Drivetest Volvo V60 facelift

2.0 B4 D 197CP Plus Bright AT8
4.2
Volvo V60 facelift zoom
de Gabriel Nica, Foto: Gabriel Nica
Joi, 07.12.2023
Gentleman

Climatul actual pare să lase deoparte conceptul care definea ce este un „gentleman”. Se pare că acum se pune mai mult accent pe partea practică a lucrurilor, iar politețea este lăsată undeva deoparte. Nimeni nu mai are timp să fie „gentil”.

Și totuși, din când în când, mai iei contact cu astfel de atitudini. Volvo a produs întotdeauna mașini centrate pe un anumit tip de client. Cumva, când te gândești la Volvo, te gândești la un șofer îmbrăcat „smart casual”, adică cel puțin la cămașă. Poate costumul nu e complet, cu papion și vestă, dar nu ai cum să nu te gândești la un arhitect, stomatolog sau avocat pe scaunul șoferului.

Cel mai impresionant este că asta se aplică tuturor modelelor, de la cele mai mici, la cele mai mari, iar V60 este în continuare pe lista celor din Suedia. Pentru cât timp, nu știm, dar modelul suedez impresionează în continuare prin simplitate și grație. Și asta nu e ușor de făcut într-o lume axată pe agresivitate și impunerea cu forța a unor idei. Chiar și motorul diesel de sub capota modelului testat de noi pare un pic atipic, deși era norma acum nu foarte mult timp.

Dar ce propune, mai exact, Volvo V60 B4 în segmentul lui Seria 3 Touring, Audi A4 Avant sau C-Class T-Modell? Asta am vrut și noi să aflăm.

Volvo V60 facelift
2.0 B4 D 197CP Plus Bright AT8

  • Pret de pornire 56.000 €
  • Pret model testat 66.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorizarea de pe modelul test este în minoritate în acest moment, pe piața din România. Site-ul Volvo îți oferă posibilitatea de a alege un V60 cu două motoare pe benzină (B3, 163 CP și B4 cu 197 CP), dar și versiunea B4 diesel, cu același nivel de putere, toate mild-hybrid.

Motorul de 2.0 litri, de pe modelul din pozele de mai jos, dezvoltă și 420 Nm, pentru un sentiment aparte la apăsarea pedalei de accelerație. Fiind un mild-hybrid, acesta este ajutat de un mic motor electric, care folosește o baterie și dezvoltă 14 CP și 40 Nm cuplu. Același motor electric permite rularea „pe liber” atunci când ești în decelerare, pe măsură ce te apropii de un semafor, de exemplu, dar și în alte condiții. Totul, pentru a reduce consumul.

Exploatarea propulsorului, care este făcută prin intermediul unei transmisii automate cu 8 rapoarte și convertizor de cuplu, este facilă, cutia de viteze fiind setată să te mențină în gama maximă de cuplu, aproape permanent. Schimburile sunt imperceptibile, iar mașina nu dă aproape niciodată semne că ar avea nevoie de mai multe resurse. Cel puțin pentru șoferii care au pretenții decente.

Rareori ajungi la peste 2.500 RPM, acolo unde se termină platoul de cuplu maxim, dar chiar și după acel prag, mașina trage foarte bine, fiind destul de agilă pentru majoritatea depășirilor. Poate la viteze de peste 130 km/h ai putea cere mai multe resurse.

Nici măcar nu vei auzi motorul cu aprindere prin compresie de sub capotă în majoritatea cazurilor, având în vedere că nu vei trece de 2.500 RPM prea des. Ba chiar m-aș risca să spun că Volvo poate preda ceva lecții de antifonare unor rivali din segment.

Consum

Funcționează hibridizarea lui V60 în scopul promis? Merită eforturile făcute pentru reducerea consumului? Eu zic că da, deși nu am condus aceeași mașină cu motorul „non-hibrid”. Consumurile obținute de mine au fost, însă, satisfăcătoare.

Fișa oficială a mașinii pretinde un consum mixt de 5.5 litri/100 km. Prin oraș, consumul s-a apropiat mai mult de 8 l/100 km, în timp ce pe autostradă a coborât la 6 litri/100 km. Mai mult decât decent, având în vedere viteza medie de 130 km/h.

Dacă privim și în ograda nemților, vom vedea că un Mercedes-Benz Clasa C, în versiunea 220d EQ Boost T-Modell (200 CP), pretinde un consum de 5.8 litri/100 de kilometri. În același timp, BMW Seria 3 Touring, în versiunea 320d (190 CP) promite un consum mediu mixt de 5.7 litri/100 de kilometri. Cât despre Audi A4 Avant 40 TDI, acesta are un consum mediu oficial de 6 litri/100 km.

Performanţe

Când vine vorba de Volvo, în ciuda trecutului său glorios în motorsport, majoritatea modelelor producătorului suedez nu sunt rachete pe drumurile publice. Lucrurile s-au mai schimbat în ultimul timp, mai ales dacă vorbim de modelele electrice, dar acest diesel are un sprint de la 0 la 100 km/h care durează 7.9 secunde.

Sigur, nu pare mult, mai ales comparativ cu cele 7.4 secunde ale Mercedes-ului rival, cele 7.6 secunde ale lui A4 sau cele 7.2 secunde ale lui 320d, dar nici nu e foarte aproape. Viteza maximă a lui V60 B4 este limitată la 180 km/h, conform strategiei implementate în ultimii ani de către Volvo, menită să salveze cât mai multe vieți.

Tripleta germană nu are astfel de preocupări, așa că într-un Mercedes-Benz C220d EQ Boost T-Modell poți ajunge la maxim 242 km/h, A4 Avant se oprește la 210 km/h, iar BMW 320d Touring te duce până la 229 km/h.

Interior

Designul interior de pe modelele actuale Volvo nu a fost schimbat de la introducerea vârfului de gamă XC90, acum mai bine de 8 ani. Chiar și așa, liniile simple și abordarea tipic suedeză, minimalistă, mențin relevante modelele Volvo și acum.

V60 a primit ceva tehnologie nouă la bord, dar liniile au rămas la fel. Imediat ce deschizi portiera lui V60 vei descoperi un univers curat, care emană liniște. Poate suna destul de pompos, dar break-ul suedezilor a fost una dintre puținele mașini din care am coborât relaxat, chiar și după un drum parcurs bară la bară.

Scaunele sunt bine profilate (opțional încălzite, ventilate, dar și cu masaj), iar materialele folosite de suedezi îți spun încă de la bun început că ai intrat într-un model din segmentul premium.

Pielea fină perforată, inserțiile din lemn plăcute la atingere, grilele metalice ale difuzoarelor sistemului audio, dar și materialele plastice conturează o atmosferă specială la nivelul habitaclului. Sigur, nu toate modelele primesc un astfel de interior, dar dacă ești dispus să plătești în plus, poți avea acces la toate.

Cât despre spațiu, lucrurile stau bine și aici. Prin eliminarea butoanelor de la nivelul tunelului median, Volvo a reușit să dea naștere unei zone care poate găzdui diverse obiecte. Cotiera centrală este și ea generoasă, există un spațiu mare în care îți poți depozita telefonul, iar buzunarele ușilor sunt suficient de largi, astfel încât să-ți așezi liniștit sticlele cu apă, chiar și de 1 litru.

Ergonomia este și ea la nivel înalt. Toate funcțiile și butoanele sunt acolo unde te aștepți, poate cu excepția celor pentru climatizare, pentru care trebuie să „butonezi” un pic pe ecranul sistemului multimedia, dispus în continuare vertical.

Pentru că avem în față un break, nu trebuie să uităm de volumul portbagajului. Volvo spune că V60 poate "înghiți" până la 519 litri, valoare marginal mai bună decât cea anunțată de rivalii din Germania (490 litri pe C220d, 495 de litri pe A4, 500 de litri pe Seria 3).

Un lucru pe care îl vei aprecia îl reprezintă planșeul de fixare integrat. Acesta se ridică din podeaua portbagajului pentru a împiedica eventualele "accidente" suferite ca urmare a vizitelor în supermarketuri.

Preţ de achiziţie

Dacă vrei să vorbești cu un consilier Volvo despre achiziția unui V60, e bine să știi că discuția va porni de la 47.770 euro. Asta pentru versiunea B3, pe benzină. Pentru un V60 B4 diesel vei plăti minim 53.150 euro, în versiunea de echipare de bază: Core.

Modelul testat de noi avea un preț ceva mai mare, fiind livrat în nivelul de echipare Bright (58.160 euro) și cu ceva opționale extra. Printre ele regăsim culoarea Silver Dawn (900 euro), pielea Nappa, interiorul Charcoal, ornamentele de cristal (2.050 euro), trapa (1.530 euro), sistemul audio Harman Kardon Pro (870 euro) sau pachetul de asistență la rulare (1.740 euro). Totalul? 68.000 de euro.

Prețurile pentru BMW 320d Touring încep de la 50.040 euro, Audi A4 Avant de la 47.700 euro, iar Mercedes-Benz C220d T-Modell are cel mai scump punct de pornire la 54.330 de euro.

Siguranţă

Volvo este unul dintre constructorii care au acordat întotdeauna o atenție deosebită siguranței. Ai putea spune că este unul dintre diferențiatorii brandului suedez față de orice altă companie din industrie. Iar în completarea acestei fraze vă aduc la cunoștință faptul că cele mai bune punctaje din istoria EuroNCAP aparțin modelelor producătorului suedez.

Organizația independentă a testat V60 la momentul lansării, în 2018, iar rezultatele au fost stelare, ca de obicei. Protecția pentru adulți a fost cotată la 96%, pentru copii la 84%, iar pentru participanții vulnerabili din trafic la 74%.

Sistemele de siguranță activă au primit un rating de 76% și e bine să menționăm faptul că, standard, fiecare exemplar V60 este echipat cu următoarele sisteme: frânare automată de urgență, sistem pentru detectarea pietonilor, a bicicliștilor și a animalelor mari, cu funcție de frânare, asistent pentru menținerea benzii de rulare, detectarea semnelor de circulație și un sistem de evitare a unei coliziuni.

Pe lista de opționale vei găsi un sistem de avertizare cu privire la traficul care se apropie, un sistem pentru monitorizarea unghiului mort și un asistent pentru lumini.

Ţinută de drum

Inițial ai putea spune că un break din acest segment nu are cum să fie sportiv. Dar te-ai înșela. Dramatic. De ce? Pentru că toți producătorii din acest segment oferă o versiune de performanță aici.

De la Audi RS4 la C63 AMG T-Modell și, mai recent, BMW M3 Touring, avem „atleți” adevărați aici. Volvo a avut, în anii 1990 și la începutul anilor 2000 versiuni de performanță pentru break-urile sale, dar acum au devenit doar o amintire.

Oricum ar fi, V60 B4 nu e un atlet, ci mai degrabă o mașină de familie, pentru pragmaticul din tine. Accentul e pus pe confort și economie, nu pe viraje strânse și accelerații fulminante.

Suspensia reușește să preia fără dificultate neregularitățile din asfalt, iar zgomotul dezvoltat nu ajunge la nivelul habitaclului. Pe scurt, o liniște plăcută care te face să adopți un comportament civilizat indiferent de situație. Aceasta poate fi și adaptivă, dar diferența dintre modurile de condus, resimțită de pe scaunul șoferului, a fost mică, în cel mai bun caz. E clar că Sport stoarce tot ce e mai bun din șasiul lui V60, însă nu vă imaginați că face din break-ul suedez un rival demn de BMW Seria 3 Touring.

Există în continuare un ruliu clar în virajele abordate cu aplomb, semn că te afli într-un break, nu într-un sedan sportiv. Direcția, deși precisă, nu oferă mult feedback de la suprafața de rulare.

Cel mai plăcut am fost surprins de antifonarea modelului suedez. Doar la viteze de peste 130 km/h am putut observa ceva șuierături suspecte, mai ales din zona acoperișului de sticlă, dar, în rest, totul a fost de o liniște demnă de segmentul premium.

Vizibilitate

Un break de segment mediu poate deveni un adevărat coșmar pentru cei care nu sunt obișnuiți cu o mașină de dimensiuni generoase. Dar Volvo V60 promite să te ajute în diverse situații mulțumită unor oglinzi laterale generoase și a unei lunete proporționată bine.

Montantul A o să-ți dea bătăi de cap în momentul în care abordezi viraje strânse, iar dimensiunile generale s-ar putea să te pună în dificultate atunci când ai de executat manevre în spații înguste. Pentru a scăpa de ultima problemă, Volvo vine cu senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele, sisteme pe care le poți accesa facil ori de câte ori simți nevoia.

Tehnologie

Cel mai simplu ar fi să vă spun că ai la dispoziție tot ce îți trebuie la bordul lui V60. Dar lucrurile nu sunt chiar atât de simple. De-a lungul celor 5 ani de producție, modelul suedez a primit câteva îmbunătățiri, cea mai importantă fiind adopția noului sistem de infotainment, bazat pe tehnologia Android.

Acesta afișează informația pe ecranul de tip portret de 9 inch, cu același meniu și grafică precum pe modelele anterioare. Cu toate acestea, odată ce ai trecut de prima pagină a meniului, ești întâmpinat de o interfață care seamănă mai mult cu o tableta Android.

E ușor de folosit, dar îți lipsesc anumite scurtături. De exemplu, pentru a schimba modurile de condus, trebuie să intri în doua submeniuri. Avantajele sunt multiple, însă. Ai la dispoziție aplicații de sine stătătoare, care pot fi instalate direct la bordul mașinii și care pot funcționa cu ajutorul cartelei SIM integrate. Printre acestea, Waze, Google Maps sau Spotify. Există suport și pentru Apple CarPlay, dacă nu ești utilizator Android.

Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch, dar spre deosebire de cele ale rivalilor germani, nu este atât de complex. Acesta poate afișa harta Google Maps pe zona din mijloc. Este configurabil în funcție de modul de rulare ales și știe să scoată în evidență elementele importante, fără să ofere mult prea multe informații de care nu ai avea nevoie în mod normal. Grafica pregătită de suedezi este una plăcută.

Nu pot să nu menționez și sistemul audio Harman Kardon Pro, care este, probabil, în cea mai bună implementare pe modelul suedez. Oferă-i o sursă de calitate și vei fi răsfățat de un sunet cald, o scenă uriașă și o claritate greu de găsit chiar, și pe modele cu mai multe pretenții.

Design

Cum poți defini un design reușit? Există o rețetă care să mulțumească pe toată lumea? Cât contează designul unei mașini în decizia de achiziție? Sunt întrebări valabile, dar la care e foarte greu să găsești un consens.

Cert este că Volvo a evoluat mult. În anii 1980-1990, compania suedeză era definită de forme pătrățoase, colțuroase, care nu inspirau mare lucru. Ei bine, astăzi, lucrurile s-au schimbat, iar de la introducerea „ciocanelor lui Thor”, toate modelele Volvo parcă arată din ce în ce mai bine.

Suedezii ne-au demonstrat de la XC90 încoace că mașinile voluminoase și mari pot să arate și senzual, fără să-ți scoată ochii cu colțurile lor violente. Iar V60 bifează cu brio toate elementele estetice constitutive care au făcut parte din transformarea asta radicală a scandinavilor.

Jantele de 19 inch, cu 5 spițe de tip Y, bi-colore, la pachet cu această culoare Silver Dawn, dar și combinația de piele în culoarea chihlimbarului de la interior, creează un contrast puternic și o atmosferă în care parcă abia aștepți să lași toate problemele în spate.

Nu ne-a placut

  • Ruliul resimțit
  • Lipsa tracțiunii integrale în lipsa motorizărilor PHEV
  • Montantul față de pe partea șoferului

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • Banditos
    O minunatie, pentru vacante lungi, interminabile, pentru 3-4 saptamani de relaxare. Iti instalezi "centrul de comanda" intr-un orasel strategic ales si apoi "raiduri" de 1 zi, 2 catre diverse alte locatii. Pentru asa ceva e pachebotul asta. Ca a 2 a masina e ideal.
    14 6
  • Asa ceva, Volvo diesel, când vrei poți sa intri în direct, legătură este făcută mihai, Vali, omniprezentule.

    Despre mașină, la exterior arată foarte bine, motorul este ce trebuie pentru o astfel de caroserie, interiorul bine făcut, puțin cam învechit, sunt ani buni cu acest limbaj, nu m-am omorât dupa acest tip de consolă, cu gurile verticale, dar nimeni nu-i perfect .
    12 2
  • Trilulilu
    Scump rău. Prea scump.
    9 3
  • Andrei
    O mașină foarte frumoasa și utilă.

    Dar prețul de pornire e cu vreo 12,900 mai mult decât Model 3 și un pic peste Model 3 Long Range. Mai e și generația apărută acum 6 ani.

    Sigur, Tesla nu face break-uri, din păcate.
    5 12
  • Banditos
    aaaa.....ce legatura are Model 3 cu break-ul asta?
    13 3
  • Jos pălăria pentru Volvo! Intr-adevăr, chiar cobori relaxat și după un trafic bară la bară, poate la asta contribuie și sistemul audio, am experimentat asta de mai multe ori, e drept, cu un XC 60. Dar nu am nicio îndoială că așa este și cu un V60. Singurul minus legat de ergonomia bordului este dezactivarea start/stop pentru care trebuie să intri în meniul tabletei. Ar fi putut fi un buton fizic pe consola centrală.
    Cred că puțini, sau deloc, sunt producătorii care au curajul de a păstra forma bordului neschimbată vreme de opt ani, mai ales că acesta este identic și pe cele 3 clase XC.
    6 2
  • Ivan Turbina
    O masina din ce in ce mai intalnita la corporatisti, si cocalari(doar modelele noi),da,ati citit bine,cocalari,nu inteleg de ce noile modele au asa mare priza la ei!
    2 5
  • @dan_grc
    Dieselul la Volvo isi da duhul, doar ca vrei sa scoti tu altceva in evidenta.
    Si e testat si promovat in Romanica, pe alte piete nu se mai vand mașinile cu motoare diesel, nici macar MHEV!
    Nu uita ca te afli in Romania si stai bine acolo.
    Daca vrei sa vezi un Volvo care merita, te poti uita la un V60 in versiune T8 si daca te tine poti sa il inviti pe proprietar la o liniuta:))
    4 6
  • @dan_grc
    Citam: "Volvo a produs întotdeauna mașini centrate pe un anumit tip de client". Si acel client nu e imbracat in trening si incaltat cu slapi de plaja.
    Faci spume degeaba pe seama diesel, nici Volvo si nici BMW nu se mai axeaza pe acest tip de motorizare, desi Volvo a avut niste motoare diesel super fiabile: cele cu 5 cilindri de 2,4 litri.
    Acum treburile stau altfel si ce ofera ca motorizari, suna interesant desi nu face prea multa reclama la putere: T8 are 455 CP, dar nu asta e prezentat in reclame ca punct forte. Tot pe siguranta si familie pune accent.
    BMW vinde si el bine electrice si PHEV si investeste masiv in electrificare.
    Nu am mai auzit niciun producator auto ca dezvolta si investeste masiv in diesel.
    Tu te poti bucura de fumegatoare, ca atat stii si poti sa iti permiti.
    6 8
  • Electrochinezarii
    Motivul pentru care Volvo promoveaza agresiv electricele (au fost primii care au anuntat trecerea, cu un cincinal mai repede, la 100% electric, din 2030 vs.2035 in ue) nu are nicio treaba cu cererea de dieseluri.
    Este doar politica PC Chinez, cel care controleaza din umbra actionariatul volvo. Cum nu au rezerve de combustibil dar sunt cei mai mari producatori de acumulatori, este in logica neoimperialismului chinez, cel mai mare poluator al planetei, sa promoveze electricele, dupa 50 de ani de chin si jale in domeniul motoarelor termice.
    Daca hipsteristii de la Brucsel aveau un pic de viziune nu cadeau in capcana aceasta, din care acum vor sa scape cu taxe protectioniste!
    5 0
  • Seriff
    @22:02, te contrazici singur, inca se fabrica diesel si se vinde bine mersi in Europa, comparatiile cu Tesla model 3 nu isi au rostul, plus ca fara pomana de la stat Tesla aia nu se va mai vinde niciodata, oricum e mai praf decat acest volvo la orice, confort, antifonare, fiabilitate, tot.
    Daca zici ca Bmw nu investeste in diesel de ce au versiuni diesel pe mai toate masinile?
    4 2
  • Banditos
    @09:53, premiantule ia vezi aici vanzari diesel la Volvo:

    2019 - 55.8%
    2022 - 8.9%

    btw...una e investitie alta e vanzare.

    PS ramai la verificat cotoare de bilete.
    2 5
  • Seriff
    Pai si electricele lor cum sunt? In pom si alea, au preturi mari, de-aia abia vand, inclusiv masina din articol e foarte scumpa, ce vrei sa faca volume gen Dacia? Dar ce sa inteleaga un spalat pe creier de propaganda eco, pamant de flori in loc de creier.
    Tu ai zis ca nu investeste nimeni in diesel, ceea ce e o aberatie pentru ca inca sunt o gramada de masini diesel noi scoase pe piata, mare geniu esti, ma mir ca ai acces la internet la tine in comuna.
    2 1
  • Banditos
    1. in discutie nu erau electrice
    2. cunosti conceptul de a INVESTI?

    FOCUS baiatu', F O C U S !
    0 3
  • Seriff
    @Banditos, da cunosc conceptul de a investi, ca sa iasa la euro 6d, adica ultima norma de poluare admisa de UE s-a investit in acest 2.0 diesel de 190 cp, ca nu rupe la vanzari e alta poveste, Volvo oricum niciodata nu a rupt la vanzari, ce vrei, sa se bata cu Hyundai-Kia?
    Nu au cum si nici nu cred ca ii intereseaza.
    Focus Banditos, focus!
    Tu ai o problema cu diesel si te roade faptul ca inca se fabrica, doar ca nu esti dispus sa recunosti, asa ca du-te la somn.
    2 0
  • Banditos
    baiatu'

    in primul rand TU ai fost cel care a ridicat problema investitiilor, termen pe care vad ca l-ai invatat intre timp. Ai reusit sa te documentezi. Ai 1 pc pentru asta!

    Dar cand PROCENTELE de diesel in TOTAL VANZARI Volvo iti scad de 6 ORI cum pana mea poti vorbi de a investi? Apo unde am vorbit mai copile de volume de vanzari? De unde pana unde ai scos tu faza cu Dacia, Hyundai, etc? Am spus eu ca trebuie sa faca volume ca NUMAR de masini? Eu am vorbit de PROPORTIA dieselul-ui la volvo in comparatie cu benzinarele si electricele pe care le vinde!

    Ce ti-am scris eu in comentul de mai sus se traduce astfel: in 2019 din vanzarile LUI Volvo, din 100 de masini fabricate DE Volvo, 56 erau diesel si restul benzinare, hibrizi, etc. In 2022 din vanzarile LUI Volvo, din 100 de masini fabricate DE Volvo, doar 9 erau diesel si resul benzinare, hibrizi, etc. Ai priceput copile? Repet...Volvo a fabricat de 6 ORI mai putine Dieseluri in 2022 fata 2019 raportat la ce a vandut. Sa-ti fac si un desen, o placinta impartita pe felii, ceva?

    Apoi ma doare in c.r de dieselul tau. CIFRELE arata ca dieselul tau e in buda. Si singurul pe care il roade grija esti chiar tu incapabil sa accepti ca tehnologia pe care o ridici toata ziua in slavi numai are multe zile de dus. Cel putin pentru utilizare "casnica".

    Succes in viata!
    0 5
  • Seriff
    Daca tot esti atat de destept zi-mi de ce inca Volvo mai face diesel? Tu crezi ca aia sunt prosti?
    Au uitat sa te intrebe pe tine ce parere ai despre produsul lor? Tu oricum esti un sarac fiindca nu ai bani sa iti iei un diesel nou asa ca te multumesti cu vreo saracie in 3 cilindri benzina sau ce mizerie de masina ai, fiindca oricum nu ai bani de Tesla, dar de unde sa ai din moment ce ai 4 clase si alea facute la seral.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru