fie ca nu :))
Nu contează doar centimetrii, S90 nu se poate bate cu clasa S cu motoare cu patru cilindri, fie ele și de 300 cai, apoi există diferențe mari de materiale, izolare, dotări, bineînțeles la prețul potrivit. Volvo nu are model în clasa de lux.
da a fost un typo, doar ca sistemul de comentarii al AM este atat de avansat incat nu poti sa dai editare ca sa corectezi greselile.
ii fain am asa cum ii
Conștient c-o să-mi iau destule pălmuțe... roșii după ceafă din partea adepților filosofiei *cu cît mai greucean, cu atît mai sigur*, râmîn la părerea că și breakul ăsta de clasă medie putea avea cu +200 kg mai puțin.
Adică la fel cu un Seria 5 Touring comparabil - deși c-o clasă mai sus - 3 Touring încă nu-i, C-Klasse n-are ceva comparabil și nici A4, d-aia am ales tot un break 4x4, auto. și 2.0 turbo benzinar: 5 Touring care trage la cîntar *doar* 1.695 kg, așadar echivalentul a cca. 3 pasageri în minus.Și fără să aibă vreun airbag în minus, doamne feri.
Sînt deci convins că și oțelurile suedeze - sau mai ales ele - pot fi din noua generație, de ultra-înaltă rezistență.
...Sau or și fi deja pe V60? Atunci e vorba de *over-engineering*, fiindcă nu pot crede că tabla-i din China, văzînd inscripția (pentru idioți? :-)) *Made in Sweden* de pe suportul numărului.
În rest, îi fain ciocoflenderu, deși un V6 i-ar fi stat mai bine.
... Superb Combi 2.0 TSI 280 CP, 4x4 DSG (4,86 m dar și 660 l în portbagaj, plus performanțe identice cu ale V60-ului T6 și consum mai mic, fiindcă-i cu 348 kg - !!! - mai ușoară.)
Să nu mai zic că multele jdemii de € rămași permit cumpărarea unui mic apartament (ok, aici la mine-n prăfuita provincie.)
Și totuși, fie și lăsînd deoparte filosofia vanității ... ca să nu-i zic snobismul emblemei, fiecare-i liber să aibă propriile standarde/opțiuni, în funcție de putirința monetară dar și de spaimele induse de teoria drobului de sare. ;-)
otelurile ultra high strengh sunt pe volvouri de cel putin 20 de ani ( XC90 prima generatie avea deja ), asa cum sunt si pe Merc, audi si BMW, , diferenta vazuta la testul IIHS SOT din 2012 nu este din cauza ca unii aveau otel ultra high strengh iar altii nu, ci din cauza pozitionarii (engineering) si a cantitatii (greutate)
daca ar durea prostia..............
Ceva mai serios: să știi că eu n-am vreo problemă cu tine, oricît de grobian ai fi. Chiar dacă ți-e lene să-ncepi cu majuscule propozițiile. Ori iei drept date exacte niște parabole cu unic rol de subliniere a unor contraste-ntre idei.
Cum ar fi obsesia *drobului de sare* - să-ți traduc?! Nțț, c-ar trebui totuși săpat prea adînc în psihologia mult mai egocentric-temătoare a clientelei *premiante* comparativ cu a amărăștenilor standard. :-) Asta e, n-ai ce le face – sînt convinși că viețile lor valorează mai mult, totul fiind monetizat în devlele lor stereotip-binare.
Detecția finețurilor prea subtile s-a cam evaporat însă din ADN-ul generației voastre, cu logică tip *on/off*. D-aia nu mă miră – și nici nu mă supără – certitudinea ta că n-aș ști istoricul calității oțelurilor Volvo (btw: la unele capitole cum ar fi reziliența stă ceva mai bine metalurgia japoneză și unii ca Suzuki cam profită-n exces de asta-n ultima vreme, subțiind structurile la maxim... dar bravo lor că au curajul atingerii limitelor.)
Hai c-am lungit-o prea mult și importantă-i doar concluzia: mi-ai făcut de fapt un serviciu convingîndu-mă cît de prostălău mi-s, băiete. Și consecința trezirii mele-i utilă: tăind-o din zona asta oricum prea expertă pentru mine am doar de cîștigat – timp, și bani implicit.
Ce mă fac însă dacă bănetul m-o metamorfoza și pe mine-n *client premiant*?! Și-o iau la trap spre primul dealer Volvo, uitînd cîte holoabe plănuiam să car cu o Skoda Combi – Octavia (630 litri-n portbagaj), că Superb e prea babană totuși.
...Dar stai, că și FABIA Combi are portbagaj mai mare ca V60 !!!
Clar, slabe șanse să mă fac bine. :-)
Sau poate ai vrut sa il imiti pe maestrul Inexo. Mai incearca,....
P.S. Am cunoscut demult un obsedat cu Skoda. Oare tu esti?
Locuiesti cumva aproape de una din granitele romaniei?
Nu vorba lungă, ci deducțiile scurte-s sărăcia generației voastre-n curs de androidizare, băiete anonim. E posibil să-mi dai totuși dreptate peste niște ani, cînd clasa medie - pentru *premiumiști*, evident - se va conduce cu permis de camioane :-) în ritmul ăsta de progresie a masei proprii.
Care, ca *rule of thumb*, crește consumul mediu cu cca. 1 l/100 km pentru fiecare sută de kg în plus.
- Dar ce mai contează 3-4.000 litri benzină pt 100K km, la banii mei?! îmi va răspunde *premiantul*. Securitatea MEA e prioritară, nu a iobagilor mei – care-s liberi să crape-n Dacii, Matizuri sau Golf-uri SH.
În fine, nu trebuie să-mi (mai) fac iluzii. Fiindcă abordarea unor probleme și din alte unghiuri decît ale meme-urilor oficiale nu-i accesibilă minților limitat-anonime. Iar caracterelor infecte cu atît mai puțin.
P.S. De-ai fi avut măcar doi neuroni și-o sinapsă între ei ai fi dedus din unele ponturi d-aici că nu-s chiar anonymus ca tine, dar și că nu-s... grănicer. :-) Sau c-am testat serios mai multe tipuri de mașini/motoare decît ai atins tu vreodată. Ori c-am lucrat efectiv nu doar în presa, ci și-n industria auto/moto (design).
...Dar ce mai contează? Sau pe cine interesează informarea onestă, și moca-n plus?! Trăiască bășcălia mioritică! :-)
Inclusiv aia intolerant-primitivă - ca a ta, da.