Drivetest Volvo S90
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 Momentum T6Vineri, 11.11.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Îți dai seama ce frustrant trebuie să fie pentru cei de la Ford când văd că, la nici 10 ani de când au scos Volvo pe tarabă la promoție, marca suedeză a juns la un nivel de vânzări-record în toată istoria sa, iar modelele pe care le scoate pe piață îți fac inima să bată ca un metronom scăpat de sub control?
Serios acum: dacă acum 6 ani îți spuneam că Volvo va scoate pe piață un model premium de segment mediu care are absolut toate atuurile să privească în ochi Mercedes, BMW și Audi și să le zgârie nemților retina, mă credeai pur și simplu aerian. De pe buza falimentului la succes în jumătate de deceniu. Cam ăsta e rezumatul răsturnării de situație.
Trebuie să știm, însă, că vorbim despre cea mai importantă achiziție realizată vreodată de un producător auto chinez, deci provocarea pe care a văzut-o Geely la achiziția Volvo a fost mai mare decât pare în mințile noastre obișnuite cu strategiile de tip "Dai și pleci". Oamenii au cumpărat marca suedeză pentru a demonstra că banii lor pot să ducă mai departe o marcă de tradiție. Și nu numai că pot s-o ducă mai departe, dar, cu ajutorul inginerilor suedezilor care se pricep să execute lucruri de calitate superioară, o pot trece de mână pragul spre era nouă a industriei auto, în care totul este tehnologizat și în care display-urile și conexiunile îți colorează viața.
Achiziția Geely a fost și este o investiție, nu o adoptare forțată. Facem diferența și ne-am înțeles clar.
Primul pas a fost XC90, iar al doilea este S90 și suita break V90 - V90 Cross Country.
S90 este mașină cu dimensiuni de segment mare, dar care-ți dă impresia senzorială - prin materiale, atenție la detalii și calitate - că face parte dintr-o zonă superioară. Tocmai din acest motiv, nu m-ar mira dacă vreun client care pleacă în căutarea unui S-Klasse sau A8 sau Seria 7 aterizează în final într-un S90, chit că modelul Volvo face parte ca dimensiuni dintr-o clasă mai jos. Dar asta pentru că mașina e zen. Fix așa cum vor să se simtă oamenii care lasă în urmă miros de parfumuri fine.
Singurul semn de întrebare pe care și l-ar putea pune e legat de motorizări. Pentru că la Volvo nu există V-urile obișnuite, ci exclusiv motoare de 2.0 litri care pe benzină pleacă de la 152 de cai putere (versiunea T3) și ajung la 320 de cai (T6 turbo + supraalimentare). Sau chiar 400, dacă punem la socoteală versiunea hibridă T8, care oferă motorul de pe T6 în combinație cu unul electric.
Volvo S90
2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 Momentum T6
- Pret de pornire 50.105 €
- Pret model testat 83.446 €
Motor / Transmisie
Nu există o versiune de motorizare mai intrigantă pe S90 decât benzina T6. Este unul dintre cele mai interesante motoare din lumea auto a anului 2016 din simplul motiv că vorbim de unul cu patru cilindri de 2.0 litri "dopat" cu o turbină și sistem de supraalimentare pentru a ajunge la 320 de cai putere și 400 Nm.
Nu voi intra în detalii tehnice legate de modul de funcționare al acestui sistem, chestie pe care o lăsăm pentru un articol dedicat într-o serie care se pregătește să fie dezvoltată pe Automarket. Ce trebuie să știm este că Volvo reușește să ofere printr-o mișcare inteligentă bazată pe tehnologii moderne o motorizare care pune S90 pe harta modelelor de +300 de cai putere din segmentul mare premium în condițiile în care toți ceilalți concurenți oferă șase cilindri pentru a ajunge aici. La fel ca majoritatea acestora, S90 T6 oferă integrală permanentă.
Câștigul celor de la Volvo iese la calcul mai ales atunci când vorbim de investițiile în dezvoltare, dar și la capitolul consum, acolo unde modelul suedez stă mai bine decât toți concurenții cu excepția noii generații Seria 5 în versiune 540i.
Și acum, să ne ocupăm de întrebările întâlnite cel mai des în zilele de test cu S90.
Se simte mașina submotorizată cu acest motor în dotare? Răspuns: nu neapărat. Singurul moment în care ai vrea să simți ceva mai mult zvâc este în turații joase, pe la 2000-2500 de ture, acolo unde puterea e mică iar curba de cuplu este maximă, însă mașina oferă cu cel puțin 50 Nm sub concurenții săi direcți. În rest, dacă urci în ture spre 5000-6000 rpm, acolo unde dai de puterea maximă, vei primi cadou aproximativ aceleași senzații care se apropie de cele oferite de motoare mai mari. Cu rezerva faptului că S90 e ușor mai greu decât concurenții săi direcți pe această versiune de putere (1801 kilograme în echipare de bază Momentum, până la 1890 de kilograme ultraechipat)
Apropo, dacă ești stilul de șofer care rulează liniștit în oraș și pe șosele, nu vei avea niciodată probleme legate de puterea lui S90. Dar - între noi fie vorba - în cazul ăsta nu mă prind de ce ai alege o versiune de 320 de cai. Mergi cu încredere pe T5, care vine cu același motor turbo, dar fără supraalimentare. Rezultat final: 254 de cai putere.
Cum se mișcă cutia automată cu 8 trepte? Dacă trec peste faptul că aș fi apreciat un levier cu o cursă ceva mai fină, mai puțin greoaie, transmisia semnată de japonezii de la Aisin este potrivită pentru cruise în modul Drive și reușită în modul Dynamic. Singura problemă e că modul Dynamic nu poate fi apelat direct din levier, ci exclusiv cu ajutorul selectorului rotativ Drive Mode, aflat pe consola centrală. La kickdown simți o ușoară întârziere în accesarea puterii, însă e mai degrabă turbo lag decât vina transmisiei.
Cum sună motorul cu patru cilindri în comparație cu cele cu șase? Sună ca un motor potențat printr-un sistem turbo. E mai puțin gutural și se aude fâșâitul plăcut al turbinei, deci pentru cei care vor să "audă uzina" e o veste mai puțin pozitivă. Totuși, de apreciat faptul că Volvo nu a compromis sunetul cu artificii acustice care vin prin boxe.
Dar nu e puțin forțat? Cât de fiabil e? Vorbim peste 10 ani. Deocamdată, în condițiile în care motorul ăsta a fost lansat abia anul trecut pe XC90, nu putem să ne dăm cu părerea despre condiția sa în timp. În mod normal, un motor pe benzină cu tehnologii suplimentare de potențare comportă - evident - riscuri mai mari decât unul clasic, aspirat. Fie și pentru că vorbim de mai multe piese care pot să crape. Însă fiți siguri că suedezii și-au testat vreme de câteva milioane de kilometri motoarele înainte de a le arunca pe piață, deci "CTC"-ul nu lipsește dintr-un astfel de propulsor.
Consum
La apariția familiei de motoare Drive-E, construită intern de cei de la Volvo, era evident că avantajele pe care le aduc unitățile de 2.0 litri se referă mai ales la consumul mediu mixt măsurat în ciclul european NEDC. Și chiar dacă există voci care susțin că tehnologia turbo pe motoarele pe benzină va pierde din avantaje odată cu adoptarea testelor oficiale în condiții reale, rămâne de văzut care va fi reacția marilor constructori.
Una peste alta, motorul de pe versiunea T6 a lui S90 oferă un consum mediu mixt de 7.2 litri/100 km măsurat în ciclul european, ceea ce înseamnă că doar noul BMW Seria 5 în versiune 3.0 de 340 CP coboară mai jos (6.9 litri/100 km).
În rest, concurenții direcți din segment vin cu cifre care ajung până la 9.6 litri în cazul lui Maserati Ghibli V6 3.0 de 330 CP. Ceilalți doi rivali sunt Clasa E în versiunea E400 (V6 de 3.5 litri, 333 CP, consum mediu mixt de 7.6 litri/100 km) și Jaguar XF 3.0 V6 de 340 CP, care afișeasă 8.6 litri/100 km.
În viața reală, S90 ne-a afișat o medie de 10 litri/100 km după un traseu care a amestecat în proporții egale orașul și extraurbanul. Pe șosea, consumul poate scădea ușor până la 7 litri/100 km la o rulare relaxată, în care utilizezi doar parțial puterea pusă la bătaie de Volvo.
Performanţe
Bun, vorbim de un motor relativ mic pentru acest segment și care a fost adus la nivel de putere prin adoptarea tehnologiei turbo și prin supraalimentare. În plus, nici masa proprie a mașinii nu ajută foarte mult, fiind printre cele mai grele modele din segment. Dacă adăugăm și aspectul profilului mărcii, ne dăm seama că așteptările legate de un S90 n-ar trebui să se situeze în zona superioară a performanțelor, ci mai degrabă la nivelul atmosferei, a calității percepute și a "legăturii" pe care o simți cu mașina.
Despre acestea vom vorbi însă ceva mai târziu. Deocamdată, aflăm că accelerația 0-100 km/h are loc în 5.9 secunde pe versiunea T6 a lui S90. Evident, nu e deloc un timp rău analizat de sine stătător. Dar e o chestiune care penalizează modelul suedez în comparație cu rivalii săi asemănători de +300 de cai putere.
Cel mai rapid din segment este noul BMW 540i, cu 4.8 secunde, în timp ce restul grupului de urmăritori se încadrează în intervalul dintre 5.2 și 5.6 secunde. Viteza maximă a tuturor modelelor comparabile este de 250 km/h. Doar italianul Maserati Ghibli iese din grup și oferă 263 km/h, probabil pentru conaționalii care merg la cumpărături sau în vacanță în Germania.
Nimic spectaculos, deci, din partea lui Volvo S90 T6.
Interior
Viața nu e albă sau neagră. Știi cum se zice, îți dai seama că ești mai înțelept atunci când pricepi că lucrurile pot lua diferite nuanțe de gri pe care le poți analiza din multiple perspective, care mai de care mai interesante și mai intrigante.
În cazul noilor interioare Volvo, însă, trebuie să recunosc faptul că am găsit exclusiv două reacții atunci când am discutat cu cei pe care am avut ocazia să-i întâlnesc pe perioada testului. E lecție de love or hate ca la carte.
Majoritatea iubesc instantaneu atmosfera și feeling-ul scandinav pe care mașina asta le transmite prin toți porii, pentru că se întâmplă rar spre deloc să te trezești într-o mașină care te invită să atingi fiecare element, de la butoanele sculptate de pe consola centrală la inserțiile din lemn texturat de pe bord și uși. De la pielea de pe scaune la furnirul de calitate segmentat în "sertarul" de pe consolă care se asortează impecabil cu cheia îmbrăcată și ea în piele. De la volanul bicolor la display-ul care se mișcă fulgerător și fără sincope la atingere, așa cum o face un iPad de generație nouă.
S90 îți oferă o senzație pregnantă de liniște, de mașină care te izolează complet de lumea de afară, chit că afară sunt 40 de grade sau plouă cu găleata. Dacă pui la socoteală și faptul că sistemul audio opțional Bowers&Wilkins te transportă instantaneu într-o sală de concerte dedicată ție, modelul Volvo se transformă într-o mașină în care nu ai nicio apăsare să parcurgi sute de kilometri și să ajungi la destinație fără să simți drumul.
De cealaltă parte, există detractorii. Nu le place interiorul și pace. Nu le place lemnul, nu le place ecranul vertical, nu le place forma volanului, nu le place textura butoanelor, nu le plac tetierele, nu le place schimbătorul. Trecând peste faptul că toate sunt - evident - personalizabile într-un mod cât mai apropiat de gusturile fiecăruia, discuțiile astea seamănă cu cele ale suporterilor de fotbal. Sau cu cele politice. Am înțeles, votezi cu ceilalți și ignori orice spun ăștia, refuzând să treci peste fotografii și să te așezi pur și simplu în mașină.
Noi încurajăm diversitatea.
Preţ de achiziţie
Volvo a reușit să-și cadreze inteligent mașinile în trecut, așezându-le undeva între zona mărcilor de volum și cea a brandurilor premium. Asta i-a făcut de altfel pe mulți să considere că suedezii nu reprezintă o marcă premium în adevăratul sens al cuvântului, ci un soi de verigă lipsă între cei mulți și cei scumpi.
Odată cu îmbunătățirile de calitate venite în gama de generație nouă, XC90, S90 și break-ul V90 ne demonstrează însă că Volvo a trecut clar peste concurenții de volum și că se uită fără probleme în ochii rivalilor germani atunci când vine vorba de poziționare. La o comparație directă, element cu element, a unui S90 cu rivalii din segment, nu vei găsi prea multe argumente în defavoarea modelului suedez. Ba din contra, vei avea surprize interesante.
Ei bine, partea și mai interesantă este că Volvo nu a ridicat prețurile peste cele ale concurenților premium odată cu apariția noilor modele în gamă. Chiar dacă pe versiunile de motorizare de bază vei găsi prețuri asemănătoare, o comparație între echiparea entry-level a celor de la Volvo și echipările echivalente ale concurenților îți va demonstra că valoarea banilor e net diferită în viziune scandinavă.
Pe versiunile de motorizare de vârf, diferențele sunt și mai vizibile. Un S90 T6 costă 58.600 de euro cu taxe incluse, o sumă cu cel puțin 6000 de euro mai mică decât prețurile rivalilor. Un Seria 5 cu motorizare echivalentă costă 65.900 de euro, un Mercedes Clasa E vine la 64.300, iar Jaguar XF și Maserati Ghibli forțează nota cu 66.600, respectiv 69.700 de euro.
Partea interesantă este că în prețul de mai sus îți cumperi un S90 T6 în echipare Momentum, care aduce o mulțime de elemente standard pe care la ceilalți trebuie să le cumperi pe bani grei. Display-ul central și sistemele de siguranță cu frânare automată inclusă sunt doar câteva dintre exemple.
Siguranţă
Un câine care mușcă un om nu este o știre. Un om care mușcă un câine este, în schimb, o știre.
E o regulă pe care o înveți în prima zi la școala de jurnalism. Și cam așa stau lucrurile și în ceea ce privește siguranța modelelor Volvo. Nu e nimic spectaculos în faptul că o mașină de generație nouă a suedezilor se califică la cinci stele în testele EuroNCAP. E vorba însă de o imagine atent construită de marca suedeză, care are cel mai bun palmares din istoria EuroNCAP atunci când vine vorba de media rezultatelor.
La Volvo nu au existat niciodată modele cu mai puțin de patru stele EuroNCAP, dar și astea au fost înregistrate în preistoria testelor organizate, acum 15 ani, pe când organizația europeană nici măcar nu testa gradul de siguranță pe care-l oferă mașinile la nivelul pasagerilor copii, de exemplu. De atunci, Volvo a avut doar rezultate fabuloase, cu cifre care s-au așezat întotdeauna în vârful clasamentelor la categoriile lor.
Noul Volvo S90 nu a fost supus testelor EuroNCAP, însă dacă ne uităm pe lista de elemente de siguranță standard existente pe modelul scandinav și pe rezultatul-record în istoria EuroNCAP înregistrat de XC90, SUV construit pe aceeași platformă, nu avem cum să ne așteptăm la vreo surpriză neplăcută.
O listă a sistemelor standard și opționale disponibile pe S90 ne-ar lua spațiu serios, așa că voi aminti doar faptul că modelul suedez oferă încă din varianta de bază elemente precum asistent la părăsirea accidentală a benzii de rulare, cititor de indicatoare, asistență activă la părăsirea carosabilului, frânare automată de urgență cu prevenirea coliziunilor frontale în intersecții, frânare la detectarea pietonilor și bicicliștilor, senzori de parcare spate și faruri LED. Evident, tot ceea ce există sub aceste sisteme la nivel tehnologic sunt elemente disponibile la rândul lor pe S90.
Practic, singurele elemente suplimentare contracost sunt alarma (550 de euro), sistemul de camere de parcare Bird View la 360 de grade (1110 euro), camera de marșarier (510 euro) și InteliSafe Suround, care conține pachetul tehnologic BLIS (Blind Spot Information System). Acesta din urmă costă 600 de euro.
Ţinută de drum
Nu te aștepta ca S90 să fie vreun atlet desăvârșit. Nici măcar nu-și asumă o astfel de promisiune.
Filosofia Volvo include o abordare relaxată a aspectului ținutei de drum. Chiar dacă nu se face deloc rabat de la calitatea rulării, suedezii mizează pe o logică în care confortul e pe primul plan. Chestiune pe care o vei simți, de altfel, încă dinainte să pornești efectiv mașina. Atunci când te așezi pe scaunul șoferului.
Astfel, chiar dacă oferă suspensii și direcție adaptive, setările fiind personalizabile prin butonul rotativ Drive Mode de pe consola centrală, vei găsi în modelul suedez un partener care nu duce niciodată la limită caracterul pe care îl vei alege pe șosea. Este o mașină confortabilă, dar nu este o barcă sau un hamac în care să te legeni atunci când lovești gropile, de exemplu, și este o mașină dinamică, dar nu din cale-afară de sportivă. Da, poate că o privire pe lista de motorizări îți va putea spune altceva despre acei 320 de cai putere pe care îi ai în față, însă nu te aștepta să pui mașina pe șosele de munte și să stea lipită de asfalt.
S90 este un cruiser prin excelență. Asta e senzație pregnantă pe care-o ai. O mașină a cărui scop este să nu-ți dea bătăi de cap la drum lung. Să te țină relaxat, cu creierul proaspăt.
Vizibilitate
În ceea ce privește vizibilitatea, Volvo S90 vine cu o lunetă bine proporționată, dar ușor înclinată, tribut plătit profilului plonjat. Oglinzile sunt însă ceva mai potrivite și încadrează bine cei aproape cinci metri de caroserie. Iar oglinda retrovizoare fără ramă completează pachetul cu o notă de eleganță.
Așa cum am aflat mai sus. există și un sistem de camere care pot oferi o vizualizare la 360 de grade a mașinii. Iar camerele vitale, față și spate, sunt HD. În plus, cea spate are chiar și o funcție de apropiere, pentru a aproxima mai bine distanța de obiectul pe care-l ai în vizor.
Tehnologie
Când vorbim despre segmentul mare premium, lista de sisteme tehnologice disponibile pe aceste modele nu are voie să fie decât una foarte stufoasă. Niciun client care cheltuiește peste 50-60-70-80 de mii de euro de pe o astfel de mașină nu se așteaptă la altceva decât la tot ceea ce e mai bun pe piață în acel moment.
Evident, nici S90 nu face excepție. Ba din contra. Iar Volvo are un argument excelent în acest sens: dacă toate celelalte mărci concurente au în gamă un sedan superior pe care tehnologiile își fac cuib înainte de a se "scurge" înspre gamele inferioare, suedezii încep de sus în jos chiar cu mașina pe care o vedeți în fotografii. Poate doar XC90 să fie superior la nivel de alură și postură, însă cele două modele împart atât platforma, cât și tehnologiile. De la A la Z.
Ei bine, suedezii nu s-au zgârcit absolut deloc când vine vorba de oferta tehnologică. Pachetul Sensus are în centru display-ul vertical din centrul bordului și comandă tot ceea ce oferă S90 într-un ecosistem în care funcțiile tactile sunt regi și regine. Instrumentarul de bord este și el digital, ceasurile analog fiind obiecte de muzeu în viziunea Volvo. Evident, există și un pachet Head-up Display color care îți oferă toate informațiile de care ai nevoie privind prin parbriz la o calitate grafică de vârf.
Cu S90 poți chioar experimenta primii pași ai industriei înspre mașinile autonome, pentru că modelul Volvo ține singur banda și direcția în oraș și pe șosea la viteze de până la 130 de km/h. Pachetul IntelliSafe Assist mai oferă cruise control adaptiv și un sistem care păstrează mașina pe bandă prin impulsuri în volan. Asistentul de parcare laterală este și el inclus între echipările opționale de pe S90.
Ecosistemul găzduit de display-ul central dezvoltat de Volvo e foarte ușor de utilizat și de înțeles. Dacă, totuși, ai probleme de adaptare, poți să-ți conectezi oricând telefonul prin cablu și display-ul trece în mod Android Auto sau Apple CarPlay, oferindu-ți direct pe ecran aplicațiile pe care le folosești nativ pe smartphone.
Nu trecem mai departe până nu amintim de sistemul audio Bowers&Wilkins de înaltă fidelitate. Și nu e o exagerare când afirm că te vei îndrăgosti de muzică din nou atunci când vei auzi piesele preferate redate de pachetul audio semnat de compania britanică, una dintre cele mai respectate din domeniul său.
Design
Prima întâlnire cu spatele lui S90 a fost prin fotografiile oficiale ale celor de la Volvo. Recunosc că mi s-a părut ușor cam masiv, cumva "american", poate exagerat pentru o mașină care în zona frontală este unul dintre cele mai reușite sedanuri construite în această epocă de industria auto.
Apoi, am văzut mașina live chiar la debutul său, la Salonul Auto de la Detroit, în ianuarie 2016. Proporțiile și liniile nu mai păreau atât de ieșite din comun, iar profilul său era unul fluid și foarte plăcut ochiului.
Ei bine, S90 este chiar și mai plăcut pe stradă, acolo unde vei atrage cu siguranță atenția tuturor fanilor auto pe unde vei trece. Perechi de ochi urmate de alte perechi de ochi care te urmăresc peste tot pe șosele. Ăsta este efectul pe care-l are S90 asupra oamenilor din jur, iar întrebările despre dotări, preț și motorizări nu se vor opri niciodată.
Da, S90 este unul dintre cele mai frumoase sedanuri ale segmentului său. Nu e agresiv, dar nu e nici cuminte. Nu e masiv, dar nici nu stă mic, ascuns în vizuina sa. Este o mașină de familie construită cu gust și semnată de Thomas Ingenlath, un tip căruia am avut ocazia să-i iau un interviu acum trei ani, când designerul german mi-a confirmat, de altfel, faptul că urmașul lui S80 se va numi S90.
Iată-l.
Ne-a placut
- Design exterior
- Calitatea materialelor
- Atmosfera interioară
- Preț în segment
- Tehnologie de vârf
Nu ne-a placut
- Performanțe mai slabe decât concurenții direcți
- Direcție și suspensii confortabile pe o versiune de 320 CP
- Levier zgomotos
- Masa proprie ridicată
- Imaginea motoarelor cu 4 cilindri în segmentul mare
Date tehnice - Volvo S90 2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 Momentum T6 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
Hai ca suna cel putin un pic amuzant. Din moment ce scopul acestei masini este comfort... nu vad de ce puterea de 320 de cai ar trebui sa insemne suspensii sport. Eventual reformulati un pic ca suna tare aiurea sa pui la negative asa ceva :)
De prețul exemplarului testat nu se plânge nimeni? De puterea mare scoasă dint-un motor de doi litri, nimic? Fiabilitate scăzută, putere excesivă? Numa zic.
- masina arata bine, dar fara sa fie wow, spatele fiind ciudatel cu stopurile alea
- accesul in portbagaj destul de ingust
- masina foarte joasa, parca este intinsa, de ai senzatia ca stai cu fundul pe sosea
- daca in fata pozitia este ok, pe locurile din spate, din cauza lunetei plonjate, nu prea este spatiu pentru cap pt cei mai inalti de 1,85m.
Pe ansamblu o masina o masina ok, dar pt cei inalti iti da o senzatie de claustrofobie din cauza inaltimii mici a plafonului si geamurilor laterale inguste.
Comparativ cu celelalte masini din clasa, nu ajunge la nivelul lui E sau 5.
O structura de rezistenta bine facuta va fi si grea, exceptand doar cand folosesti fibra de carbon, dar asta costa.
Voi sunteti pe bune, ati gasit lag la acest motor? Abia daca are lag motorul D5 , abia daca e perceptibil, iar voi spuneti ca are lag un motor care are si supraalimentare?
Pretul e super piperat in versiunea de top dar exista si posibilitatea sa o iei cu 55 de mii si cu tot ce trebuie.
O prefer oricand in locul unui A6 sau Jaguar XF , dar E class si seria 5 astea noi eu zic ca sunt ceva mai sus ca el. Cu siguranta daca as trai in tarile nordice masina mea ar fi un Volvo nu neaparat V90. E inca la moda acolo sa ai un Volvo si lumea te vede ca un om intelept si intreg la cap fara fite.
In Romania nu cred ca o sa prinda pt. ca e impietrit brendul BMW si Mercedes in capul romanilor.
Totusi consider ca versiunea break in special Corss Country e o alegere mai buna chiar daca e mai scumpa. Scapi de stopurile astea destul de urate si e si mai utila si spatioasa (ca tot spunea cineva pe aici ca e claustrofobica in spate), mergi cu ea pe unde vrei. Eu asta as alege acum de la Volvo si e in topul masinilor noi cele mai bune si frumoase pe care le poti lua acum. V90 Cross Country !
tocmai am terminat de configurat un S90, un A6, un E class si o serie 5, echipamente si motorizari similare, ghici unde a ajuns
VOLVO: 80000
BMW: 85000
AUDI: 91000
MERCEDES: 95000
daca S90 ti se pare ca are pret piperat atunci alelalte cum sunt?
am fost clar in comententariu, motorizari similare, eu prin asta inteleg putere nu cilindri, ca in 4 cilindri poti sa ai putere intre 150 si 367 de cai
volvo are motor de 4 cilindri, mercedesu era un V6 de 333 cai
Eu am inteles, comentariul meu era pentru cei care se tot plang de ani de zile de preturile marcilor premium, in special Bmw, in conditiile in care multi nu-si permit nici la mana a doua, cu preturi de trei- patru ori mai mici.
Eu nu am spus ca , concurenta nu e si ea scumpa. Am spus doar ca in verisunea de top e prea piperat si nu se merita. CU 90 de mii intri pe teritorii mai interesante gen seria 7, A8, S class.
Evident ca cine e pasionat de tehnologie auto nu il va interesa S_ul si isi va alege un E class de 95 de mii cu am spus cu toata lista de optionale bifata.
Dar eu mai mult de 55-60 de mii maxim pe casa mare nu as da. Si asa e mult !
ps. iar un E class incepe de la 45 de mii. E cu 5000 de euro mai ieftin ca Volvo !
pana la ultimul tau comentariu, de acord cu tine, dar la ultimul ai sfeclito, uite de ce
un merc benzina 184 de cai si cutie manuala e la 44750
diesel incepe de la 150 de cai si cutie automata la 45100
ambele in echiparea de baza
Volvo benzina incepe cu 254 de cai ( nu 184 ) , cutie automata la 49900, echipare momentum, ceeea ce nu e chiar chel, are ceva pe ea.
Merc fera un motor de 245 abia la 56500, mult mai scump, si un motor in continuare mai slab.
Diesel la volvo incepe la fel ca merc cu 150 de cai, dar cutie manuala la 41700, deci mult mai ieftin, iar versiunea cu automata e la 44000, deci mai ieftin ca merc, aceeasi echipare momentum ca si benzina.
volvo ofera la 49000 motor diesel de 190 de cai, cutie automata si AWD, la merc acelasi lucru incepe la 56000
motorul din test , T6, adica cel mai puternic din oferta actuala volvo pana la aparitia lui T8 pe S90, incepe la volvo de la 58800
la merc, motorul echivalent incepe la 67900
Q.E.D.
iar motorul merc de 401 cai, deci adversarul lui T8 la 400 de cai, este la merc de la 81400, o sa vedem de la cat va incepe pe S90
Vezi ca 41700 euro e pret fara tva !!! Nu se pune !
Eu am vb de cele mai slabe versiuni si chele pret de pornire inclusiv tva.
47.514 euro la E class
50.105 euro la S90
deci tot Volvo e mai scump. E drept ca in versiunile de varf Mercedes e mai scump mai ales AMG.
Deci e cu mult mai ieftin Benz-ul....
acum mai uitate odata la preturile mele si plangi cat de scumpe sunt mercurile fata de volvo, si fata de orice altceva, si BMW este mult mai ieftin ca merc
m-am uitat acum la preturile romanesti, dupa cum banuiam la volvo sunt mflate rau fata de ce gasesti in vestul europei, dar nu asta ma deranjat ca nu tu ai hotarat preturile, ce ma eneerveaza este ca ai facut o comparatie porceasca
in ro versiunea cea mai slaba la volvo este D4 la 190 de cai, in vest gasesti si la 150 de cai, deci mai ieftina.
la merc cea mai slaba in ro este la 150 de cai, in vest la fel.
motorul de 194 de cai de la merc il gasesti la 50400 in ro , DECI mai scump ca volvo, cu toate preturile umflate la volvo.
acum dute si plangi in perna
Iti garantez ca un S90 in Romania nu il poti lua acum cu mai putin de 50 de mii iar un E class il iei cu 45 de mii. Cele mai slabe repet. Nu am treaba de FR....nu traim acolo.
compara mere cu mere nu mere cu portocale
ce motor iei tu bah de la merc cu 45? si ce motor iei de la volvo cu 50?
ok, din ro
eu am venit onest la masa discutiei si ti-am prezentat preturi de la modele echivalente, ok, nu din ro, dar erau modele echivalente, tu vii cu balarii si iti bagi ceva in discutie
dute bah si te culca ca habar nu ai ce vorbesti
Daca nici mura in gura cu preturi oficiale pe site uri nu esti capabil sa te uiti si sa vezi ca nu ai dreptate, ce sa mai zic..eu zic sa inveti sa te documentezi inainte sa aduci argumente eronate si sa debitezi ineptii pe aici !
Ce pot sa iau de la Mercedes cu 45 de mii ? Ia si inghite ! Ca habar nu ai sa cauti !
http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w213/configurator/configurator_w213.html#/p3501
E 200 d Limuzina 110 kW (150 CP)
4 Cilindri 102 - 112 g/km
3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 47.100,00 Euro
E 220 d Limuzina 143 kW (194 CP)
4 Cilindri 102 - 112 g/km
3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 50.394,00 Euro
Exact ce spuneam, tu ori nu stii sa citesti ce am scris eu, ori nu intelegi ce citesti, oricum, multumesc ca mi-ai trimis un link care sa demonstreze ca am dreptte si ca tu esti varza
imi este mila de tine
deci copy paste de pe linkul dat chiar de manuta ta
E 200 d Limuzina 110 kW (150 CP)
4 Cilindri 102 - 112 g/km
3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 47.100,00 Euro
E 220 d Limuzina 143 kW (194 CP)
4 Cilindri 102 - 112 g/km
3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 50.394,00 Euro
mai are sens sa iti mai zic ceva, ti-ai tras singur un glont in picior.
tu ori nu ai citit comentariile mele, ori nu intelegi limba romana
""""""""m-am uitat acum la preturile romanesti, dupa cum banuiam la volvo sunt mflate rau fata de ce gasesti in vestul europei, dar nu asta ma deranjat ca nu tu ai hotarat preturile, ce ma eneerveaza este ca ai facut o comparatie porceasca
in ro versiunea cea mai slaba la volvo este D4 la 190 de cai, in vest gasesti si la 150 de cai, deci mai ieftina.
la merc cea mai slaba in ro este la 150 de cai, in vest la fel.
motorul de 194 de cai de la merc il gasesti la 50400 in ro , DECI mai scump ca volvo, cu toate preturile umflate la volvo.""""""
apoi tu ai postat un link care imi da dreptate, dar ma acuzi ca nici nu stiu sa ma uit, sa ma documentez si ca in plus debitez ineptii
hai ca esti "tare"
Nu are rost sa mai continuam discutia. Duce catre nicaieri ! In concluzie esti batut in cap ! Tu compari cp la ele sau cilindree ? Normal se compara capacitatea cilindrica intre ele nu versiunea mai puternica de la Benz vezi doamne ca Volvo a dotat motorul de baza de la ei cu ceva cp in plus si trebuie musai comparat cu unul asemanator de la Mercedes care e de fapt cu 6 cilindrii e la acelasi pret cu 4 cilindrii de la Volvo. Esti penibil !
Esti mai tare ca Benny Hill
Mai citeste odata de pe pagina mercedes motorul ala de 194 de cai nu are 6 cilindri ci tot 4
Vise placute
nu mai stii cum sa sucesti lucrurile ca sa para ca ai dreptate, dar scrie negru pe alb chiar pe linkul trimis de tine
inca un glont in picior ti-ai tras singur
Nu stiu ce glont in picior visezi tu ca mi-am tras dar sigur tu ar trebuii sa iti tragi un glont in cap ! Atata timp cat un motor de 2 litri e drept cu cp mai putini de la Mercedes il poti lua cu 45 de mii minim cu tot cu tvs iar la Volvo cel mai slab echipat model il iei cu minim 50 de mii, nu stiu ce tot o lungesti pe aici cu vorba degeaba. Scrie clar pe site-ul pus de mine oficial ca un E200 costa 45 de mii . Nu stiu de ce o ti pe a ta ca Benz e mai scump...